Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siniset silmät on rumat

Vierailija
11.07.2014 |

ja mitättömän väriset. Ruskeat tai vihreät on kiinnostavat ja intensiiviset.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän siniset silmät ole Suomessa harvinaisia. Mitä väliä, mitä jossain Turkissa on? Jenkeissä ja Englannissa jne. kaikilla on siniset silmät, sekä meillä Suomessa ja Ruotsissa. Valtaosalla venäläisistäkin taitaa olla siniset silmät, virolaisista puhumattakaan. Unohtamatta saksalaisia ja hollantilaisia jne. 

Minä ainakin olen saanut vain kehuja ja ihastelua mantelinmuotoisista suklaanruskeista silmistäni :) sekä Suomessa että ulkomailla. Olen seurustellutkin useamman ulkomaalaisen miehen kanssa, joilla itselläänkin ruskeat silmät. Kovasti ovat silmiäni ja ulkonäköäni kehuneet. Espanjassakin useilla oli siniset/vihreät silmät, siellä ne eivät ole edes mikään harvinaisuus. 

Vierailija
62/82 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jonkun harhakäsitystä oikaisten, useissa tutkimuksissa on nimenomaan todettu, että ruskeat silmät yhdistetään luotettavuuteen. Kvg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
64/82 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaita, sinisiä, turkooseja, vihreitä ja muuten vaaleita silmiä esiintyy periytyvänä ominaisuutena lähinnä vaineuropidien joukossa. Yleisintä vaaleasilmäisyys on Itämeren ympäristössä ja myös laajalti läntistä Keski-Eurooppaa, jossa se on ihmispopulaatioissa yleisin silmien väri, Suomessa ja Virossa jopa lähes 90 prosentilla väestöstä. Pohjois-Amerikan Yhdysvalloissa noin 50% ihmisillä on vaaleat silmät, joskin erityisesti sinisilmäisten ihmisten määrä on vähentymässä eri etnisten ryhmien sekoittumisen johdosta.[2] Kanadan uudisasukasalueilla luku on korkeampi.lähde?

Muualla maailmassa silmien väri on tavallisimmin ruskean eri sävyjä, toisinaan kellertäviäkin. Saharan eteläpuolisessa Afrikassa silmien väri on poikkeuksetta aina tummanruskea. Aasian maissa sen sijaan muutamalla prosentilla ihmisistä on vaaleat silmät.

Millä perusteella sininen silmän väri olisi kovin harvinainen? Suomessa ja Virossa 90 % ihmisistä on se väri.

Vierailija
65/82 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne nyt paremman näköiset kuin paskan väriset

T:ruskeasilmäinen

Vierailija
66/82 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että ap:lla on vihreät silmät tummanvihreällä reunuksella.

Vierailija
67/82 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 22:03"]Eläimillä on ruskeat silmät, ihmisillä siniset, harmaat tai vihreät.

[/quote]

Eläimilläkin on erivärisiä silmiä. On punaisia, ruskeita, vihreitä, harmaita ja sinisiä, ihan samaan tapaan kuin ihmisilläkin ;)

[/quote]

alappas luettelemaan eläimiä noilla silmienväreillä? :D naurattaa nä katkerat ruskeesilmäset. kaikilla eläimillä on ruskeet tai mustat silmät. ei tarvi puolustella omia paskasilmiä :D

[/quote]

No esim Siamilaiskissoilla on taivaansiniset silmät. Cornish rex-kissoilla keltaiset. Yhtään ruskeasilmäistä kissaa en ole muuten tavannut. Muut? Ja eikös Husky koirillakin ole taivaansiniset silmät???

Vierailija
68/82 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen on ihana väri. Taivaan ja meren väri:)

Vierailija
69/82 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi, minusta just siniset on parhaat, sellaiset kuin Jared Letolla ja Jake Gyllenhaalilla. <3

Vierailija
70/82 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan vihreät, ja pidän niistä :) Pidän myös sinisistä (ja harmaista), ruskeat silmät ovat jotenkin liian tavanomaiset eikä siis omaan makuuni. 

Vierailija
71/82 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä totta, että sinisten silmien huono puoli on herkkyys valolle. Tai en tiedä onko kaikilla sinisilmäisillä tätä ongelmaa, mutta minulla ainakin on. Minulla on tummansiniset silmät, mutta onkohan vaaleansinisillä silmillä vielä vaikeampaa kohdata auringonvalo?

Vierailija
72/82 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea on ruma koska mykiö ei näy, näkyy vaan iso musta möykky

Vierailija
73/82 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniset silmät on kauneinta mitä on (vihreät myös) ruskeat silmät on tusinatavaraa...miettikää nyt RUSKEA värinä on muutenkin niin mitätön.

Vierailija
74/82 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 22:40"]

Tuo on kyllä totta, että sinisten silmien huono puoli on herkkyys valolle. Tai en tiedä onko kaikilla sinisilmäisillä tätä ongelmaa, mutta minulla ainakin on. Minulla on tummansiniset silmät, mutta onkohan vaaleansinisillä silmillä vielä vaikeampaa kohdata auringonvalo?

[/quote]

En ole huomannut, että olisi mitenkään herkkä auringonvalolle. Perheessämme kaikki ovat sinisilmäisiä ja kukaan ei ole asiaa valittanut. 

Vierailija
75/82 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat, joilla tiedän olevan kaihi, on yksi vihreäsilmäinen ja yksi ruskeasilmäinen. Toki tämä ei ole mikään kattava tutkimustulos.

Vierailija
76/82 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä väri tee silmistä kauniita.

Vierailija
77/82 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniset silmät & vaalea tukka = <3

Vierailija
78/82 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs väriset silmät sinulla on ap?

Ootas, anna kun arvaan..

Vihreät tai ruskeat??

Vierailija
79/82 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:49"]Ala valinta, SILLÄ siniset silmät tulevat häviämään maailmasta. Ja kaikilla on sitten samat tummat tukat ja paskan väriset silmät.

[/quote]

Eivät tule häviämään.

http://tieku.fi/ihminen/biologia/kysy-meilta-sinisilmaiset-eivat-katoa

Lisäksi kaksi ruskeasilmäistä voi saada sinisilmäisen lapsen, tiedän muutaman tällaisen tapauksen.

[/quote]

joo, mulla ja miehellä on molemmilla ruskeat silmät (mulla tosin vihertävänruskeat) ja saatiin yksi sinisilmäinen lapsi. ruskeiden allahan on sinistä pigmenttiä tai jotain

[/quote]

Minulla on ruskeat silmät, exälläni on siniset, tuli ruskeasilmäinen lapsi.

Nyxälläni on ruskeat silmät, meille tuli ruskeasilmäinen lapsi.

Sitten seuraava lapsi (minä+nyxä) onkin sellainen vaaleahkonsinisillä silmillä varustettu suloinen blondi-ipana. Ja tasan tarkkaan nyxäni ON ipanan isä ja se todistettaneenkin lähiaikoina.