Minun odotetaan auttavan juhlissa, voinko vain lähteä kun nakki napsahtaa?
Miehen suku kyseessä, minulle etäisiä mutta palvelukseni kelpaavat heille aina. Mies luvannut järjestää juhlia ja kokkailla sinne, mutta myös, että perheemme menee juhliin edellisenä päivänä. Miehelle on ok, etten osallistu kuin vieraana, sillä tietää miten paskasti sukulaisensa ovat minua kohdelleet vuosien ajan. Kukaan ei myöskään ole ollut yhteydessä tai pyytänyt järjestelyapua, mutta eivät koskaan ota yhteyttä muutenkaan.
Kun menemme edellisenä päivänä ja yövymme juhlapaikalla, oletetaan tietenkin minunkin osallistuvan järjestelyyn "osana miestäni". Voin kuvitella sen loukkantumisen ja yllättymisen kun en autakaan. Mutta ei tosiaan ole edes pyydetty. Suvussa oletetaan hyvin paljon, eikä kommunikoida juuri lainkaan, ahdistava kombo.
No kuitenkin, mitä jos keksin itselleni ko. paikkakunnalla tekemistä tai vaikka etätöitä siksi aikaa, kun juhlia pitää järjestellä? Voisin olla muutaman tunnin tosiaan töissä, ja sitten käydä lasten kanssa jossain nähtävyydesttä kun sattumalta lupasin heille juuri silloin. Onko tää hyvä tapa, vai pitääkö sanoa suoraan sukulaisille, vai onko miehen tehtävä ilmoittaa ettei vaimo osallistu? Se oletus tosiaan on, se on aina, mutta nyt riittää.
Kommentit (112)
Että oikein juhlia ja kukaan ei ole pyytänyt mutta hirveästi on vaadittu. Ja miehelle sopii kaikki mutta ei sitten passakaan, ja lässyn mässyn.
Vei perseen suti, kun et provoa osaa kirjoittaa, niin älä kirjoita. Jookos!
Vierailija kirjoitti:
Käytte moikkaamassa, yövytte hotellissa ja tulette kekkereihin vasta sitten kun siellä on jo kaikki muut.
Miten he voivat noin tehdä, kun mies on lupautunut auttamaan juhlissa.
Mikäs mies se sellainen on, jonka sanaan ei voi luottaa?
Ei mikään mies. Täysi luuseri.
Ap voi itse päättää auttaako vai ei. Tai mitä tekee juhlapäivänä.
Meillä on aina suvussa autettu pyytämättäkin isoissa pidoissa.
Tän on pakko olla provo.
Tai sitten ap on ihan oikeasti lapsellinen ja pikkumainen sielu.
Tottakai autat miestäsi sukujuhlissa. Häpeäisin silmät päästäni jos puolisoni heittäytyisi draamailemaan sukuni keskellä, että en tee mitään, lähden yksinään jonnekin luuhaamaan.
Kasva aikuiseksi.
Tai jos et todellakaan ollenkaan ja missään nimessä halua olla juhlissa millään tavalla avuksi, niin älä lähde sinne paikkakunnalle ollenkaan. Keksi tarpeeksi hyvä syy jäädä kotiin.
Täyttä paskaa ja luultavasti siltä samalta hullulta ämmältä, joka puskee näitä tänne express toimituksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlakalu "lupasi maksaa yöpymisen" teidän perheelle, jossa on "useita pieniä lapsia". Kerrot myös, että tämä yöpyminen tapahtuu "juhlapaikalla".
Onko tämä maksullinen juhlapaikka siis hotelli? Joka päästää sinun miehesi kokkailemaan ja tarjoilemaan hotellin keittiöön?
Iso vuokramökki mukavuuksilla. Siellä on myös lisärakennuksia, joista yhteen ajattelin vetäytyä etätöihin kun lautaspinoa tarjotaan eteeni. Mistä tuon hotellin revit?
on se iso mökki, kun löytyy ammattikeittiöt ja kaikki, ja tilaa koko suvulle. lopeta jo, pliis.
Ei koko suvun yöpymiselle ole tilaa. Jos kykenet kuvittelemaan esim. seurakuntien vuokraamia leirirakennuksia/-keskuksia, niin hyvin sen kaltainen. Rahasta suvulla ei ole pula.
Koita nyt päättää kumpi. Mökki ja leirikeskus on aivan eri asioita.
Koita nyt j*malauta ymmärtää, mistä tässä aloituksessa on kyse. Tuostako on kyse? Tuo on se pointti ja anti, jonka haluat tähän keskusteluun tuoda?
Ja nyt se sitten flippas, kun ei menekään kaikki jutut läpi...
Vierailija kirjoitti:
Leuka tanassa umpimielisenä tuosta tulee vaikeaa. Silleen no nyt minä vastustan koko miehen sukua, näin, minä se pidän pääni.
Olisi hyvä, että osaisi kepeästi, silmää räpäyttämättäkään olla vastaamatta pyyntöihin tai kehoituksiin - vähän kuin hämmästymällä, että minultako te odotatte jotain, hyvänen aika ja naurahtaa niin käsittämättömälle ajatukselle.
Minä olen sisareni juhlissa sanonut päivänsankarille kun hän alkoi tapansa mukaan käskyttämään minua, että viitsitkö mennä tuonne olohuoneeseen katsomaan olenko minä mahdollisesti siellä ja jatkoin kuohuviinin lipittelyä puutarhakeinussa. Katselin suopeasti leikkiviä lapsia ja kun äitini pyysi käyttämään yhtä lasta pissalla niin sanoin ettei minua juuri nyt pissata mutta voin sanoa asiasta lapsen äidille samalla kun haen jotain suolaista syötävää.
Sisareni ja äitini kyllä mulkoilivat minua jo juhlissa mutta kolmen kuohuviinin jälkeen se ei tuntunut missään. Sitten kun sain juhlista tarpeekseni niin huikkasin vain kivat juhlat ja onnea vielä kerran, lähdin pyöräilemään kotiini etten joutunut siivoamaan juhlien jälkiä.
Ovat he yrittäneet näistä juhlista ja minun asenteestani ”keskustella” myöhemminkin mutta sanon aina, että en minä teidän piika ole nyt kun asun oman kattoni alla.
Kiitos tästä viestistä. Kirjoitukseni sävy on mahdollisesti aggressiivinen ja johtaa väärille urille. Suunnitelmani oli nimenomaan "viattomasti yllättyä", että ai minäkö katan, meillä ei ole ollut mitään sellaista puhetta. Minun on palautettava huomiseen mennessä eräs kiireellinen artikkeli ja kirjoitettava se loppuun tuolla toisessa huoneessa, harmi että teillä on nyt noin kiire tilanne. Ja sitten lähden. Jos mies ämpyilee, sirkutan hänelle, että meidän sovimme tästä jo monta viikkoa sitten, ettei minulla ole lomaa tällä viikolla. Sirkuti sirk ja omaan rauhaan katsomaan vaikka Netflixiä.
Ap, kukaan ei odota sulta yhtään mitään.
Eivät edes huomaa jos et koko juhliin tule.
Siellä on porukkaa pilvin pimein ilman sinuakin. Ja aivan varmasti niitäkin läheisiä, jotka haluavat auttaa juhlahommissa.
Et ole niin tärkeä ihminen heille, etkä yleensäkään, että kukaan välittäisi siitä oletko juhlissa vai et.
Vain miehesi saattaa siitä piitata vähän, mutta sinut tuntien miehesikin piittaa siitä vain todella vähän.
Huono provo. Lapsellinen aikuisen naisen tekemäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tän on pakko olla provo.
Tottakai autat miestäsi sukujuhlissa. Häpeäisin silmät päästäni jos puolisoni heittäytyisi draamailemaan sukuni keskellä, että en tee mitään, lähden yksinään jonnekin luuhaamaan.
Kasva aikuiseksi.
Tai jos et todellakaan ollenkaan ja missään nimessä halua olla juhlissa millään tavalla avuksi, niin älä lähde sinne paikkakunnalle ollenkaan. Keksi tarpeeksi hyvä syy jäädä kotiin.
Suku kohtelee minua kuin sulanutta suksivoidetta ja minun pitää järjestellä heidän juhliaan? Oikeasti?
Hullu tuo ap.
Täysi pipi päästään.
Eikö tuolle saa banneja tänne?
Sinä LAPATOSSUN vaimo. Itsehän sanoit mieheäsi lapatossuksi. Ainut vauhtoehto nyt on kehittää itsellesi lähtöä edeltävänä yönä ns ” villikuume” ( kai tiedät miten se saadaan aikaan) ja todella kipeä kurkku, ” ettei vaan olisi koronaa” . Jäät kotiin ja mies menee lasten kanssa ,jos he ovat riittävän isoja ja ” ne ihanat sukulaiset saa toimia lapsepiikoina😂) .” Pieniä ,jos ovat jäävät äitylin kanssa kotiin, ne ei ymmärrä kaivata reissuun menoa. Katsos tällaista SATTUU.
Niin ikävältä tuntuu tuo sun juhlareissu, että tämä toiminta on nyt välttämätöntä.
Eikä miehesikään voi kimpaantua, ku vaimo tuli kipeäksi. Tosi kurjaahan se oli.
Mukavaa ja leppoisaa oloa kotona.
Selvästikään et osaa sanoa ei. En tosiaan alkaisi kenenkään juhlissa kuvailemaan jos vieraaksi on pyydetty. Ja jos tuolla tavalla kohdeltaisiin niin kyllä jäis kaikki ton suvun hippalot väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leuka tanassa umpimielisenä tuosta tulee vaikeaa. Silleen no nyt minä vastustan koko miehen sukua, näin, minä se pidän pääni.
Olisi hyvä, että osaisi kepeästi, silmää räpäyttämättäkään olla vastaamatta pyyntöihin tai kehoituksiin - vähän kuin hämmästymällä, että minultako te odotatte jotain, hyvänen aika ja naurahtaa niin käsittämättömälle ajatukselle.
Minä olen sisareni juhlissa sanonut päivänsankarille kun hän alkoi tapansa mukaan käskyttämään minua, että viitsitkö mennä tuonne olohuoneeseen katsomaan olenko minä mahdollisesti siellä ja jatkoin kuohuviinin lipittelyä puutarhakeinussa. Katselin suopeasti leikkiviä lapsia ja kun äitini pyysi käyttämään yhtä lasta pissalla niin sanoin ettei minua juuri nyt pissata mutta voin sanoa asiasta lapsen äidille samalla kun haen jotain suolaista syötävää.
Sisareni ja äitini kyllä mulkoilivat minua jo juhlissa mutta kolmen kuohuviinin jälkeen se ei tuntunut missään. Sitten kun sain juhlista tarpeekseni niin huikkasin vain kivat juhlat ja onnea vielä kerran, lähdin pyöräilemään kotiini etten joutunut siivoamaan juhlien jälkiä.
Ovat he yrittäneet näistä juhlista ja minun asenteestani ”keskustella” myöhemminkin mutta sanon aina, että en minä teidän piika ole nyt kun asun oman kattoni alla.
Kiitos tästä viestistä. Kirjoitukseni sävy on mahdollisesti aggressiivinen ja johtaa väärille urille. Suunnitelmani oli nimenomaan "viattomasti yllättyä", että ai minäkö katan, meillä ei ole ollut mitään sellaista puhetta. Minun on palautettava huomiseen mennessä eräs kiireellinen artikkeli ja kirjoitettava se loppuun tuolla toisessa huoneessa, harmi että teillä on nyt noin kiire tilanne. Ja sitten lähden. Jos mies ämpyilee, sirkutan hänelle, että meidän sovimme tästä jo monta viikkoa sitten, ettei minulla ole lomaa tällä viikolla. Sirkuti sirk ja omaan rauhaan katsomaan vaikka Netflixiä.
Nyt se vastailee jo omiin viesteihinsä niin kuin vieraalle... Ihan sama tyyli molemmissa viesteissä.
Tee jo uus aloitus, ja parempi. Tän voi jo kuopata.
Mitäpä jos keskustelisit vielä miehesi kanssa näistä juhlista ja tekisit hänelle ihan selväksi, ettet aio auttaa häntä, vaan tulet juhliin vieraaksi, että juhlissa on sitten turha tulla pyytämään apua.
Jos silti juhliin meno mietityttää niin voisitko jäädä niistä pois?
Mitäpä jos miehesi menisi juhliin tällä kertaa yksin tai lasten kanssa.
Miksi pitää lähteä juhliin jossa pahoittaa mielensä ja suku kohtelee huonosti.
Miehesi voi varmaan kertoa suvullensa, että sinä et nyt pysty osallistumaan juhliin.
Keksiköön hän sitten jonkin syyn, jos joku kysyy mikset osallistu juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinulla ei ole mitään oikeaa ongelmaakaan, kalastelet täällä vain suosiota tarinallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän on pakko olla provo.
Kasva aikuiseksi.
Tai jos et todellakaan ollenkaan ja missään nimessä halua olla juhlissa millään tavalla avuksi, niin älä lähde sinne paikkakunnalle ollenkaan. Keksi tarpeeksi hyvä syy jäädä kotiin.Suku kohtelee minua kuin sulanutta suksivoidetta ja minun pitää järjestellä heidän juhliaan? Oikeasti?
Onneton kielikuva. Ei toimi kuin alkusointu. Sulanut suksivoide levitetään pohjaan, siiklataan ja sitten luistaa hyvin. Sinulla ei luista edes provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän on pakko olla provo.
Kasva aikuiseksi.
Tai jos et todellakaan ollenkaan ja missään nimessä halua olla juhlissa millään tavalla avuksi, niin älä lähde sinne paikkakunnalle ollenkaan. Keksi tarpeeksi hyvä syy jäädä kotiin.Suku kohtelee minua kuin sulanutta suksivoidetta ja minun pitää järjestellä heidän juhliaan? Oikeasti?
Mielestäni et ole edes sulaneen suksivoiteista arvoinen. Tunkion paskaa lähinnä, haiset tänne saakka.
Missä nämä juhlat ovat, Porvoossa vai kenties Pohjanmaalla?
Vierailija kirjoitti:
Sinä LAPATOSSUN vaimo. Itsehän sanoit mieheäsi lapatossuksi. Ainut vauhtoehto nyt on kehittää itsellesi lähtöä edeltävänä yönä ns ” villikuume” ( kai tiedät miten se saadaan aikaan) ja todella kipeä kurkku, ” ettei vaan olisi koronaa” . Jäät kotiin ja mies menee lasten kanssa ,jos he ovat riittävän isoja ja ” ne ihanat sukulaiset saa toimia lapsepiikoina😂) .” Pieniä ,jos ovat jäävät äitylin kanssa kotiin, ne ei ymmärrä kaivata reissuun menoa. Katsos tällaista SATTUU.
Niin ikävältä tuntuu tuo sun juhlareissu, että tämä toiminta on nyt välttämätöntä.
Eikä miehesikään voi kimpaantua, ku vaimo tuli kipeäksi. Tosi kurjaahan se oli.Mukavaa ja leppoisaa oloa kotona.
Jos on korona, koko porukka jää kotiin. Ja karanteeniin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vähän samantapainen keissi.
Miehen isä pyysi mua poikansa avopuolisoa tarjoilemaan omissa 60 ssään. Tai ei pyytänyt, vaan ilmoitti että hän on ajatellut näin, mikä hänen kielellään = määräys.
Juhliin tuli kymmeniä ihmisiä,joita en ollut ikinä nähnyt.Olen ikuisesti kiitollinen kaverilleni, joka sanoi että älä suostu. Sä olet pojan puoliso etkä palvelija. Tajusin heti että näinhän se nimenomaan oli.
Musta sä voit ihan hyvin jäädä pois koko bileistä. Ikävä kyllä sulla on munaton mies, kuten oli mullakin.
Ja mahtaako tuo suku olla Pohjanmaalta? Kuulostaa siltä.
Pohjanmaa osui, samoin kielenkäyttö. Suvussa tietyt henkilöt antavat käytännössä määräyksiä sanomalla "olen ajatellut, että..." Olen ajatellut, että Vilma kattaa, siivoaa, kuvaa. Ja silloin näin tehdään. Jos joku kertoo ajatelevansa toisin, tulee melko jääkylmiä katseita. Tää on juuri sitä kaavan rikkoutumista. Opin piikomaan, koska asetuin ja minua painettiin siihen muottiin. Tajusin, että tiettyjen henkilöiden ajatuksia nousta vastustamaan.
Ihanaa, että sinulla oli noin viisas kaveri! Minulla ei, täytyy yrittää hakea viisasta neuvoa myös av:lta.
Jos he ovat oikeasti sanoneet sinulle, että et kuulu sukuun, silloin sinä et kuulu myöskään heidän sukujuhliinsa. PISTE. Sukujuhliin menee ne, jotka kuuluvat sukujuhliin, ei ulkopuoliset.