Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen hyräilee itsekseen ihmisten ilmoilla?

Vierailija
12.07.2021 |

Kävin juuri ulkona ja samaan paikkaan tuli nainen joka hyräili koko ajan hiljakseen jotain yksinkertaista melodiaa. Ihmetyttää tosi paljon. Onko se jonkunlainen pakko-oire, vai hakeeko tuollainen hyräilijä huomiota? Näytti ihan tavalliselta kun vilkaisin. Vai onko joku vain niin rentoutunut julkisilla paikoilla että voi hyräillä itsekseen? Mietin ihan tosissaan. Yleensä ovat jonkunlaisia kylähulluja jotka toimivat noin, niin siksi olen varuillani. Vaikka näytti normaalilta voi olla jotenkin epävakaa.

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen kyselee tällaisia vauvapalstalla?

Vierailija
82/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaantunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja taas tätä ihmisten jäykkyyttä......

Muutan maasta heti kun vastaanottavan maan rajoitukset sallivat.

Eräs hyräilijä

Vierailija
84/106 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat niin takapajuista ja jäykkää kansaa. Eläkää hieman.

Vierailija
85/106 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa. Jos ihminen hyräilee itsekseen tai vaikka venyttelee bussia odottaessaan, on hän varmasti hullu tai huumeidenkäyttäjä.

Katsokaas, maassa maan tavalla! Täällä kuuluu vaan tuppisuuna ja jäykästi paikallaan seisten tuijotella loskaista tietä, samalla muistaen koko aika kahden metrin turvavälin vaikkei olisi mitään pandemiaa. Silmiin ei katsota, ei hymyillä eikä tuntemattomille missään nimessä puhuta!

Vierailija
86/106 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuollainen jatkuva hyräily aivan joka paikassa on ärsyttävää, en jaksaisi sitä kuunnella. Onneksi omassa lähipiirissä ei ole ketään sellaista. Julkisilla paikoilla ei sitä yleensä kauan tarvitse kuunnella.

Monella tuo on varmasti tapa eikä sitä edes huomaa tekevänsä. Voisi kuitenkin välillä kiinnittää itseensä huomiota ja lopettaa muiden huomioimisen takia. 

Vierailija
87/106 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanon kyllä jokaiselle, joka hyräilee/laulaa ääneen julkisessa tilassa, että voitko olla hiljaa. En todella halua kuunnella kenenkään hyminää ja lauleskelua. 

Oikein toimittu.

Tuo on todella häiritsevää ja erittäin huonotapaista. Normaalit ihmiset sen toki tajuavatkin. Vain jotenkin ongelmaiset ja passiivisaggressiiviset toimivat noin. Samahan se olisi että puhuisi ääneen yksin tai tanssisi kaupassa tms. Tarkoitus on ärsyttää muita ja hakea huomiota.

:DDD "Tarkoitus on ärsyttää muita ja hakea huomiota"

Voi kunpa ihmiset tanssisivat enemmän kaupassa tai ihan missä vaan. Kannattaa kokeilla. Voi vitutus vähentyä kun lähtee taas veri kiertämään.

Vierailija
88/106 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ihmisen seurassa hyräileminen on vihamielistä käytöstä jonka tarkoitus on saada toinen poistumaan esim. pöydästä.

Vierailija
89/106 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyräilee itsekseen ihmistenilmoilla?

Minä! Saatanpa sanoa jotain ääneenkin.

Minkälainen ihminen sitten olen?

Ulospäin suuntautunut, positiivinen ja optimistinen, 

Annan pitkät kaikelle tuolle niin suomalaiselle: ei saa nauraa. Ei saa hymyillä. Ei saa puhua. Ei saa erottua ja mitä kaikkia neuvoja näitä onkin.

Näille nauran ja annan pitkät! :D

Vierailija
90/106 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku hyräilee tai viheltelee huudahdan että nytkö on laulajaiset ja alan vetää kovaan ääneen Ismo Alangon kappaletta V*ttu kun v*tuttaa.

