Voiko hautajaisista sanoa että olipas kivat hautajaiset? Vai onko se epäasiallista?
Tai saako hautajaiset olla kivat, saako niissä olla kivaa?
Kyllä ainakin haluaisin, että omissani ihmisillä olisi kivaa.
Kommentit (58)
Onkohan tää joku trollaus nyt X-D
"Hei kiitos kutsusta, mulla oli tosi kivaa näissä hautajaisissa!"
ahahahaah :D mitä hemmettiä .. X-D
Oli hauskaa. En ole pitkiin aikoihin nauranut niin paljon.
Voihan sen myös ajatella niin, että hautajaisissa juhlitaan vainajan elettyä elämää, sen sijaan että surtaisiin hänen kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
No on huono sanavalinta. Voi sanoa, että tilaisuus oli kaunis, hyvin järjestetty tms. Tai että oli mukava tavata, vaikka sitten näissä olosuhteissa.
Voit sanoa otan osaa ja jätää kaikki muut komentit väliin.Syystä kun tällä kyselet ja et luontevasti osaa mennä hautajaiset ilman kyseilyä tältä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että kommentoi juhlia kivaksi ei ole sama kuin että siellä oli kivaa.
Kiva voi tarkoittaa esim. että tilaisuus oli miellyttävä, lohdullinen, hyvin toteutettu.
Menipä hyvin nämä hautajaiset.
Jos muuten ulkoisuuksia ei halua kehua.
Vierailija kirjoitti:
No voi sanoa mielestäni. Vanhempieni hautajaiset olivat välillä jopa hauskat hautajaiset. Läheiset muistelivat hauskoja juttuja, ja siinä tuli myös naurettua itkemisen sijaan.
Niin, siis muistotilaisuus oli hauska. Eivät hautajaiset, jotka todennäköisesti olivat kirkossa. Siellä ei yleensä juttuja kerrota.
suvussamme suuri osa tulevista vainajista on esittänyt toiveen, että pitäkää sitten hauskat juhlat: hautajaisten ei ole tarkoitus olla surullinen juhla, vaan juhlistaa elettyä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisista, siunaustilaisuus, voi sanoa, että oli kaunis tilaisuus. Muistojuhlasta voi sanoa, että vainajaa muisteltiin mukavasti ja juhla oli hyvin järjestetty.
Sanotaan muistotilaisuudesta, että oli vainajan näköinen. Kaikki osallistujat umpihumalassa = vainaja kuoli viinaan.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen myös ajatella niin, että hautajaisissa juhlitaan vainajan elettyä elämää, sen sijaan että surtaisiin hänen kuolemaa.
Useampi vuosi sitten olin erään helsinkiläisen jazzmuusikon hautajaisissa. Vainajan toivomuksesta kukaan ei ollut pukeutunut mustiin, vaan tilaisuus oli sellainen new orleans -jazz tyylinen tilaisuus, ja saattoväki oli pukeutunut sen mukaisesti värikkäisiin vaatteisiin.
Ne hautajaiset olivat kuitenkin arvokkaat ja tyylikkäät, ja - pakko sanoa - kivat.
Mukavan rennot. Miellyttävän rennot.
Olipa mukavan rennot. Mukavan rento tilaisuus.
Pelkkä "rennot" tai "rento" ei riitä, sen voidessa tarkoittaa sekä negatiivista että positiivista rentoutta.
Vierailija kirjoitti:
Mukavan rennot. Miellyttävän rennot.
Olipa mukavan rennot. Mukavan rento tilaisuus.
Pelkkä "rennot" tai "rento" ei riitä, sen voidessa tarkoittaa sekä negatiivista että positiivista rentoutta.
Luonteva, lohduttava.
Surusta huolimatta ihana, mukava, kiva.
Olipa luonteva ja lohduttava, mukava tilaisuus.
Olipa surusta huolimatta ihana tilaisuus.
Kyllä mä pidän oman isäni hautajaisia kivoina. Siellä naurettiin ja juhlistettiin isän elämää, ei voivoteltu kuolemaa. Kyyneliä ja naurua oli ja oli tosi hienoa kuulla isän työ- ja harrastuskavereiden muistoja. Ne toi esille ihan erilaisen isän kuin kotioloissa.
Isä sairasti pitkään joten kuolema oli hänelle toivottu ja helpottava. Siksi itsekin tunsin helpotusta ettei hänen tarvitse enää kitua
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisiin ei varsinaisesti kutsuta.
Aika ja paikka ilmoitetaan ja vieraat kutsuvat itse itsensä.
Ole rohkeasti oma itsesi.
Voi sanoa vaikka näinkin hymyillen,
" Oi, olipa hauska tilaisuus, en ole pitkiin aikoihin nauranut näin paljon! Voi voi, kun itse juhlan päähenkilö ei saa olla paikalla, on niin kova ikävä, vaikka naurattaakin, kun kaikki vanhat jutut mitä kerrotaan on niin hauskoja. Ehkä kohta vielä itken, nyt surun keskelle oli hyvä saada kaikille iloa yhteisistä ihanista muistoista. Aivan ihanaa saada muistella yhdessä kaikkia kauniita hetkiä! "
Tämän tyyppinen ilo on kunnioittavaa.
Edesmenneen kustantaja Niklas Herlinin muistotilaisuus pidettiin Bottalla. Noin 200 vierasta. Bändi soitti ja juomat virtasivat. Että sillee. Kukin tyylillään.
Miten voi kommentoida omia hautajaisiaan?