Tuntemasi pelkkien poikien äidit
Millaisia ovat?
Oma havainto: Jos perheessä vain poikia ja heitä on yli 1, perheen äiti on usein katkera ja pahansuopa.
Tämä omaan elämään tyytymättömyys, jota heijastetaan muille, ei koske tuntemiani perheitä, joissa on vain 1 poika.
Kommentit (61)
Mikä siinä tytössä sitten on niin ihkua? Ainakin kaverisuhteissaan ovat monimutkaisia ja ilkeitä toisin kuin useimmat pojat.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 10:23"]
Millaisia ovat?
Oma havainto: Jos perheessä vain poikia ja heitä on yli 1, perheen äiti on usein katkera ja pahansuopa.
Tämä omaan elämään tyytymättömyys, jota heijastetaan muille, ei koske tuntemiani perheitä, joissa on vain 1 poika.
[/quote]
Montako perhettä tuttavapiirissäsi on tällaista, eli monenko henkilön perusteella olet analyysisi tehnyt?
Meillä on kaksi poikaa. He ovat herkkiä, rauhallisia, fiksuja ja söpöjä. Heidän kanssaan on rentoa ja hauskaa olla. Minulla on myös ihana mies, ystäviä, kiva koti sekä työ josta pidän ja josta tienaa hyvin. Ollaan oltu aina terveitä eikä ole keidenkään läheisten kanssa ongelmia. Olen saanut elämältä niin paljon, että en voi muuta tehdä kuin tuntea suurta kiitollisuutta. Miksi ihmeessä olisin katkera tai tyytymätön elämääni?
Enpä edes lue muita vastauksia - mutta tämän palstan perusteella todellakin olen havainnut että ovat TODELLA katkeria kun eivät ole tyttöä saanet.
Joka helvetin keskusteluun jossa tytöistä puhutaan vedetään ihan käsittämättömiä "oman pään johtopäätöksiä" tyyliin..."miksi tähänkin pitää vetää sukupuolikortti", jos kysyy lukemista tytöille tai mekkoja tms. Tuollaisiinkin kysymyksiin tulee vastauksia "miksi tää on suunnattu vain TYTÖILLE? Tai tuo miksi sukupuolikortti tähänkin kysymykseen"...No miksiköhän :) Ihan naurettavia ovat.
Ja anoppi myös, niiiiiiiiiin katkera kun ei tullut itselleen tyttöä ja kun meille tuli - helvetti oli irti kun oli niin kateellinen.
Jalkapallon MM-kisat ovat osoitus siitä, miten miehet eivät osaa filmata ja teeskennellä, eivätkä pojat. Reiluja ja rehtejä ja huumorintajuisia.
Yksi teoreettisesti todella älykäs ja itsenäinen nainen, jolla on monta rautaa tulessa koko ajan. Ei mikään pullantuoksuinen tapaus, kuitenkin omalla tavallaan varmasti hyvä äiti :) Toinen on sellainen mamma, joka on pyhittänyt elämänsä lapsilleen ja valitettavasti liian lepsuna unohtanut opettaa näille kaikkein alkeellisimmatkin käytöstavat. Sitten on useampi monta vuotta pelkkien poikien äitinä ollut, jotka ovat saaneet iltatähdeksi (kuulema kauan toivomansa) tytön.
Minulla ei edes ole vielä lapsia, mutta tahtoisin pelkkiä poikia. Ei kaikki naiset kaipaa omaa tyttöä. Kolme poikaa olisi ihan unelma :)
Minä olen pelkän pojan äiti enkä ymmärrä mikä ihmeen tarve jollain on täällä säännöllisin väliajoin tulla ilkkumaan poikien äitejä. Minä toivoin poikaa, koska jostain syystä olen aina kokenut että sopisin pojan äidiksi paremmin kuin tytön. Olen niin kauakana katkerasta ja ilkeästä kuin mahdollista. Minulla ei ole mitään tyttöjä vastaan, ei myöskään heidän äitejään. Minulla nyt vaan sattuu olemaan poika ja olen siitä äärimmäisen onnellinen :).
Poikien äitiydessä kurjaa on vain ihmisten ennakkoluulot ja sääli siitä ettei tyttöä perheeseen ole tullut. Tarpeeksi kauan kun kuulee kaikenlaista alentuvaa kommenttia asiasta, niin joskus alkaa tympiä. Sitä on tullut riittämiin joka suunnasta, joitakin mainitakseni sukulaisilta, kavereilta, työkavereilta jne.
Itse olen tyytyväinen elämääni ja oikeastaan nautin perheen ainoan naisen asemasta. Tyttöjä en silti väheksy. Olisin mielelläni ottanut myös tyttölapsen, mutta en koe siitä sellaista surua mitä välillä on tuntunut, että pitäisi. Arvostan sitä, että minulla on terveitä ja eläviä lapsia. Toivottavasti osaan kasvattaa heistä toisia kunnioittavia omilla jaloillaan seisovia ihmisiä.
Todella typerä aloitus. Vaikka olenkin aina toivonut tyttöä, niin se ei tarkoita etteikö pojat olisi minulle todella rakkaita ja ettenkö olisi tyytyväinen elämääni. Yhtään poikaani en pois antaisi ja tyttöön vaihtaisi. Ainoa asia mikä äsyttää on juuri muiden typerät kommentit esim. aiotteko jalkapallojoukkueen perustaa, heko heko. Tai kauhistelut kuinka meillä on varmaan niin hurja meno ja meininki ym. kun on neljä poikaa. Ihan normaalia tavallista elämää eletään. Paljon harrastetaan kaikenlaista, mutta se johtuu meidän vanhempien valinnoista ja kiinnostuksen kohteista, ei siitä että meillä on poikia. Tehtäisiin aivan samoja asioita jos meillä olisi tyttöjä.
Työkavereistani katkeria ja pahansuopia ovat
- yksi lapseton kissaihminen
- yksi pelkkien tyttöjen äiti
- yksi pelkkien poikien äiti
muiden ryhmään menee
- yksi pelkkien poikien äiti
- kaksi pelkkien tyttöjen äitiä
- yksi vanhapiika
- yksi pelkän yhden pojan äiti
Itselläni on kolme poikaa, enkä ole tippaakaan katkera ihminen. Mistä minun pitäisi olla katkera? Siitäkö, etten saanut tyttöjä? En koskaan ole toivonut itselleni poikaa tai tytttöä, joten minua ei ole harmittanut se, kun syntyi poikia. Mitä vikaa pojissa sitten noin sukupuolena on? Tai tytöissä?
Eikö aloittajalle ole siunaantunut yhtään poikalasta kun on noin vihamielinen?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 11:59"]
Minulla ei edes ole vielä lapsia, mutta tahtoisin pelkkiä poikia. Ei kaikki naiset kaipaa omaa tyttöä. Kolme poikaa olisi ihan unelma :)
[/quote]
Nuorena ajattelin, että kolme poikaa olisi unelma: nyt minulla on ne ja olen todella onnellinen! Mies joskus kaipaili tyttöjäkin, mutta nyt on mukavat, älykkäät, viehättävät miniät ja jonain päivänä toivottavast lapsenlapsiakin.
Poikien äideillä on yleensä enemmän testosteronia. Se tekee näistä naisista vihaisia ja ehkä myös vähänn rumempia. Kauniit ja kiltit naiset synnyttävät usein tyttöjä.
Mukavaa kun on kolme poikaa. Sitten saa kolme "tytärtä" (miniää) noin niin kuin valmiiksi kasvatettuina eikä tarvitse käydä läpi kaikkia nitä prinsessavaiheita, hormonimyrskyjä ym. Koskaan en edes tovonut tytärtä itselleni.
No itse olen aika raisu ja poikamainen äiti. Ehkä enemmän sellainen kuin mitä isän rooliksi mielletään. Minulla on yksi poika ja enempää lapsia en halua :) Olisin hukassa rauhallisen ja tyttömäisen lapsen kanssa!
Minulla on kolme poikaa ja kovasti olen aina toivonut tyttöä, varsinkin hevosharrastusta jakamaan. Olisi myös kiva mennä kaupungille jag shoppailla yhdessä... Olen kasvanut veljen ja poikaserkkujen kanssa joten ajattelin että onpa tyypillistä että minä saan pelkkiä poikia! Toisaalta taas, pojat ovat terveitä josta olen hirmu kiitollinen, ja lisäksi todella mukavia persoonia, suurempia konflikteja ja ongelmia ei ole ollut, ihan tavallisia pikku riitoja vain murrosiässä. Vielä ei ole tyttökaverit tulleet kuvaan mukaan joten joskus täällä kotona tuntuu siltä että tukehdun poikiin (kaikilla kaverit kotona ja myös mieheni ja hänen poikansa täällä.) Elämästä ei koskaan tiedä, enhän voi itkeä sitä että mulla on kolme ihanaa poikaa. Ehkä saan lapsenlapsia tai miniöitä tai lapsenlapsenlapsia. En usko aloittajan teoriaan siitä että poikien äidit ovat katkeria. Oma persoona ja asenne ratkaisee.
Ja paskanmarjat stereotyyppistä syöpää yhtä kaikki tässä keskustelussa
Poika pilaa naisen. Isäni äidillä oli vain isäni ja ikävämpää ihmistä saa hakea. Hän jumaloi poikaansa mutta me pojan lapset emme olleet mitään, koska olimme tyttöjä. Tämä pojan jumalointi- ilmiö toistuu kaikilla tuntemillani naisilla, olipa poikia yksi tai useampi. Yhtenä esimerkkinä töihini soitti viikolla nainen ja haukkui minut, koska olin uskaltanut lähettää hänen pojalleen (45v) maksukehotuksen maksamattomasta laskusta. Poika on sentään tekniikan tohtori ja nyt joutui lukemaan kännykän pienestä näytöstä sähköpostia lentokentällä lennolle lähtiessään. Kuinka kehtasin vaivata hänen poikaansa tässä tilanteessa moisella asialla!