Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syöttekö kanamunia joiden kuori on rikkoontunut kaupassa?

Vierailija
12.07.2014 |

Itse en oo ennen syönyt, mutta kun niitä on aika usein nykyään, niin päätin ekaa kertaa syödä. Rikoin eka lasiin ja haistoin. Kai se on niin että jos kananmuna on pilalla niin se haisee tosi pahalle?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/21 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laitoit 10 alapeukun muttet vaivaudu vastaamaan? :D En tykkää heittää ruokaa hukkaan.

Vierailija
4/21 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin on rikkinäisiä. Mutta totta kai joskus voi olla, jos on kuljetuksessa ollut vaikka yllättävä terävä monttu tiessä. En syö rikkinäistä munaa vaan annan sen kissalle.

Vierailija
5/21 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina kaupassa tarkistan kananmunat ovatko ehjiä. Eli ei tule ostettua rikkinäisiä.

Vierailija
6/21 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 02:57"]

Mä aina kaupassa tarkistan kananmunat ovatko ehjiä. Eli ei tule ostettua rikkinäisiä.

[/quote]

Kyllä minäkin kurkkaan kennoon, mutta en viitsi alkaa niitä nostelemaan ja yleensä ne on just pohjapuolelta rikki, eli kurkkaus ei riitä

AP

Vierailija
7/21 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 03:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 02:57"]

[/quote]

Kyllä minäkin kurkkaan kennoon, mutta en viitsi alkaa niitä nostelemaan ja yleensä ne on just pohjapuolelta rikki, eli kurkkaus ei riitä

AP

[/quote]

Noh, eipä ole koskaan osunut kohdalle, että olisi ollut rikki pohjasta ja kymmeniä vuosia olen kananmunia ostellut. Yleensä ne on siitä päältä ja siksi suosiolla jätän kauppaan. Ja en tiedä miltä pilaantunut haisee, kun ei ole siitäkään kokemusta, pahalle todennäköisesti.

Vierailija
8/21 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämistäni luomumunista on muistaakseni tasan yksi ollut rikki, kaupassa tuskin koskaan edes asiaa tarkastan. Kannattaa kokeilla jos ei ole jo käytössä, vahvempi kuori ja tummempi keltuainen kuin tavallisissa. Hintakin on laskenut.

Vierailija
9/21 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö kanamunia joiden kuori on rikkoontunut kaupassa?

mistä erottaa kananmunan jonka kuori on rikkoontunut kaupassa kananmunasta jonka kuori on rikkoontunut jossain muualla?

Vierailija
10/21 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä elämässäni avannut kananmunakennoa kaupassa. Olen aina ottanut hyllystä ja tuonut kotiin. Olen yli viisikymppinen enkä ole vielä saanut ostamissani kennoissa yhtään rikkinäistä kananmunaa.

Vierailija
11/21 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkaan myös kaupassa kennoon. Kuten ap, olen minäkin huomannut rikkoutuneita kananmunia olevan yllättävän usein. En todellakaan maksa kennosta, jossa osa munista on jo valmiiksi rikki eli minun silmissäni täysin käyttökelvottomia.

Vierailija
12/21 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Oikeesti? Ei ole mullakaan tullut mieleenkään avata kennoa, eikä ole tullut vastaan rikkinäisiä, tosin ehkäpä untuvia ja isoja kakkakokkareitakin voisi noin vältellä.

Vierailija
13/21 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli pohjasta rikkinäinen muna, ja mietin voiko sen syödä?

Vierailija
14/21 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, eipä ole koskaan osunut kohdalle, että olisi ollut rikki pohjasta ja kymmeniä vuosia olen kananmunia ostellut. Yleensä ne on siitä päältä ja siksi suosiolla jätän kauppaan. Ja en tiedä miltä pilaantunut haisee, kun ei ole siitäkään kokemusta, pahalle todennäköisesti.

Mulle on käynyt pari kertaa niin, että on ollut pohjasta rikki. Tämän tosin vasta huoma kotona, kun ihan niin tarkkaan ei kennoa tule tarkastettua kaupassa.

Vierailija
15/21 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en syö rikkinäisiä kananmunia kaupassa!

Vierailija
16/21 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, eli useimmat naiset haluavat kurkata muniin, ennenkuin hyväksyvät ne mukaansa.

Vierailija
17/21 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätä muna haisee rikkivedylle, jonka haistaa kyllä kuoren läpi.

Kyllä käytän myös kolhiintuneet munat yleensä keitettynä. Eipä niistä mitään mahavaivoja ole tullut.

Vierailija
18/21 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minulla uskomattoman huono tuuri vai heitelläänkö lähikaupassani munakennoja, kun yleensä joudun kurkistamaan useampaankin kennoon ennen kuin löydän sellaisen, jossa ei ole yhtään rikkinäistä?

Vierailija
19/21 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä AP ihan oikeasti syö rikkoontuneita kananmunia? Ja kananmuna haisee vaan jos se on todella vanha. Ei se kennossa rikki mennyt muna lemua.

Mulla on elämäni aikana osunut yksi kennossa rikkoontunut muna eteen. En syönyt.

Vierailija
20/21 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on rikkinäisiä munia paketeissa k kaupat Citymarket ja huonoja tosi veteliä munia Alepat.Hyi kuin mätiä tai jo hajonneita tummia tai niin kypsiä että tipu melkein hyppää sieltä.Itse hajonnut keltuainen ei ole syötävää. Eikä pahalle haisevat. Rikkinäiset roskiin. Lajittelu ja käsittely on taitolaji kyllä myyjillä on koulutus oltava myös hyllyttäjillä!!!Lisä ongelma kaupoissa on avatut paketit mistä puuttuu osa.