60+ ikäiset! Kertokaa voiko vielä rakastua, onko seksiä, onko intoa ja elämänhalua?
Vai kiikutaanko keinutuolissa, haaveillaan vain puutarhan kukkapenkistä ja eletään selibaatissa? (Tämähän se stereotypia nuorten mielestä on).
Eniten kiinnostaa vieläkö voi ihastua, rakastua, treffailla, ja onko erotiikkaa ollenkaan?
Kommentit (65)
Täällä on kommentoitu tosi rumasti vanhempien ihmisten fysiikkaa ja paheksuttu heidän harrastamaa seksiä. Odottakaa vaan kun itse olette tässä iässä, voi olla eri ääni kellossa. Miksi pitäisi luopua yhdestä elämän parhaasta nautinnosta vain siksi kun ikää tulee eikä muita esteitä ole? Aiomme mieheni kanssa jatkaa niin kauan kuin lystiä riittää. Ettekö ole kuulleet että minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa? Ja oppia ikä kaikki! Meidän nuoruudessa oli aikamoinen seksin vapautumisbuumi. Ette myöskään usko, että monessa mielessä tässä iässä seksikin voi olla jopa parempaa kuin nuorena, kyllä me nämä hommat hallitaan. Eikä olla edes ryppyisiä niinkuin luulette, ja jos oltaisiinkin, ei siihen ehtisi kiinnittää huomiota.
Yli 60 vuotiaita virkeitä naisia alkaa kyllä olla enemmän kuin miehiä. Osa tyytyy tilanteeseen, mutta jos sattuu hyvä match kohdalle, voi hyvin vielä aloittaa aktiivisenkin suhteen. Ja voihan se mies olla nuorempikin. Mitä te nuoret oikein kuvittelette tämän ikäisistä, täydellä vauhdilla mennään, tässä on vanhuus vielä kaukana.
Jos mies huomioi naisen tarpeet ja halut niin seksiä saa, innostun miehen kalusta niin että sylki valuu ja annan suuseksiä niin paljon kuin haluaa. Rakastelemme oikein ahkerasti ja tunnen kovaa kiimaa miestäni kohtaan, on se niin ihana. Ollaan eläkkeellä oltu jo pitkään niin on aikaa ja mahdollisuuksia seksi saralla kaikenlaiseen kivaan. Ollaan siis yli 70 v molemmat.
Äitini sanoi että on saanut tarpeekseen. Jotkut tuon ikäiset ovat tosi kiukkuisia. En tiedä, mistä johtuu
Kyllä voi olla. Mies oli 60+ kun me tapasimme.
Etätoimittaja kasaa - laiskasti - jutunjuurta heinäkuun "uutisiin".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kyllä ja kyllä!!!
Jos on onnekas.
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla moni väittää että on viriiliä ja nuorekasta. En usko. Omat 65v vanhemmat on kärttyisiä käppänöitö joita kiukuttaa kaikki!
Ehkä he ovat pettyneet sinuun?
Ei voi. Ei ole. Ei.
Kyllä ihmisen parhaat vuodet noiden asioiden suhteen on alle viisikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, ettei kukaan tunne aktiivisia ja elämänhaluisia 60-vuotiaita. Sellaisia on vaikka kuinka paljon.
Eivät jouda notkumaan vauvapalstalla naisettomien seurassa.
Olen onnellinen, että nyt voin hyvillä mielin kieltäytyä seksistä. Haluja ei ole enää yhtään. Enkä edes kaipaa niitä. Ush!
Ei se nuori ihminen mihinkään katoa, vaikka ikävuosia tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on +60, harmaapää kyllä on, mutta rakkautta riittää 30 yhteisen vuodenkin jälkeen ja seksiä on kerran- pari viikossa.
Hyi yök, miten ällö olo tästä tuli. Ihan oikeasti, kaikkea ei tarvi kertoa. Hyi hitto, vanhojen ihmisten seksi, voiko öklömpää ollakaan
mikä sulla on? aika ällöähän sekin on, että liian nuoret puuttuvalla elämänkokemuksella (alle 50v.) saa sitä harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kommentoitu tosi rumasti vanhempien ihmisten fysiikkaa ja paheksuttu heidän harrastamaa seksiä. Odottakaa vaan kun itse olette tässä iässä, voi olla eri ääni kellossa. Miksi pitäisi luopua yhdestä elämän parhaasta nautinnosta vain siksi kun ikää tulee eikä muita esteitä ole? Aiomme mieheni kanssa jatkaa niin kauan kuin lystiä riittää. Ettekö ole kuulleet että minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa? Ja oppia ikä kaikki! Meidän nuoruudessa oli aikamoinen seksin vapautumisbuumi. Ette myöskään usko, että monessa mielessä tässä iässä seksikin voi olla jopa parempaa kuin nuorena, kyllä me nämä hommat hallitaan. Eikä olla edes ryppyisiä niinkuin luulette, ja jos oltaisiinkin, ei siihen ehtisi kiinnittää huomiota.
Tämä palstan keskustelukultttuuri täytyy ajatella niin että täällä on moneen junaan kuuluvia toisin sanoen ei kaikki ole kovin välkkyjä/älykkäitä jotka osais huomioida erilaisia elämänasioita.
Heille 65 v. tässä keskustelussa on vanha jos tuntevat yhdenkään samanikäisen jolla elämä ollut sen verran rankka että ovat jo liki haudan partaalla eivätkä osaa siten arvioida vähäisellä älykkyydellään että tämä koskettaa kuitenkin vain pientä osaa kaikista tuon ikäluokan ihmisistä.
Mies on pian 60v mutta minä olen vasta 55v. Hommat toimii erittäin hyvin ja hyvältä tuntuu. Tosin ei olla ehkä ihan parhaassa kuosissa mutta ihan sama. Hyvin kelvataan toisillemme.
Dokumentin mukaan 91-vuotiaat menee naimisiin ja asuvat edelleen yhdessä 94-vuotiaina, joten sitä ikää odotellessa...
Ehkä se mieli vielä muuttuu...
Olen siinä iässä ja huomaan, että kun putoan eläkeikäisten joukkoon, minua todennäköisesti aletaan käsitellä vanhuksena.
Siis esim terveydenhuollossa. Katsoin sairauttani käsittelevän videon, jossa lääkäri sanoi perusteita leikkaukselle. Yksi oli, ettätyöikäinen.
Lisäksi alan tajuta yhteiskunnassa epäkohtia, joihin en nuorena ja vehreänä kiinnittänyt huomiota.
Esim luotin 100 pros thl:ään. Sitten tuli se pneumokokkirokotejuttu ilmi. He suositteli huonompaa pneumokokkirokotetta, koska heillä oli bisnekset ja tutkimuksen sen valmistajan kanssa. Siis vaikka paljon tehokkaampi rokote oli markkinoilla. (Koronapandemiasta tuli selviä valheita kuten että lapset ei tartuta, ei tule Suomeen ollenkaan tms.)
Eli en enää lillu onnen kuplassa, vaan alan tulla epäluuloiseksi ja kärttyiseksi
"Vauva oli vauvoihin, odotukseen ja perhe-elämään erikoistunut suomalainen aikakauslehti".
ET-lehti eli Ennen Tuonelaa on oikea palsta yli 60-vuotiaille vanhuksille. Mitä suuret ikäluokat ja 90-vuotiaat tekevät Vauva-palstalla? Ovatko he raskaana tai alaikäisten lasten vanhempia??? Biologinen mahdottomuuus vanhoille ja hedelmättömille naisille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hölmö kysymys
Miksi 60v porukkaa olisi vauvapalstalla?
Mene muualle kysymyksesi kanssa
Voi voi. Kun tämä on aihe vapaa, niin täällä käy jopa 90- kymppisiä. Ainakin lähellä sitä olevia.
Tiedän, käyn usein ja kuulun ns " suuriin ikäluokkiin". Onhan tuo tullut esille monet kerrat.
Ensinnäkin kyllä täällä vauvapalstalla on vanhojakin. Ei ole yläikärajaa ja monipuoliset keskustelunaiheet kiinnostavat, ihan ne hömpätkin välillä.
Olen 68 vuotias ja monen teidän mielestä ikäloppu. Harrastan kuitenkin edelleen ihan samoja asioita kuin aina ennenkin, vain muutamasta rajummasta urheilulajista olen luopunut. Tanssin edelleen lattaritansseja, käyn salilla, pyöräilen, seksi sujuu mainiosti (tietäisitte vain), matkustellaan taas kun koronasta päästään, juon skumppaa joskus kavereiden kanssa. Vuodet vierivät ja ymmärrän, että vähitellen alkaa tulla aika luopua asioista, mutta niin kauan porskutetaan, kuin terveyttä ja intoa riittää. Ei ole tarkoitus laittaa hanskoja naulaan ennenkuin on pakko.