Suomessa syntynyt mies karkotetaan maasta
Mitä ajatuksia herättää?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008115642.html
Tuntuu sinänsä hyvin erikoiselta, että henkilö joka ei ole ikinä käynytkään ns. kotimaassaan, karkotetaan sinne ”takaisin”? En puolustele tuota äärimmäistä per-seilyä mitä on Suomessa harrastanut, mutta eikö tuolle ole saatu mitään psykiatrista apua tai huostaanottoa aikoinaan? Eikö ulkomaalaisten jälkeläisiä uskalleta huostaanottaa?
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisuus, geenit ja Suomen kansalaisuus ovat eri asioita. Geenit määrittävät ihmisen ulkonäön, eivät mitään muuta.
Dna geenitestit paljastaa, mitä eri kansalaisuutta/perimää meissä on.
Sehän se koko geenitestin pointti on. Olin ällikällä lyöty kun nämä laumana vaahtosivat ettei geeneillä ole mitään tekemistä sukusi/rotusi/perimän kanssa. Tuollaista tietämättömyyttä on vaikea voittaa huh huh..
Outoa, tämän pitäisi olla kaikille koulunsa käyneille täysin selvä asia.
Vierailija kirjoitti:
tässä double amputations
näiltä nuorilta jokaiselta hakataan jalka ja käsi irti kun oli varastaneet matkapuhelimen ja aseen.
No just, upeaa. Siellä on varmaan puolet kansasta jo rampana. Miten voi olla noin järjetöntä meininkiä.
Voiko hän palata kolmen vuoden kuluttua, vai onko karkotus ikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisuus, geenit ja Suomen kansalaisuus ovat eri asioita. Geenit määrittävät ihmisen ulkonäön, eivät mitään muuta.
Sehän se koko geenitestin pointti on. Olin ällikällä lyöty kun nämä laumana vaahtosivat ettei geeneillä ole mitään tekemistä sukusi/rotusi/perimän kanssa. Tuollaista tietämättömyyttä on vaikea voittaa huh huh..
Mutta tässäkin ketjussa on kyse KANSALAISUUDESTA JA KASVUPAIKASTA, jotka ei liity genetiikkaan!!!! Jos minut olisi vauvana viety Britanniaan, olisin kansalaisuudeltani britti sanoisivat geenitestit mitä tahansa.
Siis kasvupaikkasi olisi Britannia, ja kansalaisuus britti JOS olisit kansalaisuuden saanut. Geeneistä samaa mieltä, niillä ei mitään väliä tässä kontekstissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tässäkin ketjussa on kyse KANSALAISUUDESTA JA KASVUPAIKASTA, jotka ei liity genetiikkaan!!!! Jos minut olisi vauvana viety Britanniaan, olisin kansalaisuudeltani britti sanoisivat geenitestit mitä tahansa.
Luehan ketju uudestaan.
-ohis
Keski-ikäinen mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sitten kaikille kilipäille muistutus mitä ja keitä suomalaiset ovat. Muutama sekoittunut afropää ei sitä muuta.
"Suomalaisten geenit ovat peräisin ensimmäisistä Suomen alueella asuneista väestöistä sekä vuosituhansien saatossa vähitellen idästä, lännestä ja etelästä Suomeen muuttaneilta ihmisiltä.[46] Suomalaisten geneettinen perusta luotiin muiden itämerensuomalaisten kansojen tavoin kuitenkin Volga-, Oka- ja Kama-jokien välillä nykyisen Venäjän alueella ennen näiden ryhmien vaellusta länteen.[47]
Suomalaisten geenejä pidetään eurooppalaisina vaikkakin ero keskieurooppalaisten geeneihin on selkeä. Eri alueilla elävien ihmisten ja erityisesti Itä- ja Länsi-Suomen geeniperimässä on selkeästi havaittavia eroja. Itä- ja länsisuomalaisten geneettinen ero on suurempi kuin länsisuomalaisten ja ruotsalaisten. Nämä erot näkyvät esimerkiksi tautiperinnössä sekä laktoositoleranssin levinneisyydessä, mikä saapui Suomeen ensimmäisen kerran maata viljelleen vasarakirveskulttuurin mukana. Itäsuomalaisten ja etenkin miesten Y-kromosomeissa on itäinen alkuperä ja yhteys muihin suomalais-ugrilaisiin kansoihin. Yhtenä kokonaisuutena tarkasteltaessa suomalaiset sijoittuvat Euroopan reunalle, mutta kuitenkin selvästi erilleen esimerkiksi Volgan-Uralin väestöstä.[48]
Suomalaismiesten y-kromosomien yleisimpiä haplotyyppejä ovat N1c (59 %), I1a (28 %), R1a (5 %) ja R1b (3,5 %).[49] Suomalaismiesten yleisin haplotyyppi N1c on yleinen pohjoisessa Euraasiassa ja sitä löytyy Suomen lisäksi pääasiassa nykyisten Viron, Latvian, Liettuan ja Venäjän alueilta. Haplotyypin on arvioitu olevan noin 10 000–20 000 vuotta vanha ja sen on arvioitu saapuneen Eurooppaan noin 12 000–14 000 vuotta sitten idästä"
Mikä on pointtisi, ja mitä väliä noilla geenijutuilla muka on? Kaipaatko 1930-luvun n a t s i meininkiä tms.? Tähän ketjuun liittyen, hyvä että rikollinen saadaan (toivottavasti) karkotettua, samoin muut rikolliset ei-kansalaiset perässä, ja myös maahantuloa voisi kiristää nykyisestä reilusti, mutta maassa laillisesti olevia ja lakia noudattavia ihmisiä jokainen fiksu ihminen kohtelee asiallisesti ja reilusti, kuten kaikkia muitakin lähimmäisiä, ilman mitään r a s i s t i s i ahöpinöitä ja geeni/r o t u teorioita.
Eh, jokaisen kansan geeniperimät ovat tiedossa ja tutkitut ja siihen ei mitään naaaazeja tarvita. Uskokaa tai älkää mutta tiede tutkii eri rotujen/kansojen geeniperimää ja historiaa ja se on useimmiten erilainen.
Nyt menee niin oudoksi teinien blm-uskovaisten jutut että antaa olla.
Mutta perimästänne ette pääse eroon, sinne finno-ugreihin ei afropäät kuulu vaikka kuinka itkisitte;)
Vielä selvennyksenä, kai tajuatte ettei suomen kansalainen ole sama kuin suomalainen? Suomen kansalainen tai suomessa syntynyt voi olla kuka vain mutta se ei tee henkilöstä natiivi suomalaista. (meneppä vaaleana blondina sanomaan tuo afrikassa "olen somali! aivan varmasti olen" voit olla palasina sen jälkeen. Mustat ovat helkkarin ärhäköitä geeniensä suhteen, pitävät itseään jumalina ja siihen pyhään vereen ei kuulu tippaakaan valkolaista. Tietenkin valkolaisten geneettisen perimän varastaminen on heille okei, ilmoittaa vaan että pim, nyt olen suomalainen ja tuohivirsutkin ovat itse asiassa nubialainen keksintö) <--ja tietenkään puolet teistä ei tajua pätkääkään mitä tällä tarkoitetaan kun ei tiedetä mitä ulkomailla oikeasti puhutaan esim suomalaisista, mustien yhteisöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä sitten kaikille kilipäille muistutus mitä ja keitä suomalaiset ovat. Muutama sekoittunut afropää ei sitä muuta.
"Suomalaisten geenit ovat peräisin ensimmäisistä Suomen alueella asuneista väestöistä sekä vuosituhansien saatossa vähitellen idästä, lännestä ja etelästä Suomeen muuttaneilta ihmisiltä.[46] Suomalaisten geneettinen perusta luotiin muiden itämerensuomalaisten kansojen tavoin kuitenkin Volga-, Oka- ja Kama-jokien välillä nykyisen Venäjän alueella ennen näiden ryhmien vaellusta länteen.[47]
Suomalaisten geenejä pidetään eurooppalaisina vaikkakin ero keskieurooppalaisten geeneihin on selkeä. Eri alueilla elävien ihmisten ja erityisesti Itä- ja Länsi-Suomen geeniperimässä on selkeästi havaittavia eroja. Itä- ja länsisuomalaisten geneettinen ero on suurempi kuin länsisuomalaisten ja ruotsalaisten. Nämä erot näkyvät esimerkiksi tautiperinnössä sekä laktoositoleranssin levinneisyydessä, mikä saapui Suomeen ensimmäisen kerran maata viljelleen vasarakirveskulttuurin mukana. Itäsuomalaisten ja etenkin miesten Y-kromosomeissa on itäinen alkuperä ja yhteys muihin suomalais-ugrilaisiin kansoihin. Yhtenä kokonaisuutena tarkasteltaessa suomalaiset sijoittuvat Euroopan reunalle, mutta kuitenkin selvästi erilleen esimerkiksi Volgan-Uralin väestöstä.[48]
