Jalat täynnä haavoja - Millä peitätte tai hoidatte?
Onko täällä muita, jotka aina kesällä telovat itsensä niin, että haavoja & mustelmia pitää yrittää peittää jollain?
Millä te ne sitten peitätte?
Minulla on itselläni lasteni kanssa tämä sama ongelma ja etenkin jalat ovat nyt sen näköiset, että huomaan vastaantulijoiden jo tuijottavan niitä. Mutta kuuma on, joten en voi verhoutua pitkiin housuihinkaan.
Millä nämä haavat ja mustelmat oikein peitetään jaloista?
Kommentit (29)
No eihän siinä muuta voi kuin joko laittaa laastareita, tai pitkät housut/hameen päälle. Voit myös tilata netistä tatuointitusseja ja piirtää klommoille naamat. Muuta ei nyt tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen auttaa hyvin haavojen paranemista, mutta ei sekään toki niitä peitä. Jos tulee oikein paha mustelma, Trombosol edistää paranemista.
t. itsensä teloja
Kiitos tästä, mutta saako Trobosolia (oliko se oikenimi Trombosol Forte tms., sellainen vaaleanliila putkilo samanvärisessä pahvipaketissa) siis vielä jostakin?
Olen yrittänyt metsästää sitä jostain, kun menneiltä vuosilta muistan sen auttaneen mustelmiin, mutta apteekeissa myyvät ei-oota ainoastaan. On kuulemma lopetettu jo vuosia sitten tämä tuote. Jonkun asteinen kauhun hetki itselleni, kun kuulin lopetuksesta - ja juu, naurakaa vain pois jos naurattaa.
Mutta ovatko väärässä ja sitä saakin jostain vielä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bepanthen auttaa hyvin haavojen paranemista, mutta ei sekään toki niitä peitä. Jos tulee oikein paha mustelma, Trombosol edistää paranemista.
t. itsensä teloja
Kiitos tästä, mutta saako Trobosolia (oliko se oikenimi Trombosol Forte tms., sellainen vaaleanliila putkilo samanvärisessä pahvipaketissa) siis vielä jostakin?
Olen yrittänyt metsästää sitä jostain, kun menneiltä vuosilta muistan sen auttaneen mustelmiin, mutta apteekeissa myyvät ei-oota ainoastaan. On kuulemma lopetettu jo vuosia sitten tämä tuote. Jonkun asteinen kauhun hetki itselleni, kun kuulin lopetuksesta - ja juu, naurakaa vain pois jos naurattaa.
Ap
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…
Tuota näyttää YA ehdottavan Trombosolia vastaavaksi. Nimeltään Hirudoid forte. Kuvauksen perusteella hyvinkin samanlainen tuote kuin Trombosol.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Voit myös tilata netistä tatuointitusseja ja piirtää klommoille naamat. Muuta ei nyt tule mieleen.
Ihana, kiitos :D. Tämä toimisi paremmin, jos niitä olisi vain pari jaloissa, siltä ainakin tuntuu. Nyt tulee naamoja koko jalat täyteen. Mutta täytynee kokeilla tätä, onpahan sitten ainakin vastaantulijoilla riittävästi katseltavaa jaloissani :) :) :)
Olen siis vielä tosiaan erityisen pitkäjalkainen, siksi nuo jaloissa olevat niin ottavat päähän kun tuntuu että oikein kirkuvat olemassaoloaan joka suuntaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. itsensä teloja
Ap
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath…
Tuota näyttää YA ehdottavan Trombosolia vastaavaksi. Nimeltään Hirudoid forte. Kuvauksen perusteella hyvinkin samanlainen tuote kuin Trombosol.
t. eri
Suuri kiitos tästäkin. Tätä voidetta olen ainakin geelimuodossa ja kokeillut, mutta ei tunnut tekevän minun mustelmilleni mitään jostain syystä. Trombosol sen sijaan toimi aina ennen tosi hyvin.
Kai näissä on ihmiskohtaisia eroja sitten toiminnassa, ja minulle tätä Hirudoid ei vaan auta.
Ap
Onneksi on muitakin, kuin minä. Itselläni on kesäisin käsivarret ja jalat täynnä naarmuja, nirhautumia, kun teen pihahommia. Onnistun aina repimään ihoni jossain puskassa, oksistossa tms. Enää en edes viitsi niitä peitellä, liikaa vaivaa. Arpia käsivarret täynnä. Olkoot.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on muitakin, kuin minä. Itselläni on kesäisin käsivarret ja jalat täynnä naarmuja, nirhautumia, kun teen pihahommia. Onnistun aina repimään ihoni jossain puskassa, oksistossa tms. Enää en edes viitsi niitä peitellä, liikaa vaivaa. Arpia käsivarret täynnä. Olkoot.
Joo, vähän sama fiilis mulla, kun muutaman vuoden takaisia, saati viime kesäisiä, haavoja on edelleen näkyvissä hieman kuopalla olevina arpina ympäriinsä näiden tuoreempien seassa.
Kiitos että olet mukana joukossa. Jännä että niin monet selviävätkin sitten ilman näitä. Itse kun tuijotan välillä ihmisten jalkoja kaupungilla, niin niin siloisen näköisiä monilla ovat.
En enää uskalla miehenkään kanssa oikein lähteä venereissulle mihinkään, kun veneessä jos jossain mun tulee telottua itseäni ihan jo ilman lastenkin avustusta.
Tai ehkä toisilla ei vaan haavat ja mustelmat niin näy? Auttaisikohan rusketus jotakin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes minun metsässä möyrimistä rakastavalla 5-vuotiaallani ei ole jalat jatkuvasti verillä ja mustelmilla. Miten sinä edes onnistut saamaan jalkasi tuohon kuntoon?
Mulla suurin syy on kiipeily ja pyöräily shortseilla ja ilman sukkia. Raavin jalkani polkimiin tai pyörävarastossa toisiin pyöriin. Kiipeillessä tulee mustelmia jalkoihin, jos törmää seinään (boulderointi) ja pieniä naarmuja ihoon, jos kiipeää puihin. Oman lisänsä tuo vielä hyttysenpistot ja paarmanpuremat, jotka raapii verille.
Onkohan sulla jäänyt jotenkin lapsena motoriset taidot kehittymättä, miten ihmeessä voi koheltaa niin että raapii jalkoja johonkin pyörävaraston pyöriin tai törmäilee seiniin!?!
Jos kiipeilee jossain puissa niin miksei sulla ole suojahaalareita päällä, säästyisi niiltä naarmuilta.
Minä käytän töissä kevyitä pitkiä housuja ettei asiakkaat järkyty (työssä paljon edustustehtäviä). Vapaalla sitten naarmut yms. vapaasti nähtävillä :D