Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
801/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Älä hyppää rekan alle. Tällä viikolla lomalla. Kävin tänään järvessä uimassa kilometrin. Ensi viikolla sahalle vuorostaan.

Vierailija
802/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoja asioita kuin muutenkin, ruokaa tosin en tee kun ei mitään tee mieli (syön suoraan kasvimaalta) mutta muuten ihan samaa. Missään rannalla en pystyis makoilla, mielummin sitten rantalentistä tai suppailua, kyllä sitä liikkeessä pitää pysyä. Viimeset 2kk myllännyt koko pihan ympäri, just istutin käsipelillä 6 omenapuuta, oli muuten hiton kovaa savea kun niin kuivaa ja palkinnoks mojovat rakot käsiin kyllä siinä hiki tulee mutta ei mulle tuu sitä jotain tukalaa huonoa oloa mitä joillekkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoi helteiden vihaajat! Mikä sitten on ”hyvä” kesä sää, jos tällainen lämpö ei ole hyvä? +16 ja vesisadetta? Mitä silloin voi tehdä esim. lasten kanssa? Ei silloin ole kiva olla uimassa, leikkipuistossa tai huvipuistossa.

Mulle sopii paremmin sellainen, että päivisin on 20-25 astetta ja öisin 15-20. Silloin tällöin kunnon vesisade tai ukkoskuuro, jotka raikastavat ilmaa. Muutama lämpimämpi päivä tai jopa jokunen 1-2 viikon pätkä tällaista 25-30 asteista ei haittaa, silloin voi vähän hellittää. Minusta on kuitenkin mukavampi, kun voi käydä itse poimimassa mansikoita ja puuhastella pihatöissä. Yli 25 astetta alkaa olla kaikenlaiseen "järkevään" tekemiseen vähän liian lämmin. 

Vierailija
804/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samoja asioita kuin muutenkin, ruokaa tosin en tee kun ei mitään tee mieli (syön suoraan kasvimaalta) mutta muuten ihan samaa. Missään rannalla en pystyis makoilla, mielummin sitten rantalentistä tai suppailua, kyllä sitä liikkeessä pitää pysyä. Viimeset 2kk myllännyt koko pihan ympäri, just istutin käsipelillä 6 omenapuuta, oli muuten hiton kovaa savea kun niin kuivaa ja palkinnoks mojovat rakot käsiin kyllä siinä hiki tulee mutta ei mulle tuu sitä jotain tukalaa huonoa oloa mitä joillekkin.

Montako saavillista joudut kantamaan vettä kasvimaalle päivittäin, että se tuottaa edes jotain satoa? Meillä on melkein koko kasvimaa kärsinyt tosi pahasti tästä kuivuudesta... Olisi kyllä mukava, kun sieltä kasvimaalta saisi jotain satoakin. 

Vierailija
805/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuskelen pihalla puitten varjossa vähissä vaatteissa, syön vesimeloneja ja suolakeksejä, juon paljon vettä. Luen venäläisiä klassikkoja. Välillä torkahtelen.

Vierailija
806/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tästä helteestä en erityisesti päiväsaikaan nauti, mutta lämpimät illat ovat fantastisia! +23-25 ja illalla voi istuskella ulkona hellevaatteissa ja varvastossuissa. Normaalikesänä jalassa kotona on villasukat koska olen vilukissa.

No justiinsa. Mullakin on aina karvalakki päässä ns. normaalikesinä ja muutenkin on silloin aina käynnissä jatkuva skitsoilu siitä että uskallanko lähteä ulos kesävaatteissa ylipäätään. Monesti olenkin pelannut varman päälle ja vetänyt toppatakin niskaan ja hanskat käteen, eikä ole tarvinnut katua.

Vierailija
807/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoi helteiden vihaajat! Mikä sitten on ”hyvä” kesä sää, jos tällainen lämpö ei ole hyvä? +16 ja vesisadetta? Mitä silloin voi tehdä esim. lasten kanssa? Ei silloin ole kiva olla uimassa, leikkipuistossa tai huvipuistossa.

Kenties toivomme että lämpötila olisikin päivisin max. +25 astetta, tai asteen-pari alle sen. Eli jotakin noin 22-23-24 astetta.

Tuliko kovinkin valtavana yllätyksenä että tällainen välimuotokin löytyi?

Vierailija
808/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kesäsää on n. 20-24 astetta ja aurinkoista tai puolipilvistä, silloin tällöin myös sadepäivä piristää ja pitää luonnon vihreänä ja luonnon eläimet saavat juotavaa.

T. Helteiden vihaaja

Vierailija
809/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sahalla duunissa missä lähemmäs 35c kokoajan. Kyllä naatitaan. Luojan kiitos kotona on ilmastointi. Ilman sitä hyppäisin rekan alle.

Kuulostaa ihan siltä että roikut jo hirressä, mutta kiittelet siitä että oletkin löysässä hirressä.

Vierailija
810/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako saavillista joudut kantamaan vettä kasvimaalle päivittäin, että se tuottaa edes jotain satoa? Meillä on melkein koko kasvimaa kärsinyt tosi pahasti tästä kuivuudesta... Olisi kyllä mukava, kun sieltä kasvimaalta saisi jotain satoakin. 

Tuolta kaivosta tuo pumppu pumppaa tippukastelujärjestelmään niin en tiiä. Ei vielä oo vesi loppunut 🤔 ja tänään tuli sadevettä tynnyreihin päivällä kun ukkospuuska oli myräköinyt ja kohta näyttäis myräköivän taas. Eilen vein töihin parikymmentä kurkkua, kesäkurpitsaa, herneitä sekä porkkanoita ämpärilliset. Kyllä sitä satoa tulee ihan hyvin, pitää tosiaan kastella ja peitellä, mansikat kärsi kuivuudesta/en muistanut peitellä pariin päivään kun ovat toisella puolen mettää. Ja siis ei nyt ole mikään hehtaarin kokoinen kasvimaa vaan tuommonen sopiva 50 neliöö ja 20 neliön kasvihuone mitä yksin vielä jaksaa töiden jälkee puuhailla.

Vierailija
811/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä joillakin oikeasti KYLMÄ, jos ei ole yli 25 astetta? 

Mua ei palele, ennen kuin menee alle 10 asteen. 

No siis minä joudun käyttämään sormikkaita alle +15 asteessa, kun sormet kangistuu kylmyydestä. Kotonani on talvisin +25 sisälämpötila.

Kilpirauhasen vajaatoiminta?

Ei kyllä kenenkään terveen ihmisen sormet kangistu 15 asteessa. Ihan mahdotonta.

Vierailija
812/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään iltapäivästä oltiin veneilemässä Päijänteellä, sitten käytiin uimassa. Nyt löhöillään. Voi olla että lähdetään mökille takaisin yöksi. Oli pakko tulla kastelemaan pihakukkia välillä..

Vierailija
813/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa lämpötilassa pystyy hyvin ulkoilemaan ja esimerkiksi pyöräilemään ja kävelemään metsässä. Metsäänkin on mukavampi mennä, kun ei tarvitse läträtä aurinkorasvaa ja voi laittaa kunnon kengät ja pitkät housut. Huvipuistossakin on mukavampaa pilvisellä säällä, kun ei tarvitse jonotella suorassa auringonpaisteessa.

Ja kuten tässä moni muukin on sanonut, että esim se 22 astetta olisi se täydellinen. Ainoa vaihtoehto helteelle ei ole räntäsade. 

Vierailija
814/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan tätä palstaa. Olen nyt noin tuhat kertaa yrittä nyt kirjoittaa kommentin, mutta ei tule millään läpi. Halus in vain sanoa, että oli virhe lähteä kotoa pois yhdeksi yöksi. Laitoin kaikki ikkunat kiinni ja ilmast ointikonetta ei voinut jättää pää lle ja yöksi ei kuk aan ollut avaa massa ikkunoita ja ovia. Nyt asunto on 3 astetta lämpöisempi kuin enn en lähtöäni eikä viilene yhtään va ikka viime yön oli ovet ja ikkunat auki ja ilmastoin tilaite on ollut pää llä koko päivän. Eli 24 tunnin tauko viilen tämisessä nosti lämpötilan nyt näköjään pysyv ästi näin, vaikka neljä viikkoa on tässä säät änyt näiden ilma stointila itteiden, tuulet timien ja läpiveto jen kanssa. 

Ja nyt voisiko joku arvon mode kertoa, mikä tuossa tekstissä oli sellaista, että se sensuroitiin joka kerta? Onko täällä nyt jo tuu le tin -sanakin bannattu? 

Vierailija
815/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta mulla menee 300 litraa joka toinen ilta, kun kastelen kaiken, niinä väli-iltoina noin 100 litraa, kun kastelen vain janoisimmat. Satoa tulee, mutta kyllä jo tuo veden raijaaminen kyllästyttää. Nytkin olen tehnyt lähtöä jo tunnin, mutta tässä vieläkin, en saa itseäni liikkeelle. Tänään olisi pakko kastella muutakin kuin kasvimaa, kun edellisestä kerrasta jo viikko aikaa. Daaliat etenkin huutaa vettä.

Vierailija
816/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teit laajat istutuskuopat, kohopenkit ja salaojitit pohjan. Omenapuun juuristo ei viihdy savessa ja märkyydessä.

Vierailija
817/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen niin paljon kun on ihanan lämmintä.

Pesen lattiat, tamppaan matot, kuuraan vessan, ajan oman ja naapurin nurmikon, käyn juoksemassa maratonin ja jos jää aikaa niin triathlonin vielä siihen päälle.

Kyllä Suomen kesä on nykyään ihana. Syksyn tullessa ei pysty tekemään paljon kun pitää pukeutua toppahaalariin ja spacebootseihin sisälläkin että tarkenee.

Tämä hölmö väittää juoksevansa maratonin ja siihen päälle triathlonin. Just tasan naurettavaa.

Vierailija
818/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras kesä ikinä. Asunnossa alimmillaan +28. Elän ihan normaalisti, treenaan, käyn töissä, teen ruokaa, käyn kävelyllä, ulkoilen, ostoksilla, meikkaan, nukun, uimassakin tarkenee käydä moniin vuosiin....

Oikeastaan, en edes huomaa koko hellettä muuta kuin kevyessä pukeutumisessani.

Kivittäkää vaan, olkaat hyvät.

Mulla on asunnossa aamuisin "vaan" 25 astetta ja ennen töihin lähtöä kun pesen naaman, niin hiki valuu naamastakin jo ennen kuin ehdin meikkaamiseen asti. 

Ai, mä en hikoile ennen kuin teen jotain fyysistä tai olen pitkään suorassa auringonpaisteessa.

Sama. Täytyy tehdä jotain että alkaa hiki valumaan. Nyt istun ilta-auringossa ja lämmintä on edelleen +30 eikä hikoiluta.

Vierailija
819/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen niin paljon kun on ihanan lämmintä.

Pesen lattiat, tamppaan matot, kuuraan vessan, ajan oman ja naapurin nurmikon, käyn juoksemassa maratonin ja jos jää aikaa niin triathlonin vielä siihen päälle.

Kyllä Suomen kesä on nykyään ihana. Syksyn tullessa ei pysty tekemään paljon kun pitää pukeutua toppahaalariin ja spacebootseihin sisälläkin että tarkenee.

Tämä hölmö väittää juoksevansa maratonin ja siihen päälle triathlonin. Just tasan naurettavaa.

Ihan helppoa kun vain kunto riittää. Nyt on lämmintä eikä lihakset kangistu. Kesästä tulee nauttia. Hipi hopi lenkille nyt kaikki.

Vierailija
820/1004 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juostaan, urheillaan, kitketään kasvimaata ja koko ajan jotain puuhastellaan. Ei sitä jouten olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän