Miten opettaa kissaa olemaan purematta?
Meillä on vuoden ikäinen leikattu narttukissa joka puree yhtäkkiä esimerkiksi leikin yhteydessä. Menee ikäänkuin sellaiseen kiihtymisvaiheeseen että jatkaa kielloista huolimatta puremista esim. nilkkaan. Sama juttu jos yritän vaikka silittää ja rapsuttaa niin ei tykkää siitä ja iskee hampaansa käteeni. Onko tämä joku luonnevika vai ihan normaali juttu?
Kommentit (43)
Sitten ihmetyttää myös se että miksi kissa on lopettanut leikkimisen. Sitä ei kiinnosta mitkään lelut (huiskalelutkaan ei kiinnosta kuin ehkä minuutin), naukuu vain kokoajan... alkaa olemaan aika ärsyttävää. Levottomana ravaa kotona vain edestakaisin, valjastetaan ulkona mutta aina mouruaa ulos ja jos ovi avautuu, karkaa kun tilaisuus tulee. Olen miettinyt että onko kisu sitten yhtään sisäkissa vaan ulkokissa. Täällä ei vaan kannata pitää kissaa vapaana. Ap
Olen alkanut totuttelemaan tuohon puremiseen. Onneksi ei ihan täysillä enää jyystä vaan kokeilee hampaillaan. Yleensä liittyy siihen kun minun on vaikka ihan kissan turvallisuudenkin takia otettava syliin niin neiti ottaakin siitä pulttiin :/. Olen yrittänyt olla huomioimatta niitä pieniä näykkäisyjä. Ap
Älä viitsi olla ääliö.