Miehen flirttailu häiritsee
Miten oppia sietämään miehen flirttailevaa luonnetta? On siis luonteeltaan sellainen vilkkusilmä ja hyvin avoin myös naisten flirtille. Voi olla että haluaa olla vain mukava ja sen takia olen katsonut asiaa läpi sormien, mutta nyt on alkanut enemmän ahdistaa viime aikaisten tapahtumien jälkeen. Eräs nainen on selkeästi hänestä kiinnostunut ja juhannusjuhlissa drinkkien jälkeen mies ei yhtään esitellyt naisen lähentelyä, nainen istui sohvalla jalat hänen sylissään ja kiherteli, mies ei tehnyt elettäkään ottaakseen etäisyyttä. Itse olin samassa huoneessa toisella puolen tilaa, tunsin itseni todella typeräksi. Viettivät koko illan tuon naisen kanssa supisten jotain, kuulemma ei ollut mitään tärkeää. Todennäköisesti mies oli niin humalassa ettei ymmärtänyt mistään mitään siinä tilanteessa eikä jälkeenpäinkään hänen mielestään mitään ollut tapahtunut kun otin esille etten pidä tuollaisesta käytöksestä. Sellaista flirttailevaa tyyliä on ihan arkisissa tilanteissakin, mutta sitä on vaikea kuvailla. Eniten kuitenkin häiritsee tuo, että ei osaa vetää rajaa siihen jos häntä kohtaan osoitetaan kiinnostusta. Onko mulla vaan niin huono itsetunto että koen oloni tosi epäkunnioitetuksi ja typeräksi?
Kommentit (138)
Lähtisin juhlista, menisin kotiin pakkaamaan laukut ja lähtisin. Sormus pöydälle ja lappu viereen, että lähden tästä vähän flirttailemaan, mutta vapaana naisena, hyvää jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräissä bileissä erään parin mies flirttaili muiden naisten kanssa. Nainen oli selvästi pahoillaan. Herrasmiehenä menin juttusille, ettei ilta menisi häneltä piloille. Juttu luisti mukavasti noin vartin, kunnes mies äkkäsi, että naisella on kivaa. Emme keskeyttäneet hyvin alkanutta keskustelua, mutta miehellä oli suunnattomasti vaikeuksia peitellä mustasukkaisuuttaan.
Arjen sankari!
Alistamista, mitätöinti, halventamista-miehen yksi tapa tehdä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies käyttäytyy epäkunnioittavasti omaa vaimoaan / naisystäväänsä kohtaan flirttaillen toisen naisen kanssa oman vaimon seisoessa vieressä tai ollen samassa huoneessa, se kertoo niin suuresta kunnioituksen ja arvostuksen puutteesta, että kannattaa vakavasti miettiä, onko suhteella mitään tulevaisuutta. Se ei ole "vain" flirttiä, vaan puolison nöyryyttämistä sen flirttailun kohteen edessä. Minusta erittäin vakava teko, eikä mikään pikkujuttu. Itse en haluaisi ikimaailmassa olla suhteessa tuollaiseen mieheen.
Omasta mielestään miehet eivät ikinä koe tekevänsä mitään väärää, mutta tätähän se juuri on. Naisen nöyryyttämistä.
Teeppä itse sama miehelle niin vaimo on Hu o Ra. Se oma lääke onkin aika katkera nieltävä.
Olen armoton flirtti, mutta kunnioituksesta miestä kohtaan en harrasta sitä hänen edessään. Pitääpä alkaa taas harrastaa.
Itse olen tosiaan vain kerran todistanut tällaista tapahtuvan, mutta mistä minä tiedän minkälaista meno on ollut juhlissa joissa en ole ollut paikalla. Kerran olen kuullut juuri tämän kyseisen naisen nojailleen tuttavallisesti mieheni jalkoihin mieheni istuessa sohvalla ja nainen lattialla hänen jalkojen välissään. Minä en ollut silloin paikalla, kuulin tästä muualta kun tähän oli kiinnitetty huomiota. Kuulosti vähän omituiselle, mutta meni läpi kun mies sanoi että kaverusten kesken vain olivat. Nämä on asia erikseen, hän on ylipäätään vähän flirttaileva luonne mutta arkitilanteissa se on hyvin hienovaraista ja sitä on mahdotonta eritellä tai selittää. Hän vaan tuntuu nauttivan huomiosta sen verran ettei ilmeisesti hahmota mikä on asiallista ja mikä loukkaavaa omaa parisuhdetta kohtaan. En aidosti usko hänen olevan pettäjä, mutta hän ei ehkä oikein ymmärrä sitä, että uskollisuus on paljon muutakin kuin sitä että ollaan panematta muita.
Voin kyllä kertoa, että hirveä tunne oli olla noissa juhlissa ja tuntea olevansa ihan nobody, sain todellakin taistella etten räjähtänyt ihan kunnolla ja eronnut siinä paikassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Alistamista, mitätöinti, halventamista-miehen yksi tapa tehdä sitä.
Pahoinpitelyähän se on. Ja sitten sen päälle vielä kaasuvalottamista väittämällä, että mitään ei tapahtunut.
Kuvaamasi käytös ei ole flirttailua, vaan pelkästään törkeää. Flirttailu on hyväntuulista kaksimielisen läpän heittoa ja hauskanpitoa, tuollainen kumppanin edessä kiehnääminen ja supattelu ei ole ikinä ok, niin käyttäytyy ihastunut pari tai toisistaan kiinnostuneet sinkut. Todella epäkunnioittavaa käytöstä, kukaan itseään kunnioittava nainen ei katselisi tuollaista minuuttiakaan. Pitää sua ap ihan pilkkanaan ja roikottaa, kunnes itse tajuat lähteä tai löytää paremman.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kuvaamani tapahtuma on käynyt vain kerran, mutta loukkasi tosi paljon. Pitävät muutenkin aika paljon yhteyttä kyseisen naisen kanssa koska ovat hyviä kavereita. Olen joskus yrittänyt selittää miehelle miten hänen flirttaileva olemuksensa ilmenee, mutta ei suostu yhtään käsittämään mistä puhun.
Ap
googlaa gaslighting, sulla on selkeä narsisti käsissäsi
Mä olisin varmaan ilmoittanut saman tien että hyvää loppuelämää. Pahimman luokan manipulointia jos vielä saa toisen epäilemään omia loukattuja tunteitaan jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräissä bileissä erään parin mies flirttaili muiden naisten kanssa. Nainen oli selvästi pahoillaan. Herrasmiehenä menin juttusille, ettei ilta menisi häneltä piloille. Juttu luisti mukavasti noin vartin, kunnes mies äkkäsi, että naisella on kivaa. Emme keskeyttäneet hyvin alkanutta keskustelua, mutta miehellä oli suunnattomasti vaikeuksia peitellä mustasukkaisuuttaan.
Olen nuorempana ollut tollaisen "herrasmiehen" tyttöystävä. En suosittele, ei ollut kivaa seurata sitä pelastamista sivusta.
En oikein ymmärrä tätä näkökantaa. Etteikö normaali keskustelu bileissä olisi sallittua? Sinkkukin olin tuolloin. Nainen ilahtui seurasta ja keskusteli mielellään. Tarkoitus ei ollut hänen miestään loukata, ja hänkin toipui pahimmasta mustasukkaisuudesta, kun lopulta älysi liittyä keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nuorempana ollut tollaisen "herrasmiehen" tyttöystävä. En suosittele, ei ollut kivaa seurata sitä pelastamista sivusta.
En oikein ymmärrä tätä näkökantaa. Etteikö normaali keskustelu bileissä olisi sallittua? Sinkkukin olin tuolloin. Nainen ilahtui seurasta ja keskusteli mielellään. Tarkoitus ei ollut hänen miestään loukata, ja hänkin toipui pahimmasta mustasukkaisuudesta, kun lopulta älysi liittyä keskusteluun.
Oikeestiko et ymmärtänyt? Oli tosi hienoa, että teit noin, mutta aina se ei ole ihan yksiselitteisen hienoa, JOS siis herrasmiehellä on oma tyttöystävä, joka "hylätään" pelastusoperaation ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti tehty!
Ja mielenkiintoista huomata, että se mies on toiminut selvästikin ihan tahallaan niin, että on pyrkinyt pahoittamaan puolisonsa mielen.
Vierailija kirjoitti:
Flirttaile itse miehille samaan tyyliin, mielellään silloin, kun mies on vielä selvä ja voi jopa älytä jotain. Tai sit voit nauraa, miten turhautuneena se nainen lähti noista juhlista, kun ei saanutkaan miestäsi matkaansa.
Kostaminen on lapsellista.
Ukko pihalle on tehokkaampi keino.
Mut mut jos on kännissä eikä vaan tajua ni eihän sitä lasketa...
Asiasta on hyvin hankalaa keskustella miehen kanssa, koska hän ei ilmeisesti humalansa vuoksi tiedosta miltä käytös näyttää ulospäin. Joka tapauksessa hän lähinnä kimpaantuu jos otan keskusteluun miltä tuo minusta tuntuu, hänen mukaansa teen ongelman tyhjästä, mitään ei ole tapahtunut ja mustasukkaisuuteni on haitallista. Tähän olen alkanut itsekin uskoa. Ilmeisesti hänellä on aika erilaiset käsitykset näistä asioista tai sitten hän ei todellakaan itse tiedosta toimintaansa. En usko, että hän selvin päin ihan tuolla tavalla käyttäytyisi.
Ap
Olisitko itse voinut laittaa jalkasi miehen syliin toiselta puolelta? Miten olisivat reagoineet? Jos kiusaantuneesti tai tylysti, tiedosta, että sinua vedätettiin tilanteessa.
Yritä seuraavalla kerralla flirtata miehellesi yhtä aikaa, jos siis on miehesi. Silloin reaktio määrittelee suhteen suuntaa. "Älä nyt häiritse" olisi sama kuin suhteenne loppusilaus.
Vierailija kirjoitti:
Olisitko itse voinut laittaa jalkasi miehen syliin toiselta puolelta?
:D
Olisi kyllä ollut muilla vierailla naurussa pitelemistä, kun miehen molemmin puolin naiset tunkee jalkoja syliin, toinen niistä kimpaantunut vaimo.
Varmasti miehelläsi seisoi tuolloin juhannuksena kun amatsoni istui hänen sylissään. Mutta mikäpä siinä, antoi miehellesi lisää materiaalia kuviteltavaksi kun höylää sinua. Itse unohtaisin koko asian.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun miehen syliin olisi joku tusinalutka laittanut koipensa, niin sille olisi voinut sattua rantakalliolla joku "onnettomuus".
Alkoholistina olisit kaatunut kalliolla, lyönyt pääsi ja päätynyt loppuiäksesi aivovammaisena pyörätuoliin. Sitten olisikin ollut hienoa istua tuolissa ja katsella vierestä kun miehesi ja tusinalutka parittelevat päivät pitkät edessäsi.
Tulee mieleen yksi nuoruuden poikaystävä, joka kutsui minut synttärijuhliinsa ja istui koko illan joku "vanha hyvä ystävä"- nainen sylissään.
Olen niin huonoitsetuntoinen, että tapailin tyyppiä uudestaan vähän vanhempana. Silloin hän kehui minulle, kuinka vapaaehtoisesti ja mielellään prostituoidut tekevät työtään ja näytti minulle heidän mainoksiaan ja ihaili niitä.
Juu olisi pitänyt lempata tyyppi pysyvästi jo ekalla kierroksella.