Onko normaalia että leivän päälle laitetaan sekä juustoa että leikkeleitä?
Itse olen tottunut että joko tai, ei ne edes maistu hyvältä samalla leivällä. Ehkä mä olen vaan poikkeava, miten te teette?
Lapsen seurustelukumppani on ollut meillä usein yötä tänä kesänä. Aamiaispöydässä ottaa aina useamman leivän ja kaikkiin tulee päälle 3-4 siivua juustoa sekä leikkelesiivu. En voi sille mitään, mutta minusta tuo on ahnehtimista :/ leivänpäällisiä tuntuu menevän tuplasti enemmän yhden vieraan takia.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vessapaperin pyörimissuuntaa vastaava yleinen keskustelunaihe, että tuleeko kinkku vai juusto päällimmäiseksi. Mihin kuvittelisit sen viittaavan jos olisi normaalia laittaa vain jompi kumpi?
Ilman muuta se juusto tulee päällimmäiseksi sillä kun puristat käsin sitä voi- tai margariinileipää, niin iso edamjuustoviipale tuntuu sormissa mukavammalta kuin kinkkuviipale.
Kommenteista päätellen yllättävän monet syövät edelleen voita margariinin sijasta. Voi on kovaa tönkköä jääkaapista otettuna margariiniin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivälle laitetaan ekana
-voi
-vihannekset kuten kurkku tai tomaatti tai/ja salaatti
-juusto päällimäiseksiNäin.
Ei ei ei.
-voi
-juusto.
-kasvikset järjestyksessä salaatti tomaatti kurkku. Eli kurkku päälimmäisenä.
Ei ikinä.
Voi.
Leikkele.
Kasvikset.
Juusto.
Näin on parasta, mutta kukin tyylillään. Juusto on paras päällä, koska pitää kaiken kasassa ja sitten leikkeleestä tarttuu suolaa kasviksiin.
Ei. Tämä on täysin väärä tapa, ja kynnyskysymys myös parisuhteessa. Jos mies laittaisi juuston päällimäiseksi, se olisi heippa sille sialle!!
Oikea järjestys: voi, juusto, leikkele, salaatti, tomaatti, kurkku ja/tai paprika. Minkä tahansa voi jättää pois, mutta järjestystä ei voi vaihtaa.
Toisista taas tuo sinun mainitsema on täysin väärä tapa, ja eikä katselisi tuolla tavalla leipänsä kokoajaa.
Lopulta ei ole "oikeaa tapaa", on vain vain makuasioita.
Makuasioista pitää nimenomaan kiistellä sillä niissä on harvoin yhtä totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vessapaperin pyörimissuuntaa vastaava yleinen keskustelunaihe, että tuleeko kinkku vai juusto päällimmäiseksi. Mihin kuvittelisit sen viittaavan jos olisi normaalia laittaa vain jompi kumpi?
Ilman muuta se juusto tulee päällimmäiseksi sillä kun puristat käsin sitä voi- tai margariinileipää, niin iso edamjuustoviipale tuntuu sormissa mukavammalta kuin kinkkuviipale.
Kommenteista päätellen yllättävän monet syövät edelleen voita margariinin sijasta. Voi on kovaa tönkköä jääkaapista otettuna margariiniin verrattuna.
Voi otetaan ajoissa pöydälle sulamaan, voi voittaa margariinin aina kaikessa. Mutta samaa mieltä olen ekasta lauseestasi.
Mun mielestä kaikkein oudon sämpylä on sellainen, johon on laitettu kastiketta, pihvi, tomaatin viipale, suolakurkun vipale ja juustoa vielä! Todella epänormaali leipä... Tuo olisi pitänyt jakaa moneksi leiväksi!
Kaikki pahimpia on ne kahvilat, joissa tarjoillaan leipiä täytteillä siinä päällä tai voi haloo subway,! Sinne leipään laitetaan kaikkea mahdollista! Halusin omat sämpylät jokaisen omalla täytteellään...
Leipä aiheuttaa mulle ongelmia (viljayliherkkyys, ei gluteeni) niin välillä syön "leivänpäällisiä" (kinkkua, juustoa, paprikaa, kurkkua yms.) ihan vaan sellaisenaan. Toki vain kotona itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni käyttää leivän päälle laitettavasta rasvasta yleisnimitystä voi riippumatta siitä onko se todellisuudessa voita vai margariinia. Minä itse käytän yleensä tuorejuustoa, siinä on jotain makuakin toisin kuin pelkässä rasvassa.
Vanhustentalossa yksi leikkele, puolikas juustosiivu, kaksi kurkkusiivua tai yksi tomaattisiivu ja toki pirkka margariinia, mutta vain aamulla tai illalla. Pääruokiin ei kuulu päälliset paitsi margariini.
”Onko normaalia että leivän päälle laitetaan sekä juustoa että leikkeleitä?”
