Kaveri antoi minulle "särkylääkkeen"
En osannut kyseenalaistaa, sillä migreeni pukkasi päälle ja oli pakko saada.
No, ei auttanut joten lähdin kotiin. Tämä eilen joskus klo 19 aikoihin.
Nyt on olo kuin zombiella. Suuta kuivaa, nenän limakalvot ovat rutikuivat. Pää lyö tyhjää, ajatus ei kulje. Siis ihan zombieolo.
Mikä ihmeen lääke tuo oli?! Vaalean keltainen, pieni ja pyöreä. Jakouurre, ei merkintöjä. Ja koska tämä olo menee ohi?! Yritin laittaa kaverille viestiä mutta ei ole vastannut.
Opin läksyni, AINA vain omat särkylääkkeet.
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 06:57"]Panacodia ei voi antaa vahingossa, pillerilevyn folioon on printattu lääkkeen nimi moneen kertaan. Mikä motiivisi on fantasioita lääkkeillä täällä? Tuksuko siellä?
[/quote]
Protip: jotkut kkirjoittavat tänne IHAN OIKEASTI ongelmistaan. Olet sairas.
Sinä olet kämmännyt pillerikauppojesi kanssa. Painu sinne vertaistesi joukkoon Päihdelinkki-sivuille.
Migreenin kohtauslääke aiheuttaa ihan hötön olon. Lähtikö migreeni kuitenkin?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:01"]Sinä olet kämmännyt pillerikauppojesi kanssa. Painu sinne vertaistesi joukkoon Päihdelinkki-sivuille.
[/quote]
Kertoo paljon ihmisestä kun ensimmäinen ajatus on tuo.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:02"]Migreenin kohtauslääke aiheuttaa ihan hötön olon. Lähtikö migreeni kuitenkin?
[/quote]
Ei lähtenyt, siksi lähdin kotiin nukkumaan. Jäi peli katsomatta :(
Jos te olitte jossain muualla kuin kaverin kotona, niin sitten on varsinkin todennäköistä että kaverilla meni tabletit sekaisin. Ei varmaan kanniskele kaikkien pakkauksia mukana, vaan ne on ehkä olleet kaikki samassa rasiassa.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 06:57"]
Panacodia ei voi antaa vahingossa, pillerilevyn folioon on printattu lääkkeen nimi moneen kertaan. Mikä motiivisi on fantasioita lääkkeillä täällä? Tuksuko siellä?
[/quote]
Olisit lukenut viestini kunnolla. Näin helkkarin selvästi, että lääkkeen nimi on Panacod, mutta en tiennyt mikä lääke se on. Lue viesti vielä hitaasti kolmeen kertaan, niin ehkä löydät sen selvästi kertomani asian siitä, sen että vasta apteekissa selvisi, että se on reseptilääke. Mies antoi mulle tietoisesti Panacodia, jota hänellä oli ollut jo kauan, mutta minä en tiennyt, mies ei muistanut, että se on reseptilääke. Syön yleensä niin vähän lääkkeitä, että en minä tunne niitä, eikä olekaan normaalia tuntea kaikkia maailman lääkkeitä.
Yhäkö tuo pillerinpyörittäjä keskustelee itsensä kanssa? Mahtaa nolottaa, jos on eilen pöhissyt "kamoissaan" ja huomaa tänään syöneensä masennuslääkkeen :D
Ettei vaan ollut Napromex?
250 mg: keltainen, pyöreä, kaksoiskupera tabletti, koodi N.
Tuota määrätään usein migreenikohtausta helpottamaan, saattaa aiheuttaa vähän pöhkön olon toisille. Itselläni tuli heti ensimmäisenä tuo mieleen, kun omassa lääkekaapissa on samoja.
63 kirjoitti tänne kaksi viestiä, mutta en ala etsiä niiden numeroita kun menen nyt töihin, ilman mitään lääkkeitä.
Kyllä se on tavallista, että ihmiset reissuun ottavat lääkkeitään mukaan vain sen yhden levyn ja jättävät pakkauksen kotiin. Mun miehellä on juuri sellainen tapa.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 05:47"]Mulle teki jo pelkästään Panacod saman olon.
[/quote]
Niin minullekin, mutta ei se Panacod ole mikään "pelkkä" vaan sisältää kodeiinia, joka on morfiinijohdannainen. Kovaa huumetta siis.
En jaksa lukea koko ketjua mutta kuulostaa että olet ottanut triptyl nimisen lääkkeen jota käytetään myös migreeniin.otetaan yöksi...
Propral...? Pitikö ottaa veden kanssa? Tää tuli ekana mieleen noista sun oireista.
t. teini, propral näärätty ahdistukseen (auttaa myös rytmihäiriöön)
Minulle tulee kuvailemasi olo migreenin jälkeen/ migreenissä muutenkin.
Mä saan migreenilääkkeen jälkeen juuri ap:n olon. Kohtauksesta häviää kipu mutta olo on todella outo ja usein voin myös pahoin (vasta lääkkeen jälkeen). Ihan on omat lääkkeet mulla jotka lääkäri määrännyt mutta sivuvaikutuksia on. Kohtauksessa mulle on ihan sama mitä tulee kunhan kipu häviää.
Migreenistä tulee jo tuommoinen olo. Ilmeisesti se lääke vei kohtauskivun mutta jätti ne muut oireet. Veikkaan jotain migreenilääkettä koska noi muut ei todennäköisesti vie sitä kipua kokonaan.
Kysy siltä kaveriltasi mitä se oli, niin osaat lääkäristä pyytää samaa kun se kerran auttoi :)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 08:09"]Propral...? Pitikö ottaa veden kanssa? Tää tuli ekana mieleen noista sun oireista.
t. teini, propral näärätty ahdistukseen (auttaa myös rytmihäiriöön)
[/quote]
Propral on beetasalpaaja jolla useita eri indikaatioita. Eipä aiheuta moisia oireita kun ei ole PKV lääke.
Trityl ei ole ulkonäöltään aloittajan kuvaaman näköinen.
Panacodia ei voi antaa vahingossa, pillerilevyn folioon on printattu lääkkeen nimi moneen kertaan. Mikä motiivisi on fantasioita lääkkeillä täällä? Tuksuko siellä?