Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tällaisia muoteja, että kaikilla on yhtäkkiä se järkyttävän ruma marimekkologojen peittämä kassi.

Vierailija
10.07.2021 |

Ylipäätää kaikki vaatteet ja tuotteet, joissa pääosassa on valmistajan logo, ovat niin noloja.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kangaskassit ovat minusta hirveän näköisiä. Korkeintaan ruokaostoksia kantaisin sellaisessa.

Vierailija
42/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä paikkakunnalla niitä näkyy? Ei nääs Pirkanmaalla ainakaan.

Tampereella ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on tosiaan jonkinlainen statussymboli. Ehkä sitä kautta ymmärrät?

Miksi ihmisen pitää käyttää ja näyttää jotain statussymboleja?

Sehän on kuin huutomerkki, jolla ilmoittaa kaikille, että katsokaa minua, kun minä yritän olla hienompi kuin olen ja koen, että en ole ihmisenä muuten riittävä.

Noloa.

Noloa mustavalkoista moralisointia, josta kuultaa kateus. Ja en siis itse harrasta statussymboleja, mutta haloo.

Ei ole kyse kateudesta. Olen oppinut, että ne, joilla on oikeasti rahaa, ei logot näkyvillä heilu eikä muutenkaan ole varallisuuttaan tarvetta tuoda esille.

Kolahtiko sisuksiin, kun noin kovaa reagoit?😂

Vierailija
44/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisen pitää käyttää ja näyttää jotain statussymboleja?

Sehän on kuin huutomerkki, jolla ilmoittaa kaikille, että katsokaa minua, kun minä yritän olla hienompi kuin olen ja koen, että en ole ihmisenä muuten riittävä.

Noloa.

Noloa mustavalkoista moralisointia, josta kuultaa kateus. Ja en siis itse harrasta statussymboleja, mutta haloo.

Aina otetaan tuo kateus esiin jos ei oikeasti tykkää jostain asiasta :D Aina. Kateuskortti jos mikä on noloa.

eri

Vierailija
45/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logot on epävarmojen ihmisten panssari.

Vierailija
46/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain Marimekon kylpytakin lahjaksi, olin sitä toivonut. Harmistus oli suuri kun huomasin, että takista jää mustaa nukkaa kehoon kiinni, jos iho on yhtään kostea. Todella kätevä kylpytakki kun pitää mennäkin suihkuun takaisin kun on sotkenut itsensä kylpytakin nukalla.

Ei enää ikinä Marimekkoa kun laatu noin paskaa. En ole pitänyt Marimekon kuoseista, mutta tuo kylpytakki oli hyvännäköinen ja tykkäsin siitä. Harmi, että laatu oli niin huono, että ei sitä voi edes käyttää.

Kai nyt sentään pesit sen ohjeen mukaan ennen käyttöä?

Itse olen ollut tosi tyytyväinen Marimekon Siirtolapuutarha-pussilakanoihin ja tyynyliinoihin sekä Siirtolapuutarha Räsymatto -pyyhkeisiin. Erinomaista laatua.

Kyllä pesin. Ja pesin vielä useamman kerran kun huomasin nukkaongelman. Ei auttanut peseminen.

Vierailija
47/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen. Ostin vaatteita Marimekolta ja sain kaupan päälle. Totesin, että se on hyvä kauppakassi, vähän kuin sellainen kestokassi mitä myydään ja minkä ansiosta ei tarvi muovipussia. Sen voi pestä, rututa ja heittää mihin vaan. Ja se on kotimainen.

Olen 50+.

Vierailija
48/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen Tampereella akselilla Kaukajärvi, keskusta, Härmälä bongasin tummanvihreän ja pinkin. Keskiviikkona Tampereen rautatieasemalla ja Helsingissä näin pinkin, mustan ja kullan väriset.

Vierailija
49/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logot on epävarmojen ihmisten panssari.

Logojen haukkujat taas ova toisten tyyliin kyylääviä MOUKKIA. Antakaa ihmisten olla. Hyvää kesää kaikille

Vierailija
50/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Helsingin keskustassa ja Suomenlinnassa ym. ja kiinnittyi huomio tuohon kyseiseen kassiin, sitä näkyi hämmästyttävän paljon sekä tytöillä että pojilla. Joku tämän hetken trendi ilmeisesti 20+ ikäluokalla.

Vierailija
51/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Helsingin keskustassa ja Suomenlinnassa ym. ja kiinnittyi huomio tuohon kyseiseen kassiin, sitä näkyi hämmästyttävän paljon sekä tytöillä että pojilla. Joku tämän hetken trendi ilmeisesti 20+ ikäluokalla.

Ja täällä kyseessä nimenomaan se valkoinen jossa mustalla logoja.

Vierailija
52/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonloppuna istuin Helsingin Eirassa puistonpenkillä jonkin aikaa ja useammalla ohikulkeneella oli tuo marimekkokassi. Sekä miehillä että naisilla.

Kiinnitti kyllä huomion.

Vierailija
53/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kertynyt kymmeniä kangaskasseja eri paikoista ja Marimekko sattuu olemaan ainut tarpeeksi iso. On sitten mukana jotain varavaatetusta, kirjoja, pyyhe, tms niin se on hyvä. Samoin torikäytössä vihanneksille (en osaa käyttää koria ja tuo menee käsilaukkuun). Voihan se muotijuttukin jollekin olla, mutta tällainen viisikymppinen käyttää kyllä käytännöllisyyden vuoksi.

Vierailija
54/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.

Ymmärtäisin, että jollekin voisi olla statussymboli ostaa Porsche tms. jota ei kaikilla muilla ole.

Mutta miksi pitää ostaa kassi, jollainen on

Niin siis onhan ne merkkivaatteet ihan sama asia. Ei niitä köyhät hommaile. Porche on vaan astetta rikkaampien symboli.

Avauksessa pohdittiin mistä tässä on kyse, niin näin se nyt vaan on. Tällä osoitetaan tiettyyn ryhmään kuluuvutta.

Ok eli tämä on epävarmojen ja huonon itsetunnon omaavien teinityttöjen juttu.

Huh, meni trollille jankkaamiseksi siis...

Marimekko on paremmin toimeentulevien luovan alan työntekijöiden luottoputiikki. Tuolla osoitetaan että suositaan "ekologisempaa" kotimaista firmaa ja ostetaan kalliimpaa laadukkaampaa tavaraa. Eikö tämä ole ihan itsestään selvää?

Paitsi "ekologisempaa", myös "kotimaista" firmaa.

Firma on kyllä kotimainen, tuotanto ei.

Niinpä, mutta aikaisemmin myös tuotanto oli kotimaista. Muutoksen jälkeen moni varmasti luuli edelleen ostavansa Suomessa valmistettua Marimekkoa.

Marimekon kankaat painetaan ilmeisesti Suomessa mutta tuotteet valmistetaan Euroopassa 70% ( mm Portugali, Baltian maat) loput 30% euroopan ulkopuolella ( Aasian maissa).

Vierailija
55/78 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse käytän sitä yleensä kauppakassiksi tai jos mennään rannalle tms. Minulla on vain pikkulaukku tai reppu ja se kassi mahtuu kivasti sinne pikkulaukkuun ja voin ottaa helposti sieltä käyttöön.. en jaksa ostaa muita kun noita on kerääntynyt pari kaappiin. Hyvänlaatuisia.

Vierailija
56/78 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tatutointien kanssa, massan mukana mennään.

Vierailija
57/78 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niitä on jaettu jossain, jos kaikilla on?

Vierailija
58/78 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella ainakin.

Kyllä, melkeinpä joka toisella vastaantulijalla. Laskin niiden määrän kerran huvikseni kaupungilla, luku oli joku 50 lyhyen reissun aikana.

Kamala kassi, sain omani joskus kylkiäisenä ja pidän sitä johtokassina kaapin perällä. Julkisesti en käyttäisi mistään hinnasta.

Vierailija
59/78 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tatutointien kanssa, massan mukana mennään.

Kolmannelle sivulle ehdittiin ennenkuin tatuointihullu ehti taas kehitellä ketjusta aasinsillan tatuointeihin.

Vierailija
60/78 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä niin samaa mieltä. Olisi tosi noloa olla kävelevä mainos.

Muutoinkin ärsyttää asiat, jotka ovat kaikilla, trendikkäitä tai muotia.

Luon itse itselleni oman tyylin ja siihen ei tosiaan kuulu persoonattomat,

ylihinnoitetut ankeat muotituotteet. Vaatteista ja asusteista tulee tylsiä ja mitäänsanomattomia, kun niitä on kaikilla. 

Persoonallisuutta peliin ja mielikuvitusta oman pukeutumistyylin kehittämiseen. On ankeaa ja tylsää näyttää samalta kuin muut. Kirppareilta saa kivoja vaatteita ja laukkuja, mielestäni ihan järjen köyhyyttä maksaa jostain Marimekkolaukusta 250 euroa, Gratha taitaa olla sitä luokkaa uutena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi