Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neljäs dieettipäivä ja olen ihan loppu! Kauan tätä nälkää ja ruuanhimoa kestää? 1800kcal

Vierailija
08.07.2021 |

Päivä, pääasiassa proteiinia ja kasviksia.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa oikeasti selvittää mikä on perusenergiankulutus ja lähteä siitä liikkeelle. Laihtuakseen kalorimäärää ei ole tarkoitus tiputtaa perusenergiankulutusta pienemmälle koska se on kalorimäärä joka kuluu siihen jos makaa vain sängyssä 24/7. Todellinen kulutus on aina korkeampi.

https://sydan.fi/fakta/laske-energiantarpeesi/

Mä luulin ennen että nämä laskurit on jotain huijausta, mutta mitä enemmän olen tutustunut aiheeseen ja ihmisiin, bloggaajiin näiden laskureiden takana niin nämä kyllä pitävät hyvin pitkälti paikkansa jos keho toimii normaalisti.

Aiheesta löytyy asiaa esim täältä:

https://www.superfitme.fi/ovatko-kulutus-ja-energiansaanti-linjassa/

Laskin tuolla sydän. Fi laskurilla ja tuon 1800 kcal on mulle hyvä määrä laihdutukseen.

Ja siitä ruokavaliosta, tänään mennyt vuolukanaa vihersalaatilla, raejuustoa.

Tomaattia ja skyr rahka. Mehujää (

81kcal)

Pyöräily 1h,iltapala puuroa

Aamulla syön aina 2 paahtoleipää kinkulla ja neljllä juustoviipaleella+Tomaatti.

Tästä en luovu koskaan, illalla jaksaa t sempata vaikka nälkä, kun tietää, että 10h,niin saan tuon maukkaan aamupalan.

Ap

kun tällä hetkellä vesimeloni on halpaa, niin mitä jos tekisit mehujään sijasta vesimelonijäätelötikkuja? Ihan vain leikkaat vesimeloniviipaleen kolmioiksi ja sitten pakastat ne.

Vierailija
82/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa oikeasti selvittää mikä on perusenergiankulutus ja lähteä siitä liikkeelle. Laihtuakseen kalorimäärää ei ole tarkoitus tiputtaa perusenergiankulutusta pienemmälle koska se on kalorimäärä joka kuluu siihen jos makaa vain sängyssä 24/7. Todellinen kulutus on aina korkeampi.

Mä luulin ennen että nämä laskurit on jotain huijausta, mutta mitä enemmän olen tutustunut aiheeseen ja ihmisiin, bloggaajiin näiden laskureiden takana niin nämä kyllä pitävät hyvin pitkälti paikkansa jos keho toimii normaalisti.

Laskin tuolla sydän. Fi laskurilla ja tuon 1800 kcal on mulle hyvä määrä laihdutukseen.

81kcal)

Aamulla syön aina 2 paahtoleipää kinkulla ja neljllä juustoviipaleella+Tomaatti.

Tästä en luovu koskaan, illalla jaksaa t sempata vaikka nälkä, kun tietää, että 10h,niin saan tuon maukkaan aamupalan.

Ap

Miten noista syömisistä voi tulla 1800 kcal? Minusta näyttää ihan joltain 1000 kcal päivältä maks? Ota puuron kanssa pari kananmunaa ja vaikka tl voita, niin varmasti nälkä lähtee. Tiesithän, että ihmisen on pakko saada ravinnostaan vähintään 30 grammaa rasvaa/vrk, muuten käy huonosti? Sun ruoka näyttää ihan todella rasvattomalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen, kun ulkona liikkuu, kuinka pihalla porukka näistä syömisasioista on. Ylipainoisia on joka ikäluokassa todella paljon. Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista vähintään ylipainoisia on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. 

Onko sulla ratkaisua asiaan, vaan ihmetteletkö vain asiaa?

Ei mulla ole ratkaisua asiaan, voi kun olisikin. Ja kun lueskelen näitäkin kommentteja niin en todellakaan ihmettele. Moni on täälläkin aivan pihalla ja ohjeistukset on laidasta laitaa mutu-tuntumalla annettu. Kuinka moni näistäkin neuvojista on jojo-laihduttajia jotka jatkuvasti kamppailee painon kanssa?  

Miten sä voit sanoa, että muut ovat pihalla asiasta, kun itselläsi ei kuitenkaan löydy toimivaa ratkaisua.

Vierailija
84/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

81kcal)

Ap

Miten noista syömisistä voi tulla 1800 kcal? Minusta näyttää ihan joltain 1000 kcal päivältä maks? Ota puuron kanssa pari kananmunaa ja vaikka tl voita, niin varmasti nälkä lähtee. Tiesithän, että ihmisen on pakko saada ravinnostaan vähintään 30 grammaa rasvaa/vrk, muuten käy huonosti? Sun ruoka näyttää ihan todella rasvattomalta. 

Riippuen juustosta ja minkä kokoisia siivuja syö niin yksi siivu voi olla jo 100 kcal. Ap syö 4 kpl aamupalalla, kaksi paahtoleipää on ehkä 160 kcal kinkussa ehkä 10kcal/siivu...johan tosta tulee yli 500 kcal aamupalasta. Siis voi tulla, en tiedä. 

Vierailija
85/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen, kun ulkona liikkuu, kuinka pihalla porukka näistä syömisasioista on. Ylipainoisia on joka ikäluokassa todella paljon. Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista vähintään ylipainoisia on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. 

Ei mulla ole ratkaisua asiaan, voi kun olisikin. Ja kun lueskelen näitäkin kommentteja niin en todellakaan ihmettele. Moni on täälläkin aivan pihalla ja ohjeistukset on laidasta laitaa mutu-tuntumalla annettu. Kuinka moni näistäkin neuvojista on jojo-laihduttajia jotka jatkuvasti kamppailee painon kanssa?  

Miten sä voit sanoa, että muut ovat pihalla asiasta, kun itselläsi ei kuitenkaan löydy toimivaa ratkaisua.

Kyllä minulla on ratkaisu, se on täälläkin jo monesti sanottu. Syö vähemmän kuin kulutat. Se laihduttaa. Mutta minulla ei ole ratkaisua siihen, miten kaikki ylipainoiset saadaan se toteuttamaan. Voin selittää asian mutta en voi ymmärtää sitä toisten puolesta.

Vierailija
86/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on ratkaisu, se on täälläkin jo monesti sanottu. Syö vähemmän kuin kulutat. Se laihduttaa. Mutta minulla ei ole ratkaisua siihen, miten kaikki ylipainoiset saadaan se toteuttamaan. Voin selittää asian mutta en voi ymmärtää sitä toisten puolesta.

Niin että tyhjiä sanoja sinulla.

Vierailija
87/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vinkkinä: https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/10-hoikistavaa-hedelmaa

Siinä listalla ykkösenä hunajameloni. Minulla on lohkoja pakkasessa, ihana näin kuumina päivinä syödä iltapalaksi kohmeisia melonilohkoja. 

Vierailija
88/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

81kcal)

Ap

Rkl margariinia tekee jo 100 kcal, niitä x2

vuolukanaa meni 200g,raejuustoa 250g,siinä oli 105kcal/100g

Juustot, paahtoleipä, puuro, helposti tulee

Ap

Vierailija
89/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

81kcal)

Ap

Riippuen juustosta ja minkä kokoisia siivuja syö niin yksi siivu voi olla jo 100 kcal. Ap syö 4 kpl aamupalalla, kaksi paahtoleipää on ehkä 160 kcal kinkussa ehkä 10kcal/siivu...johan tosta tulee yli 500 kcal aamupalasta. Siis voi tulla, en tiedä. 

Aamupala 423 kcal, siihen kuuluu myös pari kahvia kauramaidolla

Ap

Vierailija
90/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nälkä ajattele että läski palaa

Vierailija
91/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nälkä ajattele että läski palaa

. Todellakin! Puristan selkämakkaraa, kun nälkä kurnii ja mietin syönkö. Ajattelen, että "Hyi, tätä ei ollut 7v sitten!"

Ja jaksaa taas

Ap

Vierailija
92/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näkyy paljon kommentteja siitä että kalorivaje on liian pieni.

Muistakaa että jos kalorivaje on liian suuri esim 1000 kcal päivässä, niin on tutkitusti todennäköistä että paino tulee dietin jälkeen takaisin (+10% exstraa).

Sen sijaan tulisi tehdä elämänmuttainen muutos. Jos sinulla on kova nälkä, niin todennäköisesti ruokavaliossa itsessään on jotain vikaa. Saathan riittävästi hyviä rasvoja ja ravintokuitua. Proteiini ei yksinään vie nälkää tehokkaasti. Tutkitusti paras kombo on ateria missä on proteiinia, kuitua, hyviä rasvoja sekä kasviksia.

Jos haluat lisävinkkiä niin älä IHMEESSÄ kysy täältä vaan tukeudu ravitsemusterapeutteihin. Esim. Patrik Borgin kirja on loistava!

Vierailija
93/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin bmi 60+ reilu kolme kk sitten. Jätin pois aivan kaikki viljat, kaikki missä on sokeria, myös hedelmät, marjoja toki söin/syön kun makeaa teki mieli. Pois jäi myöskin ihan kaikki einesruuat ja lopetin maidon juomisen. Söin aina, kun oli nälkä ja sen verran että nälkä meni pois. Oli se sitten kerran vuodokaudessa tai kuusi kertaa. Vettä opettelin juomaan myös 3 litraa päivässä. Ei liikuntaa sen enempää, mitä normiarjessa tulee kun hoitaa kodin yms. Kolmessa kuukaudessa lähti 20 kg, ei tarvinnut kärsiä nälästä, ei tarvinnut laskea tai punnita yhtään mitään. Ekat pari kolme viikkoa oli hankalat, kun teki mieli sokeria ja vaikka mitä, mutta kun ne selvisi, niin loppuaika on ollut lastenleikkiä. 

Nyt neljäs kk oon alkanut merkkailemaan syömisiä ylös, kun painonlasku hidastui noin puoleen kiloon per viikko, ja mun kokoisella sitä painoa voisi lähteä turvallisesti vähän enemmänkin. Sen olen huomannut, että kun syön proteiineja noin 100-120g/päivässä ja pidän hiilarit alhaalla (maks 20g vrk), niin olo on kaikkein paras. Vatsalaukku on kutistunut niin pieneksi, että syön varmaan samankokoisia annoksia kuin laihdutusleikatut. Ja nälkä pysyy tuntikausia pois, kun syön tarpeeksi proteiineja. Rasvoja en karttele, mutta en niillä kyllä lotraakaan. Rasvoissa mulla on maksimiraja, jota en halua ylittää. Nyt just en sitä muista, mutta on se jotain sadan gramman luokkaa jos ei vähän enemmänkin. Usein jää allekin, riippuu vähän kuinka vähärasvaista proteiinia päivän ruokiin osuu. Nyt kun oon merkannut syömisiä ylös, niin painon putoaminen on taas kiihtynyt sinne kiloon per viikko. Edelleen syön nälän mukaan, 1-4 krt päivässä. 

Jos tää näin helppoa on, niin eihän tässä oo mitään ongelmaa ollenkaa :D Luulen, että vaikeampaa tulee sitten olemaan se ylläpitovaihe, kun kaikki kilot on pudonneet. Meen nyt tällä systeemillä vielä ainakin sen verran, että pääsen reippaasti alle sadan kilon ja sitten alan säätämään ruokavaliota sellaiseksi, millä haluan loppuelämäni elää (vhh tulee olemaan se mun juttu silloin). Kävelylenkit olen myös nyt aloittanut ja tuossa syksymmällä sitten aloitan saliharjoittelun.

Kyllä olet ihailtavan sinnikäs tapaus. Voi kun pääsisin samaan.

Vierailija
94/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle vinkkinä: https://kuntoplus.fi/terveellinen-ruokavalio/10-hoikistavaa-hedelmaa

Siinä listalla ykkösenä hunajameloni. Minulla on lohkoja pakkasessa, ihana näin kuumina päivinä syödä iltapalaksi kohmeisia melonilohkoja. 

Sokeria syömällä ei laihdu.

Vierailija
95/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla kalorimäärällä edes laihdu.

Ei kai joku lihakseton sohvaperuna laihdukaan.

Vierailija
96/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että tuolle linjalle ei kannata lähteä että kuvittelee illalla täyttävänsä vatsansa hedelmillä. Lupaan sen, nälkä jää ja hyökkää kahta kovemmin hetken kuluttua. Mieluummin syö jotain oikeaa ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
97/130 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näkyy paljon kommentteja siitä että kalorivaje on liian pieni.

Muistakaa että jos kalorivaje on liian suuri esim 1000 kcal päivässä, niin on tutkitusti todennäköistä että paino tulee dietin jälkeen takaisin (+10% exstraa).

Sen sijaan tulisi tehdä elämänmuttainen muutos. Jos sinulla on kova nälkä, niin todennäköisesti ruokavaliossa itsessään on jotain vikaa. Saathan riittävästi hyviä rasvoja ja ravintokuitua. Proteiini ei yksinään vie nälkää tehokkaasti. Tutkitusti paras kombo on ateria missä on proteiinia, kuitua, hyviä rasvoja sekä kasviksia.

Jos haluat lisävinkkiä niin älä IHMEESSÄ kysy täältä vaan tukeudu ravitsemusterapeutteihin. Esim. Patrik Borgin kirja on loistava!

Pitääpä lukea.

Ja vaje tosiaan 600kcal, eli ihan perus

Ap

Vierailija
98/130 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kun herätyskello soi ja pitää nousta ylös. Tekisi niin mieli jäädä vaan nukkumaan, mutta päivän työt velvoittaa.

Samalla tavalla pitää suhtautua nälkään. Ei voi elää sen armoilla mitä keho sanoo! Aamulla pitää vaan repiä itsensä ylös sängystä vaikka miten väsyttäisi. Samalla tavalla pitää itsensä repiä pois jääkaapilta vaikka miten tekisi mieli makkaravoileipää.

Sinä päätät! Ei kehon alkukantaiset vaistot.

Vierailija
99/130 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän.

Vierailija
100/130 |
09.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva pystyy laihduttamaan ilman nälkää. Jos on reilusti ylipainoa ja tottunut syömään paljon. Elimistöllä kestää oma aikansa tottua edes normaalinkokoisiin ruoka-annoksiin.

Noi tuollaiset puheet, että pitää syödä vaan oikeanlaista ruokaa oikealla tavalla ja laihtuu tuntematta pienintäkään nälkää ei vaan yksinkertaisesti useimmilla ihmisillä toimi ollenkaan. Se on ihan luonnollista, että laihduttaessa tuntee nälkää. Niin pitääkin.