Suomalaismiesten y-kromosomien yleisimpiä haplotyyppejä ovat N1c (59 %), I1a (28 %), R1a (5 %) ja R1b (3,5 %).[49] Suomalaismiesten yleisin haplotyyppi N1c on yleinen pohjoisessa Euraasiassa ja sitä löytyy Suomen lisäksi pääasiassa nykyisten Viron, Latvian, Liettuan ja Venäjän alueilta. Haplotyypin on arvioitu olevan noin 10 000–20 000 vuotta vanha ja sen on arvioitu saapuneen Eurooppaan noin 12 000–14 000 vuotta sitten idästä"
Mikä on pointtisi, ja mitä väliä noilla geenijutuilla muka on? Kaipaatko 1930-luvun n a t s i meininkiä tms.? Tähän ketjuun liittyen, hyvä että rikollinen saadaan (toivottavasti) karkotettua, samoin muut rikolliset ei-kansalaiset perässä, ja myös maahantuloa voisi kiristää nykyisestä reilusti, mutta maassa laillisesti olevia ja lakia noudattavia ihmisiä jokainen fiksu ihminen kohtelee asiallisesti ja reilusti, kuten kaikkia muitakin lähimmäisiä, ilman mitään r a s i s t i s i ahöpinöitä ja geeni/r o t u teorioita.
Eh, jokaisen kansan geeniperimät ovat tiedossa ja tutkitut ja siihen ei mitään naaaazeja tarvita. Uskokaa tai älkää mutta tiede tutkii eri rotujen/kansojen geeniperimää ja historiaa ja se on useimmiten erilainen.
Nyt menee niin oudoksi teinien blm-uskovaisten jutut että antaa olla.
Mutta perimästänne ette pääse eroon, sinne finno-ugreihin ei afropäät kuulu vaikka kuinka itkisitte;)
Vielä selvennyksenä, kai tajuatte ettei suomen kansalainen ole sama kuin suomalainen? Suomen kansalainen tai suomessa syntynyt voi olla kuka vain mutta se ei tee henkilöstä natiivi suomalaista. (meneppä vaaleana blondina sanomaan tuo afrikassa "olen somali! aivan varmasti olen" voit olla palasina sen jälkeen. Mustat ovat helkkarin ärhäköitä geeniensä suhteen, pitävät itseään jumalina ja siihen pyhään vereen ei kuulu tippaakaan valkolaista. Tietenkin valkolaisten geneettisen perimän varastaminen on heille okei, ilmoittaa vaan että pim, nyt olen suomalainen ja tuohivirsutkin ovat itse asiassa nubialainen keksintö) <--ja tietenkään puolet teistä ei tajua pätkääkään mitä tällä tarkoitetaan kun ei tiedetä mitä ulkomailla oikeasti puhutaan esim suomalaisista, mustien yhteisöissä.
Ei sillä ole mitään väliä, onko jonkun ihmisen perimä finno-ugreihin viittaava tai mitä tahansa, vaan sillä, että kohtelet häntä niin kuin ketä tahansa muutakin. Ja kansalaisuus on sitten asia erikseen. Se on se, mitä virallisissa henkilötiedoissa/passissa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, tämän pitäisi olla kaikille koulunsa käyneille täysin selvä asia.
Järkyttynyt olen minäkin. Itsestään selviä asioita huudetaan vääräksi kun joku tubettaja taas paasasi niin. Samalla rummutetaan etnisiä kulttuureja ja perintöä samalla halventaen omaa suomalaista. Ihan sairas sukupolvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka sanoo, ettei tummaihoinen ei ole suomalainen, on rasisti. Sitä on sitten ihan turha kiistää. En yleensäkään tajua miten rasiteilla on hinkua kiistää olevansa rasisteja. Luulisi heidän olevan siitä ylepeitä.
Voin siis olettaa, miten Somaliassa minua valkoihoista pidetään somalina?
Muu on rasismia minua kohtaan?He voivat pitää tai olla pitämättä sinua minä tahansa, ja en tiedä mitä heidän lakinsa sanoo kansalaisuudesta jne., mutta siitä riippumatta mikään ei oikeuta fiksua ihmistä olemaan r a s i s t i.
Voin olla Somalian kansalainen, haettuani maan kansalaisuutta, somalia minusta ei tule.
Sillä ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa, vain selvä fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se joka sanoo, ettei tummaihoinen ei ole suomalainen, on rasisti. Sitä on sitten ihan turha kiistää. En yleensäkään tajua miten rasiteilla on hinkua kiistää olevansa rasisteja. Luulisi heidän olevan siitä ylepeitä.
Muu on rasismia minua kohtaan?He voivat pitää tai olla pitämättä sinua minä tahansa, ja en tiedä mitä heidän lakinsa sanoo kansalaisuudesta jne., mutta siitä riippumatta mikään ei oikeuta fiksua ihmistä olemaan r a s i s t i.
Voin olla Somalian kansalainen, haettuani maan kansalaisuutta, somalia minusta ei tule.
Sillä ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa, vain selvä fakta.
Sinusta voi tulla amerikkalainen, suomalainen tai somalialainen etnisestä taustastasi riippumatta, jos kyseinen valtio sen hyväksyy ja sinulle passin hakemuksesta myöntää. Etninen tausta on sitten eri asia, mutta mitä väliä sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan esim. Charlize Theron african american. Eli afrikkalainen.
Afrikasta tullut , eli afrikkalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tässä double amputations
näiltä nuorilta jokaiselta hakataan jalka ja käsi irti kun oli varastaneet matkapuhelimen ja aseen.
No just, upeaa. Siellä on varmaan puolet kansasta jo rampana. Miten voi olla noin järjetöntä meininkiä.
ovat kyllästyneet näihin , eivät pojat usko Jumalaa ja elä uskovina.
Amerikkalaista muuten puhutaan ihan sujuvasti ”italian-amerikkalainen” tai ”saksalais-amerikkalainen”. Johtuuko se siitä että Amerikka ei ole kenenkään kotimaa? Siksi kai siellä se kansalaisuuskin myönnetään heti syntyville.
Joku peppukipuileva itikka tuli taas alapeukuttelemaan kylmiä faktoja ;) Olisi sinänsä mielenkiintoista tutkia tätä ilmiötä, mikä pistää suht koht normaalin kouluja käyneen(?) vaalean pohjoismaalaisen leikkimään afrikkalaista, tai ainakin haaveilemaan että olisi sellainen. Varmaan vähän samaa settiä sukupuolihurahtaneiden kanssa. Paha vaan että molemmat aiheuttavat ongelmia normaali kansalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa, vain selvä fakta.Sinusta voi tulla amerikkalainen, suomalainen tai somalialainen etnisestä taustastasi riippumatta, jos kyseinen valtio sen hyväksyy ja sinulle passin hakemuksesta myöntää. Etninen tausta on sitten eri asia, mutta mitä väliä sillä.
Minusta voi tulla amerikan KANSALAINEN, ei amerikkalainen. Jos puhutaan pelkästään suomalaisuudesta, käsitän sen etniseksi suomalaisuudeksi. Suomen kansalaisuus eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan esim. Charlize Theron african american. Eli afrikkalainen.
Afrikasta tullut , eli afrikkalainen.
Charlize Theron on etelä-afrikkalainen, tietänet että se on oikeastaan ainoa valkolaisille kuuluva alue afrikassa. (jossa joka vuosi murhataan valkoisia, rasismin takia mutta tästähän ei puhuta) En usko että Charlizea kutsuttaisiin somaliksi lol.
Nyt, kun heidän kotimaansa on rauhoittunut, voisi kaikki rikoksentekijät palauttaa omaan maahansa.
Austraalia muuten karkoitti suomalaisen rikollisen Suomeen samoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei se ihan noin välttämätä menisi. Tuo hypoteettinen tilanne on lähes mahdoton käytännössä, koska sinä olisit jossain vaiheessa hakenut ja saanut kansalaisuuden. Nämä ongelmathan tuli ilmi just brexitin aikoina, kun jotkut tuonkaltaiset joutui pois maasta.Heitä uhkasi karkoitus samalla tavalla esim. espanjaan. Maahan, missä ei ollut käynyt eikä asunut, koska oli tuotu pikkulapsena britteihin, muttei ollut hakenut kansalaisuutta. Nämä oli ihan kauhuissaan. Et voisi sanoa kuitenkaan olevasi "brit" vaan espanjalainen alkuperältäsi.
Takaisin juurille. Taitaa kaveria pelottaa. Somaliassa klaanit laittavat kaverin kuriin. Wall ah jne.