Kysytäänpä nyt sitten täältä: Mitä tekisitte jos naapurissa olisi perhe, jonka äiti huutaa lapselle päivittäin?
Voiko tuollaisen käytöksen antaa vain olla? Tai onko se normaalia, oli sitten erityislapsi tai ei? Huutavat pihalla suoraa kurkkua, alkaa olla aika ahdistavan kuuloista.
Kommentit (25)
Minkä ikäinen lapsi on ja mitä huutaa? On eri asia huutaa hankalalle teinille, kuin esim 1-vuotiaalle. Siinäkin on eroa, että huutaako esim, että nyt siivoamaan se huone vai huutaako että olet idiootti kakara.
Päivittäinen huutaminen toki kertoo ongelmista joka tapauksessa. Huutaa kun ei pitäisi lainkaan.
Voisit kysyä tuolta äidiltä, että pystyykö hillitsemään itseään ulkona huutamisen kanssa? Sehän on jatkuvasti tapahtuvana häiriötekijä teille ja muille naapureille.
Ehkä se nainen ei vain tajua, että millainen haitta tuo on teille.
Vierailija kirjoitti:
Voisit kysyä tuolta äidiltä, että pystyykö hillitsemään itseään ulkona huutamisen kanssa? Sehän on jatkuvasti tapahtuvana häiriötekijä teille ja muille naapureille.
Ehkä se nainen ei vain tajua, että millainen haitta tuo on teille.
Tämä oli hyvä vastaus.
Ihan ensin kieltäisin omia lapsia olemasta missään tekemisissä ko. perheen lasten kanssa. Toiseksi ilmoittaisin omilleni, että tässä pihassa saa huutaa, muualla ei. Eli jos naapurissa karjutaan, niin ei meilläkään tarvitse hipihiljaa olla.
Sen lisäksi en tekisi mitään. Siinäpä huutavat, ei kuulu meille (olipa hauskasti sanottu, koska todennäköisesti kuuluu, mutta en siihen reagoi).
Nykyajan ihmiset, pitää jatkuvalla syötöllä tehdä ilmoituksia muiden elämästä. Jos on pakko tunkea se turpa muiden elämään niin mene kysymään tarviiko apua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensin kieltäisin omia lapsia olemasta missään tekemisissä ko. perheen lasten kanssa. Toiseksi ilmoittaisin omilleni, että tässä pihassa saa huutaa, muualla ei. Eli jos naapurissa karjutaan, niin ei meilläkään tarvitse hipihiljaa olla.
Sen lisäksi en tekisi mitään. Siinäpä huutavat, ei kuulu meille (olipa hauskasti sanottu, koska todennäköisesti kuuluu, mutta en siihen reagoi).
Sinä varmaan pidät kotonakin mykkäkoulua, kun asiat ei är suju haluamallasi tavalla. Se on väkivaltaa.
Jos jollain menee huonosti, niin vastauksesi on ERISTÄ, ERISTY.
Huono olet, et sen parempi kuin se huutava.
Apuahan tuossa tarvitaan ja kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua vaivaa? Alat kasvattamaan omia lapsia huonosti, jos naapurissa huudetaan.
Sitä paitsi, jos sitä naapurin lasta kohdellaan kaltoin, kyllä siihen tulee naapurien reagoida. Uskomatonta, että joku vielä ajattelee noin, kun lähimenneisyydessä on karmiva esimerkki siitä, miten lapselle voi käydä.
En tekisi mitään. Huutaminen on yksi kasvatustapa. Yleensä sillä saa aikaan vain sen, että lapsi ei kuuntele normaalipuhetta ollenkaan. Jos siis vanhempi normaaliäänellä kieltää 10 kertaa, lapsi ei reagoi siihen yhtään mitenkään. Vasta sitten, kun vanhempi alkaa huutaa ja huutaa useamman kerran, lapsen tajunta edes tiedostaa, että vanhemmalla on jotain asiaa.
Mun siskoni oli lapselleen huutaja. Opetti jo lapsensa pienestä pitäen siihen, että normaaliäänellä sanotuista kielloista ei seurannut yhtään mitään. Vasta sitten, kun siskoni huusi pää punaisena, lapsensa tajusi, että aijaa, se puhuukin mulle. Kuitenkin tämä sama lapsi, joka oli mulla todella usein hoidossa, ei edellyttänyt huutamista minulta. Koska mä kielsin kerran ja sen jälkeen tuli sanktio. Siinä missä siskoni käski lastaan telkkarin äärestä nukkumaan ensin 20 kertaa ja sitten huusi 10 kertaa, mä käskin kerran ja sen jälkeen sammutin telkkarin.
Kyllä minä voisin tehdä asiasta lasun. Sieltä sitten selvittävät onko jatkotarpeita. Äiti voi olla todella väsynyt ja voimavarat vähissä. Saattaa oikeasti tarvita apua. Ei kukaan huvikseen lapsille huuda kaiket päivät.
Apua se äiti tarvitsee. On nyt liian kovilla.
Lasu voisi auttaa saamaan apua.
Hoitoapua.
Voisitko ihan tavallisesti jutella? Voi olla aika yksin sen lapsen ja kasvatuksen kanssa.
Ei ole lapselle eikä äidille hyvä tuo huutaminen.
Laitoin lopulta valituksen isännöitsijälle kun se äippäliini kiroili ja huusi siellä kaiken päivää.
Tyypillisesti äippäliini oli sitä mieltä, että tuo on vain normaalia lapsiperheen elämää. No en mä huutanut ja kiroillut vaikka olin myös lapsiperheen äippä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmaan pidät kotonakin mykkäkoulua, kun asiat ei är suju haluamallasi tavalla. Se on väkivaltaa.
Jos jollain menee huonosti, niin vastauksesi on ERISTÄ, ERISTY.
Huono olet, et sen parempi kuin se huutava.
Apuahan tuossa tarvitaan ja kontaktia.
Naapurin asiat eivät ole minun asioitani, jos siellä huudetaan, niin sitten huudetaan. Omia lapsia en halua altistaa naapurin äidin karjunnalle, joten siksi tuon perheen kanssa ei olla tekemisissä.
Enkä minä eristä tai eristy, lapsilla on kaverinsa ja minulla omani, ei ole pakko olla missään tekemisissä naapurin kanssa.
Jos pidät mykkäkouluna sitä, että en mene vieraan ihmisen pihaan ilmoittamaan, että teen lasun, jos huudat, niin olen ihan mielelläni mykkäkoulussa. MInä kyllä ymmärrän tuon termin aivan toisin ja oletan, ettei se karjuva naisihminen erityisesti minun asiaanpuuttumistani edes kaipaa, joten hukkaan menisi sekin mykkäkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan ihmiset, pitää jatkuvalla syötöllä tehdä ilmoituksia muiden elämästä. Jos on pakko tunkea se turpa muiden elämään niin mene kysymään tarviiko apua.
Vahva suositus tälle toimintamallille. Ärsyttää oikein kun nykyajan ihmiset vain odottelevat että pääsisi ilmoittamaan lasuun, poliisille, Isännöitsijälle... Mihin tahansa että toisen elämä on mahdollisimman vaikeaa. Ja kaikki huolen varjolla. Sitten kuitenkaan ei voida kysyä tarvitseeko naapuri esim lastenhoitoapua pariksi tunniksi jotta pääsee ihan omaan rauhaan hetkeksi. Ihmiset on nykyisin niin loputtoman ilkeitä ja pahansuopia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua vaivaa? Alat kasvattamaan omia lapsia huonosti, jos naapurissa huudetaan.
Sitä paitsi, jos sitä naapurin lasta kohdellaan kaltoin, kyllä siihen tulee naapurien reagoida. Uskomatonta, että joku vielä ajattelee noin, kun lähimenneisyydessä on karmiva esimerkki siitä, miten lapselle voi käydä.
Huutaminen ei ole kaltoinkohtelua, tämän palstan mammoista 80% on kertonut huutavansa lapsilleen, koska äidinkin pitää saada näyttää tunteitaan. Omia lapsiani suojelen eli ei ole mitään syytä mennä naapuriin ja saada samanlainen huutomyrsky osakseen, sinä pidät sinä huonona kasvatuksena, minä järkevänä toimintana. Naapurina tehtäväni ei todellakaan ole reagoida siihen, että joku huutaa lapsilleen, koska silloin joutuisin kesämökkiolosuhteissa tekemään kymmeniä lasuja kesässä. Jostain syystä kun vuokramökeillä lapsille huutaminen on yleisempää kuin vanhemmat tajuavatkaan. Mutta toki jos katsot sen tarpeelliseksi, niin aloitan jo tänään. Mahtaa pari vantaalaisperhettä ihmetellä.
Jos olisi noin, niin kävelisin pihaan ja irtisanoisin vuokralaisen sopimuksen. Ongelma poistuisi 6 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia, varsinkin perheissä jossa on monta lasta ja äiti viher vas.
Niin ja persuperheissä huutaa molemmat vanhemmat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutaminen ei ole kaltoinkohtelua, tämän palstan mammoista 80% on kertonut huutavansa lapsilleen, koska äidinkin pitää saada näyttää tunteitaan. Omia lapsiani suojelen eli ei ole mitään syytä mennä naapuriin ja saada samanlainen huutomyrsky osakseen, sinä pidät sinä huonona kasvatuksena, minä järkevänä toimintana. Naapurina tehtäväni ei todellakaan ole reagoida siihen, että joku huutaa lapsilleen, koska silloin joutuisin kesämökkiolosuhteissa tekemään kymmeniä lasuja kesässä. Jostain syystä kun vuokramökeillä lapsille huutaminen on yleisempää kuin vanhemmat tajuavatkaan. Mutta toki jos katsot sen tarpeelliseksi, niin aloitan jo tänään. Mahtaa pari vantaalaisperhettä ihmetellä.
Onko pinna vähän kireällä?
Mielestäni sen jotenkin tietää milloin on aiheellista tehdä ilmoitus.
Kun tällainen tunne itselleni tuli, ei mennyt kuin pari päivää niin heillä olikin kaksi lastensuojelun naista hakemassa lasta ( en siis itse ehtinyt ilmoitusta tekemään, mutta aikomus oli).
Tämä huutaminen oli sellaista, joka romuttaa lapsen itsetunnon aivan täysin.
Ihan erilaista, kuin se, mitä joku nyt joskus turhautuneena saattaa huutaa ( ei silti, että sitäkään puolustelisin)