Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylikiltti Miisa rohkaistui ja alkoi vihdoin pukeutia niin luin itse haluaa

Vierailija
10.07.2021 |

Hieno juttu, että oma tyyli on vihdoin löytynyt, mutta huh, mitkä verkkosukkahousut ja - body. Missä tommosia edes käyttää? 🙈

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/2c1f0896-8a1a-499f-98fb-fb9089fbdc97

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rumien naisten voimaantumiset ja seksikkyysleikit on noloja, kun ei näissä vain ole sitä seksikkyyttä. Jonkun mielestä voi olla, mutta omasta mielestäni ovat vain noloja ja rumia. Aina löytyy tietenkin joku joka komppaa, ehkä pilailumielessäkin, joten jatkavat touhujaan. Säälin usein näiden vanhempia, miettivät varmasti, että mikä helvetti meni pieleen.

Vierailija
82/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Kolme vuotta sitten Miisa hakeutui keskusteluavun piiriin – ja suosittelee jokaiselle käyntiä ammattilaisen kanssa juttelemassa jossain kohtaa elämäänsä.”

Tätäkö se ammattiapu on Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorilla on ihme tarve esitellä itseään ja kalastella kehuja.

Vierailija
84/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorilla? Niin eihän tuolla ole esim keski-iän ylittäneitä naisia, jotka bailaa sen parikymppisen lapsensa kanssa ja heitä luullaan siskoiksi. Tai naisia joita ”luullaan” ikäistään nuoremmaksi, kun he pukeudu jakkupukuihin.

Vierailija
85/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa yllätys että taas voimaantunut yksilö siellä.

Joo. Miten arvasin että joku tuhdimpi kehopositiivinen vähissä vaatteissa.

Sanotaan että nyt on itsetunto kohdillaan ja uskaltaa olla oma itsensä, mutta miksi tyrkytetään ja haetaan huomiota ja hyväksyntää?

Ihan kivan näköinen likkahan tuo on, mutta en ymmärrä.

Ja taas piti toisen painoa kommentoida. Ihan terve, normaalipainoinen ihminen on kyseessä.

Vierailija
86/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän luulee, että noin pukeudutaan kun pukeudutaan niin kuin halutaan?

Vierailija
87/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penäisin vastuuta toimittajilta. Vastuuntuntoinen toimittaja ei tee juttua ressukasta, joka joutuu vielä suurempiin ongelmiin saamansa julkisuuden takia. Mielestäni toimittajan jutussa oli inhottava passiivis-aggressiivinen sävy. Tietää taatusti, että Miisa-rukan saama julkisuus ei suinkaan paranna tilannetta vaan päinvastoin. Jos olisin toimittaja, en tällaista halpamaista temppua tekisi kenellekään. Hävetköön.

Me voisimmekin tässä Miisan sijaan pohtia toimittajaa. Hänen nimensä on Noora Vilen. Haluaisiko Noora Vilen itselleen vastaavaa epämiellyttävää julkisuutta ja nimensä epämiellyttävässä yhteydessä kaikkien huulille?

Noora Vilen on tehnyt vastenmielisen, ikävällä tavalla valmiiksi kiusattua tyttöä lisää kiusaamaan houkuttavan lehtijutun. Jokainen terveellä omatunnolla ja myötäelämisen kyvyllä varustettu ihminen tajuaa, mitä tällainen lehtijuttu kohteelleen tekee. Noora Vilen on kuitenkin halunnut skipata tämän eettisen puolen kokonaan. Vai onko niin paatunut henkilö, että haluaa tahallaan kiusata kiusattua?

Iltalehden toimittaja Noora Vilen kuulostaa nimensä perusteella nuorelta henkilöltä, ehkä jopa Miisan ikätoverilta. Miisa voi kuulua Noora Vileninin tuttavapiiriin jopa. Silloin on helppo ärsyyntyä tuttavan oudosta pukeutumisesta ja toimittajana käyttää asemaansa nöyryyttämiseen: "Hei Miisa, mehän voitais tehdä susta juttu lehteen." Näin outolintua voi rangaista julkisella nöyryytyksellä mutta kääntää sen näennäisesti kivaksi jutuksi, kun tarjoaa julkisuutta valtakunnallisessa lehdessä. En tiedä, onko näin käynyt. Tulee vähän tuo taannoinen Carrie-leffa mieleen, jossa juhlapukuun pukeutunut kiusattu saa sangollisen sianverta päälleen...

Toimittaja Noora Vilenillä on juttunsa yhteydessä sähköpostiosoite, josta asiaa voisi kysyä noora.vilen@iltalehti.fi. Ehkä vielä kysynykin, ainakin sitä, mitä hän on oikein ajatellut tehdessään kiusatulle ihmiselle tällaisen karhunpalveluksen. Onko ajatellut mitään? Julma temppu tämä ainakin oli mutta oliko tietoisen julma?

Haluaisiko toimittaja Noora Vilen vastata täällä? PIstäkää nimi mieleen. Noora Vilen. Tekeekö vastaavia kiusaavia, kohdetta nöyryyttäviä juttuja Iltalehteen paljonkin?

Vierailija
88/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen Erika Vikman

Vierailija
89/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuorilla? Niin eihän tuolla ole esim keski-iän ylittäneitä naisia, jotka bailaa sen parikymppisen lapsensa kanssa ja heitä luullaan siskoiksi. Tai naisia joita ”luullaan” ikäistään nuoremmaksi, kun he pukeudu jakkupukuihin.

Niin nämäkin oli iltapäivälehtien otsikoita. Veikkaan etten kovin väärässä ole, että lähes jokaisen somepiiristä löytyy se keski-iän ylittänyt joka pukeutuu kuin suttura?

Vierailija
90/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän tykkää tuosta tyylistä ja haluaa noin pukeutua, niin siitä vaan, ei ole minulta pois. Toivottavasti ei kuitenkaan eksy tätä keskustelua lukemaan. Oksettavaa että entistä koulukiusattua pitää aikuisten ihmisten päästä täälläkin porukalla pilkkaamaan, hävetkää hel..tti sentään!

Vierailija
91/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö tuota bodya ja verkkosukkiksia siis ihan arjessakin vai vain kuvissa?

Vierailija
92/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee näissä se, että ollakseen rohkea täytyy pukeutua todella paljastavasti. Itse tykkään pukeutua varsinkin helteillä ohuisiin ja peittäviin maksimekkoihin. Joku "voimaantunut" voi ajatella, että häpeän kroppaani, kun haluan peittää sen. Kropassani ei ole mitään vikaa, mutta minusta tuntuu kaikkein mukavimmilta, kun olen pukeutunut peittävästi ja ilmaviin vaatteisiin.

Kuin myös! Löysät ja mukavat vaatteet ovat voimaantuneen naisen vaatteita myös. Nuorena oli tärkeää, että onko hyvän näköinen ja korostaako vaatteet hyviä kohtia jne. Nykyisin se on vähän niinkuin mun oma asia, eikä haittaa vaikka kukaan ei näe että sen ison maksimekon tai jättipaidan sisällä on normaalipainoinen ja hoikkavyötäröinen täti-ihminen.

Väljät vaatteet on kuumallakin mukavat, ja peittävyys ehkäisee ihon palamista ja syöpää.

Sen verran joustan, että verkkosukkikset on älyttömän kivan tuntuiset päällä, ihan kuin ei olisi sukkahousuja ollenkaan. Inhoan nimittäin sukkahousuja ja pari vuotta sitten tulleet jättiverkkosukat on olleet ilahduttava uusi tuote. Niiden ei kyllä välttämättä tarvitse näkyä vaan voin käyttää niitä vaikka jonkun midimittaisen mekon alla jos epäilen reisien saavan liikaa kitkaa.

Tämä juuri! Itsekin nuorena kiinnittänyt todella paljon huomiota ulkonäköön ja lukenut lehtiä miten millaisenkin vartalon omaavan pitäisi milloinkin pukeutua. Miten korostettiin vyötäröä ja miten rintoja. Meikissä oli tarkkaan värikoodattu, millaisia värejä minkäkin värisillä silmillä "sai" käyttää. Nykyään pukeudun aidosti miten tykkään enkä viitsi meikata ollenkaan.  En kaipaa tällaisia artikkeleita kertomaan miten minun täytyisi pukeutua, varsinkin, kun tuollainen tyyli ei puhuttele minua yhtään. Minua tympii, että naisen ulkomuoto on edelleen niin kapea. Tällä hetkellä "oikea ja rohkea nainen" liikkuu julkisesti käytännössä alusvaatteet päällä.

Vierailija
93/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me voisimmekin tässä Miisan sijaan pohtia toimittajaa. Hänen nimensä on Noora Vilen. Haluaisiko Noora Vilen itselleen vastaavaa epämiellyttävää julkisuutta ja nimensä epämiellyttävässä yhteydessä kaikkien huulille?

Noora Vilen on tehnyt vastenmielisen, ikävällä tavalla valmiiksi kiusattua tyttöä lisää kiusaamaan houkuttavan lehtijutun. Jokainen terveellä omatunnolla ja myötäelämisen kyvyllä varustettu ihminen tajuaa, mitä tällainen lehtijuttu kohteelleen tekee. Noora Vilen on kuitenkin halunnut skipata tämän eettisen puolen kokonaan. Vai onko niin paatunut henkilö, että haluaa tahallaan kiusata kiusattua?

Iltalehden toimittaja Noora Vilen kuulostaa nimensä perusteella nuorelta henkilöltä, ehkä jopa Miisan ikätoverilta. Miisa voi kuulua Noora Vileninin tuttavapiiriin jopa. Silloin on helppo ärsyyntyä tuttavan oudosta pukeutumisesta ja toimittajana käyttää asemaansa nöyryyttämiseen: "Hei Miisa, mehän voitais tehdä susta juttu lehteen." Näin outolintua voi rangaista julkisella nöyryytyksellä mutta kääntää sen näennäisesti kivaksi jutuksi, kun tarjoaa julkisuutta valtakunnallisessa lehdessä.

Vähän aikaa sitten oli telkkarissa ohjelma, jossa tosi-tvseen menneet kertoi, miten hirveetä palautetta ne on saaneet, on haukuttu hu .o raksi ja annettu tap.po. uhkausia. Nää haaskalinnut, toimittajat ja tv-tuottajat, jotka surutta hyödyntää sellaisia ihmisiä, jotka ei tajua, mitä julkisuus tekee, voisi todellakin mennä itseensä.

Vierailija
94/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee näissä se, että ollakseen rohkea täytyy pukeutua todella paljastavasti. Itse tykkään pukeutua varsinkin helteillä ohuisiin ja peittäviin maksimekkoihin. Joku "voimaantunut" voi ajatella, että häpeän kroppaani, kun haluan peittää sen. Kropassani ei ole mitään vikaa, mutta minusta tuntuu kaikkein mukavimmilta, kun olen pukeutunut peittävästi ja ilmaviin vaatteisiin.

Kuin myös! Löysät ja mukavat vaatteet ovat voimaantuneen naisen vaatteita myös. Nuorena oli tärkeää, että onko hyvän näköinen ja korostaako vaatteet hyviä kohtia jne. Nykyisin se on vähän niinkuin mun oma asia, eikä haittaa vaikka kukaan ei näe että sen ison maksimekon tai jättipaidan sisällä on normaalipainoinen ja hoikkavyötäröinen täti-ihminen.

Väljät vaatteet on kuumallakin mukavat, ja peittävyys ehkäisee ihon palamista ja syöpää.

Sen verran joustan, että verkkosukkikset on älyttömän kivan tuntuiset päällä, ihan kuin ei olisi sukkahousuja ollenkaan. Inhoan nimittäin sukkahousuja ja pari vuotta sitten tulleet jättiverkkosukat on olleet ilahduttava uusi tuote. Niiden ei kyllä välttämättä tarvitse näkyä vaan voin käyttää niitä vaikka jonkun midimittaisen mekon alla jos epäilen reisien saavan liikaa kitkaa.

Tämä juuri! Itsekin nuorena kiinnittänyt todella paljon huomiota ulkonäköön ja lukenut lehtiä miten millaisenkin vartalon omaavan pitäisi milloinkin pukeutua. Miten korostettiin vyötäröä ja miten rintoja. Meikissä oli tarkkaan värikoodattu, millaisia värejä minkäkin värisillä silmillä "sai" käyttää. Nykyään pukeudun aidosti miten tykkään enkä viitsi meikata ollenkaan.  En kaipaa tällaisia artikkeleita kertomaan miten minun täytyisi pukeutua, varsinkin, kun tuollainen tyyli ei puhuttele minua yhtään. Minua tympii, että naisen ulkomuoto on edelleen niin kapea. Tällä hetkellä "oikea ja rohkea nainen" liikkuu julkisesti käytännössä alusvaatteet päällä.

