Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalat täynnä haavoja - Millä peitätte tai hoidatte?

Vierailija
09.07.2021 |

Onko täällä muita, jotka aina kesällä telovat itsensä niin, että haavoja & mustelmia pitää yrittää peittää jollain?

Millä te ne sitten peitätte?

Minulla on itselläni lasteni kanssa tämä sama ongelma ja etenkin jalat ovat nyt sen näköiset, että huomaan vastaantulijoiden jo tuijottavan niitä. Mutta kuuma on, joten en voi verhoutua pitkiin housuihinkaan.

Millä nämä haavat ja mustelmat oikein peitetään jaloista?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ilmeisesti niin tumpelo, että lasten kanssa leikkiessä aina telon itseäni johonkin. Sitten on jalat ihan kirjavana verta vuotavaa haavaa ja nätistä mustelmaa siinä vieri vieressä.

Ulkona katson, kun vastaantulijoilla ei ole mitään tällaisia jaloissa ja hävettää.

Töissä minulta on nyt jo pariin otteeseen kysytty, että pahoinpiteleekö minua joku kotona. Auts. No ei, mutta on näitä nirhaumia toki käsivarsissakin.

Joku kätevä keino peittää nämä pitäisi löytyä. Laastareiden kanssa ei tule kesällä mitään, kun hiestä jo irtoavat. Meikkivoide ei pysy samasta syytä paikoillaan.

Ap

Vierailija
2/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nätisti vieri vieressä*

ja 

samasta syystä*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut jalkaan, ei niitä muuten peitettyä saa.

Vierailija
4/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko sitten ainut, jolla on tämä ongelma, kuten olen epäillyt?

Muut osaavat kulkea ilman törmäyksiä kesällä?

Ap

Vierailija
5/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä mekko tai ohuet pellava/viskoosihousut niin ei näy vammat eikä ole kuuma. 

Vierailija
6/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes minun metsässä möyrimistä rakastavalla 5-vuotiaallani ei ole jalat jatkuvasti verillä ja mustelmilla. Miten sinä edes onnistut saamaan jalkasi tuohon kuntoon?

Vierailija
7/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna tuon haitata, jos haittaa jotakuta muuta niin se on hänen ongelmansa, ei minun.

Vierailija
8/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikosta, että ap on teini, joka on käyttänyt ensimmäistä kertaa elämässään sheiveriä :D

Vierailija
9/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos teille vastanneille! Pitkiin ilmeisesti sitten te muutkin verhoudutte?

Jotenkin haluaisin tietää, etten ole ainut jolla näitä on näkyvillä joka puolella. Luin netistä jonkun artikkelin, jossa puhuttiin tästä termillä "kesäjalat".

Ap

Vierailija
10/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutamia verinaarmuja, mustelma polvessa alkaa jo haaleta, pari vanhaa arpea. Eipä ole kukaan koskaan kommentoinut, tai en ole huomannut niihin kiinnitettävän huomiota. En vissiin ole tarpeeksi naarmuilla. Ihan shortseja ja hameita pidän kesäisin, en yritä mitenkään peitellä.

Vierailija
11/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa touhutessa jalkaan metsurien käyttämät viiltosuojahousut. Ei tuossa muu auta. 

Vierailija
12/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Lapsesta saakka näin ja oma tytär näyttää samalle. Aktiivinen elämäntapa ja harrastukset vaikuttavat. Mustelmaherkkyys varmasti ominaisuus itselläni eli lievä vuototaipumus. Yritän vältellä Ibuprofeenia jne ettei tulisi niin isoja mustelmia. En peittele, joskus laastaria. Pidän jalkoja auringossa niin paranevat nopeammin. Lakannut välittämästä. housut jalkaan tarvittaessa.

Vierailija
13/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on järkyt ihottumaläikät jaloissa, kuumalla pahenee. Rasvaan kaksi kertaa päivässä lääkärin määräämällä tuhdilla kortisonivoiteella ja eräällä toisella voiteella, mutta nyrkin kokoiset punaiset läikät on pohkeissa ja polvitaipeissa. Ei mahda mitään, sortseissa etenen ilmakylpyjä ottaen.

Vierailija
14/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes minun metsässä möyrimistä rakastavalla 5-vuotiaallani ei ole jalat jatkuvasti verillä ja mustelmilla. Miten sinä edes onnistut saamaan jalkasi tuohon kuntoon?

Jep. Tätä vähän pelkäsinkin, että olen harvinaista laatua, kuten tuijottavista katseista voin jotenkin päätellä.

Aina kesän alussa kaikki on hyvin ja sitten kun päästään puoliväliin, niin tässä kunnossa ovat. Käytän siis yleensä hyvin lyhyitä shortseja vain näin kuumalla, joten siinä ovat kintut esillä hyvin ja suojattomina, kun kompastelen esim. pihassa tai lenkillä ja kaiken maailman puunkarahkat repivät haavoja jalkoihin.

Viime viikolla kompastuin pihassamme olevaan kiveykseen sillä seurauksella, että osuin päin autoa, ja lähes koko toisen jalan mitalta on iso haava toisessa jalassa mustelmineen.

Ap

Vierailija
15/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sentään ole naamassa niin voit peittää.

t. jääkiekkoharrastajan puoliso

Vierailija
16/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla suurin syy on kiipeily ja pyöräily shortseilla ja ilman sukkia. Raavin jalkani polkimiin tai pyörävarastossa toisiin pyöriin. Kiipeillessä tulee mustelmia jalkoihin, jos törmää seinään (boulderointi) ja pieniä naarmuja ihoon, jos kiipeää puihin. Oman lisänsä tuo vielä hyttysenpistot ja paarmanpuremat, jotka raapii verille.

Vierailija
17/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos teille vastanneille! Pitkiin ilmeisesti sitten te muutkin verhoudutte?

Jotenkin haluaisin tietää, etten ole ainut jolla näitä on näkyvillä joka puolella. Luin netistä jonkun artikkelin, jossa puhuttiin tästä termillä "kesäjalat".

Ap

Joo todellakin on, naarmua, mustelmia, hyttysenpuremia. Enkä peitä mitenkään, haluan kulkea mekoissa ja shortseissa kun kerrankin on ihanan lämmintä.

Vierailija
18/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin otsikosta, että ap on teini, joka on käyttänyt ensimmäistä kertaa elämässään sheiveriä :D

Voi kun olisinkin, ja voi kun nämä haavat olisivat vain sellaisia sheiverin aiheuttamia pieniä pintanaarmuja.

Ap

Vierailija
19/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kiitos vastauksista kaikille! En siis toivo kenellekään samannäköisiä jalkoja, mutta aivan ihanaa vertaistukea on tietää, että muillakin on näitä samoja ongelmia.

Ap

Vierailija
20/29 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen auttaa hyvin haavojen paranemista, mutta ei sekään toki niitä peitä. Jos tulee oikein paha mustelma, Trombosol edistää paranemista. 

t. itsensä teloja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän