Onko normaalia että leivän päälle laitetaan sekä juustoa että leikkeleitä?
Itse olen tottunut että joko tai, ei ne edes maistu hyvältä samalla leivällä. Ehkä mä olen vaan poikkeava, miten te teette?
Lapsen seurustelukumppani on ollut meillä usein yötä tänä kesänä. Aamiaispöydässä ottaa aina useamman leivän ja kaikkiin tulee päälle 3-4 siivua juustoa sekä leikkelesiivu. En voi sille mitään, mutta minusta tuo on ahnehtimista :/ leivänpäällisiä tuntuu menevän tuplasti enemmän yhden vieraan takia.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina laitan molempia. Jos jompaakumpaa ei ole, en syö leipää ollenkaan.
Kun aikoinani aloin opiskelamaan lähihoitajaksi, sain noottia, kun suunnittelin ja valmistin kuvitteelliselle vanhukselle aamupalan, johon kuului puuro marjoilla, sekä leipä juustolla, leikkeleellä ja kurkulla. Ja siis noottia tuosta, että ei saa laittaa sekä juustoa että leikkelettä. Kun kysyin miksi, tai mitä jos se vanhus haluaa molempia, niin vastaus oli luokkaa "no kun näin vain kuuluu olla, joko juustoa tai leikkelettä!"
Minusta älytöntä, jos vanhukselle ei suoda jumala*ta sellaista voileipää kuin haluaa.Vaihdoin alaa kyllä aika pian, en tietenkään tuon takia mutta kuitenkin.
Ei siinä vanhusta ajatella vaan rahanmenoa.
No niinpä tietenkin. Eli edelleen, älytöntä jos vanhus ei saa sellaista voileipää kuin haluaa.
Sehän on vessapaperin pyörimissuuntaa vastaava yleinen keskustelunaihe, että tuleeko kinkku vai juusto päällimmäiseksi. Mihin kuvittelisit sen viittaavan jos olisi normaalia laittaa vain jompi kumpi?
Vierailija kirjoitti:
Normaalia on. Oletko köyhä?
Perheen ruokiin on käytettävissä muutama satanen kuussa, niin kyllähän se jossain tuntuu jos vieras syö noin paljon leipiä ja päällisiä. Ap
Mulle leipä on ateria, eikä aterian jatke. Saattaa olla vaikka kanan file ja reilusti eri kasviksia sisällä. Syön siis leivät täytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin mennä tekemään voileipä. Molempia päällä.
Noin. Syöty. Yksi siivu molempia. Tekipä hyvää.
Ei oo normaalia kysyä tollaista. 🤔
Siihen vielä paprikaa ja suolakurkkua 😛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivälle laitetaan ekana
-voi
-vihannekset kuten kurkku tai tomaatti tai/ja salaatti
-juusto päällimäiseksiNäin.
Ei ei ei.
-voi
-juusto.
-kasvikset järjestyksessä salaatti tomaatti kurkku. Eli kurkku päälimmäisenä.
Ei ikinä.
Voi.
Leikkele.
Kasvikset.
Juusto.
Näin on parasta, mutta kukin tyylillään. Juusto on paras päällä, koska pitää kaiken kasassa ja sitten leikkeleestä tarttuu suolaa kasviksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalia on. Oletko köyhä?
Perheen ruokiin on käytettävissä muutama satanen kuussa, niin kyllähän se jossain tuntuu jos vieras syö noin paljon leipiä ja päällisiä. Ap
Sitten sä varmasti alat jättää vaan toisen ostamatta. Ei tarjolla, ei voi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitan välillä oivariinia, salaattia, juustoa, kinkkua, kananmunaa ja kurkkua. Mitäs siitä tuumaat?
Melkoinen kombo. Tuohon vielä oliivi (paprikatäytteinen) kruunuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivälle laitetaan ekana
-voi
Ei ei ei.
-voi
-juusto.
-kasvikset järjestyksessä salaatti tomaatti kurkku. Eli kurkku päälimmäisenä.
Ei ikinä.
Voi.
Leikkele.
Kasvikset.
Juusto.
Näin on parasta, mutta kukin tyylillään. Juusto on paras päällä, koska pitää kaiken kasassa ja sitten leikkeleestä tarttuu suolaa kasviksiin.
Leipä on paljon houkuttelevamman näköinen kun värikkäät kasvikset on päällimmäisenä. Haalean keltainen juusto päällä näyttää tosi tylsältä.
Vierailija kirjoitti:
Laitan välillä oivariinia, salaattia, juustoa, kinkkua, kananmunaa ja kurkkua. Mitäs siitä tuumaat?
Tuumaan, notta et maininnut anjovista.
Vierailija kirjoitti:
3-4 siivua juustoa per leipä on kyllä liikaa, mutta on täysin normaalia ottaa leivän päälle esim. siivu juustoa ja siivu kinkkua. Se käy melkein lounaasta.
:D oletko anorektikko?
Laitan normaalisti vain leikkelettä, sillä en tykkää juustosta.
Jos on tiukkaa, tee leivät valmiiksi.
Itse vietän miesystävän kanssa joka toinen vkonloppu. Hän tulee aina ruokakassin kanssa, mulle sama, vaikka söisi suoraan paketista.
Aamuisin teen puuroa, paahtoleipiä avokadolla ja ruisleipiä, joissa päällä vihanneksia, kinkkua ja juustoa, mehua ja kahvia. Usein smoothieta ja rahkaa.
Miesystävä on aina otettu kattauksesta.
Esim paprika on helppo siivuta niin jokaiseen leipään tulee 2 siivua.
Iso kattilallinen kaurapuuroa pöytään. Leipää kuluu vähemmän. Puuron pariksi voi varata mehukeittoa / raejuustoa.
Vierailija kirjoitti:
Leivälle laitetaan ekana
-voi
Psykopaatti!
Itse en taas ole koskaan törmännyt että vain toista ”saisi” laittaa.. molempia siis tietenkin, ihan normaalilta määrältä kuulostaa vieraan leipä. Ap olisi varmaan saanut halvauksen kun pienenä halusin vain kinkku-juusto-kinkku-juusto... enkä mitään leipää sen joukkoon sotkemaan 😂 ja sainkin sellaisen, aina kun pyysin, kiitti porukat 🙏🏻
Kapitalistisika lihoo työläisten verta imiessä.