Turun yliopisto pääsykoe hylätty
Joo, Turun yliopiston pääsykokeeni hylättiin. asiahan oli jokseenkn odotettavissa, eikä sillä ole sinällään väliä kun sain haluamani opiskelupaikan.
Jäin vaan ihmetteleen, että eikö Turusta ilmoiteta hylkäyksen syytä ollenkaan? O_o
Oletettavasti yleinen koeosio on mennyt perseelleen, mutta muista yliopstoista olen saanut (yhden koeosion epäonnistuttua) tiedon kuitenkin siitä, että pisteeni eivät riittäneet plus tiedon siitä paljon pisteitä sain mistäkin osiosta (siitä huolimatta, että jo valntaperusteissa ilmoitettiin, että jos koeosiosta ei saa tiettyä määrää pisteitä, jätetään loput kokeesta arviomatta).
Alko vaan kiinostaan, että onko tää Turun yliopistolta ihan normaali käytäntö? Sen verran sain kuitenkn tekstiä yleiseen kopeosioonkin, että olis siitä nyt jonkun pisteen luullut saavan, vaikka ei sitten ihan hyväksyttyä määrrää kutenkaan O_O
JELP HYLÄTYT! MITÄ TEIÄN HYLKÄÄMIS PAPERISSA SANOTAAN?
Kommentit (34)
Jos on hylätty yhden osion puuttumisen takia niin ei kerrota muidenkaan osioiden pisteitä.
Onko haku mennyt jotenkin pieleen, eli oletko lähettänyt hakemusta koko paikkaan, vaikka kokeessa kävit? Minulle kävi semmoinen vahinko kerran, että en hakenut koko kouluun. Muistelin, että olen hakenut, mutta enpäs ollutkaan. Sitten nimeäni ei huudettu, kun porukkaa pyydettiin koesaliin. Sain kuitenkin tehdä kokeen. Koetta ei kuitenkaan arvosteltu, koska "kaikkia hakijoita kohdellaan tasa-arvoisesti". Nykyään olen aivan neuroottisen tarkka, että onko kaikki muotoseikat kunnossa... Siis koko hakemus menee perseelleen, jos unohdat kirjoittaa nimen paperiin tai kirjoitat henkilötunnuksen väärin... Sinänsä tuntuu typerältä, että koko pääsykoeurakka on ollut turhaa, jos unohdat merkitä pisteen paperiin.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:07"]
Miten pääsykoe voi olla hylätty?
En tajua ap:n aloitusta lainkaan.
[/quote]
Joissain pääsykokeissa täytyy jokaisesta yksittäisestä osiosta saada tietty piste/prosenttimäärä, jotta koe on hyväksytty. Vaikka kaikista muista osioista olisi täydet pisteet, voi yhdessä osiossa epäonnistuminen hylätä koko kokeen. Pääsykoe voi siis hylkäytyä hyvinkin helposti.
Mulle tuli ainakin AMK:sta tieto pisteistä yms. Mutta ei että mistä osiosta sain minkäkin verran
Et todennäköisesti ole saanut minimipistemäärää jostain osiosta. Tällöin koko koe jätetään tarkastamatta.
Et todennäköisesti ole saanut minimipistemäärää jostain osiosta. Tällöin koko koe jätetään tarkastamatta.
Katso tdk:n sivuilta onko mahdollisuutta käydä katsomassa omaa koepaperia. Sieltä näet, missä meni pieleen.
Ihan yliopistokohtaista ja varmaan alakohtaistakin tuo, itselleni ilmoitettiin tarkat pisteet kaikesta kun tulin hylätyksi koska yhden koeosion pisteet jäivät liian alhaisiksi. Hylkäämisen syy selitettiin että osiosta B 2 pistettä, alaraja 3p.
Miksi vitussa yliopisto lähettäisi kaikille sadoille reputtaneille ei-opiskelijoille henkilökohtaista palautetta vastauksistaan? Käytä nyt vähän järkeäsi ja onnea sinne amikseen.