Mutta eihän tuossa artikkelissa sanottu, että kaikkien pitää pukeutua kuten Miisa. Ei tietenkään tarvitse, pointti oli että jokainen saa pukeutua juuri niinkuin itse haluaa. Sinä saat pukeutua aidosti miten tykkäät, Miisa saa myös pukeutua aidosti miten tykkää. Paitsi että näköjään ei saa kommenteista päätellen.

Vierailija
95/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän näköinen peikko, xDDD

Vierailija
96/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa yllätys että taas voimaantunut yksilö siellä.

Joo. Miten arvasin että joku tuhdimpi kehopositiivinen vähissä vaatteissa.

Sanotaan että nyt on itsetunto kohdillaan ja uskaltaa olla oma itsensä, mutta miksi tyrkytetään ja haetaan huomiota ja hyväksyntää?

Ihan kivan näköinen likkahan tuo on, mutta en ymmärrä.

Ja taas piti toisen painoa kommentoida. Ihan terve, normaalipainoinen ihminen on kyseessä.

Terve voi olla mutta kyllä tuolla jonkun verran ylipainoa on, soma tyttö silti. Nykyään ihmiset ei enää tunnista omaa ylipainoaan koska sitä on kaikkialla ja niitä normaalipainoisia pidetään liian laihoina.

Vierailija
97/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän tuossa artikkelissa sanottu, että kaikkien pitää pukeutua kuten Miisa. Ei tietenkään tarvitse, pointti oli että jokainen saa pukeutua juuri niinkuin itse haluaa. Sinä saat pukeutua aidosti miten tykkäät, Miisa saa myös pukeutua aidosti miten tykkää. Paitsi että näköjään ei saa kommenteista päätellen.

No tämähän tuon toimittajan tarkoitusperä oli: että ihimiset joukolla provosoituisivat jutusta ja lynkkaisivat Miisan julkisesti. Toimittaja sai mitä halusi. Muistakaa, tää on toimittajan kirjoittama juttu. Jutussa on toimittajan valitsema näkökulma. Miisa on jutun kohde, ei sen kirjoittaja. Toisenlainen toimittaja olisi halutessaan valinnut juttuun toisenlaisen tavan tuoda Miisa esiin ja asia ei herättäisi niin paljon ärtymystä. Mutta toimittaja nimenomaan halusi, että tällainen julkinen pieksentä tapahtuu. Onko toimittajalla nyt hyvä mieli?

Vierailija
98/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla ei ole lapsia. Jos NS. ylikiltti tyttäreni pukeutuisi noin, niin en antaisi hänen lähteä kotoa.

Ihan kaikkea ei tarvitse esitellä vieraille ihmisille. 

Aika surullista, sinäkin elät ainoastaan kerran, mutta siltit annat muiden määrittää miten elät ainoan elämäsi, muut kertovat miten sinun pitää pukeutua, mitä tehdä ja mitä ajatella ja miten käyttäytyä jne.

Vierailija
99/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä olisi ainoa tämän kaltainen artikkeli mitä viime aikoina on julkaistu niin kyllä, olen samaa mieltä. Kun katsotaan isompaa kuvaa, tämäkaltaisiin "pukeudun miten haluan" artikkeleihin valikoituu VAIN per*e paljaana kulkevia naisia. Miksei koskaan kaapuun pukeutuvia? En usko hetkeäkään, että alusvaatteissa kulkeminen olisi naisenemmistön mielestä jotenkin tavoiteltavaa.

Vierailija
100/163 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on Miisan oma tahto. Ei varmasti pystyisi tällaiseen esiintymiseen ellei olisi sinut asujensa ja pukeutumisensa kanssa.

Se, että ihmettelen monien muiden tavoin samaa (jo hiukan tylsäksi käynyttä) kaavaa tässä aihepiirissä, ei ole merkityksellistä. Toki toivoisin myös esimerkkejä naisista jotka ovat löytäneet itsensä, voimaantuneet, ja seurauksena olisi jotakin itseäkin miellyttävää ja inspiroivaa. Tällaisia on jonkin verran joissa on rakennettu taloja, mökkejä ja asuntoautoja. Pukeutumis- ja tyylipuolella ei ehkä sitten liikkumavaraa oikein ole kuin "tuohon" suuntaan. Harmi.

eräs M