Aina kun oikeisto pääsee valtaan, tapahtuu kehitystä ja nopeasti
Jos taas valta valuu takaisin vasemmistolle, palataan taas ajassa takaisinpäin ja pyritään poistamaan saavutettu kehitys.
Toisin sanoen, vain äänestämällä oikeistopuolueita voi saada maailmassa jotain aikaan.
Kommentit (48)
Oikeisto liberalisoi nopeasti rahamarkkinat 89-luvun lopulla. Päätös oli oikean suuntainen mutta tuli hätäisesti ja aivan väärään aikaan. Sen ansiosta 90-luvun lama oli niin paha.
Tämä ei välttämättä ollut vahinko: oikeistolsiseen maailmankuvaan ei kuulu aktiivinen suhdannepolitiikka. Oikeisto ummisti silmänsä siltä, että Suomen talous oli täysin ylikuumentunut. Jokainen 90-luvulla elänyt muistaa tätä seuranneen laman, valuuttavelkoihin kompastuneet ja kpnkurssiin menneet. Olin itse asrvopaperialalla ja muistan joidenkin velkavivulla sijoittaneiden päätyneen ns. viimeiseen ratkaisuun
Vierailija kirjoitti:
Unikorni kirjoitti:
Tärkeintä ovat sateenkaarisillat ja taikaseinät.
Hyvä tyylinäyte oikeistolaisen rakentavasta retoriikasta.
Eikö se kaikille samaa, vaikka joillekin hieman enemmän ja yhteisellä velalla ole koko vasemmistososialismin peruste? Kun taas oikeistoaate on että kaikille mahdollisuudet, pärjäilkää itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unikorni kirjoitti:
Tärkeintä ovat sateenkaarisillat ja taikaseinät.
Hyvä tyylinäyte oikeistolaisen rakentavasta retoriikasta.
Eikö se kaikille samaa, vaikka joillekin hieman enemmän ja yhteisellä velalla ole koko vasemmistososialismin peruste? Kun taas oikeistoaate on että kaikille mahdollisuudet, pärjäilkää itse.
Sosialidemokratiassa yleensä lähdetään siitä, että kaikilla olisi samat mahdollisuudet, eikä huonon tuurin yllättäessä joutuisi tyhjän päälle.
Oikeistokapitalismissa lähdetään siitä, että rikkaat rikastuu ja muilla ei niin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäklinikan julisteissa lukee: Joka kolmas saa syövän
Se, joka kuvittelee, että ei varmasti osu omalle kohdalle, elää itsepetoksessa.
Se, joka kuvittelee saavuttaneensa asemansa ihan itse, elää itsepetoksessa.Sellaisia ihmisiä voidaan perustellusti kutsua tyhjäpäisiksi.
Se, joka kuvittelee saavansa hoitoa ajoissa, elää itsepetoksessa.
Ihan hyvää hoitoa sain, ja syöpä hoidettiin. Yhdysvalloissa ei olisi varani riittäneet hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Sähköverkot myytiin ja seuraava oikeistohallitus myy pohjavesioikeudet.
ja sitten kun pohjavedet on myyty, sen hetken "katainen" selittää kansalle, että veden hinta ei tule nousemaan, kuten oikea katainen kertoi, että sähkön hinta ei tule nousemaan vaikka verovaroin rakennettu sähköverkko myydään pois sellaiselle yritykselle jonka liikevoitto on suurempi kuin suomen valtion vuosibudjetti.
politiikka on rikollisuutta, josta ei yleensä saa rangaistusta vaikka mitä tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin sote, jonka kanssa ne pellet vatuloi monta kautta?
Olisi kiva tietää paljonko se pelleily maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Sähköverkot myytiin ja seuraava oikeistohallitus myy pohjavesioikeudet.
ja sitten kun pohjavedet on myyty, sen hetken "katainen" selittää kansalle, että veden hinta ei tule nousemaan, kuten oikea katainen kertoi, että sähkön hinta ei tule nousemaan vaikka verovaroin rakennettu sähköverkko myydään pois sellaiselle yritykselle jonka liikevoitto on suurempi kuin suomen valtion vuosibudjetti.
politiikka on rikollisuutta, josta ei yleensä saa rangaistusta vaikka mitä tekisi.
Sähköverkosta saaduilla varoilla ei olisi voinut maksaa edes niitä alkoholihaittoja, jotka Suomessa vuosittain maksettaviksi tulee. Meni tosi halvalla sähköverkko.
Vihreänä näen köyhyystutkimuksen yhteiskunnan tärkeimpänä tutkimuskohteena. Aloituspaikkoja on lisättävä rutkasti.