Rauma, Pori, Porvoo ja Turku ovat Suomen vihatuimmat ja inhotuimmat kaupungit?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miksi Porista ei pidetä, mutta miksi Rauma?
Mikä vika Porissa, porilaisissa? Kertokaa nyt joku!
(Haha, tunnistenumeroiksi tuli 666! Porin piru! 😁)
Itäsuomalaiset vihaa mitä ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raumalaisten takia? Ei kyllä ole ainakaan sieltä lämpimästä ja avoimesta päästä olevia ihmisiä.
En kyllä turistina siellä kokenut kyllä millään tavalla joutuneeni sorsituksi. Mutta en toki siellä mitään elämänikäisiä ystävyyssuhteita ollut etsimässäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi että Rauman murre ei ole suomen kieltä ja raumalaiset muutenkin asuvat ruotsinkielisellä vyöhykkeellä.
Kyllä vihatuin kaupunki on Helsinki, ja aivan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Ap listasi mun suosikkikaupungit, vain Naantali puuttuu 😀 Ihania etenkin näin kesällä.
Hanko, Tammisaari, Vaasa (ja siellä vasta v-mäisiä ihmisiä on). Kaikki kauniita paikkoja, mutta niin on Imatra, Savonlinna, Lappeenranta, Mikkeli jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi että Rauman murre ei ole suomen kieltä ja raumalaiset muutenkin asuvat ruotsinkielisellä vyöhykkeellä.
Raumalla on ruotsinkielisiä 0,3 % 😅
Vierailija kirjoitti:
No kerroppa se syy.
Vierailija kirjoitti:
Itäsuomalaiset vihaa mitä ei ymmärrä.
Eli käytännöllisesti katsottuna kaikkea.
Helsinki, ja olen siis itse helsinkiläinen.
Liikaa kerjäläisiä, nistejä, elokapinalaisia sun muuta joutoväkeä ja ostarilla notkujaa.
🇺🇦🇮🇱
Poria on helppo vihata koska se on Pori ja se riittää syyksi. Ja jos se olisi joku muu kuin Pori niin sitten paikkakunta voisi olla ihan fine. Muista mainituista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerroppa se syy.
Helsinkiläisten aivan käsittämätön ylimielisyys ja kusipäisyys.
Paikkakuntarasismi on mopoikäisten juttu. Sen täysin itsestä kiinni miten eri paikkakunnilla viihtyy.
En ymmärrä tarvetta mollata jotain itselle vierasta kaupunkia. Sehän on puhdasta ennakkoluuloisuutta. Asuinpaikan osalta meillä on eri mieltymyksiä. Ne eivät kuitenkaan tee mistään kaupungista huonoa.
Nuo ovat ainoat paikat melkeinpä, missä voisin Suomessa asua, tosin Poriin en muuttaisi ja tilalle vaihtaisin Naantalin, Uudenkaupungin, Paraisten, Tammisaaren tai Hangon. Kauniita paikkoja, kulttuuria ja pikkukaupungin tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Asut sitten varmaan Raumalla itse. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raumalla on ruotsinkielisiä 0,3 % 😅
Kyllä se vyöhyke etelässä loppuu Turkuun ja alkaa taas jostain Vaasan korkeudelta. Rauma on täysin suomenkielisen alueen keskellä. Toki kansainväliset yhteydet ovat olleet voimakkaita ja siksi nämä rannikkokaupungit vähän poikkeavat profiililtaan. Edukseen, jos minulta kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Paikkakuntarasismi on mopoikäisten juttu. Sen täysin itsestä kiinni miten eri paikkakunnilla viihtyy.
En ymmärrä tarvetta mollata jotain itselle vierasta kaupunkia. Sehän on puhdasta ennakkoluuloisuutta. Asuinpaikan osalta meillä on eri mieltymyksiä. Ne eivät kuitenkaan tee mistään kaupungista huonoa.
Provoon kaupunki on ainakin saanut nimensä siitä että kaikki av-palstan provot asuvat tai ainakin tulevat sieltä.
Muutin Turusta Poriin. En ole huomannut eroa ihmisissä. Paitsi eivät puhu turumurret. Nuoremmat porilaiset eivät mielestäni puhu mitenkään tunnistettavaa murretta.
Ap listasi mun suosikkikaupungit, vain Naantali puuttuu 😀 Ihania etenkin näin kesällä.