Miten niitä kavereita aikuisena hankitaan
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksista, yhdistystoiminnasta, työpaikalta
Entä kun ei ole työpaikkaa, yhdistystoimintaa ja harrastukset kotona.
Hankkii kissan, jota ulkoiluttaa valjaissa ulkona.
Kissa ja 2 koiraa löytyy. Omilla mailla ku näiden kanssa kulkee ei tule ketään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on sen tyylinen, ettei mistään. Mikään ei tule kelpaamaan mitä ehdotetaan.
Ei se ole mitenkään yksinkertaisesta. Varsinkin jos asuu pienellä paikkakunnalla.
Ketjun aloittaja on kutenkin Helsingistä.
Käsi ylös, kuka haluaa ystäväksi tälläiselle ynseilijälle, jolle ei käy yhtään mikään?
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitenkään yksinkertaisesta. Varsinkin jos asuu pienellä paikkakunnalla.
Ei kai tässä ap edes ole ollut kommentoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta ketjun aloittajalle kuitenkin suurin osa ehdottaa erilaisia vaihtoehtoja. Tuppukylissä asuvat joutuvat usein käymään töissäkin jollain muulla paikkakunalla, joten ihan samoin mennään harrastuksiin, yhdistystoimintaa yms sellaisille paikkakunnille, joissa niitä on. Jos haluaa yhdistystoimintaa tuppukylään, pitää ruveta järjestämään sinne yhdistystoimintaa.
Ensin pitäis itse olla kiinnostunut muista ihmisistä.
Minä en ainakaan ole. Joten ystäviä vain pari.
Yleisessä saunassa. Varsinkin miesten vuorolla löytyy kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta ketjun aloittajalle kuitenkin suurin osa ehdottaa erilaisia vaihtoehtoja. Tuppukylissä asuvat joutuvat usein käymään töissäkin jollain muulla paikkakunalla, joten ihan samoin mennään harrastuksiin, yhdistystoimintaa yms sellaisille paikkakunnille, joissa niitä on. Jos haluaa yhdistystoimintaa tuppukylään, pitää ruveta järjestämään sinne yhdistystoimintaa.
Mä asun siellä pikkukylässä ja mulle tässä on ehdotettu vaikka mitä. Ja en lähde toiselle paikkakunnalle ystäviä etsimään, joku raja nyt kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olemalla sosiaalinen ja juttelemalla ihmisten kanssa noissa merkeissä. Nykyisin myös somessa samoista asioista kiinnostuneet perustaa ryhmiä ja tutustuu siellä toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuppukylissä on kyllä paljonkin yhdistystoimintaa, ongelmana vaan tuppaa olemaan se, että nuoria tai edes keski-ikäisiä toimijoita on vähän. Keski-ikä tuppaa olemaan päälle 75 v niin silloin se toimintakin yleensä hiipuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä asun siellä pikkukylässä ja mulle tässä on ehdotettu vaikka mitä. Ja en lähde toiselle paikkakunnalle ystäviä etsimään, joku raja nyt kuitenkin.
No ole sitten ilman ystäviä, jos omalta paikkakunnalta poistuminen on liian vaivalloista. Mulla on ystäviä, jotka eivät asu edes Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yhdistystoimintaa on olemassa? Ihan tosissani kysyn. Jotain esimerkkejä yhdistystoiminnasta, josta voi löytää kavereita?
Partio, 4H, VPK, Maa-ja kotitalousnaiset, Martat, erilaiset kylätoimikunnat, seurakuntien toiminta, Naisvoimistelijat, Urheiluseurat, kesäteatteri yhdistykset, Lionsit, Ladyt, Zondat , Punaisen ristin paikallisosasto, puolueitten paikallinen toiminta jne.
Etsivä löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä yhdistystoimintaa on olemassa? Ihan tosissani kysyn. Jotain esimerkkejä yhdistystoiminnasta, josta voi löytää kavereita?
Partio, 4H, VPK, Maa-ja kotitalousnaiset, Martat, erilaiset kylätoimikunnat, seurakuntien toiminta, Naisvoimistelijat, Urheiluseurat, kesäteatteri yhdistykset, Lionsit, Ladyt, Zondat , Punaisen ristin paikallisosasto, puolueitten paikallinen toiminta jne.
Etsivä löytää.
Erilaisten ongelmien korjaamiseksi voi olla paikallisia yhdistyksiä esim. Täällä tuppukylässä on kaksi kilpailevaa ympäristönsuojelu yhdistystä. Ongelmana lähinnä jokiveden laatu.
Jos ap pidät eläimistä, Hesyn vapaaehtoistyöhön osallistumalla voisit löytää kavereita. Yleensä ovat vielä aika nuoria eli ei tosiaankaan mitään vanhoja mummoja.
Jos ihmistä ei kiinnosta mikään eikä käy missään paitsi töissä ja kaupassa niin suhteellisen hankalaa on niitä ystäviäkään löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
punaisen ristin vapaaehtoiset, eri sairauksien yhdistykset (jos satut omaamaan), lukupiirit kirjastossa, koiran koulutusryhmät, avantouintiporukat, kansalaisopiston ryhmät, paikalliset martat jne
Edelleenkään näitä ei ole joka paikassa.
Kyllä niitä on. Osa yhdistyksistä on valtakunnallisia siten, että koko maa on jaettu alueisiin ja yksikään kolkka ei jää pois. Jos tarkoitat, että yhdistyksellä ei ole paikkakunnalla mitään toimintaa, niin sinä voit olla sen toiminnan aloittaja. Ja voit olla aloittaja ilman valmista yhdistystäkin. Paikkakunnallasi on ihan varmasti esimerkiksi kirjastopalvelut saatavilla, perusta itse lukupiiri, jos sellaista ei ole.
Ja ennen kuin irvistelette, niin tottakai tiedän, että tämä on provo. Tiedän sen siitä, että vaikka toisi kuun taivaalta, niin se ei ap:lle kelpaa. Yksinäisyys vain on monelle tosi tilanne, ja siksi asiasta on hyvä keskustella. Sitä tosin en tiedä, mitä mielihyvää aloittaja tästä saa, mutta suon sen hänelle mielihyvin.
muori kirjoitti:
Ensin pitäis itse olla kiinnostunut muista ihmisistä.
Minä en ainakaan ole. Joten ystäviä vain pari.
Mä asun isossa kaupungissa, ja olen kiinnostunut ihmisistä. Silti mulla on vain pari ystävää, enkä enempää kaipaakaan. Kavereita ja hyvänpäiväntuttuja on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No vaikka täältä. Järjestetään miitti?
No miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää mennä johonkin harrastusryhmään ja kun siellä aikansa käy niin joku puhekaveri tai ystävä voi siitä hommasta jäädä. Kärsivällinen pitää kuitenkin olla ja jutella ja kuunnella ennenkaikkea. Omia juttujaan voi miettiä sen verran, ettei ole liian jyrkkä tai fanaattinen ikävässä mielessä. Ihmiset pakenevat tuomitsevaa ihmistä. Samoin semmoinen toisen tyrmääminen ja ei kiinnosta sanominen toiselle ja epäkohteliaisuus karkottaa kaverit.
Hiljaisemman taas pitäisi vaan yrittää avautua vaikka vähän kerrallaan. Jos on liian epäluuloinen eikä kerro omia ajatuksiaan ja mielipiteitään ( nätisti) niin ystävyys ei voi syntyä, jos vastapuoli ei ole semmoinen, että aistii herkästi toisen tunnelmat ja silti haluaa tutustua. Tsemppiä vaan! Ystävä voi löytyä ihan mistä vaan.Mitäs nämä harrastusryhmät on? Toissa talvena oli kansalaisopiston jumppa, siellä oli vain eläkeläismummoja.
Niinpä! Missä nämä kuuluisat harrastusryhmiä oikein ovat? Aina niistä toitotetaan...
Mä tiedän vain sen että olen jo 2 vuotta istunut koneen äärellä tekemässä koulu juttuja näkemättä opea eikä muitakaan naamoja.
Aika tyypillistä av-palstalle. Yleensä tarina kehittyy ketjun edetessä ja mukaan tulee saamaton mies, hankala anoppi, sairauksia jne. ongelmia. Mitä ikinä kukaan jaksaa ehdottaa, niin vastauson "Ei käy, koska..."