Psykologia & logopedia 2022
Legendaarinen Vauvan Psykologia 2022 -ketju. Nyt myös logopedia virallisesti mukana! Sydämellisesti tervetuloa! ❤️
Seuraavissa viesteissä on usein toistuvia puheenaineita sekä vinkkejä ja linkkejä hakemiseen. Niihin kannattaa palata pitkin vuotta! Tiedot vastaavat kirjoitushetken tilannetta.
Kommentit (3036)
Vierailija kirjoitti:
Topi kirjoitti:
Hei! Onko täällä varjovalmennuksessa olevia? Olen pari päivää pähkäillyt, miten harjoituskokeen matikkatehtävä on laskettu:
Tehtävä 1) kohta e: laske kokonaistuloksen keskivirhe (oikea vastaus 0.056)
Mikä on oikea laskutapa tähän? Vastauksissa kerrotaan vain tulos. Kokeilin kaikkia painotustapoja ja niiden yhdistelemistä, mutta mikään ei tuottanut oikeaa tulosta. Kysyin tätä sähköpostilla, mutta tehtävän mallivastaus on slackissa, jonne en pääse ilman linkkiä jota he eivät pystyneet lähettämään.
Tästä huolimatta: kiitos varjovalmennukselle taas kerran harjoituskokeesta ja materiaaleista!
Laske kaavalla 5 jokaisen tutkimuksen keskivirhe erikseen. Sijoita saadut keskivirheet kaavaan 9 ja vóila!
Kiitos! Jostain syystä en saa kuitenkaan oikeaa vastausta. Mitä siis tuolle tutkimukselle 2 pitää tehdä, jossa varianssi on tiedossa? Haluaisin päästä täsmälleen oikeaan vastaukseen. Aloin jo epäilemään, että kokeentekijällä on käynyt lapsus, ja kaavan 9 alakertaan on livahtanut tutkimuksen 1 painokerroin (otoskoko-1) kahteen kertaan, ja tutkimuksen 2 painokerroin on jäänyt pois. Näin ainakin sain oikean vastauksen 😀
Topi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Topi kirjoitti:
Hei! Onko täällä varjovalmennuksessa olevia? Olen pari päivää pähkäillyt, miten harjoituskokeen matikkatehtävä on laskettu:
Mikä on oikea laskutapa tähän? Vastauksissa kerrotaan vain tulos. Kokeilin kaikkia painotustapoja ja niiden yhdistelemistä, mutta mikään ei tuottanut oikeaa tulosta. Kysyin tätä sähköpostilla, mutta tehtävän mallivastaus on slackissa, jonne en pääse ilman linkkiä jota he eivät pystyneet lähettämään.
Tästä huolimatta: kiitos varjovalmennukselle taas kerran harjoituskokeesta ja materiaaleista!
Laske kaavalla 5 jokaisen tutkimuksen keskivirhe erikseen. Sijoita saadut keskivirheet kaavaan 9 ja vóila!
Kiitos! Jostain syystä en saa kuitenkaan oikeaa vastausta. Mitä siis tuolle tutkimukselle 2 pitää tehdä, jossa varianssi on tiedossa? Haluaisin päästä täsmälleen oikeaan vastaukseen. Aloin jo epäilemään, että kokeentekijällä on käynyt lapsus, ja kaavan 9 alakertaan on livahtanut tutkimuksen 1 painokerroin (otoskoko-1) kahteen kertaan, ja tutkimuksen 2 painokerroin on jäänyt pois. Näin ainakin sain oikean vastauksen 😀
Mulla ihan sama ongelma! Kaikki luvut pitäis olla oikein ja tulee aivan eri tulos.
Aaah oon Helsinkiin varasijalla 6! Jännittävää... Neljä vuotta se on ollut mulla ekana hakutoiveena.
Vierailija kirjoitti:
Topi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Topi kirjoitti:
Mulla ihan sama ongelma! Kaikki luvut pitäis olla oikein ja tulee aivan eri tulos.
Okei, kiitos! Tämä tieto riittää: luultavasti tekijällä on käynyt inhimillinen moka. Mitä saat vastaukseksi? Kokeilepa jättää kaavan 9 alakerrasta tutkimuksen 2 painokerroin pois ja korvaa se tutkimuksen 1 painokertoimella. (alakertaan siis 365 + 365 + 88 + 441)
Vierailija kirjoitti:
Aaah oon Helsinkiin varasijalla 6! Jännittävää... Neljä vuotta se on ollut mulla ekana hakutoiveena.
Paljonko raja ja paljonko sulla pisteitä?
Voisiko joku laittaa psykan rajat?
Vierailija kirjoitti:
Onko ke psykan pääsykokeet?
On.
Vierailija kirjoitti:
Oulun psykalle 131,1
Joensuun raja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulun psykalle 131,1
Joensuun raja?
Omat pisteet 124
Joensuulla valinta vielä kesken.
Jyväskylä 131.2 - varasija 101
Oulu 131.1 - varasija 74
Vierailija kirjoitti:
Tosi alhaalla rajat jo nyt!
Höpö höpö. Ihan selkeästi jengi käynyt korottamassa - ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi alhaalla rajat jo nyt!
Höpö höpö. Ihan selkeästi jengi käynyt korottamassa - ja sen huomaa.
Eikä huomaa. About samoissa ovat kuin viime vuonna, ja tulivat samassa vaiheessa hakua. Ne on tuolla muutaman sivun takana.
Tuostahan ne muutaman pisteen laskee lopullisiin rajoihin, tai näin on ainakin ennen käynyt.
Onko Helsinki yli 140? Siitä ne korottamiset eniten näkee.
Laittakaa näkyviin kun Joensuun pisteet ilmestyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulun psykalle 131,1
Joensuun raja?
Omat pisteet 124
Joensuulla valinta vielä kesken.
Jyväskylä 131.2 - varasija 101
Oulu 131.1 - varasija 74
Nyt tuli Joensuukin!
128.9 - varasija 57
Oulun logolle ensikertalaiset 117,2 ja muut 123