Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neljäs dieettipäivä ja olen ihan loppu! Kauan tätä nälkää ja ruuanhimoa kestää? 1800kcal

Vierailija
08.07.2021 |

Päivä, pääasiassa proteiinia ja kasviksia.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mantelit autto mulla. Syön tosi tylsiä aterioita ja niiden kanssa 10 mantelia. Manteleiden rasva auttaa pitämään nälkää ja auttaa myös elimistöä hyödyntämään muut aineet kuten kuidut ym. Jos tuolla kalorimäärällä on nälkä niin olet käyttänyt kalorit väärin. Esim. Yhdessä juustohampurilaisessa on 400 kaloria. Sillä yhden hampparin hinnalla saa syödä munan, kaksi siivua ohuen ohut ruisleipää, kurkkua, paprikaa, tomaattia, kymmenen mantelia, rahkaa, marjoja ja vielä palan suklaata päälle. 

Erittäin hyvä pointti tässä, kannattaa todellakin panostaa nyt ruokaan joka on ravintorikasta ja vähemmälle kaikki tyhjät kalorit missä ei ole ravintoarvoja nimeksikään, ne eivät pidä nälkääkään.

Vierailija
62/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein v*tuttaa jo valmiiks ajatella sit kun olen laihtunut niin saan vaan arvosteluja ja haukkuja.. ei koskaan kehuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa jonkinlaisella dieetillä, jo 3 viikkoa ilman tv-mix karkkipussia ja muita karkkeja.

Vierailija
64/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein v*tuttaa jo valmiiks ajatella sit kun olen laihtunut niin saan vaan arvosteluja ja haukkuja.. ei koskaan kehuja.

Vierailija
65/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1800 kcal ei todellakaan ole paljon. Aikuisen normiaktiivisen naisen kulutus on jotain 2200-2800 kalorin väliltä, joten vaikka olisi tuosta alarajalta niin 1800 on ihan passeli.

Tämä on yksi iso syy siihen miksi suomalaiset ovat ylipainoisia. Joka tuutista toitotetaan tätä väärää tietoa siitä, että aikuisen naisen normikulutus olisi noin suuri vaikka tosiasiassa toimistotyössä olevan naisen kulutus ilman liikuntaa on oikeasti lähempänä 1500 kcal.

Vierailija
66/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap laittoin alun viestiinsä syövänsä vain lähinnä salaatteja ja proteiineja.... mietin vain, että saat näin syömällä syödä 1800 aika paljon proteiiniä....

En usko tuohon tai määrät ovat todella valtavat?

1800 riittää oikein hyvin 5 täysipainoiseen ateriaan, jossa on tilaa jo hyvin hiilareille ja rasvoille.

Näinpä. 

Itse pidän välillä "proteiinipäiviä", jolloin pidän hiilarit alle 20g, rasvan alle 50g ja proteiinit sitten n. 130g. Ja tähän määrään  joutuu syömään aivan todella suuren määrän proteiininlähdettä, vaikka valitsenkin siihen kanaa, raejuustoa jne runsasproteiinisia tuotteita. Ja sitten kun tuo päivänsaldo on täynnä, kalorit on jossain ihan maks tonnissa jos siinäkään, usein jää jonnekin 800 kcal/vrk. Että en sitten tiedä millaisia hevoskuormia ap sitä salaattia vetää, jos sen kanssa saa loput tuhat kaloria täyteen. Proteiinia tuskin pystyy enempää syömään kuin esim. tuo 140g/vrk. Siinäkin on kova homma. 

Vierailija
67/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin voisit ap sortua jos kotona ei ole mitään? Jos kotona on sipsiä ja herkkuja niin ne saa syödä. Jos niitä ei tietoisesti halua syödä, ne jätetään kauppaan. Jos himojen iskiessä kaapissa on vaan porkkanoita niin aika hyvin menee. Himot on ihan luonnollisia ja niitä vastaan on turha taistella jos suklaapatukka on nenän edessä. Typerää itsensä kiduttamista, kaikki energia menee tähän taisteluun. 

Noita himoja ei ole eikä myöskään taistelua, kun perusravinto on kunnossa.

Kyllä niitä vaan on, koska ruokailu ei ole mikään ravintoasia vaan enimmäkseen psyykkinen asia, kun puhutaan syömisen ongelmista. Terapia auttaa, mutta ensiapuna pitää vähentää päätösähkyä ja henkisiä voimavaroja kuormittavia asioita, jotta voi keskittää mielen energian hyvien valintojen tekemiseen. 

Älä nyt paskaa jauha!

Olet ilmeisesti hyvin yksinkertainen miesvastaaja. "Sen ku vaan kattoo vähän mitä syö ni laihtuu". Joopa joo. Jos laihtuminen olisi helppo juttu, ei sen ympärille olisi rakentunut miljardibisnestä ja läs''kilekurit ois työttömänä.

