Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun odotetaan auttavan juhlissa, voinko vain lähteä kun nakki napsahtaa?

Vierailija
07.07.2021 |

Miehen suku kyseessä, minulle etäisiä mutta palvelukseni kelpaavat heille aina. Mies luvannut järjestää juhlia ja kokkailla sinne, mutta myös, että perheemme menee juhliin edellisenä päivänä. Miehelle on ok, etten osallistu kuin vieraana, sillä tietää miten paskasti sukulaisensa ovat minua kohdelleet vuosien ajan. Kukaan ei myöskään ole ollut yhteydessä tai pyytänyt järjestelyapua, mutta eivät koskaan ota yhteyttä muutenkaan.

Kun menemme edellisenä päivänä ja yövymme juhlapaikalla, oletetaan tietenkin minunkin osallistuvan järjestelyyn "osana miestäni". Voin kuvitella sen loukkantumisen ja yllättymisen kun en autakaan. Mutta ei tosiaan ole edes pyydetty. Suvussa oletetaan hyvin paljon, eikä kommunikoida juuri lainkaan, ahdistava kombo.

No kuitenkin, mitä jos keksin itselleni ko. paikkakunnalla tekemistä tai vaikka etätöitä siksi aikaa, kun juhlia pitää järjestellä? Voisin olla muutaman tunnin tosiaan töissä, ja sitten käydä lasten kanssa jossain nähtävyydesttä kun sattumalta lupasin heille juuri silloin. Onko tää hyvä tapa, vai pitääkö sanoa suoraan sukulaisille, vai onko miehen tehtävä ilmoittaa ettei vaimo osallistu? Se oletus tosiaan on, se on aina, mutta nyt riittää.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n on pakko olla meidän suvun miniä!! Oikeasti!! Miniät ovat alinta kastia ja kelpaavat keittiöön ja siivoamaan kysymättä, pyytämättä ja sopimatta. Juuri noin meidän suvussa on tehty iät ja ajat. Provo tai ei niin tuollaisia oikeasti on.

Vierailija
82/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vähän samantapainen keissi.

Miehen isä pyysi mua poikansa avopuolisoa tarjoilemaan omissa 60 ssään. Tai ei pyytänyt, vaan ilmoitti että hän on ajatellut näin, mikä hänen kielellään = määräys.

Juhliin tuli kymmeniä ihmisiä,joita en ollut ikinä nähnyt.

Olen ikuisesti kiitollinen kaverilleni, joka sanoi että älä suostu. Sä olet pojan puoliso etkä palvelija. Tajusin heti että näinhän se nimenomaan oli.

Musta sä voit ihan hyvin jäädä pois koko bileistä. Ikävä kyllä sulla on munaton mies, kuten oli mullakin.

Ja mahtaako tuo suku olla Pohjanmaalta? Kuulostaa siltä.

Pohjanmaa osui, samoin kielenkäyttö. Suvussa tietyt henkilöt antavat käytännössä määräyksiä sanomalla "olen ajatellut, että..." Olen ajatellut, että Vilma kattaa, siivoaa, kuvaa. Ja silloin näin tehdään. Jos joku kertoo ajatelevansa toisin, tulee melko jääkylmiä katseita. Tää on juuri sitä kaavan rikkoutumista. Opin piikomaan, koska asetuin ja minua painettiin siihen muottiin. Tajusin, että tiettyjen henkilöiden ajatuksia nousta vastustamaan.

Ihanaa, että sinulla oli noin viisas kaveri! Minulla ei, täytyy yrittää hakea viisasta neuvoa myös av:lta.

Sitten imarrellaan lukijoita, josko joku kokisi itsensä viisaaksi kun samaistuu ap:n tarinaan ja antaa henkistä tukea.

EI jumalauta tätä shaibaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei siis ole nimenomaan minulta pyytänyt mitään. Miehelle sanoin, että lupaa vain sen minkä itse pystyy pitämään ja pystyy tekemään ilman minun apuani. Mies sanoi asian olevan ok, mutta omasta mielestäni mieheni on ylimitoittanut jonkin verran. Luulee siis yksin pystyvänsä hoitamaan kokkaamisen, tarjoilun ym. yhtä aikaa. Apuna olisi vain hänen siskonsa, joka on tunnettu siitä että välttelee fyysistä työtä viimeiseen asti. Tulee isoihinkin sukutapaamisiin juuri kun kahvia kaadetaan, ja lähtee ensimmäisenä jälkiruokapöydästä ettei vaan tarvitse osallistua mihinkään. Mies kai oikeasti olettaa, että tämä tyyppi on hänen lisäkätensä. Tässä käy 100 % varmuudella niin, että mies pyytää, enkö voi edes tämän kerran osallistua ja olen itselleni luvannut, etten voi.

Ongelmaa ei olisi muuten, mutta läsnäoleva porukka on mm. käskenyt minut pois kuvista eräissä suvun juhlissa, koska olin 10 vuotta mieheni kanssa naimisissa olleena edelleen ulkopuolinen. Ulkopuolisia ei haluta perhealbumiin. Toivottu, että eroaisimme ja muuta mukavaa. Näitä paskiaisia en tasan tarkkaan auta enkä passaa enää missään. He tietenkin olettavat, että annan edelleen kävellä ylitseni, tulee yllätyksenä. Mietin sitäkin, onko tekoni heille epäreilu, toisen ihmisen juhlissa tulee sitten tällainenkin draama eteen.

On ihan yleisesti tapana että kun otetaan yhteiskuva vaikka serkuksista, niin kuvassa ei ole muut kuin serkukset. Tai jos otetaan sukukuva perheen verisukulaisista, niin puolisot eivät mene kuvaan

Vierailija
84/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle, ap:lle vastanneet henkilöt tietävät olevansa todellisia, eikä mitään mun sivupersoonia. Hyvää kesän jatkoa ja lämmin kiitos järkevistä kommenteistanne tänne trollihuutelijoiden joukkoon!

Vierailija
85/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että oikein juhlia ja kukaan ei ole pyytänyt mutta hirveästi on vaadittu. Ja miehelle sopii kaikki mutta ei sitten passakaan, ja lässyn mässyn.

Vei perseen suti, kun et provoa osaa kirjoittaa, niin älä kirjoita. Jookos!

Et ole näköjään koskaan joutunut tekemisiin todella määräilevien, kapeakatseisten, vanhoillisten, omituisten puolison sukulaisten kanssa?

Ole onnellinen!

Tunnistan tämän kuvion täysin, koska olen itse ollut ap.n roolissa.

Ilma rätisi ääneenlausumattomista oletuksista joilla mua kuormitettiin. En mene yksityiskohtiin, koska tuo kaikki on menneisyyttä. Narsisteja, tunnevammaisia, täysin itsekeskeisiä ihmisiä. Aina alttiita loukkaantumaan.

Minä en siihen parisuhteeseen lapsia suostunut tekemään. Oikea päätös olisi ollut raahata mies tukasta parisuhdeterapiaan, jolloin me olisimme saaneet rauhan rakentaa oman ydinperheemme tai olisin ymmärtänyt aiemmin että olen naimisissa mieslapsen kanssa, joka roikkuu yhä napanuorassa.

Erohan siitä näet lopulta tuli.

Vierailija
86/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kukaan ei siis ole nimenomaan minulta pyytänyt mitään. Miehelle sanoin, että lupaa vain sen minkä itse pystyy pitämään ja pystyy tekemään ilman minun apuani. Mies sanoi asian olevan ok, mutta omasta mielestäni mieheni on ylimitoittanut jonkin verran. Luulee siis yksin pystyvänsä hoitamaan kokkaamisen, tarjoilun ym. yhtä aikaa. Apuna olisi vain hänen siskonsa, joka on tunnettu siitä että välttelee fyysistä työtä viimeiseen asti. Tulee isoihinkin sukutapaamisiin juuri kun kahvia kaadetaan, ja lähtee ensimmäisenä jälkiruokapöydästä ettei vaan tarvitse osallistua mihinkään. Mies kai oikeasti olettaa, että tämä tyyppi on hänen lisäkätensä. Tässä käy 100 % varmuudella niin, että mies pyytää, enkö voi edes tämän kerran osallistua ja olen itselleni luvannut, etten voi.

Ongelmaa ei olisi muuten, mutta läsnäoleva porukka on mm. käskenyt minut pois kuvista eräissä suvun juhlissa, koska olin 10 vuotta mieheni kanssa naimisissa olleena edelleen ulkopuolinen. Ulkopuolisia ei haluta perhealbumiin. Toivottu, että eroaisimme ja muuta mukavaa. Näitä paskiaisia en tasan tarkkaan auta enkä passaa enää missään. He tietenkin olettavat, että annan edelleen kävellä ylitseni, tulee yllätyksenä. Mietin sitäkin, onko tekoni heille epäreilu, toisen ihmisen juhlissa tulee sitten tällainenkin draama eteen.

Oliko muiden sisarusten puolisot kuvassa?

Sisarukset olivat molemmat silloin juuri eronneita ja saapuivat ilman avecia. Voi olla, että kuva olisi sitten ollut törppö, kun yhdellä on puoliso ja muilla ei. Tämän nöyryyttävän episodin jälkeen minua on pyydetty kuvaamaan juhlissa, jolloin olen valmiiksi poissa kuvista. En koskaan kuvatessa pyydä ketään poistumaan, vaan kuvaan tilanteet luonnollisina ihmisineen. Pois lukien tietysti potretti sankarista tai hääpari tms., mutta muuten en suostu jättämään nykyisiä sisarusten puolisoja pois kuvista, enkä järjestä erityisiä ryhmäkuvia, joihin pääsee vain verisiteellä. Juhlissa kuvataan juhlien ihmisiä. Kuvani killuvat miehen suvun seinällä kehyksissä, niistä on teetetty kortteja ja kalentereita, ilmaiseksi tietysti käytössä kaikki.

En ole tiennyt, että voi pahoittaa mielensä kuvista, jotka otetaan eri henkilövalikoimalla. Ollaan aina otettu juhlissa kuvia sisarusten kera, sisarukset puolisoineen, pelkät lapset, koko porukka, sisarukset ja vanhukset jne. Ihan normaalia minusta! Siis toki otetaan myös puolisoiden kanssa kuvat aina.

Meilläkin otettiin isän 70 v juhlissa valokuva, missä vain hän, äiti ja me lapset. Ja kukaan puolisoista ei loukkaantunut

Vierailija
87/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

läsnäoleva porukka on mm. käskenyt minut pois kuvista eräissä suvun juhlissa, koska olin 10 vuotta mieheni kanssa naimisissa olleena edelleen ulkopuolinen. Ulkopuolisia ei haluta perhealbumiin.

Ja tämäkö oli miehellesi OK ???

No minusta se olisi ollut ihan ok, jos anoppi olisi halunnut kuvan itsestään ja pojistaan kolmestaan vaikka omilla 70v synttäreillään. Miksi ei? Olivat kuitenkin perhe 25 vuotta. Anoppi nyt ehti kuolla ennen ko. juhlaa, mutta en ymmärrä miksi minun olisi siitä pitänyt loukkaantua.

Vierailija
88/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisarukset olivat molemmat silloin juuri eronneita ja saapuivat ilman avecia. Voi olla, että kuva olisi sitten ollut törppö, kun yhdellä on puoliso ja muilla ei. Tämän nöyryyttävän episodin jälkeen minua on pyydetty kuvaamaan juhlissa, jolloin olen valmiiksi poissa kuvista. En koskaan kuvatessa pyydä ketään poistumaan, vaan kuvaan tilanteet luonnollisina ihmisineen. Pois lukien tietysti potretti sankarista tai hääpari tms., mutta muuten en suostu jättämään nykyisiä sisarusten puolisoja pois kuvista, enkä järjestä erityisiä ryhmäkuvia, joihin pääsee vain verisiteellä. Juhlissa kuvataan juhlien ihmisiä. Kuvani killuvat miehen suvun seinällä kehyksissä, niistä on teetetty kortteja ja kalentereita, ilmaiseksi tietysti käytössä kaikki.

En ole tiennyt, että voi pahoittaa mielensä kuvista, jotka otetaan eri henkilövalikoimalla. Ollaan aina otettu juhlissa kuvia sisarusten kera, sisarukset puolisoineen, pelkät lapset, koko porukka, sisarukset ja vanhukset jne. Ihan normaalia minusta! Siis toki otetaan myös puolisoiden kanssa kuvat aina.

Meilläkin otettiin isän 70 v juhlissa valokuva, missä vain hän, äiti ja me lapset. Ja kukaan puolisoista ei loukkaantunut

Kuka otti kuvan? Joku alistettu miniä tai vävy kun ei kehdannut kieltäytyä? Vai oliko isälläsi selkäranka ja palkattu kuvaaja?

Vierailija
89/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä oli erillisrakennuksia, sitten lisäsiipiä. Hohhoijaa

Vierailija
90/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä oli erillisrakennuksia, sitten lisäsiipiä. Hohhoijaa

Voi helkutti teidän trollien kanssa, jos rakennuksilla on väliä noin pari metriä, on ihan sama onko se lisäsiipi vai erillinen tai liitos tai ihan mikä tahansa. Joka tapauksessa juhlatilasta fyysisesti erotettu tila. :D

Vierailija
91/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka otti kuvan? Joku alistettu miniä tai vävy kun ei kehdannut kieltäytyä? Vai oliko isälläsi selkäranka ja palkattu kuvaaja?

Nuo ovat hyvin tavallisa kuvia, että kuvassa ovat vain vanhemmat ja lapset.

Sitten on tietenkin erikseen kuvat, joissa on puolisotkin mukana ja lastenlapset.

Ja sitten yleiskuva koko suvusta.

Noita kuvia näkee valokuvaamojen ikkunoista, joihin parhaiten onnistuneita kuvia laitetaan esille.

Kommentoija vaikuttaa ihmiseltä joka ei käy juhlissa ja jolla ei ole sukua itsellään ollenkaan.

Vierailija
92/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen isä pyysi mua poikansa avopuolisoa tarjoilemaan omissa 60 ssään. Tai ei pyytänyt, vaan ilmoitti että hän on ajatellut näin, mikä hänen kielellään = määräys.

Olen ikuisesti kiitollinen kaverilleni, joka sanoi että älä suostu. Sä olet pojan puoliso etkä palvelija. Tajusin heti että näinhän se nimenomaan oli.

Musta sä voit ihan hyvin jäädä pois koko bileistä. Ikävä kyllä sulla on munaton mies, kuten oli mullakin.

Pohjanmaa osui, samoin kielenkäyttö. Suvussa tietyt henkilöt antavat käytännössä määräyksiä sanomalla "olen ajatellut, että..." Olen ajatellut, että Vilma kattaa, siivoaa, kuvaa. Ja silloin näin tehdään. Jos joku kertoo ajatelevansa toisin, tulee melko jääkylmiä katseita. Tää on juuri sitä kaavan rikkoutumista. Opin piikomaan, koska asetuin ja minua painettiin siihen muottiin. Tajusin, että tiettyjen henkilöiden ajatuksia nousta vastustamaan.

Ihanaa, että sinulla oli noin viisas kaveri! Minulla ei, täytyy yrittää hakea viisasta neuvoa myös av:lta.

Sanoit kyllä jo heipat, mutta halusin silti kertoa vielä tämän: muakin auttoi tämä sun tarina, kuten sua ilmeisesti auttoi mun anekdootti. Yritin nimittäin kuvailla juuri noita oletuksia, jääkylmiä katseita, loukkaantumista, määräilyä, tunkeilua ja täyttä haluttomuutta tutustua minuun henkilönä. Mutta ei kaverini (sitä yhtä lukuunottamatta) oikein ymmärtäneet.

Kuvio on niin outo.

Olisin tietysti häipynyt siitä heti, ellen olisi ollut rakastunut.

Mutta kirjoittamasi perusteella sulla on selkeä suunnitelma, etkä anna kävellä ylitsesi. Se on hyvä. Silti miehen munattomuus ja alituinen tarve taistella omien oikeuksien puolesta rasittaa ihmistä. Puolisoiden pitäisi olla toisilleen lojaaleja, olla toistensa ensisijainen prioriteetti.

Hyvä ap, toivotan sulle kaikkea hyvää.

Pidä itsestäsi huolta.

Vierailija
93/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlakalu "lupasi maksaa yöpymisen" teidän perheelle, jossa on "useita pieniä lapsia". Kerrot myös, että tämä yöpyminen tapahtuu "juhlapaikalla".

Onko tämä maksullinen juhlapaikka siis hotelli? Joka päästää sinun miehesi kokkailemaan ja tarjoilemaan hotellin keittiöön?

Missähän tynnyrissä sinä elät, kun et osaa kuvitella mitään muuta kuin hotellia? Itse tiedän kaksikin paikkaa, jossa on ammattilaiskeittiö, juhlatila, huoneita päärakennuksessa ja erillisiä mökkejä, ja jotka voi vuokrata kokonaisuudessaan vaikka viikonlopuksi.

Vierailija
94/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit kyllä jo heipat, mutta halusin silti kertoa vielä tämän: muakin auttoi tämä sun tarina, kuten sua ilmeisesti auttoi mun anekdootti. Yritin nimittäin kuvailla juuri noita oletuksia, jääkylmiä katseita, loukkaantumista, määräilyä, tunkeilua ja täyttä haluttomuutta tutustua minuun henkilönä. Mutta ei kaverini (sitä yhtä lukuunottamatta) oikein ymmärtäneet.

Kuvio on niin outo.

Olisin tietysti häipynyt siitä heti, ellen olisi ollut rakastunut.

Mutta kirjoittamasi perusteella sulla on selkeä suunnitelma, etkä anna kävellä ylitsesi. Se on hyvä. Silti miehen munattomuus ja alituinen tarve taistella omien oikeuksien puolesta rasittaa ihmistä. Puolisoiden pitäisi olla toisilleen lojaaleja, olla toistensa ensisijainen prioriteetti.

Hyvä ap, toivotan sulle kaikkea hyvää.

Pidä itsestäsi huolta.

Kiitos. <3 -ap

Vierailija
95/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leuka tanassa umpimielisenä tuosta tulee vaikeaa. Silleen no nyt minä vastustan koko miehen sukua, näin, minä se pidän pääni.

Olisi hyvä, että osaisi kepeästi, silmää räpäyttämättäkään olla vastaamatta pyyntöihin tai kehoituksiin - vähän kuin hämmästymällä, että minultako te odotatte jotain, hyvänen aika ja naurahtaa niin käsittämättömälle ajatukselle.

Minä olen sisareni juhlissa sanonut päivänsankarille kun hän alkoi tapansa mukaan käskyttämään minua, että viitsitkö mennä tuonne olohuoneeseen katsomaan olenko minä mahdollisesti siellä ja jatkoin kuohuviinin lipittelyä puutarhakeinussa. Katselin suopeasti leikkiviä lapsia ja kun äitini pyysi käyttämään yhtä lasta pissalla niin sanoin ettei minua juuri nyt pissata mutta voin sanoa asiasta lapsen äidille samalla kun haen jotain suolaista syötävää.

Sisareni ja äitini kyllä mulkoilivat minua jo juhlissa mutta kolmen kuohuviinin jälkeen se ei tuntunut missään. Sitten kun sain juhlista tarpeekseni niin huikkasin vain kivat juhlat ja onnea vielä kerran, lähdin pyöräilemään kotiini etten joutunut siivoamaan juhlien jälkiä.

Ovat he yrittäneet näistä juhlista ja minun asenteestani ”keskustella” myöhemminkin mutta sanon aina, että en minä teidän piika ole nyt kun asun oman kattoni alla.

Kiitos tästä viestistä. Kirjoitukseni sävy on mahdollisesti aggressiivinen ja johtaa väärille urille. Suunnitelmani oli nimenomaan "viattomasti yllättyä", että ai minäkö katan, meillä ei ole ollut mitään sellaista puhetta. Minun on palautettava huomiseen mennessä eräs kiireellinen artikkeli ja kirjoitettava se loppuun tuolla toisessa huoneessa, harmi että teillä on nyt noin kiire tilanne. Ja sitten lähden. Jos mies ämpyilee, sirkutan hänelle, että meidän sovimme tästä jo monta viikkoa sitten, ettei minulla ole lomaa tällä viikolla. Sirkuti sirk ja omaan rauhaan katsomaan vaikka Netflixiä.

Nyt se vastailee jo omiin viesteihinsä niin kuin vieraalle... Ihan sama tyyli molemmissa viesteissä.

Tee jo uus aloitus, ja parempi. Tän voi jo kuopata.

Vainoharhainen kommentti, minä kirjoitin sisareni juhlista ja ap sukujuhlistaan. Ymmärrän toki, että sujuva kirjoitustyyli saa jonkun varsinaisen ruudinkeksijän hämmentymään - täytyy olla sama kirjoittaja kun teksti ei ole yksioikoista. Varsinainen asiantuntija, oikein Vauva-palstan Neiti Marple. Saatana. Sitten (hella)poliisina ollaan ylinnä päsmäröimässä, että tämä aloitus kelpaa ja tämä ei, ja näin saa kommentoida ja näin ei. Ottaa aivoon tuollaiset kyttääjähiiret.

Vierailija
96/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep. Ne, jotka valmistelevat juhlat, ovat menossa juhlapaikalle jo etukäteen. AP perheineen on näin tekemässä.

Kyllä minä ainakin olen osallistunut monienkin juhlien valmisteluun, ja ei tosiaan ole erikseen sitä edes tarvinnut pyytää, kun on vaan sovittu, että ollaan tulossa etukäteen. Ihan normaalia. 

Outona pitäisi sitä, että yksi tulee etukäteen, syö aamupalat ynnä muut juhlien valmistelijoiden kanssa, mutta ei sitten osallistukaan tekemiseen ollenkaan.

Vierailija
97/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vastapuolenkaan käytös kovin ruusuista ole, mutta itse vaikutat myös aikamoiselta mielensäpahoittajalta. Jos otetaan kuva omasta perheestä, niin ei silloin ole tökeröä pyytää muita poistumaan kuvasta. Toisekseen, miksi puhut marttyyrina siitä, että miehesi ei pysty vahtimaan lapsia samalla kun järjestelee juhlia. Etkö ajatellut osallistua edes sen vertaa, että hoitaisit omat lapsesi sillä aikaa, kun toinen rehkii? 

Mun mielestä tämän tyyppiset caset on semmoisia, joista ei kannata tehdä riitaa tai draamaa. Ei juhlissa autteleminen kuitenkaan ole kovin raskasta, jos se tapahtuu esim. max. kerran vuoteen. Eri asia tietysti, jos muut vetää sillä aikaa lonkkaa, mutta eikös miehen muukin perhe osallistu järjestelyyn? Itse tuossa tilanteessa järjestelisin omaan tahtiin mitä järjestelisin, mutta en alkaisi osoittamaan mieltäni vaan olisin mieheni apuna. 

Ja mitä tulee valokuvaukseen ja näihin asioihin, niin todellakin itse ottaisin luurin käteen ja soittaisin esimerkiksi miehen äidille. Kysyisin etukäteen, miten teidän oletetaan auttavan järjestelyissä ja pyytäisin, voisiko joku muu toimia tällä kertaa valokuvaajana. Jos siitä huolimatta kamera tuodaan nenän eteen, niin sanoisin, että voin napata muutaman kuvan, mutta joku muu saa sitten jatkaa. 

Vierailija
98/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leuka tanassa umpimielisenä tuosta tulee vaikeaa. Silleen no nyt minä vastustan koko miehen sukua, näin, minä se pidän pääni.

Olisi hyvä, että osaisi kepeästi, silmää räpäyttämättäkään olla vastaamatta pyyntöihin tai kehoituksiin - vähän kuin hämmästymällä, että minultako te odotatte jotain, hyvänen aika ja naurahtaa niin käsittämättömälle ajatukselle.

Minä olen sisareni juhlissa sanonut päivänsankarille kun hän alkoi tapansa mukaan käskyttämään minua, että viitsitkö mennä tuonne olohuoneeseen katsomaan olenko minä mahdollisesti siellä ja jatkoin kuohuviinin lipittelyä puutarhakeinussa. Katselin suopeasti leikkiviä lapsia ja kun äitini pyysi käyttämään yhtä lasta pissalla niin sanoin ettei minua juuri nyt pissata mutta voin sanoa asiasta lapsen äidille samalla kun haen jotain suolaista syötävää.

Sisareni ja äitini kyllä mulkoilivat minua jo juhlissa mutta kolmen kuohuviinin jälkeen se ei tuntunut missään. Sitten kun sain juhlista tarpeekseni niin huikkasin vain kivat juhlat ja onnea vielä kerran, lähdin pyöräilemään kotiini etten joutunut siivoamaan juhlien jälkiä.

Ovat he yrittäneet näistä juhlista ja minun asenteestani ”keskustella” myöhemminkin mutta sanon aina, että en minä teidän piika ole nyt kun asun oman kattoni alla.

Kiitos tästä viestistä. Kirjoitukseni sävy on mahdollisesti aggressiivinen ja johtaa väärille urille. Suunnitelmani oli nimenomaan "viattomasti yllättyä", että ai minäkö katan, meillä ei ole ollut mitään sellaista puhetta. Minun on palautettava huomiseen mennessä eräs kiireellinen artikkeli ja kirjoitettava se loppuun tuolla toisessa huoneessa, harmi että teillä on nyt noin kiire tilanne. Ja sitten lähden. Jos mies ämpyilee, sirkutan hänelle, että meidän sovimme tästä jo monta viikkoa sitten, ettei minulla ole lomaa tällä viikolla. Sirkuti sirk ja omaan rauhaan katsomaan vaikka Netflixiä.

Nyt se vastailee jo omiin viesteihinsä niin kuin vieraalle... Ihan sama tyyli molemmissa viesteissä.

Tee jo uus aloitus, ja parempi. Tän voi jo kuopata.

Vainoharhainen kommentti, minä kirjoitin sisareni juhlista ja ap sukujuhlistaan. Ymmärrän toki, että sujuva kirjoitustyyli saa jonkun varsinaisen ruudinkeksijän hämmentymään - täytyy olla sama kirjoittaja kun teksti ei ole yksioikoista. Varsinainen asiantuntija, oikein Vauva-palstan Neiti Marple. Saatana. Sitten (hella)poliisina ollaan ylinnä päsmäröimässä, että tämä aloitus kelpaa ja tämä ei, ja näin saa kommentoida ja näin ei. Ottaa aivoon tuollaiset kyttääjähiiret.

Niin, noi trollihuutelijat on sairaita, säälittäviä tyyppejä. He sekaantuvat joka ketjuun huutelemaan trolliaan (epäilemättä sorvaavat itse niitä aamusta iltaan), eikä heidän päästäisenaivoihinsa mahdu, että joillain ihmisillä on oikeaa elämää.

Älkäämme välittäkö heistä. He ovat vain häiriö viestinnässä, kohinaa väliaineessa.😃

Vierailija
99/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei oikeasti ole provo. Vaan tuo oletus järjestelystä ja kuvaamisesta kuuluvat ihan samaan kategoriaan. Ennen juhlia ei sovita mitään eikä kommunikoida. Kun menen paikalle, minulle osoitetaan lautaspino että sinä varmaan katat. Sinä varmaan tiskaat. Sukulaismies tuo minulle kameran, että Vilma kuvaa. Tätä on toistunut vuosikaudet, joten se on kaava. Vilma on kuvannut heitä liki 10 v. kun sille antaa kameran, ja tiskannut kun näyttää missä on harja ja Fairy, mutta nyt Vilma ei enää jaksa. Kaavan rikkominen tulee olemaan rumaa, sitä ei mies näe.

Ehkä Vilmalla on tänä vuonna oikea käsi ”paketissa” eikä sillä voi tiskata, nostella astioita, eikä kuvatkaan onnistu hyvin vasemmalla kädellä?

Vierailija
100/112 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jepjep. Ne, jotka valmistelevat juhlat, ovat menossa juhlapaikalle jo etukäteen. AP perheineen on näin tekemässä.

Kyllä minä ainakin olen osallistunut monienkin juhlien valmisteluun, ja ei tosiaan ole erikseen sitä edes tarvinnut pyytää, kun on vaan sovittu, että ollaan tulossa etukäteen. Ihan normaalia. 

Outona pitäisi sitä, että yksi tulee etukäteen, syö aamupalat ynnä muut juhlien valmistelijoiden kanssa, mutta ei sitten osallistukaan tekemiseen ollenkaan.

Jos juhlapaikka on kaukana ja perheellä yksi auto, niin pakkohan siinä on samalla kyydillä mennä. Aloittajan tapauksessa tosin jäisin lasten kanssa kotiin, suku kuulostaa niin hankalalta väeltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan