Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuivaksi opettelu

Vierailija
13.07.2014 |

Anoppini mielestä lapsen kuivaksi oppiminen riippuu periaatteessa vain vanhempien viitseliäisyydestä/laiskuudesta. Mielestäni paljon riippuu siitäkin onko lapsi jo "valmis" oppimaan kuivaksi.

Mitä mieltä ootte? Milloin lapsenne ovat oppineet kuivaksi? Onnistuiko helposti? Tuliko takapakkia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös miettinyt tätä asiaa. Lapsi on karttanut pottaa, kuin ruttoa. Jossain vaiheessa kävi vessassa enemmän pöntöllä. Nyt ollaan kokeiltu ottaa vaippa pois ja joka paikka on pissassa ja välillä kakassakin.

Miten sellaisen lapsen opettaisi kuivaksi joka menee kakkaamaan piiloon ja koko homma on sekunneissa ohi? On kokeiltu palkitsemista, kehumista, vessassa "ramppaamista".... Help? Lapsella ikää siis jo reilu 2,5v...

Vierailija
22/23 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:38"]

Mä olen myös miettinyt tätä asiaa. Lapsi on karttanut pottaa, kuin ruttoa. Jossain vaiheessa kävi vessassa enemmän pöntöllä. Nyt ollaan kokeiltu ottaa vaippa pois ja joka paikka on pissassa ja välillä kakassakin.

Miten sellaisen lapsen opettaisi kuivaksi joka menee kakkaamaan piiloon ja koko homma on sekunneissa ohi? On kokeiltu palkitsemista, kehumista, vessassa "ramppaamista".... Help? Lapsella ikää siis jo reilu 2,5v...

[/quote] Rauhallisesti, ajan kanssa. Älä tee asiasta numeroa, unohda vaikka treenit hetkeksi. 2.5v lapsi on vielä tosi pieni. Esikoiseni oli ns. toivoton tapaus, lääkärissäkin kävimme pariin otteeseen asian takia. Mitään vikaa lapsessa ei ollut. Hän oppi käymään pissalla 3v8kk ikäisenä ja kakkalla 4v10kk ikäisenä. Ja jos joku olisi sanonut minulle, että se johtuu minun laiskuudestani, olisin varmaan vetänyt turpaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poika käynyt potalla istuskelemassa jostain 8 kk:n ikäisestä. Ihan satunnaisesti saattaa tulla pissa, pari-kolme kertaa on osuttu sopivasti kakan kohdalle. Istuu potalla mielellään, ei vaan yhdistä asioita vielä. Ikää nyt pian 2 vuotta. En ala joka välissä potalle raijaamaan, eiköhän tuo kohta lamppu syty pään päälle, kun nyt on alkanut itse huomaamaan vasta, koska tulee pissa tai kakka vaippaan... Sen sijaan siskontyttö on nyt juuri vuoden täyttäneenä jo pyytämässä potalle, kun tulee kakkahätä. Ihan samoilla "metodeilla". Lapset on erilaisia.