No nyt on hellehullut taas innoissaan!
Tämä kauheus vaan jatkuu ja jatkuu... Oletteko jo ihan kiimassa? Normaalit ihmiset eivät pidä liiasta kuumuudesta.
Kommentit (42)
Hellehullut oli alunperin näitä jotka jatkuvasti tehtaili valitusaloituksia säätilasta jolle kukaan ei mahda mitään.
Ihan kuin nämä säät olisivat lämmöstä nauttivien vika. Kohta alkaa ilmeisesti haukkumisen lisäksi väkivalta...
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämä kelpaa oikein hyvin. Kaipaatko sinä loskakelejä tai -20 pakkasia?
Ihana oli lenkkeillä pakkasessa aamupimeällä kun kuu vielä paistaa ja valaisee kinokset
Jotenkin tuntuu, että helteen varjolla puretaan nyt muitakin kaunoja. Helteestä nauttivat näyttävät olevan pääasiassa hoikkia ihmisiä... Just saying...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana oli lenkkeillä pakkasessa aamupimeällä kun kuu vielä paistaa ja valaisee kinokset <3
Siihen kun lisää vaakasuunnassa puhaltavan jäätävän viiman ja viiltävän tuiskun, niin aletaan olla lähempänä Suomen normisäitä.
Ei pysty tekemään mitään ilman että ensin miettii voiko silloin saada helleuupumuksen tai auringonpistoksen. Koko ajan pitää varoa kuumuutta ja muistaa välillä viilentyä. Ai niin ja kantaa vesipulloa mukanaan. Niin ja joutuu käymään wc:ssä normaalia useammin sen runsaan juodun veden takia.
Hellejakso on ollut niin pitkä että helteestä on ilmennyt kummia ongelmia. Korvat meinaavat tulehtua koko ajan, meinaa tulla ihottumaa kohtiin jotka hautuvat helposti ja terveysside hiostaa. Eilen sattui pienen pieni ohivuoto joka ei olisi normaalisti näkynyt, mutta ohuet ulkoiluhousut olikin hiostuneet sen verran, että läikkä levisi valtavaksi. Naisen elämän kohokohtia... Ihan kivaa kun ei tarvitse palella, mutta normaali noin 25 asteen helle riittäisi.
Niin ja varokaa ihmiset ensi viikolla on tulossa vielä kuumempaa. Keskiviikkona kuumenee ja torstaina voi rikkoutua jopa 35 asteen raja.
Inhoan hellettä yli kaiken, olisipa jo syksy. Kaipaan kauniita hämäriä iltoja kynttilänvalossa. Tosin tämän lämmön luvattiin jatkuvan valitettavasti elokuulle asti, toivottavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin kaipaan pakkasia.
T. Pakkashullu
Vierailija kirjoitti:
+30 asteen sekä loskakelien ja -20 asteen väliin mahtuu aika monta muutakin säätä. Helteistä pitämättömyys ei ole mikään synonyymi sille, että pitää pakkasista. Ei helteistä pitämättömyys myöskään tarkoita, että nauttii loskakeleistä.
Mun mies on hellehullu. Mä pidän ovia ja ikkunoita kiinni päivisin ja yöksi avaan. Verhot myös kiinni. Ja mies haluaa kaiken auki. Meillä on tänä kesänä kunnon riitoja kun ei yhtään samoilla aaltopituuksilla. Nyt olen lomalla ja yksin mökillä, pitäköön ukko vaikka omaa aurinkolomaa kaupungissa yksinään, palaan sinne vasta kun helteet ohi.
Minä asensin eilen ilmastointilaiteen pieneen olohuoneeseen. Nyt on kaksi viileää huonetta, kun makuuhuoneessa sellainen laite jo oli. Pieni homma ja suuri ilo, suosittelen.
Ihmiset ovat tosi vulgaareja helteellä, miehet ilman paitaa kaljamahoineen, hirveitä tatuointeja.
Hellehullun vaimo kirjoitti:
Mun mies on hellehullu. Mä pidän ovia ja ikkunoita kiinni päivisin ja yöksi avaan. Verhot myös kiinni. Ja mies haluaa kaiken auki. Meillä on tänä kesänä kunnon riitoja kun ei yhtään samoilla aaltopituuksilla. Nyt olen lomalla ja yksin mökillä, pitäköön ukko vaikka omaa aurinkolomaa kaupungissa yksinään, palaan sinne vasta kun helteet ohi.
Joo. Alkukesästä sain taas jankata että ovet ja ikkunat kiinni päivällä, yöllä auki. No meni kyllä perille, mutta eilen kun tulin töistä puoli viiden aikaan, niin jo oli taas parvekkeen ovi auki samoin keittiön tuuletusikkuna. Ärähdin.
Eihän tuo -20° oikeastaan ole vielä pahakaan pakkanen. Voi ihan hyvin ulkoilla.
En tosin pidä pakkasista enkä tällaisista helteistäkään.
Mutta minkäs teet...mä päätin sopeutua, joten en nyt viitsi kamalasti länkyttää keleistä.
Kannattaa työstää asiaa omassa päässään ja miettiä, että miksi toisten ilo säätilasta ärsyttää? Muakin ärsytti, mutta sitten tajusin, että eipä se iloitseminen sitä säätilaa kuitenkaan aiheuta toisinsanoen ei siitä ole minkäänlaista haittaa kenellekkään ja enää ei ärsytä.
Itse kärsin kyllä helteistä ja käy sääliksi ne joille nämä kelit on jopa hengenvaaralliset, mutta on minusta myöskin hienoa, että osa ihmisistä tykkääkin ja nauttii, eikä ole kaikille kärsimystä :)
Mun iloitseminen taas tulee sitten, kun muut valittaa kylmästä ja märästä ja pakkasesta ;) (eli suurimman osan vuotta tykkään kelistä).
Ihanaa kun on helteinen sää❤️ ihan paras kesä ollut tähän asti😎
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva jos olis ollu viikko välillä -20
Eihän nyt ole edes kuuma. +25 ja tuulee. Eilen oli tukalaa, kun ilmankosteus oli niin korkea. Illalla klo 22 mittarissa oli + 31.
Vierailija kirjoitti:
Loskakeli olisi vaihteeksi kiva, ei sellaisia ole ollut vuosikausiin.