:O Todella outoa... Eihän vain laita vielä kurkkua ja/tai tomaattia siihen päälle? Se olisi jo todella kieroutunutta ja pyytäisim valkotakkiset paikalle!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pahimpia on ne kahvilat, joissa tarjoillaan leipiä täytteillä siinä päällä tai voi haloo subway,! Sinne leipään laitetaan kaikkea mahdollista! Halusin omat sämpylät jokaisen omalla täytteellään...
Subwayssähän voi nimenomaan valita mitä sinne leipään laitetaan! Mutta maksat niistä per leipä. Ota huomioon että Subwayn leivät on periaatteessa aterioita, ei vain välipaloja, siksi täytteiden paljous.
Vierailija kirjoitti:
Taloudessanne käytetään varmaan myös teepussit kahteen kertaan?
Tietenkin, minä käytän samaa teepussia koko päivän.
Useinmiten keitän kuitenkin termoskannun täyteen teetä, siitä riittää juotavaa koko päiväksi teetä.
Onko se jotenkin hävettävää, jos säästää ruokakuluissa. Itselläni on vielä erikoisruokavalio sairauteni takia, joten olen kyllä olen niin säästäväinen ruokakuluissa kuin vain voi olla.
Mutta en silti syö huonosti enkä epäterveellisesti.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivälle laitetaan ekana
-voi
Ei ei ei.
-voi
-juusto.
-kasvikset järjestyksessä salaatti tomaatti kurkku. Eli kurkku päälimmäisenä.
Ei ikinä.
Voi.
Leikkele.
Kasvikset.
Juusto.
Näin on parasta, mutta kukin tyylillään. Juusto on paras päällä, koska pitää kaiken kasassa ja sitten leikkeleestä tarttuu suolaa kasviksiin.
Ei. Tämä on täysin väärä tapa, ja kynnyskysymys myös parisuhteessa. Jos mies laittaisi juuston päällimäiseksi, se olisi heippa sille sialle!!
Oikea järjestys: voi, juusto, leikkele, salaatti, tomaatti, kurkku ja/tai paprika. Minkä tahansa voi jättää pois, mutta järjestystä ei voi vaihtaa.
Oikea järjestys: margariini, leikkele ja juusto. Lämpimiä voileipiä tehdessäkin juusto tulee päällimmäiseksi, jolloin se sulaa kauniiksi kerrokseksi ja margariinin voi myös korvata majoneesilla leivän pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivälle laitetaan ekana
-voi
Hyi stana. Kuka laittaa leivälle voita? Leivän päälle kuuluu joko pikkelsi, majoneesi tai sinappi.
Minä laitan kinkkuvoilepään sekä voita, pikkelsiä, majoneesia että sinappia. Ja tietenkin alimmaiseksi neljä paksua juustosiivua.
Vierailija kirjoitti:
”Onko normaalia että leivän päälle laitetaan sekä juustoa että leikkeleitä?”
:O Todella outoa... Eihän vain laita vielä kurkkua ja/tai tomaattia siihen päälle? Se olisi jo todella kieroutunutta ja pyytäisim valkotakkiset paikalle!
Olet kusipää, pidä se ilkeä turpasi tukossa.
Mitä kummallista siinä on, jos perheet pyrkivät säästämään ruokakuluissa?
Ja on aivan tavanomaista, että kahvioissakin myydään erikseen juustovoileivät ja erikseen kinkku- tai muut voileivät.
Näin voi tehdä kotonakin, joko juusto voileipä tai leikkele voileipä. Ei molempia samaan leipään.
Ap voi ratkaista ongelman siten että tuo pöytään tarjoilulautaselle sen määrän päällisiä minkä on valmis uhraamaan. Esim jokaiselle yksi juusto + leikkele per leipä.
Mielestäni tuo joko tai on vähän kasariköyhäilyä sori vaan. Lapsuudenkodissani ei ollut koskaan leikkeleitä mutta ei niitä kai silloin hirveästi kaupassa ollutkaan kuin jotain lauantaimakkaraa ja niistä vanhempani eivät pitäneet.
Mä laitan molempia. Lapsuudenkodissa ei ollut tarjolla kumpaakaan, pelkkää voita. Nyt laitan omilla rahoilla ostettua kamaa leivän päälle tasan tarkkaan niin paljon kuin haluan. Eikä mua kinnosta onko se normaalia vai ei.
Mun mielestä ne juustot ja leikkeleet on ruokavaliossa melkoisia turhakkeita. Ei ne tuo edes täyttävää oloa ainakaan mulle ja lisäksi kyllästyn niihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan molempia. Lapsuudenkodissa ei ollut tarjolla kumpaakaan, pelkkää voita. Nyt laitan omilla rahoilla ostettua kamaa leivän päälle tasan tarkkaan niin paljon kuin haluan. Eikä mua kinnosta onko se normaalia vai ei.
Normaalin suomalaisen täytyy aina miettiä, mitä muut hänestä ajattelevat.
Toisista taas tuo sinun mainitsema on täysin väärä tapa, ja eikä katselisi tuolla tavalla leipänsä kokoajaa.
Lopulta ei ole "oikeaa tapaa", on vain vain makuasioita.