60+ ikäiset! Kertokaa voiko vielä rakastua, onko seksiä, onko intoa ja elämänhalua?
Vai kiikutaanko keinutuolissa, haaveillaan vain puutarhan kukkapenkistä ja eletään selibaatissa? (Tämähän se stereotypia nuorten mielestä on).
Eniten kiinnostaa vieläkö voi ihastua, rakastua, treffailla, ja onko erotiikkaa ollenkaan?
Kommentit (65)
Täällä palstalla moni väittää että on viriiliä ja nuorekasta. En usko. Omat 65v vanhemmat on kärttyisiä käppänöitö joita kiukuttaa kaikki!
Eiköhän ole parasta että tuossa iässä ei enää kohkaa rakastumisia ja vastaavia. Terveyskin jo mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla moni väittää että on viriiliä ja nuorekasta. En usko. Omat 65v vanhemmat on kärttyisiä käppänöitö joita kiukuttaa kaikki!
Pitäisikö heidän panna sun läsnäollessa?
Kyllä voi. Olen ollut suhteessa 60+ kanssa.
60-vuotiaat on keskimäärin kiukkuisia ja kurttuisia harmaapäitä jotka on sairauseläkkeellä. Sen ikäinen mies ei seksiin enää kykene ja nainen taas ei seksiä enää halua joten kiukkuavat keskenään sopusoinnussa.
Vaikuttaa siltä, ettei kukaan tunne aktiivisia ja elämänhaluisia 60-vuotiaita. Sellaisia on vaikka kuinka paljon.
Mammat haukkuvat kaikkea mahdollista. Niin nytkin.
Mieheni on +60, harmaapää kyllä on, mutta rakkautta riittää 30 yhteisen vuodenkin jälkeen ja seksiä on kerran- pari viikossa.
Mikä hölmö kysymys
Miksi 60v porukkaa olisi vauvapalstalla?
Mene muualle kysymyksesi kanssa
Vierailija kirjoitti:
60-vuotiaat on keskimäärin kiukkuisia ja kurttuisia harmaapäitä jotka on sairauseläkkeellä. Sen ikäinen mies ei seksiin enää kykene ja nainen taas ei seksiä enää halua joten kiukkuavat keskenään sopusoinnussa.
Oho 😂
Tämä perustuu varmaan johonkin tutkimuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne panee ku kanit, kun et ole kotona?
Vierailija kirjoitti:
Mikä hölmö kysymys
Miksi 60v porukkaa olisi vauvapalstalla?
Mene muualle kysymyksesi kanssa
Voi voi. Kun tämä on aihe vapaa, niin täällä käy jopa 90- kymppisiä. Ainakin lähellä sitä olevia.
Tiedän, käyn usein ja kuulun ns " suuriin ikäluokkiin". Onhan tuo tullut esille monet kerrat.
No mun äiti ainakin löysi rakkauden ja on jo yli 70v, mies pari vuotta vanhempi. Ja seksiähän on jos on terveyttä sitä harrastaa. Äitini kohdalla sekä miehellä, että hänellä itsellään on paljon sairauksia jotka rajoittaa sitä seksin määrää, mutta kyllä he kuulemma ovat sitä pari kertaa onnistuneet harrastamaan. Minusta on todella suloista tuo ikäihmisten parisuhde, kun se perustuu enemmän siihen läsnäoloon ja toinen toisensa tukena olemiseen kuin siihen kamalaan paineeseen mitä nuorilla on. Että "pitää olla seksiä näin usein ja näin monta kertaa päivässä ja tällä tavalla, tässä asennossa ja tähän reikään."
Intohimoa on vaikka muille jakaa:) Vaikka ulkokuori on kelvollinen 61v sisältä reippaasti alle 40!
Kiikkustuoliin ei ehdi kun on niin paljon ihanaa tekemistä. Vkl lähdetään miehen kanssa viikon autoreissulle kotimaassa. Varattu kivoja luksusmajoituksia ja pientä kivaa tekemistä. Teini jää talovahdiksi ja töihin.
Mun isäni oli 74v kun rakastui viimeisen kerran. 4v upeaa vuotta ihan teinirakkautta joka päättyi isäni valitettavaan kuolemaan:)
Rakastumisen tunteet on ihan samat iästä riippumatta
Lähellä on pari jonka mies on 65, "nuorikko" pikkasen nuorempi. Menivät vastikään naimisiin ja vaikuttaa hyvinkin vireältä ja eläväiseltä heidän menonsa.
Vierailija kirjoitti:
Intohimoa on vaikka muille jakaa:) Vaikka ulkokuori on kelvollinen 61v sisältä reippaasti alle 40!
Kiikkustuoliin ei ehdi kun on niin paljon ihanaa tekemistä. Vkl lähdetään miehen kanssa viikon autoreissulle kotimaassa. Varattu kivoja luksusmajoituksia ja pientä kivaa tekemistä. Teini jää talovahdiksi ja töihin.
Mun isäni oli 74v kun rakastui viimeisen kerran. 4v upeaa vuotta ihan teinirakkautta joka päättyi isäni valitettavaan kuolemaan:)
Ai niin, tätini on nyt 85v ja styylanut pari vuotta samanikäisen miehen kanssa. Odottavat vain hetkeä jolloin pääsevät suunnitellulle maailmanympärysmatkalle. Ja niin rakastuneita!
Olen N62 ja viime viikolla tapasin 42v miehen, kunnon kyytiä jatkuvasti.
Kaikki on mahdollista jos vain on terveyttä.
Ihan toinen asia on sitten se, että jos olet sinkku niin mistäs löydät sopivan uuden partnerin.
Baareissa pyöriminen ei oikein kiinnosta ja niihinkin on vaikea mennä, jos ei ole omaa seuraa. Tämä on siis se oikea ongelma eikä se, että ei muka voisi rakastua ja tehdä kaikkea kivaa partnerin kanssa.
Ei se elämänhalu minnekään katoa, jos on päässyt hyvän elämän makuun ja löytänyt itsensä ja oman tiensä. jos tämän on löytänyt niin joka aamu herää intoa täynnä uuteen päivään.
Ei kannata pelätä ikääntymistä, mutta itseä kannattaa hoitaa sellaisella tavalla, että ainakaan omien huonojen elämäntapojen - ja varsinkin liikkumattomuuden ja liian alkon - vuoksi ei terveys ole mennyt kun ikää tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Näin olen kuullut ikäihmisten sanovan, että kun vaan oikea osuu kohdalle niin se on ihan samanlaista kuin teininä. Eikä minulla ole mitään syytä väittää sitä valheeksi. Varsinkin kun vierestä seurasin sitä äitini ihastumista niin hän muuttui poissaolevaksi, unohteli asioita, vaihtoi aina puheenaihetta (se mies sitä ja tätä, se sanoi näin ja noin) ja alkoi kaunistautua normaalia enemmän, laihtui kun ruokahalu katosi.. Siinä vaiheessa kun alkoi yöunetkin mennä (äitini ei ole koskaan kärsinyt unettomuudesta mun nähden) arvasin, että nyt se on menoa.
Jos hän ei olisi alusta asti kertonut jutelleensa erään miehen kanssa, olisin ollut huolestunut hänestä ja olisin varmaan patistanut lääkäriin, kun tää meidän mummeli ei enää muista mitään, on laihtunut ja yöunetkin mennyt. 😀
äITINI MIELESTÄ EI.