En ymmärrä tällaisia muoteja, että kaikilla on yhtäkkiä se järkyttävän ruma marimekkologojen peittämä kassi.
Ylipäätää kaikki vaatteet ja tuotteet, joissa pääosassa on valmistajan logo, ovat niin noloja.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on tosiaan jonkinlainen statussymboli. Ehkä sitä kautta ymmärrät?
En ymmärrä.
Ymmärtäisin, että jollekin voisi olla statussymboli ostaa Porsche tms. jota ei kaikilla muilla ole.
Mutta miksi pitää ostaa kassi, jollainen on kaikilla muillakin?
Sitä kassia ei voi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Ymmärtäisin, että jollekin voisi olla statussymboli ostaa Porsche tms. jota ei kaikilla muilla ole.
Niin siis onhan ne merkkivaatteet ihan sama asia. Ei niitä köyhät hommaile. Porche on vaan astetta rikkaampien symboli.
Avauksessa pohdittiin mistä tässä on kyse, niin näin se nyt vaan on. Tällä osoitetaan tiettyyn ryhmään kuluuvutta.
Ok eli tämä on epävarmojen ja huonon itsetunnon omaavien teinityttöjen juttu.
Huh, meni trollille jankkaamiseksi siis...
Marimekko on paremmin toimeentulevien luovan alan työntekijöiden luottoputiikki. Tuolla osoitetaan että suositaan "ekologisempaa" kotimaista firmaa ja ostetaan kalliimpaa laadukkaampaa tavaraa. Eikö tämä ole ihan itsestään selvää?
Paitsi "ekologisempaa", myös "kotimaista" firmaa.
Firma on kyllä kotimainen, tuotanto ei.
Niinpä, mutta aikaisemmin myös tuotanto oli kotimaista. Muutoksen jälkeen moni varmasti luuli edelleen ostavansa Suomessa valmistettua Marimekkoa.
Toinen statussymboli on se pieni olkalaukku, jonka hihnassa kulkee marimekko-logoteksti.
Ihan kätevä laukku varmaan, vaikuttaa samanlaiselta kuin itselläni oleva Markbergin laukku. Joka oli ainakin 100 € halvempi eikä ole kirjailtu mainoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vähäjärkiset apinat(varsinkin "vaikuttajat" lol) aina nyt kopioivat toisiaan. Ei mitään uutta auringon alla.
Tekstisi perustella voit lukea itsesi joukkoon ” Vähäjärkiset apinat”.
Minäkin hämmästyi suuresti,,että se kassi pitää jotenkin ansaita ostamalla riittävästi. Kassi näyttää ilmaiskassilta.
Minäkään en ymmärrä, ketkä antavat mukuloidensa ostaa mustan Helly Hansenin takin taikka sellaisen mustan pussukkalaukun, joka vedetään narulla kiinni ja jonka kyljessä lukee isoin valkoisin kirjaimin Nike. Sellaiset on kaikilla muillakin. 500 oppilaan koulussa on jatkuvasti takkeja hukassa, kun naulakosta otetaan joku takki eikä olekaan oma. Samoin keväällä pyörii naulakoilla parikymmentä koditonta mustaa Nike-kassia, joissa on jumppakamat sisällä. Yöks. Miksei voi kirjoittaa selkeästi omaa nimeään kamoihinsa tai ostaa erivärisen kuin muilla?
Mäkin kaivoin esille ja käyttöön useamman vuoden vanhan Marimekon pikkulaukkuni. Se sopii kesäelämään oikein hyvin ja olen nyt trendien aallon harjalla.
Vierailija kirjoitti:
Se Marimekko-kassi on mun mielestä ihan ok näköinen, mutta siitä on tullut jotenkin taas sellainen mikä on ihan jokaisella oman elämänsä influensserilla, että se vaan naurattaa. "Olen erilainen kuin muut, siksi minulla on tällainen KangasKassi."
Näitähän aina välillä on, muistatte varmaan blogi-maton muutaman vuoden takaa.
Tämä. Kyseinen kassi on ihan kiva, mutta se keikkuu joka toisella ”trendikkäällä”.
En ikinä käyttäisi mitään sellaista, jossa valmistajan nimi tai logo lukee kissankokoisin kirjaimin.
Mulla on Ted Bakerin laukku ja ihan nätti se on. Kukin tyylillään.
Sain Ystävämyynnin kylkiäisenä kangaskassin (siis ilmaiseksi), kun tilasin alennuspyyhkeitä. Kassissa on vaaleanpunainen teksti. Ajattelin käyttää sitä käsityöpussukkana. En yleensä kanniskele muutenkaan mitään kangaskasseja, käsilaukku riittää (sekin kyllä on Marimekkoa) ja kauppakassiksi tarvitaan jykevämpiä kestokasseja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisen pitää käyttää ja näyttää jotain statussymboleja?
Sehän on kuin huutomerkki, jolla ilmoittaa kaikille, että katsokaa minua, kun minä yritän olla hienompi kuin olen ja koen, että en ole ihmisenä muuten riittävä.
Noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.
Niin siis onhan ne merkkivaatteet ihan sama asia. Ei niitä köyhät hommaile. Porche on vaan astetta rikkaampien symboli.
Avauksessa pohdittiin mistä tässä on kyse, niin näin se nyt vaan on. Tällä osoitetaan tiettyyn ryhmään kuluuvutta.
Ok eli tämä on epävarmojen ja huonon itsetunnon omaavien teinityttöjen juttu.
Huh, meni trollille jankkaamiseksi siis...
Marimekko on paremmin toimeentulevien luovan alan työntekijöiden luottoputiikki. Tuolla osoitetaan että suositaan "ekologisempaa" kotimaista firmaa ja ostetaan kalliimpaa laadukkaampaa tavaraa. Eikö tämä ole ihan itsestään selvää?
Noita aloituksessa mainittuja laukkuja näkyy kyllä lähinnä teinitytöillä.
Mä olen nähnyt lähinnä parikymppisillä. Tai sit nykyteinit näyttää parikymppisiltä..
Tilasin nättejä kahvikuppeja ja sain kassin kaupanpäälle. Olen käyttänyt kauppakassina prisman mansikkakassien kanssa. Oon vissiin ollut tosi cool.
Sain Marimekon kylpytakin lahjaksi, olin sitä toivonut. Harmistus oli suuri kun huomasin, että takista jää mustaa nukkaa kehoon kiinni, jos iho on yhtään kostea. Todella kätevä kylpytakki kun pitää mennäkin suihkuun takaisin kun on sotkenut itsensä kylpytakin nukalla.
Ei enää ikinä Marimekkoa kun laatu noin paskaa. En ole pitänyt Marimekon kuoseista, mutta tuo kylpytakki oli hyvännäköinen ja tykkäsin siitä. Harmi, että laatu oli niin huono, että ei sitä voi edes käyttää.
Miksi liioitella asioiden merkitystä? Kassi on kassi.
Vierailija kirjoitti:
Sain Marimekon kylpytakin lahjaksi, olin sitä toivonut. Harmistus oli suuri kun huomasin, että takista jää mustaa nukkaa kehoon kiinni, jos iho on yhtään kostea. Todella kätevä kylpytakki kun pitää mennäkin suihkuun takaisin kun on sotkenut itsensä kylpytakin nukalla.
Ei enää ikinä Marimekkoa kun laatu noin paskaa. En ole pitänyt Marimekon kuoseista, mutta tuo kylpytakki oli hyvännäköinen ja tykkäsin siitä. Harmi, että laatu oli niin huono, että ei sitä voi edes käyttää.
Kai nyt sentään pesit sen ohjeen mukaan ennen käyttöä?
Itse olen ollut tosi tyytyväinen Marimekon Siirtolapuutarha-pussilakanoihin ja tyynyliinoihin sekä Siirtolapuutarha Räsymatto -pyyhkeisiin. Erinomaista laatua.
Vierailija kirjoitti:
Kierrän monet kangaskassit kaukaa. Se riittää.
Isot kangaskassit oli mutia jo joku 60-70 luku.Ne tehtiin itse. Vastavat mitä marimekolla on.Piti vaan olla iso.Mitä tuohon marimekon kangaskassi nyt ajatelen,on ihan ok!Tosin en tiedä hintaa? Monen mummin/mummon kotona voi olla kangas tilkuja Marimekon tai vaate tallella,jota ei käytä.Siitä vaan itse tekee muoti kassia.Kangas kassit ok!Apu kassina mainioita.Menee pieneen tilaan ja helppo pestä pesukonessa,vaikka ei Marimekkoa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisen pitää käyttää ja näyttää jotain statussymboleja?
Sehän on kuin huutomerkki, jolla ilmoittaa kaikille, että katsokaa minua, kun minä yritän olla hienompi kuin olen ja koen, että en ole ihmisenä muuten riittävä.Noloa.
Noloa mustavalkoista moralisointia, josta kuultaa kateus. Ja en siis itse harrasta statussymboleja, mutta haloo.
En käsitä miksi ihmiset pitävät Marimekon vaatteita. 98,7 % on todella rumia. Kodintekstiilit ovat laadullisesti huonoja. Nykyiset eivät ikinä kestä yhtä pitkään kuin 1960-1980-luvun tuotteet. Kassi on ihan pöhelö.