Mihin käytät keskivertoa enemmän rahaa? Itse käytän tuoremehuun
Tykkään siis ostaa tuoremehuja, kukkia ja kalliita merkkilaukkuja uutena. Ostan lähes kaiken käytettynä enkä omista autoa (kuljen julkisilla). Edellä mainittuihin tuhlaan kuitenkin selvästi keskivertoa enemmän rahaa.
Kommentit (101)
Ravintoloihin (ruoka) ja kahviloihin. Käydään miehen kanssa viikottain tai useita kertoja viikossa.
Jäätelöön! En ikinä, ikinä, osta mitään perinteisiä pahvisia litran ingman/valio-pakkauksia. Syön jäätelöä usein ja haluan sen myös olevan laadukasta. S-mobiilin kuittianalyysi paljasti, että jäätelöön oli kulunut enemmän rahaa kuin kanaan, josta kuiten usein teen ruokaa 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehu on älytön ja epäterveellinen tuhlauskohde.
Mainitsin otsikossa juuri tuoremehun, koska se tuntuu olevan ihmisistä tosiaan se kaikista turhin kohde. Miksi? Tuskin on kovin epäterveellistä juoda yksi lasillinen joka aamu. Tuo paljon eloa ja väriä aamiaispöytään. :) AP
Täh, miten sä siihen sitten käytät normaalia enemmän rahaa jos juot lasillisen päivässä? Jos lasi on tyyliin 2 dl, viikossa juot alle 1,5 litraa, eli puolitoista purkillista. Jos purkin hinta on vaikka 3 euroa, sulla menee viikossa mehuun 4,5 euroa eli kuukaudessa noin 20. Vai onko sun lasi tyyliin litran tuoppi?
Meilläkin menee se appelsiinimehupurkillinen tai pari viikossa.... En tosin osta kalleinta laatua, mutta toisaalta ei noihin mehuihin nyt vissiin saa satasia menemään, vaikka joisi kalleimpia laatuja lasillisen päivässä....
Leipään varmaankin. En koskaan osta mitään muovipussissa olevaa leipää. Aina kaupan paistopisteeltä leipä tai Fazerin myymälästä. Kissan leluihin ja tarvikkeisiin tuhlaan joskus ihan typeriä summia.
Olin sanomassa, että en mihinkään, mutta lahjoihin. Niitä ostelen aika surutta. Ennen koronaa erilaisiin pääsylippuihin (musiikki, teatteri).
Matkustelen myös paljon, mutta niin edullisesti, että mahtunee keskivertokulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Valmistaudun jo pelkkiin alapeikkuihin…hiustenpidennyksiin. Mulla on ohut tukka, ollut lapsesta saakka. Kolmen kuukauden välein menee noin tonni, on kyllä tähän varaa. Hyvä, laadukkaasta materiaalista tehty pidennys maksaa. Halvalla ei saa hyvää. Ymmärrän toki että jos on syntynyt tukkajumalattareksi niin helppo siinä on arvostella.
Toivottavasti et ole mun (miehen) tytär, joka on ollut monta vuotta ulosottokierteessä, mutta hiustenpidennykset ja rakennekynnet pitää olla vimpan päälle. ”Haluatko sä että mä näytän hirveältä enkä kehtaa mennä mihinkään ja masennun”
Kookosvesi. Sitä täytyy aina olla jääkaapissa.
Teehen. Ostan teeni vain läheisestä asiantuntevasta teepuodista tai tilaan japanista. Vain hyvälaatuista, tuoretta satoa. Pääasiassa senchaa, pu'er teetä, genmaichaa ja machaa, satunnaisesti jotain muutakin. Näin kesäisin teetä kuluu valtavasti kun jääkaapissa on aina kylmäuutettu kannu vihreää jääteetä. Kuussa menee varmaan useampi kymppi tähän harrastukseen.
Mahtavia arjen investointikohteita teillä! AP
Vierailija kirjoitti:
Teehen. Ostan teeni vain läheisestä asiantuntevasta teepuodista tai tilaan japanista. Vain hyvälaatuista, tuoretta satoa. Pääasiassa senchaa, pu'er teetä, genmaichaa ja machaa, satunnaisesti jotain muutakin. Näin kesäisin teetä kuluu valtavasti kun jääkaapissa on aina kylmäuutettu kannu vihreää jääteetä. Kuussa menee varmaan useampi kymppi tähän harrastukseen.
Tolla määrällä on varpaankynnet varmaan huimassa kasvussa.
Koska minulla on käytettävissäni huomattavasti keskivertoa vähemmän rahaa, käytän sitä siksi ihan kaikkeen keskivertoa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehu on älytön ja epäterveellinen tuhlauskohde.
Mainitsin otsikossa juuri tuoremehun, koska se tuntuu olevan ihmisistä tosiaan se kaikista turhin kohde. Miksi? Tuskin on kovin epäterveellistä juoda yksi lasillinen joka aamu. Tuo paljon eloa ja väriä aamiaispöytään. :) AP
Täh, miten sä siihen sitten käytät normaalia enemmän rahaa jos juot lasillisen päivässä? Jos lasi on tyyliin 2 dl, viikossa juot alle 1,5 litraa, eli puolitoista purkillista. Jos purkin hinta on vaikka 3 euroa, sulla menee viikossa mehuun 4,5 euroa eli kuukaudessa noin 20. Vai onko sun lasi tyyliin litran tuoppi?
Meilläkin menee se appelsiinimehupurkillinen tai pari viikossa.... En tosin osta kalleinta laatua, mutta toisaalta ei noihin mehuihin nyt vissiin saa satasia menemään, vaikka joisi kalleimpia laatuja lasillisen päivässä....
Johan tätäkin täällä käsitelty! Ei määrä vaan laatu! Ap maksaa laadusta siinä missä tavallinen mehunkittaaja ostaa jonku Pirkka-mehun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistaudun jo pelkkiin alapeikkuihin…hiustenpidennyksiin. Mulla on ohut tukka, ollut lapsesta saakka. Kolmen kuukauden välein menee noin tonni, on kyllä tähän varaa. Hyvä, laadukkaasta materiaalista tehty pidennys maksaa. Halvalla ei saa hyvää. Ymmärrän toki että jos on syntynyt tukkajumalattareksi niin helppo siinä on arvostella.
Toivottavasti et ole mun (miehen) tytär, joka on ollut monta vuotta ulosottokierteessä, mutta hiustenpidennykset ja rakennekynnet pitää olla vimpan päälle. ”Haluatko sä että mä näytän hirveältä enkä kehtaa mennä mihinkään ja masennun”
No ei ole sama tyyppi. Totesihan hän viestissään, että hänellä on varaa kyseiseen toimintaan. Turhaa jeesustelua taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tolla määrällä on varpaankynnet varmaan huimassa kasvussa.
Mitä tarkoitat? :D
Ostan aina luomua, jos tämä vaihtoehto löytyy. Uusi poikkeus: Vapaan lehmän jogurtit ja piimä, näitä löytyy jo useammasta kaupasta. Muutenkin panostamme laatuun ja tuoreuteen ja runsaisiin kasviksiin ja marjoihin.
Juusto. Syön ihan älyttömät määrät juustoa.
Kahvia juon paitsi paljon niin tykkään myös ostaa erikoisempia laatuja, kokeilla uutta jne. Kahviloistakin ostelen. Ja kaikkia härveleitä kahviin liittyen, on peruskeitintä, kapselikeitintä, pressopannua…
Taidan käyttää keskimääräistä vähemmän rahaa kaikkeen, sillä ruokaostoksiin menee noin 30€ viikossa. Kuitenkin on pari tuotetta, joiden kilohintaa en edes tiedä: kahvin ja jumbojuustojen. Kahvi- ja herkkuhetkistä nauttiminen ei onnistu kitkerällä kahvilla tai mauttomilla juustonaksuilla.