Vierailija
91/106 |
26.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina, ihan pikkulapsesta asti vihannut musikaaleja. Kamalin tv-juonto koskaan on "seuraavaksi riemastuttava koko perheen musikaali". Hyräilijät herättävät ahdistuksen ja pelon että ympärillä olijat puhkeavat yhtäkkiä laulamaan.

Vierailija
92/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iloinen? Ap on outo. Varmaan muitakin ongelmia.

Ehdotan, että AP tuikataan roviolla kaiken varalta, jotta hän ei muodostaisi uhkaa meille HH-kerholaisille eli hyrreille (hilpeät hyräilijät ry:n jäsenet). Tosiko saman rouvan reinkarnaario puutavaraa roihuun selkä vääränä, joka oli paikalla, kun Jan Hus poltettiin Kontanzin kirkolliskokouksessa 1415?

Vierailija
93/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen.

Ja kyllä. Se on sinulta pois.

Vierailija
94/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta  , minä en voinut  aavistaa että se vois olla pelottavaa  jotenkin. Olen onellinen ja iloinen ihminen. Juuri  eilen tavaratalossa  hyräilin kokoajan  vaellessani  uudessa paikassa. Kun minä olin nuori  oli naisilla ainakin tapana laulaa  kotitöitä tehdessä. Äitni  ja tätini  ainakin lauloivat usein. Olen asunut  jonkinverran  muissakin maissa. Ainakin  muualla sekä miehet  ja naiset laiúlavat  kadulla ja kaupoissa  yksin ollessa. Myös työssä usein iltapäivällä, kirjatessa  vaikka päivän asioita  hyräilemme yhdessä, meillä on hyvin tiivis osasto työssä ja  ei      ole mitää mielenteveysongelmaa.  Laulan  kurossa ja aina jokin  musiikki  soi ainakin mielessä. Kotona kyllä  lauletaan  ja  joka päivä. Kai se nyt  normaalia. Itse  olet  kai jotenkin ahdistunut, et voi estää normalia ääniä ja naurua.

Vierailija
95/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kmmallisia  tyyppejä..Nyt ymmärrän miksi  lapsetkaan eivät saa puhua kaupassa äidille.  Vanha täti      arstila    ahdistuu.  Aika  suuri  osa    suomessa kai  pelkää   ihmisiä,  Varmaan  johtuu  metsäläisyyden    perinnöstä.  Jotain ihmisfobiaa  varmaan takana. 

Vierailija
96/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei mieti kokoajan mitä muut miettii

Anna jokaisen elää!

Vierailija
97/106 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulussa sai laulaa vain luvan kanssa. Viheltäminen  oli  täysin kielettyä, se  oli  kai suoraan  Helvetistä. Aulajärjestäjät eivät saaneet  pelata  korttia,  se kun oli myös  Paholaisen  keksintö. Jos varhaisteini harrasti  liikunnallista  tanssia  oli siinä  jo vaara antaa Paholaiselle  pikkusormi. Myös pitkien  housujen  käyttö  liikkatunnin ulkopuolella oli  koulussa killetty tytöiltä Pojat  saivat  yleensä enemmän vapauksia liikkua ja  osallista.  Maalaiaisseminarista  valmistuneet   opttajat  eivät olkein  sopeutueet  Pääkaupunkiin.  Eikä heitä toteltu, pidettiin usein  lahkolaisina jo kyllä osa olikin Oulun seidulta.  Uusuomalaisilla on toisilla vieläkin  musiikki  kokonaan kielletty.

Vierailija
98/106 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista lukea, että olen yli 40 vuotta tiedostamattani ärsyttänyt ja herättänyt hämmennystä päivittäisellä hyräilylläni. Pääsääntöisesti olen kyllä ihan pidetty, luotettu ja järkevänä koettu kanssaihminen ja kollega. Hyräily on minulle luonteva tapa olla, melodiat soivat päässäni ja hyräily tuottaa minulle mielihyvää. Joskus se on viihtymistä musiikin itsensä vuoksi, joskus se auttaa keskittymään ja joskus se on automaattinen ja alitajuinen tapa rauhoittaa elimistöä. Satunnaiset kommentit ulkopuolisilta tuntuvat siinä mielessä joskus erikoisilta, että ne tulevat aina yllätyksenä. Hyräily on minulle enimmäkseen alitajuista ja yksityistä, että kommentointi tuntuu osuvan henkilöhtaisena pidetyn rajan sisäpuolelle. En silti ole loukkaantunut, ihmiset ovat yleensä kommentoineet ilahtuneina.

Nykytiede on osoittanut, että hyräily vaikuttaa positiivisella tavalla vagushermoon. Vagushermo on elimistön keskeisin hermo, joka yhdistää aivorungon kaikkien elimiin. Sillä on paljon tekemistä ihmisen hyvinvoinnin kanssa. Vagushermo vaikuttaa tunne-elämään ja fyysisiin toimintoihin, mm. rauhoittumiseen ja stressitasoihin, uneen, aineenvaihduntaan, sydämeen ja kehon puolustusjärjestelmään. Hyräily on siis ehdottomasti hyväksi ja terveellistä. Niissäkin tapauksissa, jossa taustalla on jokin sairaus, hyräily on nimenomaan keino hillitä sairautta. 

Sen sijaan ihminen, jolla on vaikeuksia sietää kanssa ihmisten aiheuttamia ääniä (pureskelu, hengittäminen, puuskutus, maiskutus, hyräily, naputtelu, viheltely jne), saattaa kärsiä misofoniasta, joka on monissa maissa, joskaan ei Suomessa diagnosoitu oireyhtymä. Misofonia voi pahimmillaan vaikuttaa elämänlaatuun heikentävästi ja olla yhteydessä ahdistukseen ja masennukseen. Tietoa hoidosta on ikävä kyllä toistaiseksi varsin vähän. 

Julkinen hyräily ja laulaminen on useissa kulttuureissa yleisesti hyväksyttyä. Eli osittain se on myös kulttuurinen piirre ja ulkopuolelta omaksuttua. Henkilö ei siis välttämättä kärsi misofoniasta vaan opituista/opetetuista asenteista! Minusta hyräily tuo lisää iloa elämään, eikä lisäilo ole koskaan huono juttu. Pidän lähtökohtaisesti muiden ihmisten hyräilyä ja lauleskelua mukavana asiana. Tosin kovasti stressaantuneena, saatan itsekin lipsahtaa satunnaisesti misofonian puolella: ärsyyntyneenä tai jotain tosi paljon keskittymistä vaativan tehtävän edessä, muiden aiheuttamat äänet voivat häiritä. Tällaisissa tilanteissa ymmärrän oikein hyvin, jos jotakuta ääneni ärsyttävät ja silloin voi olla täysin oikeutettua huomauttaa hyräilystä asiallisesti muistaen kuitenkin sen, että todennäköisesti ääneni ovat tiedostamattomia eikä tahallista kiusantekoa.

Tsemppiä ja henkilökohtaiset pahoitteluni kaikille heille, joita kanssaihmisten hyräily häiritsee. Ihmettelijöitä taas rohkaisen suhtautumaan aiempaa luottavaisemmin meihin hyräilijöihin. Emme ole pahoja. Suurin osa meistä on ihan tavallisia mukavia ihmisiä, tai kuka tietää, ehkä jopa keskimääräistä aavistuksen rennompia ja elämäniloisempia. 

Vierailija
99/106 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin yksi nisti hyräilee jonkin aikaa itsekseen kun on juuri saanut fixin.

Vierailija
100/106 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kauhea synti. Aloitus kertoo paljon ap: stä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi