Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelisit jos kaikilla lapsillasi olisi ulkomaalainen kumppani?

Vierailija
09.07.2021 |

Olisiko järkytys?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ovat akateemisiä työssä käyviä länsimaalaisia miehiä niin ok. Jos olisivat lähi-itä-afrikka-itäeurooppa-latino-linjaa niin ei olisi enää asiaa mun kotiin.

Aasialaisista en ole huolissani kun enpä usko että kiinnostaisi.

Ja tuo ei sitten tarkoita että olisin rasisti. Tummaihoinen tai meksikaani kävisi jos hän esim olisi stanfordista valmistunut ja piilaksossa töissä.

Vierailija
22/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliä on vain sillä, että ovat onnellisia ja kohtelevat toisiaan hyvin. Jos kumppani olisi esim. jyrkkä muslimi, olisin huolissaan, että miten arvot ja käsitys naisen asemasta perheessä sopii yhteen. Muuten ei väliä.

Ja tiedän, että minun mielipiteelläni ei ole vaikutusta. Jos kieltäisin, katkeaisi vaan välit lapseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä maasta ne olisivat. Kaikki kulttuurit eivät ole yhtä hyviä.

Vierailija
24/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain yksi lapsi, poika joka on 20 v. Jos hänellä olisi ulkomaalainen kumppani joka asuu Suomessa niin ajattelisin että mitäpä siinä. 

25/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapselleni ulkomaalaista puolisoa. Avioeron todennäköisyys on 2-3x verrattuna suomalaisten välisiin avioliittoihin. 

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000004668890.html

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005616552.html

26/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen usein unohtaa oppimansa kielet vanhetessaan. Esim monet suomesta ruotsiin 60-luvulla muuttaneet ovat unohtaneet ruotsin kielen vaikka ovat puhuneet sitä vuosikymmeniä. En haluaisi olla tilanteessa kasikymppisenä, jossa en pystyisi enää kommunikoimaan puolisoni kanssa. 

Vierailija
27/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, mitä :D Ei ole lapsia vielä mutta seurustelen keskieurooppalaisen kanssa. Mikä tekee suomalaisesta kumppanista jotenkin hyväksyttävämmän?

Se, että me suomalaiset ollaan maailman parhaita ihmisiä. Ollaan vaan paljon parempia kun muut.

Vierailija
28/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttäret ovat onneksi niin laadukkaita että ovat löytäneet hyvät (kanta-) suomalaiset miehet. Ymmärrän toki ettei kaikilla ole asiat näin hyvin.

Vierailija
29/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä ihan mahdollista, ihmiset tapaa netissä, on kaiken maailman instagram ja muu some jota nuoret käyttää.Siellä chatataan eri maista olevien ihmisten kanssa.

Vierailija
30/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttäret ovat onneksi niin laadukkaita että ovat löytäneet hyvät (kanta-) suomalaiset miehet. Ymmärrän toki ettei kaikilla ole asiat näin hyvin.

Miksi suomalainen oliis parempi kuin ulkomaalainen? :D

Vierailija
31/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman liian aikaista seurustellulle 4, 6 ja 9 vuotiaat lapset.

Lähiseudun partapojille ovat just hyvässä naimaiässä.

Lähinnä huolestuttaa naapuruston pervot persupapat.

Vierailija
32/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kulttuuritausta on avioliitossa aika iso juttu. Niin kuin noista yllä olevista linkeistä selviääkin. Että sillä tavalla suomalainen on suomalaiselle paras puoliso. 

Vierailija
33/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomainen olis kiva! Mieluiten Australiasta. Ma. Mu ei kiitos.

Australiassa on miespopulaatiossa prosentuaalisesti eniten chadeja, joten ei ihme että nuoret naiset sinne hinkuvat, itsekin tiedän useamman.

Ei vaan suomikanttura kelpaa Austraalialaiselle chadille koska siellä on myös oikeasti kauniita naisia. Yrittäkää Brittejä, siellä taitaa olla vielä rumemmat naiset kuin täällä.

Vierailija
34/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä, kunhan kumppani ei edusta teroristouskontoa.

Vierailija
35/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mitään ihmeempää. 

Mutta äidilläni on kyllä ollut  asiaan sopeutumista, kun minulla ja 2 veljelläni on kaikilla ulkomaalaiset puolisot.  Minulla irlantilainen mies, nuorimmalla veljellä saksalainen vaimo ja asuvatkin Saksassa, keskimmäisellä  veljellä on nigerialainen vaimo ja asuvat Suomessa. Jännä kyllä nigerialainen ei ole erityisemmin häirinnyt kun on on pojan vaimo, muttta auta armias jos minä olisin raahannut kotiin nigerialaisen miehen :D

Vierailija
36/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aasiasta haetaan parhaat naiset. Parhaat miehet ja laadukkaimmat naiset kohtaavat.

Vierailija
37/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen olisi mitään sanomista kun lapseen isäkin on ulkomaalainen, samoin oma mummini.

Ollaan kansainvälistä porukkaa.

Vierailija
38/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaisi kovasti. On surullista, että niin monelle naiselle on täysin ok että jälkeläisissä ei näy enää oman perinteen ja kulttuurin piirteitä.

Tämä ilmiö tulee toki lisääntymään, koska miehet ja naiset ovat kasvaneet niin erilleen.

Vierailija
39/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aasiasta haetaan parhaat naiset. Parhaat miehet ja laadukkaimmat naiset kohtaavat.

Näissäkin suhteissa on usein omat ongelmansa. Esim. vaimo voi odottaa että perheelle ja suvulle lähetetään sinne Aasiaan rahaa säännöllisesti. Tämän takia voi myös tulla epäilystä siitä miten aitoa rakkaus on toisen puolelta vai onko mies tiketti länsimaahan + perheen elatukseen lähtömaassa. Joskus myös käy niin että alkuun hymyilevä, kiltti ja nöyrä nainen muuttuu Suomessa melkoiseksi pirttihirmuksi ajan kanssa, ja jotkut myös lihovat vähemmän siroiksi ja kauniiksi aika äkkiä.

Vierailija
40/40 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kyllä nigerialainen ei ole erityisemmin häirinnyt kun on on pojan vaimo, mutta auta armias jos minä olisin raahannut kotiin nigerialaisen miehen :D

Tuon maan miesten käsitykset naisten "käsittelystä" kyllä tiedetään, siksi näin.