Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?

Vierailija
10.07.2021 |

Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.

Kommentit (1004)

Vierailija
681/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö 20-asteessa rannalle? Vähän kun sopivasti tuulee, niin tuntuu iholla 15-asteiselta. Silloinhan tarvitsee jo pitkähihaisia ja -lahkeisia vaatteita!

80- luvulla kun ei ollut tällaisia helteitä niin käytiin rannalla vaikka olisi ollut alle 20 astetta lämpöä. Aamulla jo 9 aikaan lähdettiin jos vain sääennustukset lupasivat auringonpaistetta koko päivälle. Joskus oli hädintuskin 17 astetta aamuisin ja rannalle vain mentiin. Auringossa paahdettiin itseämme (niin tehtiin 80- luvulla ja ilman suojakertoimia) ja vaikka aamulla hieman paleli, niin päivällä se 20 astetta lämmitti hyvin auringossa makaavia.

Ihan bikineissä tarkeni ja uimassakin käytiin välillä. Aina kuljettiin kesällä shortseissa ja T-paidassa enkä muista että kukaan olisi valitellut kylmyyttä.

80- luvulla ei ollut varaa valita milloin halusi mennä rannalle, kun niitä hellepäiviä ei välttämättä edes tullut aina. Silloin oli tärkeämpää se että aurinko paistoi ja sen mukaan suunniteltiin rantapäivät. Jos jokunen hellepäivä sattui tulemaan, niin se oli sitten ihan ylellistä jo.

Kuka meni ja kuka ei. Muistan kesiä, jolloin palelin pitkässä kesätakissa, vaikka oli 20 astetta. Mutta kun tuuli, tuntui kylmemmältä. Puutarhakeinussa istuin kesälomalla lukemassa villatakki päällä.

Vähän yli 20 astetta olisi minulle sopivan lämmin. 26 alkaa olla liikaa jo, kun kävellessä tulee hiki. En nauti tällaisesta helteestä.

Vierailija
682/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä ilmastoidussa talossa on viileää. Laattalattia oikeasti kylmä. Terassilla otetaan aurinkoa ja oleillaan, käydään porealtaassa viilentymässä. Ihanasti viilentää. Poreissa kun on vartin niin ei tule kuuma pitkään aikaan vaikka olis auringossa. Mikäs tässä ollessa. Hirveästi ei tuu urheilua mutta voisihan sitä sisällä vaikka juoksumatolla juosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en saa nauttia? Vastatkaa joku!

Vierailija
684/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On n. 100 m. järveen, niin pääsee vilvoittelemään.  Ja on lätäkköä isompi ja syvä. Kerrostalosta pääsee tuota pikaa veteen tai rannalle.

Vierailija
685/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautitko oikeasti kuumasta, siis et istu viilennetyssä autossa ajaessasi, tai mene viileään varjoon istumaan vaan hakeudut tuohon auringon paahteeseen? Et yritä viilentää asuntoasi ulkoilmaa viileämmäksi? Vaan nautit yli 30 asteen kuumasta? Jos näin teet, mikäs siinä, senkun nautit. Mutta suurin osa näistä helteen ihannoijista ei nautikaan tästä kuumasta, vaan viilennyksestä, ilmastoidussa lattebaarissa on kiva kehua hellettä, kun ei oikesti nautikaan sitä kahvia asvalttiparkkipaikalla siellä ihanassa kuumassa, tai laitetaan nettiin kuvia, kuinka ollaan mökillä kaulaan asti järvivedessä jäähtymässä.....

Vierailija
686/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime päivät olen pessyt mattoja ja tehnyt pihatöitä. Ihanaa kun tarkenee varjossakin!

Vierailija
687/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ihmetyttää kun joku kirjoittaa että tykkää helteestä, tulee alapeukutusta kunnolla. Taitaa suurin osa inhota hellettä. 

Vierailija
688/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautitko oikeasti kuumasta, siis et istu viilennetyssä autossa ajaessasi, tai mene viileään varjoon istumaan vaan hakeudut tuohon auringon paahteeseen? Et yritä viilentää asuntoasi ulkoilmaa viileämmäksi? Vaan nautit yli 30 asteen kuumasta? Jos näin teet, mikäs siinä, senkun nautit. Mutta suurin osa näistä helteen ihannoijista ei nautikaan tästä kuumasta, vaan viilennyksestä, ilmastoidussa lattebaarissa on kiva kehua hellettä, kun ei oikesti nautikaan sitä kahvia asvalttiparkkipaikalla siellä ihanassa kuumassa, tai laitetaan nettiin kuvia, kuinka ollaan mökillä kaulaan asti järvivedessä jäähtymässä.....

Ääh, nyt sotket asioita. Jos tykkää saunomisesta, pitääkö asunnossa sitten olla 60 - 80 astetta? Miksi en saisi välillä viilentää itseäni, nautin siitäkin, mutta nautin myös paahteesta. Juoksin tänäänkin 32km ja oli todella antoisa lenkki, mutta täältä saa kuvan, että en saisi näin tehdä, vaan pitäisi juosta 24/7. Miksi se ei kelpaa että nautin niin kuin nautin? Onko se minun nautintoni jotenkin vähäpätöisempää, että sen saa kyseenalaistaa?

Vierailija
689/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kotona, lomalla ja istun sohvalla tuulettimen edessä. Tilaan Woltista kerran päivässä lisää ruokaa ja kaljaa. No, voisin tehdä samaa mihin aikaan vuodesta tahansa, mutta ei häiritsekään helle. Jos oikeasti pitäisi jotain tehdä (ulko)työtä tässä kelissä, niin voisin alkaa valittaa. Sisällä nyt ehkä +26, ikkunat pohjoiseen päin.

Vierailija
690/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi urheilua en tee. Mutta muuten on ihanan lämmintä, terassilla ja talo viileä .

Vierailija
691/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oliko täällä yhtäkään jolla on kotona sisälämpötila jatkuvasti yli 30 ja sanoo nauttivansa näistä helteistä? Kyllä minäkin nauttisin, jos pääsisin välillä sisälle viilentymään. Ilmalämpöpumppujen omistajien on turha aukoa naamaansa muille, että nauttikaa nyt, ei saa valittaa.

Vierailija
692/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku +23-26 olisi optimaalinen, nyt menee jo mullekin liian kuumaksi ulkona. Mutta pääpointtini on se, että vihaan talvea, kylmää ja lunta niin paljon, että voin sanoa mistä tahansa kesälämpötilasta, että se on parempi kuin talvi. Pimeä ei haittaa ja yleensä joulukuuhun asti on vielä ok.

Vierailija
693/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa sanoa, että sisällä on viileää ja on ulkoallas? Tämän ketjun otsikon olis pitäny olla miten säälit niitä, jotka asuu kerrostalossa?

Vierailija
694/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen yksi työpäivä takana ulkona kuumassa helteessä. Vettä menee litrakaupalla ja kaikenlaisia urheilujuomia. Loppuilta sitten suojassa auringonpaisteen kärvennykseltä ilmastoidussa asunnossa yrittäen palautua seuraavaan päivään. Kesäloma sitten syssymmällä.

Vierailija
695/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa, miksi en saisi nauttia helteestä?!

Vierailija
696/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa, miksi en saisi nauttia helteestä?!

Koska mammojen logiikalla se menee niin, että jos minä kärsin, sinäkin kärsit. Samasta syystä ovat katkeria.

Vierailija
697/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko täällä yhtäkään jolla on kotona sisälämpötila jatkuvasti yli 30 ja sanoo nauttivansa näistä helteistä? Kyllä minäkin nauttisin, jos pääsisin välillä sisälle viilentymään. Ilmalämpöpumppujen omistajien on turha aukoa naamaansa muille, että nauttikaa nyt, ei saa valittaa.

On meitä monia. Minä nautin helteistä, vaikka asunnossani on 32 astetta. En minä siellä asunnossa edes ole vaan nautin pihalla. Säästä kuin säästä on mukavampi nauttia ulkona.

Vierailija
698/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veneilen perheen kanssa (merellä) ja kun olen töissä (yrittäjänä) huolehdin riittävistä tauoista, juon riittävästi vettä. Kotona on läpitalon kämppä, se helpottaa vähän. Kaljakin maistuu helteillä, kun on vapaata.

Vierailija
699/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa keliä pyöräilyyn ja rannalle. Talossa maakylmä niin sisälämpötila pysyy ilman kuluja ihan samana kuin talvellakin.

Vierailija
700/1004 |
14.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteestä nauttivilla on loma

ei ne nauti pelkästä helteestä vaan lomastaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi