Kunpa elettäisiin vielä aikaa ennen tinderiä
Parinhaku on ihan todella uuvuttavaa ja musertavaa nykyään. Olen löytänyt jo vaikka kuinka monta miestä joista väitän että ennenvanhaan meistä olisi helposti tullut pari koska meillä on juttu luistanut, ollut kemiaa ja hyvä elämäntilanne. Nyt vaan tulee aina eteen se seinä että toinen ei halua vielä sitoutua vaan katsella josko löytäisi jotain parempaa. Ja ne jotka on pariutuneita pettää jatkuvasti toisiaan koska se on niin helppoa. Tai elävät “avoimessa suhteessa” koska se tinderin maailma ilmeisesti houkuttaa varattujakin niin helvetin paljon, melkein joka päivä svaippaan tinderissä vasemmalle jonkun tälläisen tyypin.
Oli pakko poistaa sovellukset ja yksinkertaisesti luovuttaa, koska oma itsetunto ja SYDÄN ei oikeasti kestä sitä enää. Mihinkään ei voi luottaa, ei edes siihen että on ollut hyvät treffit viisi kertaa ja samansuuntaiset ajatukset toisen kanssa niin se toinen voi vaan yhtäkkiä ghostata tai muuta.
Ja Joo, voihan sitä tavata jonkun oikeassakin elämässä mutta eipä oo siellä napannu.
Kommentit (143)
Jos on epärealistiset kriteerit miehille, niin totta kai sieltä Tinderistä seuloutuu ne miehet, jotka ovat liioitelleet ja valehdelleet myös profiilissaan. Jos törmää vain valehtelijoihin, niin eikö sen pitäisi kertoa että tekee jotain väärin valintaprosessissa? Itse etsin Tinderistä miehenä parisuhdetta ja koska kysyntää ei ollut, niin poistin tinderin. Korttipakan tai jonku vuosia vanhan puhelinluettelon laavaaminenkin on kehittävämpää touhua.
Toisaalta mistä sinä entisaikana olisit löytänyt näin paljon niitä miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Niin. Voi kun ihmiset tajuaisivat, että Tinder on degeneraatiosovellus, jonka tarkoitus on mädättää yhteiskuntaa. Ja lopettaisivat sen käytön
Kuten kaikki muukin some. Nämä foliohattuilut koronarokotteen implanteista ihmisten seurantaan olivat huvittavia, kun kaikki meistä kantavat jo seurantalaitetta mukana joka paikkaan, ja ihan vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos on epärealistiset kriteerit miehille, niin totta kai sieltä Tinderistä seuloutuu ne miehet, jotka ovat liioitelleet ja valehdelleet myös profiilissaan. Jos törmää vain valehtelijoihin, niin eikö sen pitäisi kertoa että tekee jotain väärin valintaprosessissa? Itse etsin Tinderistä miehenä parisuhdetta ja koska kysyntää ei ollut, niin poistin tinderin. Korttipakan tai jonku vuosia vanhan puhelinluettelon laavaaminenkin on kehittävämpää touhua.
Nyt voisit sitten kertoa, mistä valehtelijan tunnistaa etukäteen? Ja vinkkisi miten välttää törmäämästä sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vapaus ja valinnan mahdollisuus on hyvä asia. Toisaalta tiedämme psykologiasta, että liialliset valinnan mahdollisuudet vaikeuttavat valinnan tekemistä. Se ei välttämättä ole hyvä asia. Ja siitä monet deittialustojen käyttäjät tuntuvat todella kärsivän. Ja laittavan muutkin kärsimään.
Tuostahan on ihan tutkittua tietoakin, että nykyään on liikaa valinnan mahdollisuuksia ja vapauksia jokaisella elämän osa-alueella. Ihmisen psyyke ei kestä sellaista, tarvittaisiin jotain auktoriteettia.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti valehteleminen kannattaa ja sitä tekee siinä miehet kuin naisetkin. Enkä tätä kohdista tinderiin, kun en sitä ole edes käyttänyt, mutta niinkun ihan yleisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Mihin kummaan sitä edes tarvitsee tuhansia tykkäyksiä? Ei mihinkään. Ei mitenkään ole edistänyt “sen oikean” löytämistä. Todellakin toivoisin että minuun ottaisi yhteyttä vain kourallinen miehiä niin olisi helpompi seuloa ne oikeasti kiinnostuneet sarjadeittaajista.
Enkä ala deittailemaan sen kaikkein epätoivoisimman kanssa, joka ottaisi kenet tahansa kenet saa. Kyllä koitan silti olla “vaatimuksissani” realistinen. Olen rajannut oleellisimmat hakukriteerit kolmeen. Ne on luotettava. Huumorintajuinen. Ja liikunnallinen (huom. saa olla vaikka vähän pyöreä, ei tartte olla atleetti, kunhan tykkäis lähteä minun kanssa lenkille, pyöräilemään, ulkoilemaan jne). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voisit sitten kertoa, mistä valehtelijan tunnistaa etukäteen? Ja vinkkisi miten välttää törmäämästä sellaiseen.
Varmaan siitä, että tutustuu toiseen enemmän vaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan? Vuosi, kaksi vai kymmenen? Tutustuin pari kuukautta eikä se ainakaan riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan? Vuosi, kaksi vai kymmenen? Tutustuin pari kuukautta eikä se ainakaan riittänyt.
Juu. Ei se että vaikkapa panttaa seksiä niin korjaa asiaa. Joissain tapauksissa ehkä päinvastoin, siitä tulee kai toiselle joku voittofiilis kun saa sitten lopulta “pitkään lämmiteltyään”. Itse olen harrastanut seksiä noin neljänsillä treffeillä aikaisintaan, mutta joskus myöhemminkin. Enkä siis kovin monen kanssa mutta nekin tapaukset päättyi vain hylkäämiseen lopulta, pahimmillaan mies on selvästi tullut tänne viimeisen kerran vain panemaan, esittänyt että kaikki on hyvin, ja sit seuraavana päivänä jättänyt yhtäkkiä viestillä. Kenen itsetunto muka kestää tuollaista kohtelua monta kertaa? Ap
Mä sanoisin, että ongelma on myös ikä ja elämäntilanne, ei välttämättä Tinder itsessään. Jo ennen Tinderiä on käyty nettitreffeillä vuosia. Olen siis 40 ja suhteiden välissä sinkkuna aina välillä. Vaikeinta treffailu oli vähän alle ja päälle 3-kymppisenä, kun joko oman ikäiset oli jo perustamassa sitä perhettä tai vapaaehtoisesti lapsettomia. Halusin siis lapsia ja sopivan miehen löytäminen oli hyvin takkuista. Löysin lapseni isän Tinderistä ja aiemmista nettikokemuksista viisastuneena en alkanut tapailemaan ketään tai edes mennyt treffeille vain, koska oli ok. Treffailu uuvuttaa, niin pidin riman hyvin korkealla. Seksiseuraa sai silloin vielä baarista ja bileistä, kun ei ollut koronaa.
Menen myös mielelläni sänkyyn ekoilla tai tokilla treffeillä, jos on kemiaa, vaikka se ei itsetarkoitus ole. Ainakin saa kuumaa seksiä, vaikka ei suhde alkaisi. T: 72
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo tinderistä johdu vaan ylipäätään ihmisten parantuneista mahdollisuuksista liikkua ja kommunikoida. Enää ei ole pakko ottaa puolisoa siitä naapuritalosta vaan voi tutustua ihmisiin satojen kilometrien päässä ja aloittaa keskustelu milloin tahansa. Itse en kyllä kaipaa aikaa, jolloin puoliso pitäisi löytyä lähipiiristä. Siinä tapauksessa olisin nytkin sinkku.
Mikähän aika tuo on ollut, jolloin puoliso etsittiin lähipiiristä? 40-luvulla syntyneet vanhempani olivat kotoisin 800 km päässä toisistaan, ja opiskelivat tuhansien kilometrien päässä syntymäpaikastaan. 1800-luvulla syntyneet sukulaiseni ovat löytäneet puolison satojen kilometrien päästä tai jopa eri mantereelta.
Nyt puhutaan normaalikansalaisista. Et kai tosissasi väitä, että 40-luvulla olisi ollut ihan peruskauraa lähteä opiskelemaan ulkomaille?
Sivusta. Kyllä meikäläisellä puoli sukua on jo 1900-luvun alussa käynyt elämässä Australiassa ja USAssa. Osa jäi sinne, osa palasi takaisin Suomeen. Pari isosetää teki myös muutaman keikan Siperiaan.
Ajatusleikkiä kun leikkii niin loppuuko parisuhteiden tavottelu maapallolta kun seksirobotit on arkipäivää?
Silloin vastakkainen sukupuoli menettää todella paljon merkitystä ja tarve vastakkaiselle sukupuolelle vähenee kun tarpeet voi täyttää seksiroboottiin?
Jo nyt on merkkejä siitä että kulttuuri on yhden yön suhteita ja/tai suhteet on lyhytkestoisia.
Eikö aikoinaan uskonnot pistänyt alulle ajatuksen että ihmisen pitää mennä parisuhteeseen yhden ihmisen kanssa ja elää hänen kanssa siihen asti kun kuolema heidät erottaa? Parisuhteet on oikeastaan aika uusi asia ihmisten historiassa ja onko niiden aika ohi tulevaisuudessa?
Deittisovellukset on paikka missä etsitään uusia tuttavuuksia,seksisuhteita ja jotkut etsii pysyvää kumppanuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Ei se että vaikkapa panttaa seksiä niin korjaa asiaa. Joissain tapauksissa ehkä päinvastoin, siitä tulee kai toiselle joku voittofiilis kun saa sitten lopulta “pitkään lämmiteltyään”. Itse olen harrastanut seksiä noin neljänsillä treffeillä aikaisintaan, mutta joskus myöhemminkin. Enkä siis kovin monen kanssa mutta nekin tapaukset päättyi vain hylkäämiseen lopulta, pahimmillaan mies on selvästi tullut tänne viimeisen kerran vain panemaan, esittänyt että kaikki on hyvin, ja sit seuraavana päivänä jättänyt yhtäkkiä viestillä. Kenen itsetunto muka kestää tuollaista kohtelua monta kertaa? Ap
Höpö höpö . Tottakai sen seksittömän seurustelun aikana täytyy saada miehen koko vapaa-aika ja huomio 100% itselle sanotaan vaikka puoli vuotta ensi alkuun. Ei siinä kyydissä pitkään lämmittelijät kauaa roiku.
Vierailija kirjoitti:
Ajatusleikkiä kun leikkii niin loppuuko parisuhteiden tavottelu maapallolta kun seksirobotit on arkipäivää?
Silloin vastakkainen sukupuoli menettää todella paljon merkitystä ja tarve vastakkaiselle sukupuolelle vähenee kun tarpeet voi täyttää seksiroboottiin?
Jo nyt on merkkejä siitä että kulttuuri on yhden yön suhteita ja/tai suhteet on lyhytkestoisia.
Eikö aikoinaan uskonnot pistänyt alulle ajatuksen että ihmisen pitää mennä parisuhteeseen yhden ihmisen kanssa ja elää hänen kanssa siihen asti kun kuolema heidät erottaa? Parisuhteet on oikeastaan aika uusi asia ihmisten historiassa ja onko niiden aika ohi tulevaisuudessa?
Deittisovellukset on paikka missä etsitään uusia tuttavuuksia,seksisuhteita ja jotkut etsii pysyvää kumppanuutta.
Seksi ei ole se ainoa asia, joka saa ihmiset parisuhteeseen. Osa haluaa lapsia, perheen, kumppanin, elättäjän jne. Motiivit ovat monet. Esim itseäni ei seksi ja lapset kiinnosta, mutta ne kuluivat oletuksena samaan pakettiin haluamani kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kummaan sitä edes tarvitsee tuhansia tykkäyksiä? Ei mihinkään. Ei mitenkään ole edistänyt “sen oikean” löytämistä. Todellakin toivoisin että minuun ottaisi yhteyttä vain kourallinen miehiä niin olisi helpompi seuloa ne oikeasti kiinnostuneet sarjadeittaajista.
Enkä ala deittailemaan sen kaikkein epätoivoisimman kanssa, joka ottaisi kenet tahansa kenet saa. Kyllä koitan silti olla “vaatimuksissani” realistinen. Olen rajannut oleellisimmat hakukriteerit kolmeen. Ne on luotettava. Huumorintajuinen. Ja liikunnallinen (huom. saa olla vaikka vähän pyöreä, ei tartte olla atleetti, kunhan tykkäis lähteä minun kanssa lenkille, pyöräilemään, ulkoilemaan jne). Ap
Kannattaa lisätä listaan samanlainen käsitys parisuhteesta ja tulevaisuuden näkymistä parina/perheenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se puolessa vuodessa rupeaa jo todellinen karva paljastumaan. Olettaen ettei anna mahdollisuutta miehelle seurustella muiden kanssa samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö . Tottakai sen seksittömän seurustelun aikana täytyy saada miehen koko vapaa-aika ja huomio 100% itselle sanotaan vaikka puoli vuotta ensi alkuun. Ei siinä kyydissä pitkään lämmittelijät kauaa roiku.
Höpö höpö itselles. En itsekään suostuisi deittailemaan noin pitkään ilman seksiä. Enkä ala pelaamaan sillä. Seksi voi olla jonkun kanssa tosi huonoa tai ei onnistu ollenkaan, haluan kyllä itsekin tietää millainen mies on sängyssä mahdollisimman pian. Silti seksi on minulle yksityinen asia enkä harrasta sitä kenen tahansa kanssa, omat seksikumppanit on laskettavissa yhden käden sormilla.
On kyllä kaikenkaikkiaan hirveä sovellus eikä pariutumista ainakaan edistä. Miehet siellä ovat kummallisia..pinnallisia ja nirsoja.