Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

siis saako pankista omia rahoha ulos vai ei?

Vierailija
07.07.2021 |

Jos haluaa nostaa esim 10 000 - 30 000 e? Ja jos ei ole erityistä syytä vaan haluaa vaan pitää käteistä rahaa kotona? Siis pitääkö syyn olla pankin mielestä tarpeeksi hyvä, jotta voi pitää omia rahojaan kotona?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyvät ehkä käyttötarkoitusta.

Läheiseni nosti joululahjoihin (rahalahjat) 1500 e, virkailija kysyi, mihin käyttää. Uskotte varmaan, kuinka vihainen oli lähemmäs 60 vuotta tauotta työskennellyt, omia rahojaan nostava asiakas 😁. Ja sai kyllä rahansa ilman sen enempiä selittämättä.

Saman verran nostin ja kysyin jos laittaisi kolmeen kirjekuoreen. Kävi hakemassa lahjakuoret ja tuumasi vaan että olisipa itselläkin noin helppoa hankkia joululahjat.

Vierailija
22/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähköhän yrittäjienkin ilmoittaa etukäteen pankille, että menee ulkomaiseen tukkuun hakemaan tavaraa ja tulee suurempi tilinsiirto?

Koskee käteistä tämä ilmoittaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Osuuspankista saa nostaa 10 000 euroa käteistä kerralla kuluitta, mutta sekin summa pitää tilata etukäteen.

Vierailija
24/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähköhän yrittäjienkin ilmoittaa etukäteen pankille, että menee ulkomaiseen tukkuun hakemaan tavaraa ja tulee suurempi tilinsiirto?

Täytyy. Jos se on tavallisuudesta poikkeavaa rahaliikennettä. Jos vaikka suomalainen autokorjaamo yllättäen haluaa siirtää pakistanilaisen leipomon tilille miljoona euroa niin onhan se epäilyttävää! Silloin kyseessä voi olla rahanpesu tai terrorismi. Pankeilla on velvollisuus tarkkailla tämänlaisia asioita ja ilmoittaa viranomaisille.

Vierailija
25/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostin kerran S-tililtä 0,5 euroa, ja pyydettiin henkkareita. Tilanne oli kaikin puolin koominen. Ehkä myyjää vaan kiinnosti mun nimi, kun olin vakioasiakas pikkukylässä.

Vierailija
26/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti hakemassa toimeentulotukea?

Vierailija
27/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat, tosin käyttötarkoitusta kysytään. Se on omaksi turvaksesi. Automaatista et kerralla tuollaisia summia saa, ota siis yhteyttä pankkisi konttoriin, jossa on kassapalveluja, ja kerro asiasi, niin järjestävät asian.

Mutta voiko käyttötarkoitus olla rahojen säilyttäminen vaatekaapissa?

Minusta voi. Voisin itse sanoa, että haluan varautua poikkeusoloihin (tai pankkikriisiin). Poikkeusolot on varmaan käyttökelpoisin näistä.

Vierailija
28/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nostin kerran S-tililtä 0,5 euroa, ja pyydettiin henkkareita. Tilanne oli kaikin puolin koominen. Ehkä myyjää vaan kiinnosti mun nimi, kun olin vakioasiakas pikkukylässä.

Mistä se olisi tiennyt nimesi ja että olet se, kysymättä henkkareita?

Vierailija
29/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat, tosin käyttötarkoitusta kysytään. Se on omaksi turvaksesi. Automaatista et kerralla tuollaisia summia saa, ota siis yhteyttä pankkisi konttoriin, jossa on kassapalveluja, ja kerro asiasi, niin järjestävät asian.

Ai omaksi turvaksesi? Vähän niin kuin Neukkulassa raahattiin toisinajattelijaa putkaan!

Vierailija
30/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankeissa ei nykyään ole enää rahaa, joten sitä ei saa sieltä ulos.

Vierailija
31/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilisiirron lisätietokenttään kirjoittaa is is tai muuta vastaavaa, niin tilisiirto jäädytetään ja pankista soitetaan, että mikä juttu. Eli rikollisuutta ym yritetään estää näillä tiedoilla. Tuli vain mieleen tuo esimerkki miten käynyt eräälle.

Vierailija
32/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai varmistaa ettet yritä kenenkään muun tililtä nostaa rahaa ilman lupaa.

Vierailija
33/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee käteistä tämä ilmoittaminen.

Nimenomaan, pienikin yritys tekee kymmenien tuhansien tilisiirtoja rutiininomaisesti.

Käteistä rahaa konttoreissa on rajallisesti.

Vierailija
34/34 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo ole koskaan nikotellut, kun olen nostanut omia rahojani pankista. Nykyään pankeissa ei ole suuria kassavarantoja, koten isomman summan nostamisesta käteisenä on syytä sopia pari pankkipäivää etukäteen.

Ihan uteliaisuudesta, mihin tarvitset niin suuria määriä käteistä ettei pankilla edes ole? Kuvaat räppivideota? Käteispinoja Instagramissa kuten Dan Bilzerianilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme