Mulla ei ole koskaan ollut baby showereita
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut ystävien hankkimiseksi muuta kuin valittamista?
Olen.
Kas, Ammattivalittajakin on palannut linjoille. Olitkon hiljaa jonkn aikaa. Käväisitkö hermolomalla Aruballa? Nyt taas jaksaakin sitten valittaa koko pitkän talven.
Mäkään en saanut baby showereita koska siskoni halusi välttämättä järjestysvastuun niistä eikä sitten ehtinytkään järjestää niitä. :)
30 vuotta sitten baby showereita ei ollut kellään.
Vierailija kirjoitti:
Kas, Ammattivalittajakin on palannut linjoille. Olitkon hiljaa jonkn aikaa. Käväisitkö hermolomalla Aruballa? Nyt taas jaksaakin sitten valittaa koko pitkän talven.
Tulin vastaamaan aloittajalle myötätunnon osoituksena, kun näytti ettei yhtään vastausta ollut vielä tullut. En ymmärrä miksi jotkut viitsivät "vastailla" aiheisiin, jotka aiheuttavat heissä aggressioita. Aloittaja ei saa tästä mitään apua eikä tukea. Aloittakaa, hyvät ihmiset oma ketju teitä harmittavista asioista ja pysykää aiheessa!
Oma vastaukseni aloittajalle on, että ymmärrän pahan mielen aiheesta, mutta ei Suomessa babyshowerit ole mitenkään yleisenä tapana. Se on tämä jenkkiläinen, pramea tavarankeruutapa, minkä en toivo leviävän nykyistä enempää suomalaisten keskuudessa. Ei se istu meille siinä muodossa kuin se julkisuudessa esitetään, enkä itse ole koskaan kyseiseen ilmiöön törmännyt. Äitiyspakkausta voisi pitää tämän tiivistymänä, samat asiat tiiviissä paketissa, ja kaikille tasapuolisesti. Sitä ei ole käsittääkseni muualla maailmassa, joten siitä kannattaa olla ylpeä ja iloinen!
Polttarit ovat yleisempi, mutta se tosiaan harmittaa, jos ei ole ystäviä. Nykyisin voi sosiaalisen median kautta haalia itselleen juhlaporukan, ja pitää sen myötä omanlaisensa polttarit. Tsemppiä aloittajalle!
Vierailija kirjoitti:
Mene sinäkin Aruballe, niin olisi vähän vittuiluvapaata aikaa.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta sitten baby showereita ei ollut kellään.
Mutta 17v sitten oli.
Ei ollut mullakaan, enkä ole myöskään itse osallistunut kenenkään muun vastaaviin juhliin. Ja vaikka haalittiin kavereita lasten kummeiksi, itse ei olla kelvattu kenellekään.
Kyllähän se harmittaa paljonkin olla tämmöinen epäsosiaalinen hylkiö. Ja sen kerran kun kerää rohkeuden ja laittaa viestiä kaverille ja pyytää sitä kesämökille tai muuten vaan tapaamaan, ei se edes vastaa viestiin.
Oletko kokeillut ystävien hankkimiseksi muuta kuin valittamista?