Kysymys naisille. oletko joskus hakannut halkoja?
Ja jos olet niin mikää oli tilanne?
Kommentit (44)
No mikä tilanne... halkoliiterissä halko pölkylle ja kirveellä halki.
Olen yrittänyt, mutta voimani eivät riitä (sydänsairaus) tai tekniikkani on väärä. Onneksi opin hienon niksin, jolla uuniin saa tulen kahden ison puun väliin.
Oli kasa pöllejä ja uusi halkaisukirves. Olin kuullut vähättelyä, että en osaisi ja että se vaatisi taitoa. Kokeilin ja innostuin. Huomasin, että sujui minulla kuin tanssi, eikä ollut raskastakaan. Mies ei siis päässyt halontekoon. Olen luontainen halonhakkaaja.
Sanoin miehlle, että käyppä jouten ollessasi kipaisemassa roskat kierrätykseen ja käy kaupassa, laita ruoka ja pese samalla neljä koneellista pyykkiä ja huolehdi lapsista!
En muuten ole. Tai no joskus lapsena kokeillut huonolla menestyksellä. Ei vaan ole tarvetta kun meillä on klapikone.
Tottakai. Mökillä tarvitsee polttopuuta. Ei kai halkojen hakkaaminen ole mikään erikoistaito nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja myös miestäni.
Mallioppmista?
Pistelette toisianne turpiin vuoronperään vai yhtaikaa?
Surkeeta.💁🏼♀️
No joo, suht usein, mutten suuria urakoita. Tilataan nimittäin puut valmiina ja minä teen vain sytykkeet tai halkaisen liian isot halot, tai pienin halkoja saunaa varten. Ja jos tulee ylimääräistä puutavaraa (lähinnä vanhaa lautaa) niin pätkin ne ja sitten halkasen muutaman kerran.
Kokonaista runkoa en ole koskaan työstänyt.
N34
Tietenkin, sauna ja takka lämpiää puilla.