Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE uutisissa ylilääkäri Nohynek sanoi että päivittäisten tartuntamäärien seuraamisesta ja raportoinnista tulee pian historiaa

Vierailija
10.07.2021 |

Juttu on myös YLE:n sivuilla:

"THL:n ylilääkäri Hanna Nohynekin mukaan rokotteet eivät torju kovin tehokkaasti koronaviruksen ärhäkän delta-muunnoksen tarttuvuutta, mutta suojaavat hyvin vakavalta taudinkuvalta.

Muuntunut virus pystyy siis murtamaan limakalvoimmuniteetin ja aiheuttamaan tartunnan, mutta rokotuksen tuoma solusidonnainen immuniteetti suojaa vaikeilta oireilta.

Yksikin rokoteannos voi tuoda yli 80-prosenttisen suojan vakavalta taudilta. Kaksi annosta nostaa suojan keskimäärin yli 90 prosenttiin.

Jos kasvava rokotekattavuus lieventää taudinkuvaa ja sairaalahoidon kuormitusta selvästi, voi päivittäisten tartuntamäärien seuraamisesta ja raportoinnista tulla ylimitoitettua.

– Tartuntamäärien seuraaminen ei ole ainoa mittari, vaan meidän pitäisi siirtää painopistettä katsomaan sairaalahoidon tarvetta, tehohoidossa olevien määrää ja kuolemia. Ne kertovat todellisesta tautitaakasta, Nohynek sanoo."

https://yle.fi/uutiset/3-12016600

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rokotekattavuus alkaa olla suurta myös kakkosrokotteen osalta, niin tavalliseksi flunssasairaudeksihan se koronakin jää.

Ei niillä tarttumiluvuilla ole mitään merkitystä. Merkitystä on sillä, joutuuko sairaalahoitoon niin paljon ihmisiä, että haittaa ja rasittaa liikaa tervyedenhuoltoa.

Eihän tavallisen koronan sairastaminen kotona ole mikään vaaraallinen tauti.

Kymmenet tuhannet ihmiset ovat sen Suomessakin sairastaneet, aivan kotona.

Kun rokotekattavuus alkaa… Niin, se alkaa olla suurta vasta syksyllä, aikaisintaan elokuun puolivälistä. Yhdellä rokotteella ei tee mitään deltaa vastaan. Silti kaikki paikat avataan, jotta työssäkäyvät tartutetaan.

Vierailija
82/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän rouvan on aika alkaa kantaa vastuuta sanoistaan - ja jokaisesta long covid-tapauksesta. Hämmästelen että hän yhä on asemassaan.

Juurikin oli juttua siitä ettei iLongcovidiin varattuja resursseja ole pahemmin tarvittu. Seisovat tyhjinä.

Savua muttei tulta.

Onhan se tietysti turhauttavaa ylläpitää resursseja tyhjinä, joten huolehditaan sitten siitä, että paikat alkavat vähitellen täyttyä. Olisi tosiaan noloa purkaa resursseja siksi, että ns järkevät ihmiset edelleen pyrkivät välttämään tartuntoja. Annetaan vaikutelma, että kaikki on jo ohi, niin ainakin tyhmimmät lopettavat kaiken varomisen, eikä resursseja tarvi purkaa.

Business as usual ja myös rokotetukimus eri ikäluokkiin sidottuina kiittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten Suomessa avataan kaikki, kun muualla neljäs aalto sulkee kaiken.

Raha. Raha. Raha.

Eipä sulje maailmallakaan korona paikkoja, älä siis valehtele täällä.

Juuri on uutisoitu, miten Briteissä ja Usassa rajoituksia höllennetään suuresti.

Suomessa ei juuri rajoituksia ole enää ollutkaan, koska korona on ollut erittäin alhaisella tasolla.

Ainoat kovat rajotukset meillä on edelleen rajoilla, tuonne heinäkuun loppupuolelle saakka.

Joten mitä rajoituksia meillä muka enää puretaan, kun niitä ei edes ole.

Nyt voi taas tulla, jos korona jatkaa kasvuaan ympäri maata.

Et huomannut mainita että Espanjassa ja Hollannissa kiristetään taas rajoituksia. Napsitaan vaan ne omaa silmää miellyttävät uutiset päältä ja levitetään niitä ainoana oikeana tietona.

No varmaan nuo rajoitukset ovat siellä aiheellisia, koska koronatilanne on noissa maissa pahenutunut huomattavasti.

Suomessa ei näin vielä ole tämän uuden aallon myötä.

Tännekin voi tulla uudet rajotukset, ellei tilanne rauhoitu.

Mutta täytyy huomata että jo rokotukset alkavat suojat kansaa syksymällä.

Heinäkuussa rokotteen saanut saa toisen piikin lokakuussa.

Täytyyhän sekin jo alkaa näkyä siinä, että entistä vähemmän koronaan sairastuneet suomalaiset saavat vakavan muodon ja joutuvat sairaalahoitoon.

Mitäpä arvelisit Suomessa tapahtuvan kun turistit palaavat lomilta Espanjasta?

Vierailija
84/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Nohynek sanoo ihmiselle, jolta keuhkokuume on jo ennestään tuhonnut 30 % keuhkokapasiteetista? Lähde festareille ja terasseille, elä normaalisti, ei korona ole alle 5-kymppisille vaarallinen? Stanan hieno lääkäri.

Tuolloin kannattaa käyttää normaalia järkeä ja koittaa välttää kaikkia ylähengitystieinfektioita, myös tavallista flunssaa. Sitä sanotaan maalaisjärjeksi. Mutta toki halutessasi voit eristäytyä lopuksi elämäksesi ja elää kaapissa. Muistutuksena kuitenkin, että sulla on vain tämä yksi ainoa elämä. Jos se on sen arvoinen, että sen voi käyttää kaapissa olemiseen, niin voit tehdä niin vapaasti. Sä et kuitenkaan synny tänne enää uudestaan uusilla keuhkoilla elämään, että teet valintoja sitten sen mukaan.

Idiootin vastaus

Vierailija
85/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Nohynek sanoo ihmiselle, jolta keuhkokuume on jo ennestään tuhonnut 30 % keuhkokapasiteetista? Lähde festareille ja terasseille, elä normaalisti, ei korona ole alle 5-kymppisille vaarallinen? Stanan hieno lääkäri.

Eikö tuollaisen ihmisen ole tarvinnut varoa influenssakausina? Niitähän on normaalisti joka vuosi.

Tottakai on. Siksi olen ottanut joka vuosi influenssarokotteen. Onko idiootilla lisäkysymyksiä?

Kannattaisi sitten ottaa koronarokotekin. Ja jos vastaat että se ei anna täydellistä suojaa niin ei se influenssarokotekaan eikä mikään muukaan rokote. Ei koko Suomen kansa voi ruveta elämään

sinun sairautesi ehdoilla, eikä minunkaan sairauteni ehdoilla. Sinä et ole ainoa ihmimen joka ei ole

täysin terve. Olet niitä minämänäminä-tyyppejä.

Lähes kaikilla isovanhempien iässä olevilla on jo kaksi rokotetta plakkarissa.

Ei mikään kansa voi loputtomasti jäädä koronan takia kotiin arestiin.

Etenkin kun koronasta saadaan jatkuvasti yhä lisää tietoa ja osataan toimia niiden tietojen mukaan.

Nykyiset rokotteet tepsii myös Deltaan jos on saanut molemmat piikit.

Kokonaan eri asia on sitten se, millaisia uusia ja ehkä vaarallisempiakin muunnoksia tuosta viruksesta saattaa vielä muotoutua.  Sitä kukaan ei tiedä etukäteen.

Nyt on tilanne kokonaisuutena hyvä.

Vaikka sairastumisia on, niin kuolemia on vähän, myös sairaalahoidossa on vain vähän ihmisiä.

Voi, kun olen ottanutkin jo ensimmäisen, toista odotan kiivaasti kahden viikon kuluttua. Te nuoret kusipäät olette niitä paskiaisia minäminä-tyyppejä, vielä tekin sairastutte jossain vaiheessa ja kas, niin se elämä muuttuu.

Sinä et tiedä minun iästäni, sairaushistoriastani tai elämästäni YHTÄÄN MITÄÄN!!!!! Minä en vaadi toisia ihmisiä kärsimään sen takia että minulle ei ole sattunut hyvä tuuri elämässä.

Ohis. Aika vedenpitävä logiikka. Karanteeni ja rajoitukset on kärsimistä ihmiselle, mutta sairastuminen ja kuolema ei?!?

Mitä sinulle kuuluu toisten ihmisten sairastumiset ja kuolemat? Haluat vain olla yksinvaltias ja rajoittaa toisten ihmisten elämää kateuksissasi kun et voi itse käydä festareilla.

Ei minulle kuulu tai haittaa pätkääkään esim. sinun sairastuminen tai kuolema, oma ja läheisteni kyllä.

Ei minuakaan haittaa sinun läheistesi sairastuminen tai kuolema. Minä en vaadi ketään rajoittamaan elämäänsä itsekkäistä syistä. Olisi paras kun jokainen huokehtisi itsestään niinkuin ennen pandemiaa tehtiin.

Olet siis työtön, joka tilaa ruuat kotiin? Muuten taudin väitteleminen ei onnistu työssäkäyvältä ihmiseltä. Minun puolestani voit vaikka nuolla kaiteita, ei kiinnosta vaikka potkaisisit tyhjää. Mene vaikka heti Anaali-Anan kanssa vatkaamaan persettä ja ”elää”. Niin, kuinka kauan? Muista tartuttaa myös isovanhempasi ja vanhempasi.

Vierailija
86/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolloin kannattaa käyttää normaalia järkeä ja koittaa välttää kaikkia ylähengitystieinfektioita, myös tavallista flunssaa. Sitä sanotaan maalaisjärjeksi. Mutta toki halutessasi voit eristäytyä lopuksi elämäksesi ja elää kaapissa. Muistutuksena kuitenkin, että sulla on vain tämä yksi ainoa elämä. Jos se on sen arvoinen, että sen voi käyttää kaapissa olemiseen, niin voit tehdä niin vapaasti. Sä et kuitenkaan synny tänne enää uudestaan uusilla keuhkoilla elämään, että teet valintoja sitten sen mukaan.

Idiootin vastaus

Sivusta, mutta itse sinä idiootilta vaikutat.

Vierailija
87/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuollaisen ihmisen ole tarvinnut varoa influenssakausina? Niitähän on normaalisti joka vuosi.

Tottakai on. Siksi olen ottanut joka vuosi influenssarokotteen. Onko idiootilla lisäkysymyksiä?

Kannattaisi sitten ottaa koronarokotekin. Ja jos vastaat että se ei anna täydellistä suojaa niin ei se influenssarokotekaan eikä mikään muukaan rokote. Ei koko Suomen kansa voi ruveta elämään sinun sairautesi ehdoilla, eikä minunkaan sairauteni ehdoilla. Sinä et ole ainoa ihmimen joka ei ole täysin terve. Olet niitä minämänäminä-tyyppejä.

Voi, kun olen ottanutkin jo ensimmäisen, toista odotan kiivaasti kahden viikon kuluttua. Te nuoret kusipäät olette niitä paskiaisia minäminä-tyyppejä, vielä tekin sairastutte jossain vaiheessa ja kas, niin se elämä muuttuu.

Sinä et tiedä minun iästäni, sairaushistoriastani tai elämästäni YHTÄÄN MITÄÄN!!!!! Minä en vaadi toisia ihmisiä kärsimään sen takia että minulle ei ole sattunut hyvä tuuri elämässä.

Ohis. Aika vedenpitävä logiikka. Karanteeni ja rajoitukset on kärsimistä ihmiselle, mutta sairastuminen ja kuolema ei?!?

Mitä sinulle kuuluu toisten ihmisten sairastumiset ja kuolemat? Haluat vain olla yksinvaltias ja rajoittaa toisten ihmisten elämää kateuksissasi kun et voi itse käydä festareilla.

Ei minulle kuulu tai haittaa pätkääkään esim. sinun sairastuminen tai kuolema, oma ja läheisteni kyllä.

Ei minuakaan haittaa sinun läheistesi sairastuminen tai kuolema. Minä en vaadi ketään rajoittamaan elämäänsä itsekkäistä syistä. Olisi paras kun jokainen huokehtisi itsestään niinkuin ennen pandemiaa tehtiin.

Olet siis työtön, joka tilaa ruuat kotiin? Muuten taudin väitteleminen ei onnistu työssäkäyvältä ihmiseltä. Minun puolestani voit vaikka nuolla kaiteita, ei kiinnosta vaikka potkaisisit tyhjää. Mene vaikka heti Anaali-Anan kanssa vatkaamaan persettä ja ”elää”. Niin, kuinka kauan? Muista tartuttaa myös isovanhempasi ja vanhempasi.

Oletko vältellyt kausi-influenssojakin etätyöllä ja tilaamalla ruuan kotiin? Haluan elää normaalia elämää enkä palvoa sinun perhettäsi kuin jotain entisaikojen ylimysperhettä. Ja tiedoksi sinulle: vanhempani ja isovanhempani eivät voi saada tartuntaa, heistä viimeinenkin kuoli kolme vuotta sitten. Muuhunkin kuin koronaan voi kuolla. Sinäkin kuolet joskus joka tapauksessa.

Vierailija
88/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha. Raha. Raha.

Juuri on uutisoitu, miten Briteissä ja Usassa rajoituksia höllennetään suuresti.

Suomessa ei juuri rajoituksia ole enää ollutkaan, koska korona on ollut erittäin alhaisella tasolla.

Ainoat kovat rajotukset meillä on edelleen rajoilla, tuonne heinäkuun loppupuolelle saakka.

Et huomannut mainita että Espanjassa ja Hollannissa kiristetään taas rajoituksia. Napsitaan vaan ne omaa silmää miellyttävät uutiset päältä ja levitetään niitä ainoana oikeana tietona.

No varmaan nuo rajoitukset ovat siellä aiheellisia, koska koronatilanne on noissa maissa pahenutunut huomattavasti.

Täytyyhän sekin jo alkaa näkyä siinä, että entistä vähemmän koronaan sairastuneet suomalaiset saavat vakavan muodon ja joutuvat sairaalahoitoon.

Mitäpä arvelisit Suomessa tapahtuvan kun turistit palaavat lomilta Espanjasta?

No korona leviää taas ja ryppäitä tulee.  Mutta harva siihen kuolee, tai edes joutuu sairaalaan.

Kuten täällä on jo useaan otteeseen todettu, suurin osa sairastuneista selviää koronasta pelkällä flunssalla, sairastaa sen kotona.

Ongelmia eivät ole tartuntamäärät, vaan taudin vakavuusaste, miten se kuormittaa sairaaloita.

Ja miten paljon tulee jopa niin vakavia tapauksia, että ihmiset menehtyvät koronaan.

Vierailija
89/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha. Raha. Raha.

Espanjassa ja Hollannissa futisfanaatikkoja on suhteessa paljon enemmän kuin Suomessa. Tartunnat leviää ja sairaanhoito kuormittuu yli kestokyvyn ilman rajoituksia. Suomessa on kaikki ohi, jos kysyy Nohynekiltä, koska resursseja on edelleen hyödyntämättä ja ilman riittävää sairastamista, rokotetutkimus häiriintyy - resurssit pitäisi saada hyötykäyttöön.

Muutenkin, jos ihmiset oppivat huolehtimaan omasta terveydestään liian tehokkaasti, syntyy resurssien vajaakäyttöä ja määrärahoja uhkaa vähentäminen. Sitä kehityssuuntaa ei mikään valtion ylläpitämä järjestelmä halua tai toivo, se on pikemminkin uhkakuva, jota tulisi välttää viimeiseen asti.

Vierailija
90/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootin vastaus

Sivusta, mutta itse sinä idiootilta vaikutat.

Sivusta myös, idiootilta vaikutat sinäkin.

Vierailija
91/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinais Suomi asetti juuri uusia rajoituksia. Mikähän pakottava peruste näille rajoituksille on kun pakkokeinoja käytetään?

Mitä uusia rajoituksia tänne Varsinais-Suomeen tuli? Päinvastoin sanottiin, ettei tason nosto vaikuta mihinkään (etätyösuositus jatkuu, siinä kaikki).

Vierailija
92/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi sitten ottaa koronarokotekin. Ja jos vastaat että se ei anna täydellistä suojaa niin ei se influenssarokotekaan eikä mikään muukaan rokote. Ei koko Suomen kansa voi ruveta elämään sinun sairautesi ehdoilla, eikä minunkaan sairauteni ehdoilla. Sinä et ole ainoa ihmimen joka ei ole täysin terve. Olet niitä minämänäminä-tyyppejä.

Oletko vältellyt kausi-influenssojakin etätyöllä ja tilaamalla ruuan kotiin? Haluan elää normaalia elämää enkä palvoa sinun perhettäsi kuin jotain entisaikojen ylimysperhettä. Ja tiedoksi sinulle: vanhempani ja isovanhempani eivät voi saada tartuntaa, heistä viimeinenkin kuoli kolme vuotta sitten. Muuhunkin kuin koronaan voi kuolla. Sinäkin kuolet joskus joka tapauksessa.

Ottamalla influenssarokotteen. Onko idiootilla lisää idioottimaisia ajatuksia?

Vierailija
93/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ano oli koko ajan oikeassa.

Hän twiittasikin jotain mielenkiintoista juuri:

"Hyvät kansalaiset!

Kirjatkaa ylös ne vastuullisessa asemassa olevat henkilöt, jotka painostavat jollain tapaa ihmisiä käyttämään maskeja tai ottamaan koronarokotteita - mitä ja milloin tapahtui, ja kenen toimesta.

Näitä tietoja tarvitaan sitten kun on vastuunkannon aika."

https://twitter.com/TurtiainenAno/status/1413029415022481409

Helppo. Kaikki väliportaan esimiehet.

Vierailija
94/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkäs se laumasuoja katosi? Siitä ei enää puhuta.

Mitäpä meillä ei-helsinkiläisten lähityöläisten hengellä väliä. Toinen rokote tulee syyskuun alkupuolella. Monta monta viikkoa aikaa saada korona.

Sä olisit saanut sen jo vuosi sitten, jos olisit altista sorttia.

Vierailija
95/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinais Suomi asetti juuri uusia rajoituksia. Mikähän pakottava peruste näille rajoituksille on kun pakkokeinoja käytetään?

Mitä uusia rajoituksia tänne Varsinais-Suomeen tuli? Päinvastoin sanottiin, ettei tason nosto vaikuta mihinkään (etätyösuositus jatkuu, siinä kaikki).

Lounais-Suomen aluehallintovirasto on päättänyt ottaa uudelleen käyttöön yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia koskevia kokoontumisrajoituksia.

Eli käyttävät pakkokeinoja vaikka mikään sairaalahoidon tarpeen syy ei oikeuta tähän.

Vierailija
96/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamalla influenssarokotteen. Onko idiootilla lisää idioottimaisia ajatuksia?

Miksi sitten vaadit että toisten pitäisi suojella sinua tai sukulaisiasi kuin olisit joku entisaikain aatelisperheen jäsen?

Vierailija
97/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ano oli koko ajan oikeassa.

Hän twiittasikin jotain mielenkiintoista juuri:

"Hyvät kansalaiset!

Kirjatkaa ylös ne vastuullisessa asemassa olevat henkilöt, jotka painostavat jollain tapaa ihmisiä käyttämään maskeja tai ottamaan koronarokotteita - mitä ja milloin tapahtui, ja kenen toimesta.

Näitä tietoja tarvitaan sitten kun on vastuunkannon aika."

https://twitter.com/TurtiainenAno/status/1413029415022481409

Läski-Ano on pahinta riskiryhmää ja kuolisi ensimmäisenä ilman tehohoitoa. Lihava keski-ikäinen mies. Kannattaisi miettiä mitä suustaan päästää. Kuuluisia viimeisiä sanoja.

No on nyt kuitenkin elossa, vaikka ei taida kauheasti käyttää maskia eikä ole luultavasti ottanut rokotetta. 

Tuleekohan flunssat räjähtämään, kun me kiltisti käyttäytyneet (maski, hanskat, käsidesi) palataan normaaliin?

Vierailija
98/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita THL:n ja HUSsin asiantuntijoita ala jo kyllästyttämään, kun toimittajat roikkuu joka päivä nilkoissa ja kyselee typeryyksiä?

Vierailija
99/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona ei ole käytännössä olemassa pitkään aikaan kuin mediassa. Ainoa mitä kannattaa katsoa on tilanne sairaaloissa. Ja ne ovat olleet jo kuukausia tyhjillään. Delta Gamma jne. Sairaalat pysyvät tyhjinä. Luulisi tyhmienkin tajuavan, että ei ole enää mitään nähtävää.

Missäs se luuraa se Intian mustahome korona, josta vouhkattiin tässä taannoin? Siellähän oli löydetty koronaan sairastuneista mustaa hometta, samaa mitä esim. homehtuneessa leivässä. Siitä ei puhuta enää mitään. Tai missäs luuraavat ne pyllyn reijistä näytteen ottajat? Eikös sen testin pitänyt olla luotettavampi kun otetaan se "sieltä"? Lienevätkö em uutisoinnit joutuneet sinne "deltavariantti" osastolle..

Se home löytyy mun talosta, mennyt sinne piiloon.

Vierailija
100/166 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aalto yliopiston professori Paul Lillrank kertoo minkälaista aivopesua hallitus ja media on harjoittanut. Hän ennusti että seuraavaksi lasketaan altistumisia ja niinhän siinä kävikin. Viimeksi tosiaan laskettiin altistumisia.

Suomen valtamedia ei ole kertonut maailmalla niistä sadoista mielenosoituksista joita on osoitettu korona toimia vastaan. Pelkäsivät että täällä alkaa sama juttu kun ihmiset huomaavat että heitä on kusetettu.

Briteissä oli ollut kuulemma jossain vaiheessa satoja tuhansia mielenosoittamassa koronatoimia vastaan. Mediat ei ole kertoneet näistä ollenkaan.

Tässä videota Lontoossa juhannuksena olleesta mielenosoituksesta

https://brandnewtube.com/watch/london-overwhelmed-absolutely-massive-fr…

Toukokuussa oli yhtenä päivänä muistaakseni yli 40:ssä maassa ja 120 kaupungissa isot mielenosoitukset korona toimia vastaan.

Jos haluaa tietää mitä maailmassa oikeasti tapahtuu on uutiset luettava muualta kuin Yleltä ja iltapäivälehdistä.

Eihän me keritty, kun täällä vouhkattiin PM:n aamupalasta ja kuntavaaleista. Eikä saatu häntä edes pihalle massiivisesta varastamisesta huolimatta (6 miljardia + aamupalat).