Yliluonnollinen maailma on olemassa
Olen itse sen ilmiöitä nähnyt. Tiedän siis sen olevan olemassa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yliluonnollista
Se, että toimii vastoin fysiikan lakeja. Esim looginen mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia henkisiä voimiamme ei tiedetä. Ei se mitään yliluonnollista ole.
Henkisiä voimia ?
Mistä ne henkiset voimat on peräisin.
No esim. telepatia. Se on peräisin samasta luonnosta, kuin aurinkokin ja maa, mutta sen olemassaoloa ei vain pystytä mittaamaan (vrt aikaisemmin sähkö tai atomit).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yliluonnollista
Mikä toimii vastoin fysiikan lakeja? Yliluonnollinen sisältyy kyllä ihan fysiikan lakeihin. Ihminenhän ei ole kehittänyt fysiikan lakeja, ainoastaan tutkii niitä.
Vierailija kirjoitti:
Yliluonnollisen kieltäminen on itsessään mahdotonta, koska sen sanomiseen tarvitaan yliluonnollisen loogisen mielen olemassaoloa, joka ei seuraa fysiikan lakeja. Yliluonnollista ei voi kieltää käyttämällä yliluonnollista.
Itselleni yliluonnollinen on käytännössä sama, kuin tuntematon, tunnistamaton tms.
Vierailija kirjoitti:
Eläkää ja nauttikaa elämästänne.
Sanoit juuri, ettei vapaata tahtoa ole, joten ei kukaan voi valita alkaa nauttia elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on yliluonnollista
Mikä toimii vastoin fysiikan lakeja?
Kun teit viimeksi loogisen päättelyn, mistä tiedät, että fysiikan lait liikuttivat molekyylejä aivoissasi siten, että päättelysi oli loogista?
Ihmisen käsityskyky on rajallinen. Itse uskon todellakin, että on maailma, jota emme näe ja tunne samalla tavalla kuin tätä fyysistä missä elämme, mutta josta saamme vihjeitä ja merkkejä, kun vaan olemme niille avoimia. Itsellenikin on tapahtunut käsittämättömän onnekkaita sattumia sen jälkeen kun pyysin niitä Jumalalta (tapasin elämäni miehen ja sain oman alani vakituisen työpaikan aivan puun takaa). Suojelusenkelini on myös jättänyt minulle fyysisen jäljen itsestään. Ei varmaan kukaan tätä usko, mutta tiedän itse tämän olevan totta ja olen huojentunut siitä, että joku oikeasti pitää meistä (eläimet mukaanlukien) huolta. Jos emme sitä tässä elämässä tajua, niin tuonpuoleisessa viimeistään.
Vierailija kirjoitti:
Yliluonnollinen sisältyy kyllä ihan fysiikan lakeihin.
Wikipedian mukaan yliluonnollinen tarkoittaa "luonnonlakeja noudattamatonta" tai "luonnollisen rajat ylittävää", eli tällä tavalla määriteltynä ei sisälly. Onko se mielestäsi yliluonnollista, että Mars pysyy kiertoradallaan? Tai onko se luonnollista, että jalkapallo saa vapaan tahdon ja lähtee pomppimaan ympäri asuntoasi?
Kol. 1:14-17: Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
DXTR kirjoitti:
Fyysikko Kari Enqvist ruotii asiaa hieman yllättävän ymmärtäväisesti loistavan kirjansa Kangastuksia varjojen talossa. Todellisuutta etsimässä luvussa 7. Aaveetkin saavat kyytiä.
Enqvist ja hänen kirjansa ovat yliarvostettuja. Välillä hän osaa kirjoissaan kuvata kvanttifysiikkaa ihan hienostikin, mutta hänen maailmankatsomukselliset päätelmänsä ovat lievästi sanoen heikolla pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen käsityskyky on rajallinen. Itse uskon todellakin, että on maailma, jota emme näe ja tunne samalla tavalla kuin tätä fyysistä missä elämme, mutta josta saamme vihjeitä ja merkkejä, kun vaan olemme niille avoimia. Itsellenikin on tapahtunut käsittämättömän onnekkaita sattumia sen jälkeen kun pyysin niitä Jumalalta (tapasin elämäni miehen ja sain oman alani vakituisen työpaikan aivan puun takaa). Suojelusenkelini on myös jättänyt minulle fyysisen jäljen itsestään. Ei varmaan kukaan tätä usko, mutta tiedän itse tämän olevan totta ja olen huojentunut siitä, että joku oikeasti pitää meistä (eläimet mukaanlukien) huolta. Jos emme sitä tässä elämässä tajua, niin tuonpuoleisessa viimeistään.
Olette te uskovaiset aika itserakkaita. MINÄ olen Jumalalle niin tärkeä, että MINUSTA hän pitää huolta kunhan muistan rukoilla, viis niistä miljoonista muista jotka rukoilee päivittäin ja joutuvat kohtaamaan kärsimystä jota sinä et voi edes kuvitella. Helppohan se on tommosen 1st world kermaperseen uskoa...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on.
Minä uskon Jumalaan ja tätä kautta asioihin joita pidetään yliluonnollisena.
Olen myös kokenut monia asioita.
Usko Jumalaan on tervettä.
Vierailija kirjoitti:
UFO -olennot ja niiden alukset tulevat myös yliluonnollisesta henkimaailmasta, vaikka ne voivat esiintyä myös fyysisessä hahmossa. Kyseessä eivät ole sellaiset pelkän fyysiset olennot jotka olisivat evoluution kautta kehittyneet jollain toisella planeetalla. Niidenkin alkuperä on yliluonnollinen henkimaailma.
Höpöti höpö. Alienit tulevat muilta planeetoilta, joita muuten on universumissa enemmän kuin hiekanjyviä kaikilla maailman rannoilla. Mitään "henkimaailmaa" ei ole olemassa, tosin esim. kvanttimaailma sellaisena näyttäytyy, mutta tieteellisestä näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
UFO -olennot ja niiden alukset tulevat myös yliluonnollisesta henkimaailmasta, vaikka ne voivat esiintyä myös fyysisessä hahmossa. Kyseessä eivät ole sellaiset pelkän fyysiset olennot jotka olisivat evoluution kautta kehittyneet jollain toisella planeetalla. Niidenkin alkuperä on yliluonnollinen henkimaailma.
Kuka ne ufot on luonut ?
Jumala loi fyysisen ja näkymättömän maailman ensin, mutta Jumalaa vastaan kapinoinut enkeli Lucifer loi niihin langenneen Jumalaa vastaan kapinoivan luonnon.
UFO -olennot ovat demoneita.
Satua ja skeidaa. Pitää olla melko pahasti pipi päästään että tuohon uskoo. Sinänsä hieno tarina, jonka pohja on vielä raamatun sepustuksiakin vanhemmissa myyteissä.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli kieltää mutta monta tarinaa olen kuullut ihmisiltä jotka eivät usko yliluonnolliseen ja siksi en menisi kieltämään noita asioita.
Itselle sattunut muutama käsittämätön tapaus minkä todennäköisyys on niin astronomisen pieni että jäänyt kuva ettei ihminen tiedä kaikkea.
Tarinoita ja sattumuksia tällä miljardien ihmisten pallolla riittää. Itse uskon yliluonnollisen olemassaoloon (aaveet, demonit jne.) sitten, kun siitä on edes yksi pitävä dokumentti, tai se on muuten tieteellisesti todistettu. Siihen asti kummitusjutut ovat pelkkiä subjektiivisen mielen luomuksia, aivoharhoja. Ei pitäisi älyluurien aikana enää olla ongelma vaikkapa kuvata räyhähengen riehumista tai itsekseen aukeavia ovia.
Vierailija kirjoitti:
DXTR kirjoitti:
Fyysikko Kari Enqvist ruotii asiaa hieman yllättävän ymmärtäväisesti loistavan kirjansa Kangastuksia varjojen talossa. Todellisuutta etsimässä luvussa 7. Aaveetkin saavat kyytiä.
Enqvist ja hänen kirjansa ovat yliarvostettuja. Välillä hän osaa kirjoissaan kuvata kvanttifysiikkaa ihan hienostikin, mutta hänen maailmankatsomukselliset päätelmänsä ovat lievästi sanoen heikolla pohjalla.
Enqvist on yksi älykkäimmin ajattelevia henkilöitä Suomessa, ja hänen päätelmänsä jos jotkut ovat vankalla pohjalla. Samaa ei voi todellakaan sanoa uskovaisista.
Vierailija kirjoitti:
Suattaap olla, tai suattaap ettei olekaan.
Uskon, että on olemassa muitakin universumeja kuin tämä meidän maailmankaikkeutemme. Ja on mahdollista, että jollakin tai joillakin niistä on leikkauspintoja tai leikkauspisteitä meidän maailmankaukkeutemme kanssa. Ja ne leikkauspinnat/-pisteet näyttäytyvät meille "yliluonnollisina" maailmoina.
Toinen selitys "yliluonnollisille" havainnoille on mm. optiset yms. harhat. Eli aivot tulkitsevat näkemäänsä ja kuulemaansa "väärin".
Aika usein ne "yliluonnollisiksi" väitetyt asiat on selitettävissä ihan luonnollisilla ilmiöillä.
Selitäppä tämä: nukuttiin toisen henkilön kanssa täydessä unessa samassa huoneessa ja herättiin yhtäaikaa siihen kun meidän yli lensi joki ja vielä kiroili matkalla. Kuultiin/nähtiin se molemmat.
Tuota ei voi yhden henkilön mielikuvituksella selittää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suattaap olla, tai suattaap ettei olekaan.
Uskon, että on olemassa muitakin universumeja kuin tämä meidän maailmankaikkeutemme. Ja on mahdollista, että jollakin tai joillakin niistä on leikkauspintoja tai leikkauspisteitä meidän maailmankaukkeutemme kanssa. Ja ne leikkauspinnat/-pisteet näyttäytyvät meille "yliluonnollisina" maailmoina.
Toinen selitys "yliluonnollisille" havainnoille on mm. optiset yms. harhat. Eli aivot tulkitsevat näkemäänsä ja kuulemaansa "väärin".
Aika usein ne "yliluonnollisiksi" väitetyt asiat on selitettävissä ihan luonnollisilla ilmiöillä.
Selitäppä tämä: nukuttiin toisen henkilön kanssa täydessä unessa samassa huoneessa ja herättiin yhtäaikaa siihen kun meidän yli lensi joki ja vielä kiroili matkalla. Kuultiin/nähtiin se molemmat.
Tuota ei voi yhden henkilön mielikuvituksella selittää....
Repesin. Kai te nyt näitte, mikä se "jokin" oli? Ihminen? Lintu? Mihin se lensi? Miltä se kiroilu kuulosti?
Yliluonnollisen kieltäminen on itsessään mahdotonta, koska sen sanomiseen tarvitaan yliluonnollisen loogisen mielen olemassaoloa, joka ei seuraa fysiikan lakeja. Yliluonnollista ei voi kieltää käyttämällä yliluonnollista.