Te, jotka nautitte näistä helteistä, voisitteko kertoa millä tavalla? Mitä teette?
Oikeastiko liikutte samaan tapaan helteillä, urheilette ja teette samoja asioita kuin muutenkin? Vai nautitteko makaamalla auringossa? Laittauduin tässä just, että voisin lähteä kauppaan ja valun hikeä joka puolelta.
Kommentit (1004)
Merivesi tuntuu viileältä?! Se ns. viileä merivesi on niitä harvoja asioita, millä tästä edes selviää. Tää ilma on niin kamalaa, että v......a heti aamulla kun herää hikisenä ja tuntee itsensä lähinnä graavatuksi.
Se on kuitenkin vain sää. Ei mikään erikoinen asia. Joka päivä on omanlaisensa sää. Elän elämää ihan tavallisesti oli mikä sää tahansa.
Eilen tajusin uuden ongelman viikkoja jatkuneessa noin 30 asteen helteessä. Kesällä olisi kiva käydä uusissa paikoissa ja etsiä uusia rantoja, joissa viilentyä. Näillä helteillä kun on kuumaa aamusta yöhön saakka ei voi niin vain lähteä ilman autoa jonnekin katsomaan, millaista siellä on. Voi olla ettei pääsekään ajoissa varjoon tai paikassa ei tuulekaan kuten tutulla rannalla. Ei voi ottaa sitä riskiä että kuumenee liikaa eikä pääse vilvoittelemaan ajoissa eli saa lämpöhalvauksen ja päivystys on jo ylikuormittunut pökertyneistä.
Pakko mennä vain tuttuun paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Merivesi tuntuu viileältä?! Se ns. viileä merivesi on niitä harvoja asioita, millä tästä edes selviää. Tää ilma on niin kamalaa, että v......a heti aamulla kun herää hikisenä ja tuntee itsensä lähinnä graavatuksi.
Niin, merivesi tuntuu minusta viileältä. Ihan hyvin olen selvinnyt ilman uimista eikä vituta.
Vaikea kyllä nauttia, kun kuntourheilunkin on joutunut laittamaan helteiden ajaksi pauselle. Ainoastaan kevyehkö pyöräily onnistuu. Kotona on vinttikamarin kuntoiluhuoneessa ilmastointilaite, mutta viilennysteho ei meinaa aina riittää.
Onhan tämä lämmin ilma ihanaa. Ei tarvitse aamulla miettiä mitä laittaa päälle, shortsit ja t-paita, sandaalit jalkaan ja menoksi. Välillä käy pulahtamassa järvessä ja nauttii vievokkeita terassilla. Mä niiiiin nautin tästä 😎☀️
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kyllä nauttia, kun kuntourheilunkin on joutunut laittamaan helteiden ajaksi pauselle. Ainoastaan kevyehkö pyöräily onnistuu. Kotona on vinttikamarin kuntoiluhuoneessa ilmastointilaite, mutta viilennysteho ei meinaa aina riittää.
Taitaa helteistä nauttiminen olla enempi sellaisten laiskojen ihmisten hommaa. Mukavahan se on makoilla ja käydä välillä uimassa, jollei mitään tarvi tehdä.
Itselleni helle ei ole ongelma, kun saan olla sisällä ja autossa viileässä, mutten varsinaisesti nauti helteestä, vaan se rajoittaa mitä voi tehdä.
Ihana lämpö! Me nautitaan näistä keleistä täysin. Ollaan omalla pihalla, jossa oma uima-allas, lapset leikkii vesisotaa, pyöräillään rannalle eväiden kanssa ja käydään potkimassa palloa lähikentällä. Onneksi on lämmintä, monen ihannekesäsää täällä on varmaan +16 ja vesisadetta, sopiikin monen suomalaisen mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, merivesi tuntuu minusta viileältä. Ihan hyvin olen selvinnyt ilman uimista eikä vituta.
Ja täällä keski-suomessa järvivesi on just sopivan lämmintä. Lapin kosket on liian kylmiä.
Vietän aikaa puistossa varjostavien puiden alla. Käyn paljon järvessä uimassa. Vietän aikaa nakuna omalla suojaisalla parvekkella, koko keho viilentyy mukavasti pienessä tuulevireessä. Kesäloma <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa helteistä nauttiminen olla enempi sellaisten laiskojen ihmisten hommaa. Mukavahan se on makoilla ja käydä välillä uimassa, jollei mitään tarvi tehdä.
Itselleni helle ei ole ongelma, kun saan olla sisällä ja autossa viileässä, mutten varsinaisesti nauti helteestä, vaan se rajoittaa mitä voi tehdä.
No jos kysytään että miten helteestä nauttii, niin kai sitä ihmiset kirjoittaa näitä uimisjuttuja. Paitsi tietty valittajat joiden täytyy päästä välttämättä kertomaan miten kamalaa on, täysin kysytyn asian ohi.
Olen rv 35 ja onnellisesti äitiyslomalla. Touhuan samaa kuin muulloinkin, kotihommia, laittelen just kirppiskamoja, rempataan lastenhuonetta kuntoon, mökillä tehtiin pihahommia ja kärräsin ja lapioin rantaan hiekkaa jne. On ollut esikoiseen verrattuna tosi helppo raskaus ja oon saanut liikkua ja touhuta paljon. Hyvä yleiskunto varmaan auttaa kestämään kuumuutta, rakastan myös lämpöä ja aurinkoa. Toisaalta myös kunnon talvi on ihana, syksy ja kevät myös. Sää on mikä on, en jotenkin osaa ajatella, että se pilaisi sen kummemmin mitään. Olen ollut nuorena kesätöissä kuumassa tehtaassa, olihan se fyysisesti rankkaa, mutta join paljon vettä ja ilo siitä, että kunto kasvoi ja paino vaan tippui helpotti huhkimista😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä keski-suomessa järvivesi on just sopivan lämmintä. Lapin kosket on liian kylmiä.
Järvet taitaa olla lämpimämpiä. Meillä ihan avomeri tuossa edessä joten pysyy (minun mittapuulla) viileänä. Pienet matalat merenlahdet on vähän lämpöisempiä myös. En ole mikään uimisen suurin ystävä muutenkaan.
En mitään. Ihmisen ei tarvitse aina tehdä jotain ja olla pätemässä.
Minä olen intohimoinen beach volleyn pelaaja, mutta Suomessa kausi jää yleensä valitettavan lyhyeksi. Siihen lajiin normaalit +15 kelit ei ole mitenkään parhaita mahdollisia kun täytyy kuitenkin pelata paljain jaloin eikä se oikein hanskat kädessäkään onnistu. Tämä kesä on ollut aivan ihana kun kerrankin saa pelata sielunsa kyllyydestä. Hyvin jaksaa urheilla parhaimmillaan viisikin tuntia putkeen kunhan vaan huolehtii että juo riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskottelu sopiikin erinomaisesti kesälomaa viettäville! Sikäli täydellinen ajankohta näille helteille. Ei tässä säässä töitä jaksaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun in vielä tähän aikaan 26 lämmintä ja voi olla pihalla ilman takkia. Kylmää riittää taas ihan tarpeeksi, nyt nautitaan.
Ehkä se asia joka näissä helteissä kaiken epämukavuuden lisäksi vaivaa eniten, on jokin automaatio-oletus, että tästä on nyt pakko nauttia ja jos et nauti niin elämä menee hukkaan...
Musta on ihanaa se, että voin lähteä kevyessä mekossa ulos eikä tuu kylmä. Talvella ei riitä mikään määrä vaatetta.
Osa helteistä nauttijoista näyttää olevan vain niin sekaisin ettei itse edes huomaa kuinka helle niihin vaikuttaa.
Tänään ohitin koiralauman ulkoiluttajan tavallista vauhtia kävellen ja se alkoi rähjäämään kuin olisin ohittanut sen pyörällä. Sen mielestä olisi pitänyt varoittaa ennen kuin ohittaa takaa, vaikka itse se löntysti julkisella paikalla leveästi koirat pitkissä hihoissa. Mistä sitä tietää mikä koiralauma on vaarallinen ja mikä ei, kun ulkoiluttaja ei reagoi vaikka huomaa jonkun olevan kävelemässä ohitse. Ohitin niin kaukaa kuin oli tilaa. Vai pitäisi muka huudella koiranulkoiluttajille ennen ohitusta. Sitten sen hauvelit säikkyisi huutoa. Pitääkö muka alkaa pitämään mukana jotain pyörän torvea jopa kävellessä?
Minua käytännössä uhkailtiin isolla laumalla purevia koiria vain siksi että kävelin julkisella paikalla hitaan löntystelijän ohitse. Tosin ei ne koirat uskaltaneet edes haukkua.
En ole vielä uskaltanut. Kahlaillut vähän olen kun koiraa olen käyttänyt uimassa. Tuskin menenkään, merivesi ainakin tuntuu vielä viileältä.