8-vuotias tyttö sai Karjalan prikaatilta yllättävän viestin – ”Luvaton poissaolo muuttuu sotilaskarkuruudeksi”
Kutsu palvelukseen kävi turhan aikaisin.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008116400.html
Kommentit (21)
Olis lähettänyt takaisin kuvan karjalanpiirakasta.
Oliko tämä nyt edes uutisoinnin arvoinen asia?
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä nyt edes uutisoinnin arvoinen asia?
Oli.
Mä en tajunnut aikanaan soittaa lehdelle kun 12-vuotiaalle lapselleni soitettiin, että hänen lääkärivuoronsa oli alkanut aamulla klo 8.00.
No, eihän kutsu hänelle saapunut vaan numeron entiselle omistajalle. Vähän väliä tämän tyyppisiä kömmähdyksiä sattuu.
Olisiko ilmoituksen pitänyt mennä nimikaimalle?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ilmoituksen pitänyt mennä nimikaimalle?
Ei, vaan tyttö oli saanut numeron vasta n. puoli vuotta sitten ja oli aiemmin ollut hänen kenelle viesti piti tulla. oli siis kutsunnoissa ilmoittanut sen.
Ihan looginen selitys siis.
Mulle tuli aikanaan perintäyritykseltä viestejä ja joku manne viestitti päässeensä linnasta. Olivat siis numeron edelliselle omistajalle tarkoitettuja. Pakko mun oli silti ottaa yhteyttä perintäyritykseen, jos vahingossa olisi joku lasku hukkunut postissa ja päätynyt sinne. No, ei ollut.
Mieheni sai kerran yhteydenottoja "palvelutalossa asuvasta äidistään joka on ollut agressiivinen", anoppi oli vain ollut kuolleena monta vuotta.
Tyttöä varmasti lähdettiin kiidättämään sinne Karjalan Prikaatiin, onhan se mentävä kun kutsu kuuluu.
Asento! Kun firmasta tulee käsky sitä totellaan mukisematta. Mikäli 8-vuotias saa palvelukseenastumismääräyksen sinne palvelukseen mennään viimeistään annettuun määräaikaan mennessä, mielummin välittömästi. Ikä ei ole mikään tekosyy. Lepo!
- herra isoherra, herra korpraali-
Olisin jäänyt odottamaan kun tulevat hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin lapsisotilaita?
Nyt kun naiset on saatu värvättyä varusmiespalvelukseen on seuraavaksi lasten vuoro. Saapumiserän 1/2022 muodostavat 2012 syntyneet. Pienikokoisista lapsista muodostetaan erikoisjoukkoyksikkö, tunnelirotat. Lapset mahtuvat hyvin möyryämään ahtaissa viemäreissä, pieniä kun ovat. Voi vihollisen ihmetystä kun viemäristä paljastuukin Nico- Petter 10-v rynkky laulaen. Siinä Pjotria viedään Uralin taa, vain tossut tulta lyö.
Tämä oli kesän yksi hauskimmista. Niin olisi houkuttanut viedä lapsi paikan päälle ilmoittautumaan, toki ensin pitäisi puhua lapsen kanssa asiasta ja että otetaan tämä huumorilla.
Tuollainen on mahdollista kenelle tahansa, jota ottaa täysin uuden puhelinnumeron.
Ja puhelinnumeroita vaihdellaan monistakin syistä-
Myös aina kun lapsille ja nuorille ostetaan ensimmäinen puhelin, se uusi numero annetaan.
Numeroja kierrätetään.
Asiakas ei itse koskaan tiedä, kenen ja millaisen henkilön numeron hän saa omaksi numerokseen.
Hassua, mutta tälle ei mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sai kerran yhteydenottoja "palvelutalossa asuvasta äidistään joka on ollut agressiivinen", anoppi oli vain ollut kuolleena monta vuotta.
haha, anpoista tuli räyhähenki. Olisin sanonut heille, että teidän varmaan täytyy soittaa jollekin katoliselle riivauksiin erikoistuneelle papille.
Joo, tää oli hyvä :D