Mihin käytät keskivertoa enemmän rahaa? Itse käytän tuoremehuun
Tykkään siis ostaa tuoremehuja, kukkia ja kalliita merkkilaukkuja uutena. Ostan lähes kaiken käytettynä enkä omista autoa (kuljen julkisilla). Edellä mainittuihin tuhlaan kuitenkin selvästi keskivertoa enemmän rahaa.
Kommentit (101)
Autoihin. Pitää olla kunnon autot, että pääsee molemmat töihin kesällä ja talvella. Ja sitten toinen varmaan lapsien vaatteet. Panostan niihin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kukaan tietää, paljonko on keskiverto missäkin? Esim. paljonko ihmiset juo tuoremehua keskimäärin? Jos Ap juo lasillisen aamulla, niin eiköhän se ole aika normaalia, varmasti monet juo enemmän. Vichyhyllytkin on kesäisin tyhjillään, joten ei ihmiset pelkkää kraanavettä juo.
Ei ap puhunutkaan juovansa keskivertoa enemmän mehua, vaan laittavansa siihen keskivertoa enemmän rahaa. Harva juo esim Tropicanaa tai Innocentia joka päivä, joiden litrahinta on kolminkertainen verrattuna johonkin God Morgoniin tai Valioon. Miksi tämä heti vitutti näin montaa ihmistä 😂
Vierailija kirjoitti:
Tein tämän ketjun, koska on mielenkiintoista kuulla mihin te muut tuhlailette. Mielestäni on hyvä miettiä elämässä ne asiat mitkä oikeasti tuottavat iloa ja panostaa kunnolla niihin. En halua elää elämää, missä tavoitteilen satunnaisesti kaikkea ja joudun resurssien puutteessa tyytymään myös kaikessa siihen second-best vaihtoehtoon. Haluan joissakin asioissa saada aidosti sen parhaan vaihtoehdon, muista voi joustaa.
Jos ei saa koskaan täysin sitä mitä haluaa, jää ainainen tarve nostaa omaa kulutustaan, elintasoaan... Kannattaa oikeasti panostaa edes siihen yhteen asiaan, se tuo suurta tyydytystä.
Ruoka täälläkin. Olen todennut, että ruoan laittaminen (siis ostaminen, peseminen, pilkkominen, kypsentäminen, loppusiivoukset, roskien viemiset, jne) vie minulta tolkuttomasti aikaa. Niinpä vien aika usein lapset syömään johonkin laadukkaaseen, mutta edulliseen paikkaan. Samalla he oppivat uusia makuja ja käytöstapoja. Kotiin ostetaan myös paljon marjoja ja salaateja ym. terveellistä ja hyvää. Olen luopunut tavaran ja vaatteiden ostamisesta, koska en ehdi koskaan siivota kaappeja tyhjiksi entisistäkään tavaroista.
Vierailija kirjoitti:
Ajoneuvoihin. Taloudessa on tuplasti enemmän polttomoottorilla toimivia ajoneuvoja, kuin on ajajia. Ne on vaan niin kivoja omistaa ja ajaa.
Sama, mutta mun kaikki rahat vaan menee tohon yhteen ja samaan autoon.
lähi pupiin tupakaan ja taxiin
no kyllä pojatkin ussein maksaa heeei
😁
Aikuistumassa olevien lasten kuluihin. Kolme lasta. Autokoulu, valmennuskurssi, vaihtoon toiseen maahan, ulkomaisen yliopiston lukukausimaksuihin avustusta… Aika iso summa kertyy muutamassa vuodessa. Alkoi vanhojentansseista, loppua ei näy. Tuntuu kyllä siltä että kannattaa, lapset päässeet hyviin kouluihin ja pärjäävät. Nuorin tosi vielä lukiossa.
Patsaisiin. Tarkemmin videopeli aiheisiin patsaisiin. 500 euroa on pieni hinta tässä harrastuksessa.
Missä ulkona voi syödä lasten kanssa "terveellistä ja hyvää"? Yleensä kaikki hyvä ravintoloissa on rasvaista, juustoista, paljon voita ja suolaa, kermaa, friteerattua jne. Harva kai ulkona syödessä ottaa jotain kasviskeittoa tai kalakeittoa? Tai edes löytää sellaista... No jostain salaattibuffasta nyt voi saada toki terveellisen ruuan. Nekin toki yleensä aikuiseen makuun ja lapselle joku salaatti, kurkku, vesimeloni ei ole kovin ravitsevaa.
Hedelmiin ja vihanneksiin. Niitä on meillä aina, usein luomua. Osittain lapsen takia; hänen vuokseen en halua pihistellä liikaa ruokavaliossa. Mutta syömme harvoin ulkona ja esim. vaatteet ostan lähes aina käytettynä, paitsi omat kengät.
Myös polkupyörämme ovat hyvät. En käytä autoa.
Varmaan ruokaan. Sen verran hyvät tulot, ettei tarvitse koskaan katsoa kaupassa, minkähintaista tavaraa ostaa.
Siis joissakin tuoremehuissa on C-vitamiinia
Valmistaudun jo pelkkiin alapeikkuihin…hiustenpidennyksiin. Mulla on ohut tukka, ollut lapsesta saakka. Kolmen kuukauden välein menee noin tonni, on kyllä tähän varaa. Hyvä, laadukkaasta materiaalista tehty pidennys maksaa. Halvalla ei saa hyvää. Ymmärrän toki että jos on syntynyt tukkajumalattareksi niin helppo siinä on arvostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kukaan tietää, paljonko on keskiverto missäkin? Esim. paljonko ihmiset juo tuoremehua keskimäärin? Jos Ap juo lasillisen aamulla, niin eiköhän se ole aika normaalia, varmasti monet juo enemmän. Vichyhyllytkin on kesäisin tyhjillään, joten ei ihmiset pelkkää kraanavettä juo.
Ei ap puhunutkaan juovansa keskivertoa enemmän mehua, vaan laittavansa siihen keskivertoa enemmän rahaa. Harva juo esim Tropicanaa tai Innocentia joka päivä, joiden litrahinta on kolminkertainen verrattuna johonkin God Morgoniin tai Valioon. Miksi tämä heti vitutti näin montaa ihmistä 😂
Aa.. No nyt tajusin. Minä käsitin just että ap ajattelee juovansa keskivertoa enemmän mehua, kun juo sitä päivittäin. Eikä minua ainakaan vituta kenenkään mehun juonti😃
Vierailija kirjoitti:
Missä ulkona voi syödä lasten kanssa "terveellistä ja hyvää"? Yleensä kaikki hyvä ravintoloissa on rasvaista, juustoista, paljon voita ja suolaa, kermaa, friteerattua jne. Harva kai ulkona syödessä ottaa jotain kasviskeittoa tai kalakeittoa? Tai edes löytää sellaista... No jostain salaattibuffasta nyt voi saada toki terveellisen ruuan. Nekin toki yleensä aikuiseen makuun ja lapselle joku salaatti, kurkku, vesimeloni ei ole kovin ravitsevaa.
Lähes jokaisessa ravintolassa on terveellisempikin vaihtoehto. Suurimmassa osassa jopa useita. Lapsen maku on pitkälti sellainen mihin hänet on totutettu. Ei kaikki lapset elä vain nakeilla, kurkulla ja ranskalaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Valmistaudun jo pelkkiin alapeikkuihin…hiustenpidennyksiin. Mulla on ohut tukka, ollut lapsesta saakka. Kolmen kuukauden välein menee noin tonni, on kyllä tähän varaa. Hyvä, laadukkaasta materiaalista tehty pidennys maksaa. Halvalla ei saa hyvää. Ymmärrän toki että jos on syntynyt tukkajumalattareksi niin helppo siinä on arvostella.
Minusta oikein hyvä sijoituskohde, koska mitä suurimmalla todennäköisyydellä parantaa sinun oloasi. Tarkoitan, että tunnet itsesi kauniimmaksi pidennysten kanssa. Sehän on vain ja ainoastaan hyvä asia, jos voi panostaa johonkin, joka parantaa omaa mielialaa, hyvinvointia, itsetuntoa tms.
Kalaan, kerran viikossa syödään tuoretta kalaa kalatiskiltä, seitiä tai vakuumilohta ei koskaan.
Sushiin, joka viikko perjantaiherkkuna sushi.
Avokadoihin. Kulhossa keittiössä aina, vaikka hinta on korkea.
Herkkuihin. 🙈 ei tarvitse lisäselityksiä.
Kirjaston sakkomaksuihin :(.
Olen todella säästeliäs: ostan kaiken käytettynä, ruuan hävikistä ja kerään pulloja. Jostain syystä en vain saa aina uusittua kirjaton lainoja, vaikka ihan yksinkertaista netin kautta.
Karkkiin. En uskalla edes itselleni myöntää paljonko siihen oikeasti menee rahaa kuussa. Tiedän, ei ole tervettä.
Kuulostaa hyvältä, ajattelen itse samalla tavalla! AP