Millainen ihminen hyräilee itsekseen ihmisten ilmoilla?
Kävin juuri ulkona ja samaan paikkaan tuli nainen joka hyräili koko ajan hiljakseen jotain yksinkertaista melodiaa. Ihmetyttää tosi paljon. Onko se jonkunlainen pakko-oire, vai hakeeko tuollainen hyräilijä huomiota? Näytti ihan tavalliselta kun vilkaisin. Vai onko joku vain niin rentoutunut julkisilla paikoilla että voi hyräillä itsekseen? Mietin ihan tosissaan. Yleensä ovat jonkunlaisia kylähulluja jotka toimivat noin, niin siksi olen varuillani. Vaikka näytti normaalilta voi olla jotenkin epävakaa.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sanon kyllä jokaiselle, joka hyräilee/laulaa ääneen julkisessa tilassa, että voitko olla hiljaa. En todella halua kuunnella kenenkään hyminää ja lauleskelua.
Oikein toimittu.
Tuo on todella häiritsevää ja erittäin huonotapaista. Normaalit ihmiset sen toki tajuavatkin. Vain jotenkin ongelmaiset ja passiivisaggressiiviset toimivat noin. Samahan se olisi että puhuisi ääneen yksin tai tanssisi kaupassa tms. Tarkoitus on ärsyttää muita ja hakea huomiota.
Nimenomaan tuota se hyräily on: passiivis-aggressiivisuutta. Henkilö yrittää osoittaa muille, että hänen ei tarvitse mitenkään huomioida muita, vaan hän voi käyttäytyä ihmisten ilmoilla kuten haluaa. Muka itsetiedotonta hyväntuulisuutta, mutta oikeasti muille haistattelemista tuollainen käytös, jossa ignoorataan muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus saattaa olla niin hyvä mieli jonkin tapahtuman tai asian vuoksi, että se laittaa hyräilemään. Sitä saattaa silloin tapahtua ihan vahingossa. Parempihan se on hyräillä kuin murista.
Vielä parempi olisi vaan pitää se suu kiinni ja olla hiljaa. Ärsyttävää kun ei voi ottaa toisia huomioon.
Miksi minun pitäisi ottaa muut huomioon kun muutkaan ei ota minua?
t. syöpäpotilas
Tosi hyvä asenne sulla taas... ja mitä se sun syöpäs tähän liittyy? Luuletko, että olet ainoa, jolla terveysongemia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sanon kyllä jokaiselle, joka hyräilee/laulaa ääneen julkisessa tilassa, että voitko olla hiljaa. En todella halua kuunnella kenenkään hyminää ja lauleskelua.
Oikein toimittu.
Tuo on todella häiritsevää ja erittäin huonotapaista. Normaalit ihmiset sen toki tajuavatkin. Vain jotenkin ongelmaiset ja passiivisaggressiiviset toimivat noin. Samahan se olisi että puhuisi ääneen yksin tai tanssisi kaupassa tms. Tarkoitus on ärsyttää muita ja hakea huomiota.
Nimenomaan tuota se hyräily on: passiivis-aggressiivisuutta. Henkilö yrittää osoittaa muille, että hänen ei tarvitse mitenkään huomioida muita, vaan hän voi käyttäytyä ihmisten ilmoilla kuten haluaa. Muka itsetiedotonta hyväntuulisuutta, mutta oikeasti muille haistattelemista tuollainen käytös, jossa ignoorataan muut.
Siis juurikin näin! Muka ollaan niin joviaalia ja iloista, mutta oikeasti on täysin passiivisaggressiivista käytöstä.
Joku hyräilee? Tietenkin on hullu, humalassa tai amerikkalainen!
Paljon parempi vaihtoehto kuin kiroileva. Ei luulisi häiritsevän.
No eihän tämän pitäisi olla yllätys kun ollaan Suomessa, ettei saa tehdä mitään iloista tai poiketa harmaasta jurosta kansasta =D
Minulle käy noin välillä, kun olen yksin kaupassa tai muualla, kun vauvalle hyräilen kotona yhtä melodiaa, johon rauhoittuu ja nukahtaa aina nopeasti. En aina sitten muista, ettei vauva olekaan mukana. Samoin epähuomiossa keinutan ostoskärryjä, keinun paikallani jne.
Junkkariselle alapeukkuja ;D
Mihin tämä maailma on menossa?
No, mä vaihdan sitten... itsepähän pyysitte.
The Trashmen - Surfin' Bird
tämän koreografian kera...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein toimittu.
Miksi minun pitäisi ottaa huomioon sinut kun sinäkään et ota minua? Miksi minua saa ignoorata ja haistatella mutta minä en saisi tehdä niin takaisin.
Olen ihan mielelläni passiivis-aggressiivinen. Kun minua on kiusattu tarpeeksi niin mielelläni kiusaan takaisin.
Kun nallekarkit ei mene muuten tasan niin ne pitää tasata itse :)
En ole hyväntuulinen vaan pahantuulinen.
Yksi esimerkki sairaiden syrjinnästä on se kun ei pidetä julkisissa maskia, eli päin toisten naamaa haistatetaan että lällällää minuapa ei kiinnosta jos sinä kuolet. Näille minä laulan oikein kovaa hengityssuojaimeni takaa ohi kävellessäni että "törkypossu törkypossu itsekäs on hän, kun hän menee kauppaan, muut hän haluu tappaa, törkypossu törkypossu, tappaja hän on" ukko-nooa-melodialla.
t. syöpäpotilas
Tosiaan on epäkohteliastakin hyräillä julkisella paikalla ääneen, sama kuin musiikin huudattaminen ilman kuulokkeita. Miksi ja millä oikeudella häiritsevät muita? Se vaan on tosi outoa. Pääosin ihmiset hoitaa kaupungilla asioitaan ihan hiljaa ja keskittyen omiin asioihinsa. Sitten tulee joku itsekseen hyräilijä paikalle. Ei ole normaalia. Olen yllättynyt että monen mielestä se on muka normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein toimittu.
Samaa mieltä. Kampin Lidlissä oli kerran mies joka kierteli hyllyjä ja koko sen kauppaoloajan vihelteli kovaan ääneen yhtä melodiaa. Kampissa liikkuu usein laitapuolenkulkijoita ja ajattelin että menee samaan kategoriaan, niin häiritsevää ja outoa se oli.
Vierailija kirjoitti:
Iloinen? Ap on outo. Varmaan muitakin ongelmia.
Outo voi olla mitä se hyräilijäkin.
Entinen naapuri, mies, oli ainakin tällainen itsekseen kovaan ääneen rapussa hyräilijä. Kulki salkku kädessä ja se salkku heilui kuin täti Moonikalla. Leppoisan ja tyytyväisen "oloinen".
Muulla ajalla sitten hak.kasi.kin vaimoaa niin että huonekalut lenteli ja lapset huusivat kauhusta.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Hyvän tuulinen?
Niinhän sitä voisi ajatella ja luulla.
Lallaaaa laulattaa . Juuri oli laulettu muutama Gloria dei ja kiitos Jeesus niin juutalainen mies tuli sanoon että me ollaan jumalattomia . Niin kunnia Jumalalle meistä jumalattomista .
Herra jestas kun joku iskelmä iskee mieleen yhtä äkkiä sitä alkaa jammaileen kadulla tai kaupassa . 🦧🦧🍌🍌🎶🎵🎼🎼🎹🎷🎺🎺🎺 Samalla kun tekee ostoksia usein suunnittelee mitä maalaa tai mitä leipoo tai miten pukeutuu kun menee kylään jne. Siinä sitten hyräilee samalla . Joskus vaan kajauttaa ilmoille enkeli taivaan . Tai jonkun YouTube awesome god ......
Ei saa kieltää vanhuksilta muistoja ei musiikkia !!!! Ne kuuluu olla.
Käyn Ahon laitaa minä ilman paitaa ei estä kukaan kun matkaa teen......🎶🎵🎼
En tiedä ovatko tällaisten aloitusten tekijät provoilijoita vai pelkästään tynnyrissä kasvaneita. Voivat olla jälkimmäisiäkin sillä heitä on yllättävän paljon. Pasmat menevät heti sekaisin, kun joku ei käyttäydy omien ahtaiden normien mukaan.
Lauluesiintymistään varten teenaava?
Tai jos vaikka käy laulutunneilla ja haluaa harjoitella kappaletta?
Tai kuorolaulua harrastava, jonka pitäis opetella stemma tai sanat?
Entä jos ei hyräile, vaan vetää täysin palkein Topi Sorsakoski -tonaatiolla "Ajomies älä kiirehdi suotta..."?
Junissa on muuten näitä rummuttajia harva se päivä. Vaihdan aina paikkaa, kun jalalla tai sormin rummuttava osuu lähelle. En jaksa sitä tärinää ja nakutusta, vaikka ääni onkin melko pieni. Saa minut hermostumaan sellainen kiireinen tempo.