Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyisitkö uskottomuuden tässä tilanteessa?

Tomppa
12.07.2021 |

Olen 40-vuotias mies, naimisissa kaksi lasta.
Kaikki hyvin suhteessa, mutta vaimosta on kuoriutunut jonkin sortin A-seksuaali ja seksiä ei juurikaan ole. Itse taas tykkäisin...sanotaanko nyt että minimissään viikottain heiluttaa peittoa. Nyt kun vaimo ”antautuu” kerran kuussa tai harvemmin tunnen saavani jonkinlaisen armopalan.

Sanotaan nyt vielä, muuten keskustelu, arki yms. sujuu hyvin, olen hyvässä kunnossa ja raha-asiat on kunnossa.

Asiasta ollaan toki puhuttu mutta ilman pikäaikaisia tuloksia. Olen alkanut kallistumaan ratkaisuun, jossa hommaan itselleni seksikumppanin. Ajattelin ehdottaa tätä avoimesti vaimolle: ”jos Sinua nämä hommat ei kiinnosta, niin eikös ole kaikille parasta että hoidan nämä jutut jatkossa muualla”.

Sanottakoon vielä, että ero ei ole vaihtoehto lasten vuoksi - eikä muutenkaan koska muuten kaikki sujuu hyvin.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kysynyt mieheltäni, onko ok jos käyn nukkumassa yhden ystäväni vieressä (hän on mies), koska tarvitsen läheisyyttä. Miehelle se ei käy. Hän siis ei halua edes nukkua samassa huoneessa kanssani, seksistä nyt puhumattakaan. Ja todellakin olen hyvässä kunnossa ja pidän itsestäni huolta jne, eikä aiemmissa suhteissa ole kukaan siitä osa-alueesta valittanut.

Mä en kans oikein tiedä, mitä tehdä. Haluaisin vain halata jotakuta ja nukahtaa siihen. Ja ehkä herätäkin siitä. Olen tästä asiallisesti puolisolle puhunut. Yli vuosi on mennyt näin. Kerran viikossa saan sentään ratsastuskoulussa halata hevosta, siinä on toisen elollisen olennon lämmin hengittävä keho, josta saan edes minuutin verran lämpöä.

Mitenköhän tämän ratkaisisin? Niin, ja Tsemppiä vaan aloittajalle. Ehdottaisin sinulle, että hommaa se suhde. Tämä näivettää ihmisen.

Vierailija
22/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein että vaimo päättää kieltäytyä seksistä.

Se on täysin oikein. Jos ei tee mieli, ei tarvitse suostua. Vastentahtoinen seksi aiheuttaa pahoja seurauksia ihmiselle.

Niinpä. Seksistä saa kieltäytyä koska vaan ja mistä vain syystä. Se ei ole kenenkään velvollisuus vaan vapaaehtoinen halun osoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä teet sen eteen että vaimosi seksihimot heräisivät ja hän haluaisi sinua? Usein seksin puute kielii suhtene muista ongelmista, esimerkiksi siitä etti suhteen romanttista puolta hoideta mitenkään, tai että toisella menee suhteettoman paljon energiavaroja arjen pyörittämiseen.

Vierailija
24/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin "kerran kuussa" on vielä ihan hyvin. Kannattanee varmaan kysellä ekaksi siltä vaimolta miksi ei kiinnostele ja tehdä sille asialla jotain. 

Toisekseen se ei ole uskottomuutta vaan avoin suhde. Jos se on sun vaimolle ok niin mikäs siinä, kunhan vaimokin saa sitten tyydyttää tarpeitaan muualla. Voi olla vaikea löytää se toinen nainen kyllä, varatut iskät ei ole kuuminta hottia. 

Kolmanneksi, koska sinulla on perhe ja oletettavasti työ ja jotain harrastusta jne, ehdit käydä siellä vieraissa n. kerran kuussa. Sen sivusuhteen ylläpitäminen vaatii muuten tosi paljon aikaa, mikä ei missään vaiheessa saa olla vaimolta tai lapsilta pois. Joten mistä tingit. 

Palataan kohtaan yksi. Ratko se kotisuhde niin saat tarpeeksi. Oletko kunnioittava, arvostava, rakastava ja hellä? Pidätkö huolen tasapuolisesti perheestä ja kodista ja onhan vaimosi mielestäsi maailman kaunein ja haluttavin nainen?

"Sivusuhteen" ylläpitäminen ei ole mitenkään aikaa vievää. Sitä voi "tilata" naisen vaikka ruokatunniksi. En minä heidän kanssa mitään parisuhdetta luo vaan se koostuu siitä seksistä, eikä kaikesta muusta krääsästä. Moni nainen valitsee mielummin sen varatun, joka ei huutele kylillä, huolehtii siitä ehkäisystä, eikä odota että siitä sekistä seuraa jotain suurempaa.

M43, avoin suhde

Vierailija
25/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on täysin oikein. Jos ei tee mieli, ei tarvitse suostua. Vastentahtoinen seksi aiheuttaa pahoja seurauksia ihmiselle.

Niinpä. Seksistä saa kieltäytyä koska vaan ja mistä vain syystä. Se ei ole kenenkään velvollisuus vaan vapaaehtoinen halun osoitus.

Jep, ja seksittömästä suhteesta saa lähteä koska vain ja asiaa sen enempää selittelemättä. Suhteessa pysyminen ei ole kenenkään velvollisuus vaan täysin vapaaehtoista.

Vierailija
26/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kysynyt mieheltäni, onko ok jos käyn nukkumassa yhden ystäväni vieressä (hän on mies), koska tarvitsen läheisyyttä. Miehelle se ei käy. Hän siis ei halua edes nukkua samassa huoneessa kanssani, seksistä nyt puhumattakaan. Ja todellakin olen hyvässä kunnossa ja pidän itsestäni huolta jne, eikä aiemmissa suhteissa ole kukaan siitä osa-alueesta valittanut.

Mä en kans oikein tiedä, mitä tehdä. Haluaisin vain halata jotakuta ja nukahtaa siihen. Ja ehkä herätäkin siitä. Olen tästä asiallisesti puolisolle puhunut. Yli vuosi on mennyt näin. Kerran viikossa saan sentään ratsastuskoulussa halata hevosta, siinä on toisen elollisen olennon lämmin hengittävä keho, josta saan edes minuutin verran lämpöä.

Mitenköhän tämän ratkaisisin? Niin, ja Tsemppiä vaan aloittajalle. Ehdottaisin sinulle, että hommaa se suhde. Tämä näivettää ihmisen.

Läheisriippuvaisuuteenkin saa apua.

Vierailija
27/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko aiemmin vaimosi nauttimaan seksistä? Saiko siis orkkua rakastellessane? Jos hän ei ole nauttinut ollenkaan niin ei tietenkään ole mielenkiintoa kanssasi koko touhuun. On tylsää, jos ei naiselle jää, kuin pillun pesu seksistä.

Vierailija
28/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, miehet, että jos teille tulee haluttomuuden tai kyvyttömyyden kausia, johtuen vaikka suruista, stressistä, uupumisesta tai lääketieteellisistä syistä, niin seksiä on vain pakko tippua. En tiedä miten sen erektion tuotatte, ihassama, mutta tuotatte.

Vierailija
29/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja seksittömästä suhteesta saa lähteä koska vain ja asiaa sen enempää selittelemättä. Suhteessa pysyminen ei ole kenenkään velvollisuus vaan täysin vapaaehtoista.

Juuri näin. Kohteliasta on selittäâ, mutta ei siihenkään velvollisuutta ole. Oven löytää kodistaan jokainen.

Vierailija
30/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko vielä puhua? Tai siis onko vaimollasi joku syy miksi ei innostu seksistä? Haluttomuus toki voi olla monestakin syystä johtuvaa mutta usein siihenkin on ratkaisuja ja jos saa uutta vipinää vällyjen väliin ni se voi piristää

Jos ei mitenkää onnistu et olis enemmän ku 1 krt kuukaudessa niin voithan toki ehdottaa tuota mitä kirjoitit mutta itse esittäisin tämän todella hienovaraisesti

Tyyliin

Kulta olen miettinyt... en tiedä mitä tehdä,, mutta mitä mieltä sinä olisit tällaisesta ajatuksesta koska en jaksa elää jatkuvassa puutteessa , eikä vaan pläjäyttää päi pläsiä et joo oon päättäny käydä vieraissa

Itse olen yrittänyt ylianalysoida omaa halumattomuuttani, mutta lopulta tyydyin siihen, että minua ei vaan yksinkertaisesti haluta. Kerrot ap avoimesti, että sinä tarvitse sitä seksiä ja meidän pitää siihen löytää YHDESSÄ ratkaisu.

Vierailija
31/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan kuten mä sanoin. Avoin suhde tai sitten seksiä ihan joka päivä. Ei siitä suuttunut. Saan nyt seksiä joka päivä, mutta tottakai käyn vieraissakin. Mies 36v

Vierailija
32/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet alkaneet ja siksi himot nyt jäissä? Hankala perhe-elämässä alkaa sivusuhdetta pitää, vaikka olisi avoin liitto. Ennemmin huorissa purkamassa paineet, ei tule tunteita asiakkaalla tai palveluntarjoajalla. Mutta ensimmäisenä asiana olisi puhua vaimon kanssa tilanteesta, onko hän itse huomannut haluttomuutensa, mistä voisi johtua, voisitko jotenkin auttaa asiassa. Nainen on hieman monimutkaisempi otus kuin putkiaivomies ja moni täysin seksiin liittymätön asia voi vaikuttaa haluihin.

Vierailija
33/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein että vaimo päättää kieltäytyä seksistä. Siinä tapauksessa mies saa hakea muualta, sanon ja olen itse nainen. Nykyinen mies eli tuollasta ap:n kaltaista liittoa yli kymmenen vuotta, eikä edes hakenut muualta. Se on henkistä väkivaltaa ja naisen pitäsi tajuta ja suoda miehelle vieraat tai erota.

Olemme miehen kanssa puhuneet monet kerrat millaista hänen liittonsa oli ja miksi hän taipui siinä pysymään. Tietysti lasten vuoksi.

Jaahas, nykyään suhteissa on siis vaan pakko antaa toisen raiskata mikäli ei itse halua harrastaa seksiä. Just joo. Hyi s**tana.

Vierailija
34/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin "kerran kuussa" on vielä ihan hyvin. Kannattanee varmaan kysellä ekaksi siltä vaimolta miksi ei kiinnostele ja tehdä sille asialla jotain. 

Toisekseen se ei ole uskottomuutta vaan avoin suhde. Jos se on sun vaimolle ok niin mikäs siinä, kunhan vaimokin saa sitten tyydyttää tarpeitaan muualla. Voi olla vaikea löytää se toinen nainen kyllä, varatut iskät ei ole kuuminta hottia. 

Kolmanneksi, koska sinulla on perhe ja oletettavasti työ ja jotain harrastusta jne, ehdit käydä siellä vieraissa n. kerran kuussa. Sen sivusuhteen ylläpitäminen vaatii muuten tosi paljon aikaa, mikä ei missään vaiheessa saa olla vaimolta tai lapsilta pois. Joten mistä tingit. 

Palataan kohtaan yksi. Ratko se kotisuhde niin saat tarpeeksi. Oletko kunnioittava, arvostava, rakastava ja hellä? Pidätkö huolen tasapuolisesti perheestä ja kodista ja onhan vaimosi mielestäsi maailman kaunein ja haluttavin nainen?

"Sivusuhteen" ylläpitäminen ei ole mitenkään aikaa vievää. Sitä voi "tilata" naisen vaikka ruokatunniksi. En minä heidän kanssa mitään parisuhdetta luo vaan se koostuu siitä seksistä, eikä kaikesta muusta krääsästä. Moni nainen valitsee mielummin sen varatun, joka ei huutele kylillä, huolehtii siitä ehkäisystä, eikä odota että siitä sekistä seuraa jotain suurempaa.

M43, avoin suhde

Jaa niin jos sitä on vaan pelkän seksin perässä.... Itselle se avoin suhde tarkoittaa sitä että on se suhde myös, ei pelkästään genitaalien hinkkaamista vastakkain. Plus mä unohdin sen että toiset kykenee seksiin melkein kenen kanssa vaan, itse tarvitsen sen suhteen siihen että edes kiinnostaa.

t. Tuo edellinen, N37, avoimessa suhteessa, tällä hetkellä vain kotisuhde

Vierailija
35/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein että vaimo päättää kieltäytyä seksistä. Siinä tapauksessa mies saa hakea muualta, sanon ja olen itse nainen. Nykyinen mies eli tuollasta ap:n kaltaista liittoa yli kymmenen vuotta, eikä edes hakenut muualta. Se on henkistä väkivaltaa ja naisen pitäsi tajuta ja suoda miehelle vieraat tai erota.

Olemme miehen kanssa puhuneet monet kerrat millaista hänen liittonsa oli ja miksi hän taipui siinä pysymään. Tietysti lasten vuoksi.

Jaahas, nykyään suhteissa on siis vaan pakko antaa toisen raiskata mikäli ei itse halua harrastaa seksiä. Just joo. Hyi s**tana.

Tämä on sitä porukkaa, jonka mukaan ei ole sellaista käsitystä kuin raiskaus avioliitossa. Kannattaa, naiset, muistaa tämä aviomiestä valittaessa. Saatat toisen mielestä luvata jotain mitä et itse tiennyt luvanneesi.

Vierailija
36/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, miehet, että jos teille tulee haluttomuuden tai kyvyttömyyden kausia, johtuen vaikka suruista, stressistä, uupumisesta tai lääketieteellisistä syistä, niin seksiä on vain pakko tippua. En tiedä miten sen erektion tuotatte, ihassama, mutta tuotatte.

Ja jos ei erektio onnistu niin saatte kuulla kunnianne. Kelvoton mies.

Vierailija
37/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla kuulemma kaikki paneskelevat keskenään. Osa kuulemma saa seksiä kotona. Osalla taas vaimo pihtaa tai ei anna. Useimmiten vaimo on kuulemma niin järkyttynyt firman menosta että ei enää tiedä antaako vai ei .

Vierailija
38/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee ihan seksillistäkin suhdetta. Kenenkään ei ole pakko olla esim. koko ajan seksiä vonkaavan kanssa.

Vierailija
39/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 50+ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko vielä puhua? Tai siis onko vaimollasi joku syy miksi ei innostu seksistä? Haluttomuus toki voi olla monestakin syystä johtuvaa mutta usein siihenkin on ratkaisuja ja jos saa uutta vipinää vällyjen väliin ni se voi piristää

Jos ei mitenkää onnistu et olis enemmän ku 1 krt kuukaudessa niin voithan toki ehdottaa tuota mitä kirjoitit mutta itse esittäisin tämän todella hienovaraisesti

Tyyliin

Kulta olen miettinyt... en tiedä mitä tehdä,, mutta mitä mieltä sinä olisit tällaisesta ajatuksesta koska en jaksa elää jatkuvassa puutteessa , eikä vaan pläjäyttää päi pläsiä et joo oon päättäny käydä vieraissa

Itse olen yrittänyt ylianalysoida omaa halumattomuuttani, mutta lopulta tyydyin siihen, että minua ei vaan yksinkertaisesti haluta. Kerrot ap avoimesti, että sinä tarvitse sitä seksiä ja meidän pitää siihen löytää YHDESSÄ ratkaisu.

Moni ehkä pitää minua vanhanaikaisena, mutta naimisiin mentyäni lähden siitä, että on kummankin puolison velvollisuus antaa rakkautta ja läheisyyttä ja huolehtia puolison tarpeista. Minusta on ääretöntä itsekkyyttä kieltäytyä seksistä sillä perusteella, ettei ITSE "tarvitse" tai että ITSEÄ ei huvita. On kuitenkin helppoa tehdä puoliso onnelliseksi, jos haluaa, miksi ihmeessä siis pihdata, jos ei ole mitään vammaa tms. joka kerta kaikkiaan estäisi sen verran aktiivisen sukupuolielämän, että kumpikaan ei ole puutteessa?

