Taas lakana ja petaripyykille
Eikö perkele v 2021 voi olla saatavilla tarpeeksi imukykyistä tamponia yöksi??
Vaikka oli pitkä yöside lisäksi niin kivasti taas oli lorissut ohi. Onko ainoa mahdollisuus vaipat?
Kommentit (41)
Tää on niin ärsyttävää. Mulla kans sotkeentuu aina runsaimpina vuotopäivinä lakanat. Enkä ees saa niitä tahroja lähtemään vaikka kuinka meen heti liottamaan kylmässä vedessä ja samantien pesuun.
Tässä minun neuvoni tilanteeseen: patjansuojus, tamponi + side yhdistelmä yöksi, ajanvaraus gynen vastaanotolle.
Toi todella on ongelma, oli sitten runsaat tai normaalit kuukautiset. Itse olen alkanut laittaa öisin yösiteestä sen takaosan persvakoon juuri tuosta syystä, mutta ei se tietysti siellä aina pysy kunnolla ja pientä ohivuotoa voi tulla.
Ostakaa niita vanhusten vaippahousuja yöksi.
Toimin näin aikoinani: Petarin päälle vielä toinen ohut petari, niitten väliin pakkausmuovia tai patjansuojus. Ohut petari oli helppo pestä.
Havaitsin tuon että einekset lisäsivät vuotoa.
Jos ongelma on persposkia pitkin valuva vuoto niin laita side taaemmas. Minulla on takaperoinen värkki ja (pitkä) päiväsidekkin pitää laittaa "väärin" taaemmas kuin tarkoitettu, jotta se suojaisi kokonaan.
Mulla runsaat menkat ja ainoa mikä auttaa on rullata vessapaperia n. 3 arkkia "huulien" väliin. Ohjaa sitten siitä veren suoraan siteeseen. Auttanut vuosia tällä tavalla, ei ole paljon ohivuotoja sattunut
Minullakin oli joskus tuota ongelmaa. Laitoin yöksi mahdollisimman korkeavyötäröiset pikkuhousut ja sitten yösiteen jatkoksi vielä toisen siteen niin että housut oli vuorattu ihan alaselkään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et laita pyyhettä lantion seudulle?
Olen kokeillut mutta on rytyssä pian, ei saa pedattua reunojen alle koska parivuode. Käyn hakemassa vaippoja tänään. Ei tässä muu auta.
Gynellekin kannattaa mennä. Ei ole normaalia falskata niin paljoa ettei side pidä.
Ihan on kuulemma normaalia. Vain kovasti anomalla sain e-pillerit vähentämään vuotoa. Gyne olisi halunnut määrätä kierukan, mutta sanoin, etten halua mitään ylimääräisiä osia sisääni.
Työnnäthän sä sinne tampoonejakin.
Kierukka on kyllä oikeasti hyvä. Maksaa yli satasen mutta kestää jopa 7-8 vuotta. Jää pois kuukautiskivut ja vuodot. Ei tarvi miettiä vuotopäiviä eikä rättejä. Aina sen saa pois jos ei käy itselle. Itse en enää luopuisi. Kokemusta runsaista ja erittäin kivuliaista menkoista.
Miksette käytä minipillereitä, jos kierukka ei ole vaihtoehto? Itselläni ei ole ollut kuukautisia vuosiin, mitä nyt pientä tiputteluvuotoa pari kertaa vuodessa. Eivät sisällä estrogeenia, vertautuvat hormonikierukkaan. Kysyin gyneltä kerran miksi minipillerit eivät ole suositumpia, ja sanoi että ihmettelee samaa. Ilmeisesti kuukautisten illuusio (e-pillereiden tyhjennysvuoto) tuntuu ihmisistä luonnollisemmalta, ja lisäksi jokin lääkemarkkinoiden epäsuhta.
Ja itselläni siis aiemmin todella runsaat menkat. Tuon yöllisen vessapaperikonstin opetti jo äiti, kun olin teini :)
Oliko tämä otsikko naisen tai miehen, siitä ei ole mitään varmuutta!
Nukun aina selälläni, joten käytin siteitä ja laitoin talouspaperista käärityn rullan hanuriini. Ei koskaan verta lakanoilla.
Patjansuojus on järkevä ostos, jos on runsaat kuukautiset.
Nesteenkestävä patjasuoja niin kuin ruikkivilla pikkulapsilla. Toimii. Lakana menee pesuun mutta mitä sitten. Aika pieni ongelma noin maailman näkökulmasta.
Mä käytän öisin 3 sidettä limittäin pituussuunnassa tai 2 yösidettä ja päälle normikohtaan normiside. Tai vauvan vaippaa. Hoikempana riitti 2 normisidettä yöksi, asettuivat tiiviimmin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla runsaat menkat ja ainoa mikä auttaa on rullata vessapaperia n. 3 arkkia "huulien" väliin. Ohjaa sitten siitä veren suoraan siteeseen. Auttanut vuosia tällä tavalla, ei ole paljon ohivuotoja sattunut
Vanulappu tähän hyvä! Siis sellainen pyöreä lätkä, joilla pyyhitään kasvot.
Myös ibuprofeeni vähentää vuotoa.
Kierukka käyttänyt jo 8 vuotta enkä aio siitä luopua. Kivut ja viikon kestänyt tulva ovat ikävä muisto vain
Nythän on nättejä mustia " vaippahousuja" . Älä käyttämään niitä.