G: Miten sait työpaikkasi?
Mistä löysit nykyisen työsi? Työvoimatoimiston sivuilta vai suhteilla? Paikan päällä kysymällä? Vai jotenkin muuten?
Kommentit (34)
Tän hetkinen työ tuli suhteilla.
Kaveri ko. työpaikasta kysy et vieläkö oon kesätöitä vailla. Jo puolivuotta olin ollu työttömänä. Vaikkei ollu omaa alaa (merkonomi) niin kesätyöksi sopi hirmu hyvin joten toki kiinnostuin (menen nyt syksyl opiskelee ammattikorkeaan eli siin mieles ihan riitti kesäduunikin).
Se sitten anto mulle pomon numeron, soitin, sovittiin haastattelu aika. Haastattelu kesti viisi minuuttia ja sovittiin milloin alotan :D Haastikses ei oikeen muusta oltu kiinnostuneita et kuhan ei lukihäiriöö ole niin hyvä.
Postinjakajana siis olen ny koko kesän.
Huomaa kyl hyvin miten paljon tää maailma pyörii suhteitlla, koko alkuvuoden hain ahkerasti töitä vaan ei tärpänny millään, vaan suhteilla onnisti tosi helpolla...
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 19:01"]
Lähetin hakemuksen netistä huomaamaani työpaikkailmoitukseeen, menin haastatteluun ja tulin valituksi (IT-ala, pääkaupunkiseutu). Suhteita ei ollut ollenkaan, en tuntenut talosta ketään.
Samoin, mutta en etsi uutta paikkaa.
Aikaa tästä on 7 vuotta, ja nyt etsin uutta paikkaa. Näemmä nyt ei onnistu yhtä helposti.
[/quote]
Nykyisen olen saanut suhteilla (tunsin esimiehen vaimon) - työpaikka on vielä mutta välit ovat menneet tähän pariskuntaan. Eikä suhteilla työnsaamisessa ole mitään väärää. Jos ei ole pätevä työhön, niin ei siellä kauaa pysy.
Nykyisen olen saanut suhteilla (tunsin esimiehen vaimon) - työpaikka on vielä mutta välit ovat menneet tähän pariskuntaan. Eikä suhteilla työnsaamisessa ole mitään väärää. Jos ei ole pätevä työhön, niin ei siellä kauaa pysy.
Lehdessä oli työpaikkailmoitus. Vein hakemuksen itse ja samalla pari pomoa sattui paikalle. He haastattelivat ja viikon päästä soittivat, että paikka on minun.
Sama pomo oli palkannut mut aiemminkin....välissä muutamat yt:t ja firman siirto kiinaan.
Nyt soitti perään ja kysyi mitä haluaisin että tulisin hänelle töihin.
Mulla on taustalla peri lehti-ilmoituksesta saatua työtä ja pari suhteilla löytynyttä. Keski-ikäinen jo.
Kaikki elämäni työpaikat:
- ensimmäinen oli tuttavaperheen lastenhoitajana toimiminen, eli suhteilla tavallaan (vaikka eivät he olisi ketään muuta siihen palkanneetkaan)
- toinen työpaikka tuli niin että työnantaja soitti mulle kotiin, oli saanut työkkäristä yhteystiedot. Haastattelussa paljastui, että hän olikin minun vanha opettajani!
- kolmas työpaikka: uuden koulutuksen työharjoittelun perusteella "jäin taloon"
- neljäs työpaikka: laitoin hakemuksen lehti-ilmoituksen perusteella ja minut valittiin ns. varalta enkä ollut edes missään kunnollisessa haastattelussa vaan "kahvilla"
- viides työpaikka: myös uuden koulutuksen työharjoittelun perusteella
Itse olen saanut kaikki oman alani työt ihan hakujen ulkopuolelta. Googlella etsinyt sopivia ja mielenkiintoisia firmoja ja laittanut sähköpostia jossa tarjonnut palveluksiani. Liitteisiin cv ja linkki portfolioon. Graafinen ala mulla. Olen tainnut kerran myyjän paikan saada julkisesta hausta jossa oli satoja hakemuksia ja senkin sain tuon mun kulttuurinkoulutuksen takia kun firma oli taidekauppa.
hain avointa paikkaa,kävin haastattelussa ja sain paikan. Ja ihan ilman suhteita. Mulla oli vaan sopiva koulutus ja paras työkokemus.
Hain melko isoon firmaan kun kuulin että tarvittaisiin n. tusina ihmistä. Laitoin firman omien sivujen kautta hakemuksen ja soitin esimiehelle kysyäkseni hakemuksestani ja ilmoittaakseni että olen vapaa tulemaan hastatteluun milloin tahansa. Seuraavana päivänä menin haastatteluun ja kirjoitin työsopimuksen :)
Nykyään ei ilmeisesti edes oteta puheluita vastaan...
Headhunterin kautta. Siis minuun otettiin yhteyttä ja pyydettiin haastatteluun. Olen opiskellut ulkomailla ja verkostot tulleet sitä kautta. Kansainvälisesessä firmassa työskentelen.
Mol.fi löytyi, täytin nettihakemuksen ja sain kutsun haastatteluun.