Seksiin ei ole kenelläkään mitään velvollisuutta.

Miesten on joskus vaikea tajuta, että naisen haluttomuudessa ei välttämättä ole kyse aseksuaalisuudesta, hormonitoiminnan vajauksesta, väsymyksestä tai vaihdevuosista. Se mies ei vain herätä haluja, kenen kanssa pitäisi olla. Näin voi joskus käydä liitoissa, joissa on lapsia (kenties myös liitoissa, joissa ei ole lapsia?). Naiselle voi tulla suoranainen inho lastensa isää kohtaan. En tiedä, onko tämä biologista vai mistä johtuu, mutta tällöin ainoa vaihtoehto on erota. Mikään määrä seksuaaliterapeutteja tai parisuhdeterapiaa ei muuta sitä asiaa, että nainen ei halua enää lastensa isää. Ehkä joillekin miehille voi käydä noin lastensa äidin suhteen?

Näen vielä joskus nytkin painajaisia siitä, että olen vielä yhdessä lasteni isän kanssa ja minun pitäisi harrastaa hänen kanssaan seksiä. Erosta on kyllä jo 16 vuotta. Ystävälläni on samanlaisia painajaisia. Molemmat olemme kuitenkin varsin seksuaalisia naisia, jotka nautimme seksistä näin viisikymppisinäkin päivittäin.

Toki jos olisi voinut toimia toisin, olisi toiminut toisin. Mutta kun ei halua sitä miestä jota pitäisi haluta, niin ei halua, eikä sille mitään mahda. Miehessä sinänsä ei ollut mitään vikaa, omani oli hyvinvarusteltu ja varmasti olisi saanut paremman elämän jonkun toisen kanssa alkujaankin.

Vierailija
40/96 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin seksi on iso osa parisuhdetta. Ensisijainen keino on kuitenkin saada ne vaimon halut syttymään. Ei etsiä uutta petikaveria. Jos kuitenkin siis haluat olla vaimosi kanssa ja kuten sanoit, muut asiat kunnossa.

Meillä mies oli monta vuotta haluton. Oli stressiä, uupumusta ja masentuneisuutta. Kaikki ongelmat taloudessa, töissä, ihmissuhteissa yms vaikuttavat mieheeni tosi paljon. Ei auttanut kuin mennä sen mukaan miten mies halusi. Tein alotteita, joskus nappasi, joskus ei. Olihan se raskasta minulle, koska itse halusin miestäni jatkuvasti ja en kuitenkaan saanut kuin harva se kerta. Taisi olla siis niin että ainakin kolme-neljä vuotta mentiin seksissä niin että minä tein aloitteet (99%) ja muutenkin "vein" seksissä. Tein enemmän hänelle kuin mitä hän minulle. En tainut tulla kuin pari kertaa tuossa ajassa hänen kanssaan. (Itsetyydyttämällä sitten) Ja kyllä, tuntui pahalta, mutta jos en olisi tehnyt aloitteita ollenkaan, seksiäkään ei olisi ollut.

Mies oli minusta sen arvoinen. Kaikki oli muuten hyvin, ja rakastimme toisiamme syvästi. Kun miehen rahahuolet ja muut huolet pikkuhiljaa vähenivät, seksikin alkoi taas maistua.

Tiedätkö vaimostasi sen verta, että voisit sanoa hänen olevan onnellinen elämäänsä? Onko kenties uupunut, masentunut? Onko stressiä? Kannustan ensin käymään nämä läpi. Voi olla että joudut näjemään enemmän vaivaa seksin eteen ja et saa paljoa takaisin, mutta toisaalta pidemmällä tähtäimellä, seksinne voi palautua ennalleen, jopa entistä ehompana! Syy haluttomuuteen pitäisi kuitenkin löytää vaimosi kohdalla. Muuten on vaikeaa ymmärtää ja auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi