Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoinen lapsettomuus on itsekästä?

Vierailija
12.07.2014 |

Eikö itsekkyys ole lähinnä sitä ettei ota muita ihmisiä huomioon? Kenet ihminen "ottaa huomioon" lapsia tekemällä? Keneltä on pois (mitä?) jos joku ei tee lapsia?

Älykkäin näkemäni perustelu sille että lapsia pitäisi tehdä, oli että koska jokainen on ollut itsekin lapsi, eikä olisi hengissä jos joku ei olisi huolehtinut, on itsekästä olla tekemättä lapsia koska saamansa hoiva pitää korvata hoitamalla omat lapset... Sen voi korvata hoitamalla omat vanhempansa kun ne taas joskus hoivaa tarvitsevat, vai muodostuuko ongelmaksi se että harva vanhus tarvitsee yhtä paljon ja pitkään hoivaa kuin lapsi? Sinänsä en kyllä käsitä koko hoivavelka-ajatusta alkuunkaan, mun mielestäni ihminen ei ole vastuussa vanhempiensa valinnoista eikä lasten hankkimisen syyksi kelpaa se "että ne pitävät minusta sitten vanhana huolta".

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 19:28"]

Vapaaehtoisesti lapsettomat ainakin mun tuttavissa on epäitsekkäitä ja ihania ihmisiä.

Niin munkin tuttavapiirissä :) Lapsiperheelliset sen sijaan ovat ikäviä, ilkeitä tyhmiä ja rumia.

Sellaiseksihan perheellisyys tekee. Vai miten monta kertaa olet nähnyt perheen, jossa vanhemmat hymyilevät ja ovat iloisen ja rentoutuneen näköisiä? Aivan.

Vierailija
42/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton missaa tämän elämän parhaat ja antoisimmat kokemukset ja siinä mielessä menettää paljon.

Älä viitsi! Perheellinen missaa koko elämän! Revi siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton missaa tämän elämän parhaat ja antoisimmat kokemukset ja siinä mielessä menettää paljon.

Mitä sitten? Miten kommenttisi edes liittyy tämän aloituksen otsikossa esitettyyn kysymykseen? 

Itsekäs ihminen pyrkii haalimaan itselleen antoisia kokemuksia. Sinun logiikallasi vapaaehtoisesti lapseton on nimenomaan epäitsekäs jäädessään vaille noita kokemuksia. 

Vierailija
44/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen muuten tuota, että äidinrakkaus on jonkun mielestä riittävä syy ryhtyä vanhemmaksi ja ottaa vastaan kaikki hankaluudet ja rajoitteet, joita tuon roolin mukana tulee. Voimakaskin tunne on kuitenkin vain tunne. Ehkä joku arvostaa tunteita enemmän kuin minä?

Ihmisiä joille tunteet ovat merkityksettömiä sanotaan tunteettomiksi.

Vierailija
45/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain pohjattoman harhainen omaan napaansa tuijottelija voi katsoa oikeudekseen objektiivisesti määritellä, mitkä ovat tämän elämän parhaat ja antoisimmat kokemukset.

Vierailija
46/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkäpä. Mutta mitä sitten - miksi se häiritsee sinua? 

Vierailija
47/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Halveksin lapsiperheitä.

Vierailija
48/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä lapsia. Elämä menee pilalle, se vaatii valtavasti aikaa ja rahaa. Ilman lapsia minulla on oikea vapaus keskittyä parisuhteeseen, matkusteluun, harrastuksiin, ravintoloihin, ystäviin. Olisi kamalaa olla isä, se olisi paha painajainen.

Ehdottomasti sinun kannattaa pysyä lapsettomana. Geeniesi leviäminen olisikin ihmiskunnalle vahingollista.

Vierailija
49/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"että ne pitävät minusta sitten vanhana huolta".

On muuten ironista että kaikki minua vanhemmat naiset jotka hokivat minulle aina tuota että kun minulla ei ole lapsia ja ettei kukaan käy katsomassa minua vanhana, niin heidän aikuiset lapset ovat muuttaneet ulkomaille tai toiselle puolen Suomea ja asuvat niissä pienlapsiperheineen, ja käyvät Suomessa äitinsä luona kerran kolmessa vuodessa eivätkä kutsu äitejään toiselle puolen maailmaa jossa asuvat. Ja ne jotka jääneet Suomeen käyvät korkeintaan kerran vuodessa äitiensä luona :D Että se siitä vanhuuden huolenpidosta noillakin jotka minua mollasivat valintani takia.

Vierailija
50/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten ironista että kaikki minua vanhemmat naiset jotka hokivat minulle aina tuota että kun minulla ei ole lapsia ja ettei kukaan käy katsomassa minua vanhana, niin heidän aikuiset lapset ovat muuttaneet ulkomaille tai toiselle puolen Suomea ja asuvat niissä pienlapsiperheineen, ja käyvät Suomessa äitinsä luona kerran kolmessa vuodessa eivätkä kutsu äitejään toiselle puolen maailmaa jossa asuvat. Ja ne jotka jääneet Suomeen käyvät korkeintaan kerran vuodessa äitiensä luona :D Että se siitä vanhuuden huolenpidosta noillakin jotka minua mollasivat valintani takia.

Vaikka lapsi asuisi kuussa hänen kanssaan voi kommunikoida ja hänen elämänsä seuraaminen tuo valtavasti sisältöä vanhan ihmisen elämään.

Vierailija
51/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tarkoitat. Ilmeisesti lapsen rakkautta vanhempiaan kohtaan ja vanhemman rakkautta lastaan kohtaan. Tuon tosiaan menettää. 

Vierailija
52/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lapsi asuisi kuussa hänen kanssaan voi kommunikoida ja hänen elämänsä seuraaminen tuo valtavasti sisältöä vanhan ihmisen elämään.

Tuo on hieman monitahoinen juttu. Jos lapset eivät ole vanhemman elämässä juuri lainkaan läsnä, niin se saattaa koskea tosi paljon. Vanhempi voi kokea sen hylkäämisenä, oma lauma hylkää. Tietysti yhteyttä voi pitää vaikkapa päivittäin esim. netin välityksellä. 

Vierailija
53/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoinen lapsettomuus on yksi luonnon keinoista olla päästämättä sellaisia geenejä eteenpäin, joiden ei pitäisikään periytyä.

Vierailija
54/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoinen lapsettomuus on yksi luonnon keinoista olla päästämättä sellaisia geenejä eteenpäin, joiden ei pitäisikään periytyä.

Samalla kuitenkin alkoholistit, rikolliset ynnä muut lisääntyvät. Luonto on rikki. 

Vierailija
55/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen siis noita niiden lapsia myös, eikä ne pahemmin äideilleen soittele, kun äidit vaan valittaa ja haluaa jankuttaa sairauksista jne.

Vierailija
56/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kumma homma että sinä istut siinä silti geeneinesi, ja kirjoittelet tänne :D

Vierailija
57/57 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tätä omituista vastakkainasettelua. Mä olen äiti ja mulla on kavereita joilla ei ole lapsia, eikä varmaan ikinä tulekaan ja se on ihan ok. En tajua mistä täällä meuhkataan. Jessus sentään, se on henkilön oma valinta tekeekö lapsia vai ei. Mitä se muille kuuluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan