Kaveri antoi minulle "särkylääkkeen"
En osannut kyseenalaistaa, sillä migreeni pukkasi päälle ja oli pakko saada.
No, ei auttanut joten lähdin kotiin. Tämä eilen joskus klo 19 aikoihin.
Nyt on olo kuin zombiella. Suuta kuivaa, nenän limakalvot ovat rutikuivat. Pää lyö tyhjää, ajatus ei kulje. Siis ihan zombieolo.
Mikä ihmeen lääke tuo oli?! Vaalean keltainen, pieni ja pyöreä. Jakouurre, ei merkintöjä. Ja koska tämä olo menee ohi?! Yritin laittaa kaverille viestiä mutta ei ole vastannut.
Opin läksyni, AINA vain omat särkylääkkeet.
Kommentit (179)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 06:05"]
vaikuttaa opamoxilta.
[/quote] Eikös Opamox ole valkea?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 06:05"]
vaikuttaa opamoxilta.
[/quote]
Opamox on valkoinen. Todennäköisesti joku ihan tavallinen särkylääke, mutta migreenikohtauksen jälkeen olo on pöhnä edelleen. Ainakin itselläni on näköhäiriöitä, epätodellista oloa ja tuntuu välillä, kuin irtoaisi itsestään. Siis kohtauksessa ilman mitään pillereitäkään.
palstamma heti aivan innoissaan, että jee, sain varmaan ystikelä jonkun huumenapin :D
Zomig on keltainen, mutta siinä on kirjain Z
Ketomex on keltainen
Napromex 250mg on pyöreä ja keltainen. Koodi N
Voltaren 25mg on keltainen
Olisiko tuo Ketomex 25mg?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:59"]En jaksa lukea koko ketjua mutta kuulostaa että olet ottanut triptyl nimisen lääkkeen jota käytetään myös migreeniin.otetaan yöksi...
[/quote]
Ei käytetä.
Kuulostaa matkapahoinvointilaakkeelta :) jos merkki ei ole itselle oikea (minulle tulee apteekissa ensimmaiseksi tarjotusta juuri aloituksessa kuvailtu olo), niin vaikutukset voivat olla tuonlaisia. Nuo itselle sopimattomat pillerit ovat myos juuri pienia, keltaisia ja jakouurteella varustettuja.
Matkapahoinvointilaakkeet ovat kolmiolaakkeita, vaikka kuulostavat viattomilta! Ehka kaverilla meni liuskat sekaisin? Tama olisi oma teoriani :)
Tramal retard 50 mg depottabletti on pyöreä, kaksoiskupera, väriltään vaaleankeltainen kalvopäällysteinen tabletti, jossa on toisella puolella merkintänä valmistajan logol ja toisella puolella T0.
Mulla on tuollaisella kuvauksella morfiinipohjaisia kipulääkkeitä, tradolan retard-nimisiä. Mun on kyllä pitkulaisia, mutta pienempi vahvuiset on kai pyöreitä. Ne on pitkä vaikutteisia, eli se kamala olo kestää helposti melkein vuorokauden verran. Ne tekee olon juuri tuollaiseksi, turruttavat kyllä kivunkin.
Triptylistä en tiedä, mutta jotain triptaaneja käytetään migreenin hoidossa. Ne jota minulla on ei tosin ole tuolla lääkenimellä, tai edes pillereitä :)
AP.lla tuntuu järki luistavan aivan hyvin kun pystyy kirjoittamaan puhdasta tekstiä, joten mitä vauhkoaa?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 06:51"]
On voinut olla ihan hyvä tarkoitus, mutta antanut vahingossa väärän lääkkeen.
Mun mies antoi mulle panacodia migreeniin, enkä tajunnut että sehän on lähes huumausaine, vaan luulin vastaavaksi kuin panadol. Se kyllä auttoi, mutta selvisi, että se onkin reseptilääke vasta kun menin apteekkiin etsimään sitä. Ei miehellä mitään pahaa tarkoitusta ollut, se oli annettu hänelle voimakkaisiin selkäkipuihin ja ei tarvinnut kaikkia. Oli täysin unohtanut, että se on reseptilääke, kun lääke oli vain siinä levyssä, ei alkuperäisessä rasiassa.
[/quote]
Ei panacod ole mikään huume. Ihan normilääke. Itse syön sitä menkkakipuihin monta päivää peräkkäin, eikä mitään ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 11:34"]
AP.lla tuntuu järki luistavan aivan hyvin kun pystyy kirjoittamaan puhdasta tekstiä, joten mitä vauhkoaa?
[/quote]
Siinä migreenikivussa ei aina tule huomanneeksi että siinä on muitakin oireita. Itseäni ainakin hieman ihmetytti ja osittain huvitti se ihme fiilis kun kipu aika äkkiä lääkkeellä katosi mutta muuten jäi ne oudot fiilikset ja lopulta väsymys kun se kohtaus loppui. Ei siinä ainakaan mitään isoja työkoneita olisi kannattanut koittaa käyttää vaikka kipu olikin loppu.
Migreenilääkkeenä käytetään Triptyliä, keltainen tabletti, pyöreä, kaksoiskupera mutta jakouurre puuttuu. Aiheuttaa väsymystä ja limakalvojen kuivumista.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 11:30"]
Triptylistä en tiedä, mutta jotain triptaaneja käytetään migreenin hoidossa. Ne jota minulla on ei tosin ole tuolla lääkenimellä, tai edes pillereitä :)
[/quote]
Kyllä Triptyliä käytetään migreenin hoitoon :) Ja ihan muidenkin pitkittyneiden kiputilojen hoitoon kipukynnystä nostavana lääkkeenä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:54"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 05:47"]Mulle teki jo pelkästään Panacod saman olon.
[/quote]
Niin minullekin, mutta ei se Panacod ole mikään "pelkkä" vaan sisältää kodeiinia, joka on morfiinijohdannainen. Kovaa huumetta siis.
[/quote]
Huoh te ootte ihan hulluja. AV-mammoilla Panacod ja heroiini tai koka on jo samoilla linjoilla. Naurattaa :).
Kuinka hyvä kaveri on? Lapsuuden kaveri? Työkaveri? Vai? Minkä alan ihmisiä olette? Ja minkä ikäisiä olette? Miksi luulet, että kaverisi olisi antanut sinulle vääränlaisen pillerin? Miksi? Onko kaverisi mukava? Masentunut? Tässä oli muutama kysymys ap:lle.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2014 klo 09:55"]
Siis kyseessäon antipsykootti, en itsekään ottaisi noita käyttävältäyhtään mitään. Ei noita ihan helposti kirjoiteta. Minä uskon, että antoi tahallaan,ihan kokeilumielessä. En olisi edes kaveri hänen kanssaan, liian riskialtista.
[/quote]
Juu-u, kukahan se tässä onkaan paranoidi.
Sori typo, siis Triptyl. Ja unta antavana se otetaan iltaisin, muilla indikaatioilla vaikka aamuisin, vanha trisyklinen masennuslääke.