Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä kauhuelokuvien kohtaukset saivat sinut lapsena kauhun valtaan, mutta nyt naurattaa?

Vierailija
09.07.2021 |

Amityville Horror-elokuvan ikkuna-kohtaus, jossa välkkyi punaiset silmät. Kun näin tämän lapsena, en uskaltanut katsella ikkunasta ulos. Kun katsoin tämän aikuisena youtubesta, aloin nauramaan.

Olisiko Ghostbustersin kirjaston aave toinen.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Superstition. En katsoisi vieläkään uudestaan. M49

Miten tämä vastasi otsikon kysymykseen?

Ihan ot, mutta olen törmännyt liian monta kertaa kaltaisiisi miehiin. Huudellaan keskusteluun väliin osallistumatta keskusteluun.

Mutta jatketaan samalla linjalla, asian vierestä.

Me katsottiin joskus 80-luvulla äitini kanssa niitä vanhoja vamppyyrileffoja, Bela Lugosia yms. Oli jotenkin aikuista ja jäänyt kiva muisto niistä. Luulen, että ne eivät vieläkään naurattaisi, mutta voisikin etsiä katsottavaksi jotain.

ashleytisdale 1982, mukana Albert Salmi jonka vanhemmat suomalaisia.

Vierailija
62/74 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt uudempaa sukupolvea, mutta nämä aasiakauhut naurattavat nykuään näin kolmikymppisenä. *(Parikymppisenä be olivat mukamas pelottavia).

Niin ennalta arvattavissa on, milloin se valkeaan pukeutunut aavetytsy saapuu ja niiden äänitehosteet ovat myös jo aika aikaansa nähneet.

Parhaat kauhuleffat on tehty tyylillä.

Omaan mieleeni on etenkin Kirottu-saaga.

(Miinus ne "täyteosat", The Nun ja se toinen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Superstition. En katsoisi vieläkään uudestaan. M49

Miten tämä vastasi otsikon kysymykseen?

Ihan ot, mutta olen törmännyt liian monta kertaa kaltaisiisi miehiin. Huudellaan keskusteluun väliin osallistumatta keskusteluun.

Mutta jatketaan samalla linjalla, asian vierestä.

Me katsottiin joskus 80-luvulla äitini kanssa niitä vanhoja vamppyyrileffoja, Bela Lugosia yms. Oli jotenkin aikuista ja jäänyt kiva muisto niistä. Luulen, että ne eivät vieläkään naurattaisi, mutta voisikin etsiä katsottavaksi jotain.

Yläkoulussa Twilight-vaiheen (myötähäpeä näille teinikuville) kokeneena on pitänyt nyt nuorena aikuisena tutustua Draculaan. Ainakin tuo vuoden 1931 julkaistu Dracula tulee olemaan seuraava kauhuelokuva, jonka aion taatusti katsoa. Toki minä Draculasta olin kuullut peruskoululaisena, mutten sen tarkemmin lukenut ja tutustunut siitä tehtyihin elokuviin tai kirjoihin.

Luettuna elokuva-arvosteluja tuosta vanhasta Draculasta ja katsottuani hieman pätkiä uteliaisuudesta, sain hieman jäätävät fiilikset Lugosin näyttelysuorituksesta herrasmiesmäisen, tyylikkäästi pukeutuvan ja samalla synkän hahmon roolissa. Varsinkin se unkarilainen aksentti vain lisää sitä jäätävyyttä.

Joo, aivan varmasti aion katsoa sen, kunhan sen elokuvan jostain löydän. Vanhoja kauhukuvia on tullut nähtyä jo kolme: Linnut, Elävien kuolleiden yö ja Frankensteinin morsian. Pidän jostain syystä enemmän niistä kuin nykyaikaisista silpomiskuvista.

Vierailija
64/74 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakertajat leffassa se kohtaus, jossa perheen  äiti on keittiössä ja ikkunan takaa nousee katsomaan punaiset silmät. Muutenkin ne otukset olivat pelottavia.

Nyt aikuisena kun katsoo, niin nuohan ovat ihan komediaa!

Vierailija
65/74 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Once bitten jossa nuori Jim Carrey on vampyyri, sain hirveät  traumat.  Komediahan se on mutta olin 9vuotias!

Vierailija
66/74 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappajahaissa kökön, kumisen feikkihain nouseminen vedestä :D

Vierailija
67/74 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottiin lapsena veljen kanssa kaksin myöhään illalla jotain ö-luokan Dracula-leffaa. Maskeeraus oli näin jälkeenpäin ajatellen kuin Kesälahden kesäteatterista. Olin kuitenkin ihan kauhuissani, kun Dracula nousi arkusta päivälevolta ja huusin niin, että äiti tuli pistämään pelin poikki ja telkun kiinni. Veli oli minulle pitkään käärmeissään ja mua nolotti.

Vierailija
68/74 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut paljon kauhuleffoja 80-luvulla. Kaikki oli pelottavia. Mieleenpainuvin oli kuitenkin kun katsoin 12v Psykon. Suihkussa en uskaltanut laittaa verhoa eteen.

69/74 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinoiden planeetta, se vanha 60-luvun versio. Aikamatkan aikana naispuolinen astronautti Edward oli muumioitunut happikapseliinsa. Muut heräsivät hyperunesta matkan päättyessä ja löysivät muumion.

Olin 8-vuotias kun näin kohtauksen ja menetin yöuneni viikoiksi!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
70/74 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maissilapset.

Pelkäsin sitä, ja nyt kun katsoin sen aikuisena niin sehän on ihan camp-hengessä tehty.

Tämä sama!

Maissilapset täälläkin! Eniten pelkäsin sitä punatukkaista poikaa, jolla oli epätasaiset hampaat. Mielestäni oikea pahuuden ruumiillistuma silloin vajaa 40 vuotta sitten.

71/74 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan 60-luvun kauhuelokuvaa Aikakone? Siinä oli ahdistava tunnelma. Katsoin YouTubesta joitain kohtauksia ja onhan tämä vaan niin kökkö nyt. On mennyt elokuvan teko aikalailla eteenpäin nousta ajoista…

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
72/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht pienenä katsoin 60-luvun Night of the Living Deadia ja olin kauhuissani. Muutamia vuosia sitten (parikymppisenä) katsoin uudelleen, ja lopetin puolivälissä. Herrajumala miten kökkö ja tylsä se oli :D Tiedän kyllä, että se on klassikko, mutta ei todellakaan ole kestänyt aikaa.

Vierailija
73/74 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustavalkoinen Dracula jossa Bela Lugosi, näin 8vuotiaana ja nukuin pitkään peitto kaulaan asti kiskottuna.

Nyt aikuisena kun katsoin uudelleen, niin herramunjee miten tylsä leffa!Herrallahan ei ole edes torahampaita. Jonkinlaista synkkää charmia hänessä kyllä on mutta pelottava? Ei.

Vierailija
74/74 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustavalkoinen Dracula jossa Bela Lugosi, näin 8vuotiaana ja nukuin pitkään peitto kaulaan asti kiskottuna.

Nyt aikuisena kun katsoin uudelleen, niin herramunjee miten tylsä leffa!Herrallahan ei ole edes torahampaita. Jonkinlaista synkkää charmia hänessä kyllä on mutta pelottava? Ei.

Ei ehkä kaikista pelottavin, mutta roolissaan jäätävin katseidensa takia. Ja se, että pahuus on piilotettu herrasmiesmäiseen olemukseen.

Pelottavin lienee sitten Christopher Lee Draculan roolissa, ja vaikuttaa ihan ok ensi näkemältä, mutta omiin suosikkeihin kuuluu Bela Lugosi.