-eri

Laihtuminen on helppo juttu. Kun vain ihmiset tajuisivat, että kun sokerin poistaa ruokavaliosta, niin painokin asettuu.

Niin kauan kuin rasvaa pidetään pahiksena, niin laihdutusbisnes kukoistaa.

No, jokainen saa itse valita.

Vierailija
68/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen, kun ulkona liikkuu, kuinka pihalla porukka näistä syömisasioista on. Ylipainoisia on joka ikäluokassa todella paljon. Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista vähintään ylipainoisia on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. 

Vierailija
69/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noi speksit niin noin 800-1000 cal vrk riittää. Muistaa syödä myös protskua esim vähärasvaista kanaa, kun nälkä yllättää välillä porkkana on aina hyvä vaihtoehto. Noita kaaliruokia ja sieniruokia kannatan. Niitä saa syödä oikeasti paljon ilman että kalorit vetää yli. Ei tule nälkä.

Vierailija
70/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen, kun ulkona liikkuu, kuinka pihalla porukka näistä syömisasioista on. Ylipainoisia on joka ikäluokassa todella paljon. Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista vähintään ylipainoisia on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. 

Onko sulla ratkaisua asiaan, vaan ihmetteletkö vain asiaa?

Vierailija
71/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noi speksit niin noin 800-1000 cal vrk riittää. Muistaa syödä myös protskua esim vähärasvaista kanaa, kun nälkä yllättää välillä porkkana on aina hyvä vaihtoehto. Noita kaaliruokia ja sieniruokia kannatan. Niitä saa syödä oikeasti paljon ilman että kalorit vetää yli. Ei tule nälkä.

Nälkä on jatkuva tuollaisella rasvattomalla ruualla.

Vierailija
72/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulee. Ei ole mitään järkeä täyttää mahaansa säkillä porkkanoita tai padallisella kaalisoppaa, kun voi syödä järkevästi koostetun, tilavuudeltaan pienemmän mutta ravitsevamman ja nälkää tuntikausia pitävän aterian. Ei se tilavuus pidä nälkää, vaan se sisältö.

Vierailija
73/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti selvittää mikä on perusenergiankulutus ja lähteä siitä liikkeelle. Laihtuakseen kalorimäärää ei ole tarkoitus tiputtaa perusenergiankulutusta pienemmälle koska se on kalorimäärä joka kuluu siihen jos makaa vain sängyssä 24/7. Todellinen kulutus on aina korkeampi.

https://sydan.fi/fakta/laske-energiantarpeesi/

Mä luulin ennen että nämä laskurit on jotain huijausta, mutta mitä enemmän olen tutustunut aiheeseen ja ihmisiin, bloggaajiin näiden laskureiden takana niin nämä kyllä pitävät hyvin pitkälti paikkansa jos keho toimii normaalisti.

Aiheesta löytyy asiaa esim täältä:

https://www.superfitme.fi/ovatko-kulutus-ja-energiansaanti-linjassa/

Vierailija
74/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syöt paljon proteiinia etkä ilmeisesti juurikaan rasvaa?

Koska hän on mennyt siihen valheelliseen narratiiviin, että rasva lihottaa koska rasvassa on eniten kilokaloreita kaikista makroravinteista.

Ei nämä koskaan opi ennen kuin oppivat kantapään kautta sen oikean strategian. Median aivopesusta on vaikea päästä ulos, mutta kun tarpeeksi päätään seinään hakkaa niin lopulta kokeilee jotain muuta, joka tuntuu "kontroversiaaliselta" mutta kuitenkin toimii.

RavitsemusTIEDE ja lääkeTIEDE ovat tutkineet valtavasti syömiseen ja energiankulutukseen liittyviä asioita. Medioissa eniten esilläolevat mallit pohjautuvat näihin.

Vierailija
75/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1800 kcal ei todellakaan ole paljon. Aikuisen normiaktiivisen naisen kulutus on jotain 2200-2800 kalorin väliltä, joten vaikka olisi tuosta alarajalta niin 1800 on ihan passeli.

Tämä on yksi iso syy siihen miksi suomalaiset ovat ylipainoisia. Joka tuutista toitotetaan tätä väärää tietoa siitä, että aikuisen naisen normikulutus olisi noin suuri vaikka tosiasiassa toimistotyössä olevan naisen kulutus ilman liikuntaa on oikeasti lähempänä 1500 kcal.

Perusaineenvaihdunta on ehkä tuota luokkaa, jos makaa vain sängyssä. 

Vierailija
76/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin bmi 60+ reilu kolme kk sitten. Jätin pois aivan kaikki viljat, kaikki missä on sokeria, myös hedelmät, marjoja toki söin/syön kun makeaa teki mieli. Pois jäi myöskin ihan kaikki einesruuat ja lopetin maidon juomisen. Söin aina, kun oli nälkä ja sen verran että nälkä meni pois. Oli se sitten kerran vuodokaudessa tai kuusi kertaa. Vettä opettelin juomaan myös 3 litraa päivässä. Ei liikuntaa sen enempää, mitä normiarjessa tulee kun hoitaa kodin yms. Kolmessa kuukaudessa lähti 20 kg, ei tarvinnut kärsiä nälästä, ei tarvinnut laskea tai punnita yhtään mitään. Ekat pari kolme viikkoa oli hankalat, kun teki mieli sokeria ja vaikka mitä, mutta kun ne selvisi, niin loppuaika on ollut lastenleikkiä. 

Nyt neljäs kk oon alkanut merkkailemaan syömisiä ylös, kun painonlasku hidastui noin puoleen kiloon per viikko, ja mun kokoisella sitä painoa voisi lähteä turvallisesti vähän enemmänkin. Sen olen huomannut, että kun syön proteiineja noin 100-120g/päivässä ja pidän hiilarit alhaalla (maks 20g vrk), niin olo on kaikkein paras. Vatsalaukku on kutistunut niin pieneksi, että syön varmaan samankokoisia annoksia kuin laihdutusleikatut. Ja nälkä pysyy tuntikausia pois, kun syön tarpeeksi proteiineja. Rasvoja en karttele, mutta en niillä kyllä lotraakaan. Rasvoissa mulla on maksimiraja, jota en halua ylittää. Nyt just en sitä muista, mutta on se jotain sadan gramman luokkaa jos ei vähän enemmänkin. Usein jää allekin, riippuu vähän kuinka vähärasvaista proteiinia päivän ruokiin osuu. Nyt kun oon merkannut syömisiä ylös, niin painon putoaminen on taas kiihtynyt sinne kiloon per viikko. Edelleen syön nälän mukaan, 1-4 krt päivässä. 

Jos tää näin helppoa on, niin eihän tässä oo mitään ongelmaa ollenkaa :D Luulen, että vaikeampaa tulee sitten olemaan se ylläpitovaihe, kun kaikki kilot on pudonneet. Meen nyt tällä systeemillä vielä ainakin sen verran, että pääsen reippaasti alle sadan kilon ja sitten alan säätämään ruokavaliota sellaiseksi, millä haluan loppuelämäni elää (vhh tulee olemaan se mun juttu silloin). Kävelylenkit olen myös nyt aloittanut ja tuossa syksymmällä sitten aloitan saliharjoittelun.

Vierailija
77/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ratkaisua asiaan, vaan ihmetteletkö vain asiaa?

Ei mulla ole ratkaisua asiaan, voi kun olisikin. Ja kun lueskelen näitäkin kommentteja niin en todellakaan ihmettele. Moni on täälläkin aivan pihalla ja ohjeistukset on laidasta laitaa mutu-tuntumalla annettu. Kuinka moni näistäkin neuvojista on jojo-laihduttajia jotka jatkuvasti kamppailee painon kanssa?  

Vierailija
78/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa oikeasti selvittää mikä on perusenergiankulutus ja lähteä siitä liikkeelle. Laihtuakseen kalorimäärää ei ole tarkoitus tiputtaa perusenergiankulutusta pienemmälle koska se on kalorimäärä joka kuluu siihen jos makaa vain sängyssä 24/7. Todellinen kulutus on aina korkeampi.

https://sydan.fi/fakta/laske-energiantarpeesi/

Mä luulin ennen että nämä laskurit on jotain huijausta, mutta mitä enemmän olen tutustunut aiheeseen ja ihmisiin, bloggaajiin näiden laskureiden takana niin nämä kyllä pitävät hyvin pitkälti paikkansa jos keho toimii normaalisti.

Aiheesta löytyy asiaa esim täältä:

https://www.superfitme.fi/ovatko-kulutus-ja-energiansaanti-linjassa/

Laskin tuolla sydän. Fi laskurilla ja tuon 1800 kcal on mulle hyvä määrä laihdutukseen.

Ja siitä ruokavaliosta, tänään mennyt vuolukanaa vihersalaatilla, raejuustoa.

Tomaattia ja skyr rahka. Mehujää (

81kcal)

Pyöräily 1h,iltapala puuroa

Aamulla syön aina 2 paahtoleipää kinkulla ja neljllä juustoviipaleella+Tomaatti.

Tästä en luovu koskaan, illalla jaksaa t sempata vaikka nälkä, kun tietää, että 10h,niin saan tuon maukkaan aamupalan.

Ap

Vierailija
79/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kokeillut keittoja, avokadoja, kreikkalaista jogurttia, kaalia, papuja tai linssejä (noita voi laittaa vaikka keittoon), joku tuolla mainitsi vähärasvaisen kanan, minäkin olisin sen maininnut.

Vierailija
80/130 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusaineenvaihdunta on ehkä tuota luokkaa, jos makaa vain sängyssä. 

Perusaineenvaihdunta on aina sama, se ei muutu aktiivisuuden myötä se on peruselintoimintoja ylläpitävän energian tarvittava määrä. Sitten puhutaan kokonaisaineenvaihdunnasta kun tulee mukaan aktiivisuustasot.